Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

RENAULT: Úton a lángvörös aszfaltékszer

2017. június 25. - Antalfy Krisztina

Renault Megane 1.2 TCE 131 LE Grandtour Intens // Női szemmel

Ahogy haladunk előre az időben meg kell, hogy állapítsam, hogy a mai autók között már nincsen olyan, hogy rossz autó. Régebben a márkák között érezni lehetett a különbséget a prémium és a nem prémium osztály közé tartozó gyártók termékei között. Jelen tesztalanyunk a Renault, mint tömeggyártó legújabb terméke, a Megane Grandtour verziója, amely számomra olyan meggyőző kivitelű, hogy bármely prémiumgyártó modelljeként megállná a helyét. Nézzük is, hogy hogyan teljesít a kezeink között.

19490041_1426690314066208_198795653_o.jpg

A Renault importőre gyanítom, hogy felmérte, hogy hozzám leginkább a piros autók illenek, és ezek mutatnak a legjobban a fotóimon. Így legújabb tesztautónk ismételten lángvörös metálszínben érkezett hozzánk.

19490105_1426688947399678_1801699416_o.jpg

A Megane modell jelenlegi IV. generációja a tavalyi év folyamán mutatkozott be Magyarországon. A tesztre kapott modell a Megane kombi változata, amely a Grandtour fantázianevet kapta. Nagy örömömre szolgált, hogy a tesztautó most nem dízel verzióban érkezett hozzánk, hanem a gyártó új fejlesztésű 1.2 TCE turbós benzinmotorja hajtotta. 

19490238_1426688910733015_374649454_o.jpg

Külcsín

Renault teszteléskor mindig izgatott vagyok, hogy vajon az első saját autónkhoz képest hol tart manapság az autóipari fejlődés. Kívülről szemlélve ez az autó gyönyörű és minden porcikájából sugárzik a minőség és az előremutató technológia.

19495806_1426690364066203_517133778_o.jpg

A formája mással nem összetéveszthető, egyedi, fényezése nagyon szép, a kivitelezése első osztályú. Az illesztési hézagok nagyon szépek.

19490118_1426688307399742_58347312_o.jpg

A kocsi orr része méltóságteljesen viseli az immár hatalmasra nőtt Renault jelvényt, amelyet ízléses krómozás vesz körül. A lámpák ezen a modellen sikerültek szerintem a legszebben, egy kicsit beleharap a lökhárítóba az alsó részük, amely a nappali menetfénynek ad helyt. Míves munka. A kocsi hátsó része kellően gömbölyded, harmonikus a forma kombi létére, a króm kipufogóvég pedig egy kis sportosságot csempész a formába.

19496496_1426690240732882_927093505_o.jpg

A lámpák hátul kialakításukkal még újdonságként hatnak a szegmensben, hátsó nappali mentefénynek helyt adva. Hosszúkás formájuk töri ketté a csomagtér fedelet, így körülölelve a Renault jelvényt hátul is. Az ablakok a B oszloptól hátrafelé sötétítést kaptak, amelyek szolid krómszegélyt is kaptak, ezek határozottan jót tettek a kocsi megjelenésének. 

19532564_1426690150732891_165222009_o.jpg

Itt is megtalálható a kedvenc részletem az automata Renault kártya, amely kulcs önmagában is egy műremek, mint ahogy a működése is. Ahogy megközelítettem az autót üdvözölt a járgány a tükrei kihajtásával, valamint az üdvözlőfényeivel. 

Belbecs

Az autó szépen kivitelezett krómozott kilinccsel nyitható ajtajai igazán prémiumos belteret rejtenek. Puha, jó minőségű anyagok mindenhol, fiatalos, modern formák egésze az autó. Igen mélyre kell ülni a vezetőülésben, de tág határok között állítható az ülés, amelyben mindenki megtalálhatja a számára kedvező vezetési pozíciót.

19489981_1426689784066261_889075664_o.jpg

Az ülések az Intens felszereltségi szinten bőr és plüss kombinációban vannak jelen, nagyon igényes a kivitelezésük. A kormány finom nappa bőrrel burkolt, igen finom,puha jó a fogása. A műszerfal a többi Renault modellhez hasonló, itt is megtalálható a digitális műszerfal, annyi különbséggel, hogy itt mutatók mutatják jobb és bal oldalon a benzinszintet és a motor víz hőmérsékletet.

19495616_1426689964066243_1203079769_o.jpg

Egyebekben teljesen megegyező a műszerfal kinézete, 4 féle megjelenést tudunk beállítani a Multi Sense rendszerben, amelyek egyenként az autó teljes működésére hatással vannak. Nagyon szép a belső hangulatvilágítás, talán az eddigiekben tesztelt Renaultok közül a legszebben kivitelezett, az ajtók díszléce alatt, valamint a középkonzol szélein került elhelyezésre, igazán hangulatos tőle a beltér főleg éjszakai vezetéskor.

A középkonzolon elhelyezett kijelző a tesztautóban a kisebb verzió volt, 7 colos, ide szerintem el kellett volna a nagyobb 8,7 colos kijelző. A felhasználói élmény a nagyobb kijelzőn sokkal emberközpontúbb, összeszedettebb, látványosabb. Ha tehetitek ezzel vegyétek. A légkondicionáló rendszer működése nagyon összeszedett, van huzatmentes és gyors hűtési módja is, igazán hatékonyan vette fel a harcot a nagy júniusi kánikulával a rendszer. Az autó hangrendszere igazán elnyerte a tetszésemet, igazi koncertterem hangulatot lehet kialakítani a beltérben. Nagyon szépen csendültek fel kedvenc dallamaim a hangszórókból.

19496062_1426689744066265_665806613_o.jpg

A hátsó tér minden irányban szellős, 3 teljes értékű férőhely áll rendelkezésre. A csomagtartó hatalmas, amely a hátsó ülések támlájának ledöntésével tovább növelhető. Az autó bármit elnyel, nincs az a nagy családi pakk, amit ne lehetne az autóval elszállítani.

19490368_1426688977399675_466669799_o_1.jpg

Induljunk!

Az autó lelke egy 1.2 TCE turbós, pöttöm kis löket térfogatú benzines aggregát, amelynek a működése a legkifinomultabb, amit valaha vezettem.

19531641_1426689680732938_2091047434_o.jpg

Alapjáraton halk, és rezzenéstelenül jár, hangját a fordulatszám növelésével együtt sem hallatja. Igaz a fogyasztása egy csöppet magas, 8,7 literre jött ki folyamatos 30 fok feletti hőmérsékleten és klíma működése mellett, de nagyon dinamikus haladást tesz lehetővé ez a motor. A turbó máshol tapasztalható hirtelen bekapcsolódó működése itt nincs jelen, nagyon szépen, egyenletesen épül fel a turbónyomás, folyamatos a gyorsulás. A kormány működése kellő visszajelzést ad az útról, könnyű a kezelése, nagyon jó a fogása. A Renault örömmel megállapítottam, hogy megtanult váltókat készíteni.

Nyoma sincs a régen jellemző váltóugrálásnak a gáz elvételekor, mára ebből csak a pontos és jól kapcsolható, jó váltási érzetű, jó fogású váltó érzés maradt. Az autó egyenesfutása igazán komfortos, szépen kivasalja az úthibákat, lágyan, amolyan franciásan siklik az úton, amiben a feláras 17 colos felniknek komoly szerepe volt. Nem csak, hogy jobban néz ki velük az autó, de az útfogás is javul tőlük. Kanyarban az oldaldőlés magasabb a vártnál, nem sportolásra, hanem inkább cirkálásra való ez az autó.

19549528_1426688907399682_473857553_o.jpg

A tesztautóban elöl és hátul teljesen LED lámpák találhatóak, az első és hátsó részen nappali menetfényekkel kiegészítve. A működésük itt is mint az eddigiekben makulátlan, nappali viszonyokat varázsolnak az autó elé.

19496075_1426689100732996_497692792_o.jpg

A hátsó traktus különösen szépen sikerült, a lámpa csík az egész csomagtérajtón végig halad és a márka jelzéssel együtt alkotnak igazán harmonikus kerek egészet.

19490134_1426877910714115_1177247125_o.jpg

Összegzés:

A Renault 2017-ben végre megcsinálta a jelenlegi IV. generációval, amit az ember elvárt volna az előző, III. Megane generáció bemutatásakor. A felhasználó visszajelzések alapján az alapoktól kezdték el újratervezni az autót, és az elkészült modell egy minden kompromisszumtól mentes, igazán prémium szintű és kivitelezésű autó lett, amely már minden elvárásnak tökéletesen megfelel. Most már megvan benne minden ami adott a sikerhez, a modern szépség, a kategórián túlmutató szolgáltatások, a makulátlan kivitelezés és remélhetőleg már a megbízhatóság is. Az utca embere mindenesetre elismerte az autó szépségét, nagyon sok elismerő pillantás követte az autó mozgását a teszthét alatt. A modell 5.690.000,- Ft-tól kapható, a tesztautó ugyanakkor már közelítette a 7.500.000,- Ft-ot. 

19496325_1426688297399743_1424539940_o_1.jpg

Családi autónak elfogultságomat nem kímélve teljes mértékben bevállalnám, a Renault Kadjar után ezt az autót fájt visszaadni legjobban.

Az autót rendelkezésünkre bocsátotta:
Autó Triplex - Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16. 

nevtelen_3.png

A fotókat a Huawei Mate9 mobiltelefonnal készítettük!
 
Zöld Ruha: Michal Negrin Hungary
Ékszerek: Michal Negrin Hungary
Piros Clutch: Kazar
Cipő: CCC


További információ:
Renault Magyarország
 Szalon: Autó Triplex - Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16. 

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és természetesen az Instagram-on is követhetsz: @voilamode13

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr2112619891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása