Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Interjú: ILDóval, a Magnolia tervezőjével

2016. február 27. - Antalfy Krisztina

Szeretném valahogy elintézni, hogy 48 órából álljon egy nap…

A magnóliáról talán sokunknak először a gyönyörű, tavaszi liliomfa virága jut eszünkbe, pedig él kishazánban egy kecskeméti lány, ILDó, aki a fantasztikus desszert blogja mellett bájos kiegészítőket és dekorációkat is készít Magnolia néven. Én először az ínycsiklandozó muffinjaira figyeltem fel, majd imádnivaló grafikáira, melyekbe azonnal bele is szerettem. Így nem volt kérdés, hogy magával ragadó munkát neked is meg kell mutassam.

iLDo

Kérlek, mesélj kicsit magadról, hogy jutottál el a Meskáról egészen a Magnolia megszületéséig?

Azt szoktam mondani, hogy sok ember a csillagjegyével jellemzi magát, én azzal, hogy bal kezes vagyok. Magamon viselek minden jellemzőt: a művészetek, a zene, az alkotás iránti rajongás végigkísérte az egész életemet. Kevés olyan kreatív tevékenység létezik, amit ne próbáltam volna ki, legyen szó üvegfestésről, fotózásról, varrásról, divattervezésről, szövésről, kötésről, horgolásról, gobelin-ről, batikolásról, rajzolásról, festésről.

Tavaly nyáron alakult a történet Magnoliává, amikor úgy éreztem, ideje valami egységes keretet, nevet, arculatot adni a munkáimnak, és kicsit rendszerezni a termékeket, amiket készítek. A grafika mellett már évek óta elköteleztem magam, így elsősorban ezen a területen alkotok már jó ideje. A gasztroblogom, a Tündérsüti révén kezdtem torta és süti dekorációkat készíteni mindarra, amit sütöttem, innen indult a tortadekoros vonal. A másik nagy terület, amivel foglalkozom az esküvő, de itt máris van átfedés, hisz nemcsak meghívókat, ültető kártyákat, de tortadekorációkat is rendelnek a menyasszonyok. Ezenkívül idén elkezdtem gyerekszoba dekorációkat is alkotni, és igyekszem az év ünnepköreihez is tematikus dekorokat tervezni.

02.jpg

És mi volt előbb, Meska vagy a http://tundersuti.blogspot.hu/?

Ha jól számolok, kb. egyszerre indult el a kettő. De ha úgy kérdezed, a rajzolás volt előbb, vagy a sütés, akkor a rajzolás nyer, úgy 15 évvel.

Hogy jött az ötlet, hogy papírból és fonalból készíts ilyen bájos dekorációkat?

A papírral való kapcsolatom már nagyon régi. Jóformán 8 éves korom óta élek a rajzolás bűvkörében. Dolgoztam Kecskeméten a rajzfilmstúdióban, tanultam jelmez és divattervezést, rajztanárként diplomáztam Kaposvárott, tanítottam is néhány évig felsős diákokat, illusztráltam könyveket, gyerekmeséket, amióta az eszemet tudom közöm volt a papírhoz.

A fonal egy újabb szerelem, néhány éve fedeztem fel, hogy a horgolás a megfelelő színekkel és formákkal egyáltalán nem egy unalmas, giccses nagymamatevékenység.

12605274_928623347235114_3634555003588625399_o.jpg

Miben áll a márka eszenciája, hogy jellemeznéd?

Játékos, bohém, bájos, ugyanakkor letisztult munkákra törekszem. A pasztell színeim a vintage stílust idézik, de imádom a minimalista, skandináv irányvonalat is. Alapelvem a “kevesebb mindig több”, szeretem ha valami nincs agyonragozva, csak egyszerűségében szép és harmonikus. Az összhang nagyon fontos számomra, a részletekre és a maximális precizitásra nagyon odafigyelek.

Milyenek voltak az első visszajelzések?

Néha könnyekig meghatódom azon a rengeteg kedvességen, amit a vásárlóimtól kapok.

Folyamatosan jönnek a pozitív visszajelzések, és ha esetleg még fotót is küldenek, amint a csemetéjük ragyogó arccal nézi a dekorommal díszített szülinapi tortát, attól teljesen elolvadok!

collage05.jpg

Hogy képzeljük el a tervezési folyamatot?

Rengeteg olyan ötletem van, aminek nincs előzménye, egyszer csak kipattan a fejemből, és alig várom, hogy elkészíthessem belőle az első darabot. Így születtek az ajtódíszeim, a nyuszi girland, és a legnépszerűbb termékem, a fotóról rajzolt tortadekoráció is.

Mi az, ami megfog a hétköznapokban és inspirál a munkád során?

Végtelenül egyszerű dolgok tudnak fellelkesíteni: ha találok egy szép színű fonalat, egy bájos pöttyös szalagot, vagy éppen egy csodás textúrájú papírt, máris kavarognak a fejemben az ötletek, hogy ebből mi minden készülhetne. Vallom, hogy minőségi munkát a precíz hozzáálláson kívül, minőségi alapanyagokkal lehet csak készíteni. És a” szívvel-lélekkel” hozzávaló bizony szintén nélkülözhetetlen.

collage08.jpg

Ki a célközönséged?

Életkorban nagyon vegyes, volt már 15 éves vásárlóm, és 65 is. Ha valaki értékeli az egyedi, kézzel készült termékeket, a „cuki” dolgokat, az biztosan talál nálam valami kedvére valót.

Ha jól tudom, kettős életet élsz. Az alkotás mellett, hogy marad időd a civil munkádra is?

Megtanultam minden percet beosztani az életemben. Ez nagy fegyelmezettséget követel, de tudom, hogy amíg 2 helyen kell helytállnom, ez nem megy másként. Szerencsére már látom a fényt az alagút végén, hisz közeleg a tanév vége, és jön a nyári szünet, amikor egy kis ideig „ csak” grafikus lehetek.

Mi áll hozzád közelebb, a sütik vagy a dekorációk?

A sütik kikapcsolódás, a dekorációk szenvedély. De a gyökerük közös: az alkotás. Akkor vagyok igazán boldog, ha megvan az egyensúly, és a kettő egyszerre van jelen az életemben.

img_0350.JPG

Min dolgozol jelenleg?

Már lassan 2 hete tombol a Húsvét. Tavaszi ajtódíszeket, barkaágakra akasztható horgolt nyuszikat gyártok minden szabad percemben. Közben egyre népszerűbbek a gyerekszoba dekorációk, így azokat is folyamatosan készítem.

Mik a jövőbeni terveid, céljaid?

Első körben szeretném valahogy elintézni, hogy 48 órából álljon egy nap. Viccet félretéve, rengeteg ötletem és tervem van, ezek közül most a készülő webshop a legfontosabb és a legaktuálisabb. Ha félre tudnám picit tenni a maximalizmusomat ,akkor már kész is lehetne, de sajnos a design terén nem igen tudok kompromisszumot kötni.Bár azt gondolom egy grafikus ne is tegyen ilyet.

img_1123.JPG

A Húsvét után már vannak terveim Anyák napjára, közben úgy terveztem, hogy 2016 a gyerekek éve lesz a Magnoliánál, így  gyerekszobai dekorációk terén is vannak még ötletek a tarsolyomban.

Sok még a teendő, de imádom a munka minden percét!

img_0943.JPG

Köszönöm az interjút a desszertasztalok tündérével!

minimal.png

nevtelen_3_89.pngTovábbi információért látogass el:
Tündérsüti blog
Magnolia

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr5712172430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása