Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Toyota Yaris 2017 teszt

2017. november 22. - Antalfy Krisztina

Toyota Yaris 1.5 Dual VVTi Style teszt

Napjainkban a Toyota a világ legnagyobb autógyártója lett. A gépkocsi szegmensben mindenhol jelen van a kiskategóriától egészen a nagykategóriáig. Jelen tesztünk főszereplője a kisautó kategória éllovasa a Yaris, amely a 2017-es évre minden szegletében megújult. Az autógyártó világhírű megbízhatóságát már ismerjük, most nézzük, hogyan is működik a gépezet a kezeink között.

img_20171019_171237.jpg

Tesztautót még eddig nem vettünk át olyan késő este, mint a kis Yarist. Aznap a munka miatt nagyon későn szabadultunk csak el és körülbelül 9 óra után vettük az irányt a Toyota főhadiszállása felé, ahol már délután óta várt ránk a tesztautó. Egy kicsi eltévelyedés után megérkezve megpillantottuk a tesztautó parkban az autót, és a közvilágítással megspékelt esti fényben kifejezetten tetszetős volt. Az átvétel még ilyen késői időpontban is gördülékenyen ment, igazán segítőkészek voltak, nagyon kellemes élményekkel indultunk neki a teszthétnek.

img_20171019_172801.jpg

Külsőleg:

A tesztautónk színe gyöngyház fehér, ez a kisautó kategóriában még nem gyakori. A szürke selyemfényű felnikkel és az ízlésesen krómbetétekkel nagyon harmonikus és kellemes jelenség. A jelenlegi modellváltással az autó frontrésze változott, leginkább előnyére. A Toyota márkajeltől elinduló lökhárító íve folytatódik a lámpákban elhelyezett nappali LED menetfényekben, ezek fogják közre a főfényszórót. Az autóban a legkedvesebb részletünk volt ez.

img_20171019_172720_1.jpg

Kár viszont, hogy fő fényszórónak nem rendelhető LED-es rendszer. A ködlámpák elhelyezése is változott, kiegészítették egy szolid krómszegéllyel. A rendszám körül megmaradt a fekete hűtőmaszk rész, de valahogy sokkal harmonikusabb az összkép, mint az elődmodellé. Az autó oldalán sima felületeket találunk, az ablakkeretek alján illetve az ajtók alján kiegészített krómszegélyekkel. Ugyanakkor teljesen védtelen felületeket találunk itt, vigyázni kell parkoláskor, nehogy valaki ránk nyissa az ajtót, jobb ha szűk helyre nem parkolunk a horpadás elkerülése végett. Az visszapillantó tükrökben került elhelyezésre az oldalindex, szerencsére a tükrök parkoláskor elektromosan behajtódnak. Sajnos a tesztautóból az oldalablakok sötétítése kimaradt, de ez egyébként rendelhető extra.

img_20171019_172544.jpg

Hátrafelé haladva az autó farrészén is magas fokon tetten érhető a japán mérnökök megújító munkája, igazán újszerű, modern far született. Egyébként a tesztautó büszkén hirdeti megbízhatóságát a hátsó ablakra tett matricákon keresztül is, mely szerint a Toyota „élen a megbízhatóságban”. A lámpák immár (bár csak a csúcsmodellen) teljesen LED technikájúak. könnyzacskó formájúak lettek. Szép ívek hullámoznak bennük, a féklámpa fénye különösen erősre sikerült. A lökhárítók formája is átalakult, de mindez kellett az igazán mai és modern megjelenéshez.

img_20171019_172519.jpg

Belbecs:

A tesztautó kulcsa, sajnos nem tükrözi a különcséget, amelyet ez az autó képvisel. Sima szög egyszerű nyomógombos kulccsal nyitható az autó, természetesen a kilincs érintésére is. A fényezett szép formájú kilincsekkel nyitható ajtók könnyen, tágra nyílnak. A burkolat rajtuk a kategóriatársakhoz képest igényes, bőrrel, ezüsttel bevont, szép formájú.

img_20171019_173003.jpg

A beltér japános egyszerűséget és minőséget sugall. Szolidan bőrözött ülés, puha anyaggal burkolt középkonzol. Sajnos a formákon és az anyagokon már érezni, hogy a Yaris nem a legújabb modell. A középső légbeömlők szépen kerültek beépítésre, ezek formáját követné a bal oldalon kialakított rés, de oda sajnos csak egy lyuk került, ennek a célját a mai napig keressük…

img_20171019_173048.jpg

Az órák még nem digitálisak, sima mutatósak, közöttük egy színes kijelző került elhelyezésre. Éjszaka a kabin fényei hideg kék fényben derengnek, nagyon komfortos az utazás ekkor, ez a szín a szemnek sem fárasztó.

img_20171019_173013.jpg

A vezetőülésben nagyon könnyen megtalálható a vezetési pozíció, tág határok között állítható az ülés, magasan ülünk az autóban. A vezetőüléshez kapcsolt könyöklő viszont nem nyerte el a tetszésünket, nagyon vékony, pont nem ott tart, ahol kellene, illene beletenni egy jobb minőséget képviselő darabot. A kormány szép formájú természetesen multifunkciós, igényes bőrrel burkolt, még az autó külső színével harmonizáló díszvarrást is kapott.

img_20171019_173101.jpg

A szélvédőn elterülő ablaktörlő igazi különlegesség, tekintve, hogy egy darab található belőle az autóban, de így is nagyon jól ellátja a célját. Az autó médiarendszere mindent kezel, okostelefont, pendriveot, stb., bár a grafikája nem a legjobb már. A hangrendszer egyébként nagyon szépen szól, kellemes a fülnek. Kapunk továbbá kétzónás digitális légkondicionálót is, aminek a működése nagyon jó.

img_20171019_172902.jpg

A tesztautó felszereltségi szintjének hozadéka továbbá a hátsó ablakok elektromos működtetése is. A hátsó traktusban a kategórián belül eléggé nagy a hely, 2 felnőtt teljes kényelemben tud utazni még hosszabb távon is.

img_20171019_173536.jpg

A csomagtartó hozza a kategória átlagát, egy kisebb bevásárlás teljes mértékben kivitelezhető az autóval. Nagyobb rakteret pedig a hátsó ülések ledöntésével nyerhetünk, ekkor már sokkal nagyobb csomagok is elrejthetőek a kabinban. 

img_20171019_173129.jpg

Az úton:

A tesztautó igazán különlegesnek mondható 2017-ben. A Toyota kis modellje nem követi a downsizing divatot, hanem szembe megy velük. Így történhetett az, hogy az elődmodell 1.33 literes motorját nem cserélték le kisebb löket térfogatú turbós egységre, hanem megnövelték a löket térfogatot 1.5 literre és így született meg a jelen 111 lőerős turbó nélküli aggregát.

img_20171019_173358.jpg

A képen egyébként látható, hogy mást is meggyőzött az autó technikája, tekintve, hogy egy nyest eléggé aktívan kíváncsiskodott az autó motorterében modern technika után kutatva. Szerencsére csak burkolatot bontott, a motorban kár nem esett. A motor már itt is, mint általában nyomógombbal kel életre. Harmonikus és egyenletes a működése. Alapjáraton szinte néma, a fordulatszám növelésével sem hallatja zavaróan a hangját. Nagyon dinamikusan pörög fel, jól húz, kellemes társ a mindennapokban. A motorhoz egy hatfokozatú kézi kapcsolású váltót társítottak a mérnökök, és a legjobb japán iskolát követi a működése. Pontosan és könnyen kapcsolható, határozottan jár a kulisszában.

img_20171019_171901.jpg

Elinduláskor futottunk bele az első komolyabban bosszantó működési hibába az autóval kapcsolatosan. Az elektromos gázpedállal a tesztautóban valami nagyon nem volt rendben. Késve érkezett a gázreakció, emiatt durva, ugráló menettel tudtunk csak elindulni. Nagyobb gázt adva pedig csikorgó kerekekkel indulunk. Az az érdekes, hogy ezt a mutatványt csak egyesben produkálja, a többi fokozatban ez nem volt jellemző. Gyanítjuk, hogy ez egyedi probléma lehet, de sajnos a teszthét végére sem tudtunk harmóniába kerülni vele.

Pedig egyébként az autó nagyon harmonikusan viselkedik az úton. Pontosan követi a kormánymozdulatokat, puhán siklik át az úthibákon. Nagy sebességnél is igazán harmonikus a működése. A fogyasztási norma a teszthét alatt 7 literes átlagban alakult, ez még az elfogadható kategória.

23874344_1580539428681295_1991652641_o.jpg

Összegzés:

Összességében tetszett az első ízben nálunk járt Toyota, a Yaris. Japánosan összeszedett és modern a formájú lett a frissített modell. Nem érezni hátrányt a kis löket térfogatú turbós benzinmotornak sem. Igazán fiatalos, egyedülálló, netán kis családosok első autójának minden további nélkül beválik. Sajnos egy két malőr azért becsúszott az autóval kapcsolatosan, amit nem hiszem, hogy egy ilyen nagy nevű és múltú gyártó nem tudott volna jobban megoldani. Az autó 4 millió forinttól kapható a magyarországi Toyota márkakereskedésekben.

Aki pedig nem a tesztautóhoz hasonló verziót szeretne, de a szíve csücske a Yaris, az válassza a másik lehetőséget, amiben a Toyota amúgy is az élen járt az elmúlt években. Ez a Hybrid meghajtás, tekintve hogy a Yarisból is kapható ilyen modell. 

Köszönjük a tesztautót a Toyota Magyarországnak.

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.pngHa tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6413347703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása