Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

VOLVO: Skandinávia új büszkesége

2018. március 11. - Antalfy Krisztina

Volvo Xc60 D5 AWD R-Design // TESZT

Legújabb tesztünk főszereplője és az eddigi legszebb tesztautónk a Volvo márka újdonsága az Xc60-as. A modell rendkívül szemet gyönyörködtető lett, külső és belső vonalai egyaránt elragadóak. Minden porcikájából sugárzik a skandináv életérzés és letisztultság. Lássuk, hogyan muzsikált a kezeink között eme gyönyörűség.

img_20180128_145005-01.jpeg

9 év az autóiparban rendkívül hosszú időnek számít. A skandináv Volvo márka Xc60-as elődje ugyanis ilyen hosszú ideig volt kapható. Emiatt a tervezőkön igen nagy volt a nyomás, hogy az elődmodell sikerét meg tudják ismételni az új Xc60 szériával.

img_20180127_153825-01.jpeg

De ahogy megpillantjuk az autót, nem támad kétségünk afelől, hogy igen remek munkát végeztek. A Volvo egyébként mindig is igen közel állt a családunk szívéhez, igen régóta kísérjük figyelemmel, hogy mennyire szép autók készülnek és születnek ott fent Svédországban.

img_20180128_145807-01.jpeg

A Volvo szalonok pedig az elmúlt évek folyamán felvették a skandináv stílus megjelenést, így már teljesen otthonos környezetben tudjuk kiválasztani a számunkra és a stílusunknak leginkább megfelelő autót. Az XC60-as pedig egy négykeréken guruló megtestesült szoborszerű szépség lett.

img_20180128_145117-01.jpeg

Külcsín:

Az autó a kompakt városi SUV kategóriába tartozik, ennek ellenére igen hatalmasak a méretei. A sportos vonalra ráerősít a csodaszép kék színű fényezés, amely az R-Design felszereltség kiváltsága, amelyhez ugyan egy 21 colos gyönyörű felnigarnitúra jár, de a téli kerékméret, mint ami a tesztautón most volt, 19 colos.

img_0366.JPG

Az autó szinte a nagyobb testvér Xc90-es modell megjelenést kapta, csak egy számmal kisebb méretben. Elsőre rögtön feltűnik a csodaszép hűtőmaszk a hatalmas Volvo márkajelzéssel és a Thor kalapácsát mintázó LED fényszórókkal.

img_0370.JPG

A fényszórók nappali fénye mással össze nem hasonlítható különleges megjelenéssel ruházza fel az autót, esti fényük pedig fenomenális. A hab a tortán pedig, hogy a kormány mozdulatára jobbra balra követik a kormány mozdulatokat a fénycsóvák. A kanyarba is bevilágító LED-es ködlámpák ugyan szépen sikerültek és jó a fényük, de nagyon sérülékeny helyre kerültek.

img_20180128_144606-01.jpeg

Oldalnézete is harmonikusan sikerült, krómszegéllyel keretezett ablakok, sötétített hátsó ablakokkal selyemfényű tükörházakkal lett felszerelve az autó. Kapott még egy cápauszony antennát és két selyemfényű tetősínt. Hátrafelé haladva tovább fokozódik, hogy egy Volvo az érzékekre kíván benyomást tenni, lehengerlő befejezéssel zárul a sziluett.

img_20180127_154249-01.jpeg

A márkajelzés elhelyezése és minősége fenomenális, az R-Design kiváltságaként két oldali sportos , krómozott kipufogóvéget kapott az autó. A lámpák technikája teljesen LED-es, formájuk és fényjátékuk kiemelkedő, mind este, mind pedig nappal egyaránt elkápráztatja követőinket. Sajnos az autón semmilyen műanyag védelem nem került elhelyezésre, ez legfőképpen az autó oldalán figyelhető meg. Egy ajtórányitás az autó egyik gyönyörű ajtaján már nyomott is hagyott, amelyen horpadás keletkezett, ezért nagyon kár.  

img_20180128_145209-01.jpeg

Belbecs:

Az autóhoz kapott indítókulcs tényleg a lélekre hat. Ilyen gyönyörű kulccsal én még nem találkoztam.

img_0374.JPG

Igazi remekbe szabott műalkotás a kis bőrbe varrt és krómszegéllyel kivitelezett műkincs. Egyébként teljesen automatikus működésű, a kilincs érintésére nyílik az ajtó.

img_0368.JPG

A könnyen és tágra nyíló ajtó feltárja a skandináv életstílus minden legjavát és csodáját. Mindenhol a legjobb anyagokkal és a szemnek legkellemesebb formákkal találkozni.

img_0378.JPG

Olyan ez mint egy igazi otthonos IKEA nappali egy csipet luxussal megfűszerezve. Az ajtó mesterien kivitelezett, finom bőrrel és puha anyagokkal burkolt, a kilincs formája és kivitelezése pedig abszolút míves munka. A lábtámasszal is ellátott ülések már messziről hívogatóak, formájuk és kényelmük egyaránt fenomenális.

img_0389.JPG

A kormány a legjobb minőség bőrrel burkolt, teljesen multifunkciós, az alján elhelyezésre került az R-design felszereltség jelét képviselő R betű.

img_20180127_154400-01.jpeg

Ehhez a felszereltséghez könnyűfém pedálok is járnak az autóhoz. A műszerfal teljesen digitális kijelzős, bal oldalon a km/h megjelenítő, jobb oldalon a fordulatszámmérő mutatója található. Közöttük a központi kijelző, amely a fedélzeti számítógép adatain túl még a navigáció képét is meg tudja jeleníteni.

img_0379.JPG

A légbeömlők is a különleges stílust képviselik, függőlegesen állnak, krómszegéllyel állíthatóak. Középkonzolja igen hatalmas tömb a vezető és az utas között. Ezen helyezték el az automata váltó karját és a gyémántmintás különleges indítógombot. Az indítógomb a kulcshoz hasonlóan igazi kedvenc.

img_0377.JPG

Itt található az autó légrugós futóművének a kapcsolója is, amellyel állítható az autó hasmagassága 3 különböző fokozatban. Az autó 9 colos központi kijelzője kifejezetten igényes képi megjelenítésű és felbontású lett, a rendszer a Sensus fantázianevet kapta. Minden ezen a kijelzőn keresztül állítható a rádiótól, a navigáción keresztül, a klímavezérlésen át egészen az autó extra segédberendezéseiig.

img_0381.JPG

A kabin a beépített panorámatetőnek hála igen világos, én minden autóba beletenném ezt az extrát.  Minden irányban igen tágas a hely, az ülésekben könnyen megtalálható az ideális vezetői pozíció. A hátsó traktus is minden igényt kielégít, 3 felnőtt teljes kényelemben és luxusban hagyhatja maga mögött a kilométereket.

img_0383.JPG

A raktér pedig olyan tágas, 505 literes, hogy nincs az a rakomány amit ne tudna elnyelni. Ráadásul elektromosan mozgatható a csomagtérajtó, amely magas fokúan megkönnyíti még a teli kézzel történő pakolást is.

img_0391_1.JPG

Sajnos egy komolyabb hangulatvilágítás viszont el kellett volna egy ilyen minőségű és kivitelezésű utastérbe.  

Induljunk:

Az autó lelke egy 2.0 literes 235 lőerős dízel aggregát, amely igen vehemens dinamikával ruházza fel az autót. Ehhez a tervezők egy 8 fokozatú Geartronic automata váltót kapcsoltak, amely teljesen harmonikusan és rezzenéstelenül teszi a dolgát.

193357_source.jpg

Az erőforrás a gyémántgombbal kelthető életre, hidegen kissé nyersen jár, de bemelegedve már elcsendesül. Vezetés közben igen könnyen terelhető az autó, a kormány és a kezelőszervek csodálatosan könnyen és pontosan járnak.

img_20180128_145258-01.jpeg

A futómű fenomenális, pontos és puha még igen nagy sebességnél is. A híresen rossz budapesti utakon is élmény a közlekedés az autóval. A parkolás a beépített érzékelőkkel és tolatókamerával egyszerűen gyerekjáték. Vezetés közben feltűnik, hogy a keret nélküli visszapillantó tükör mennyire gyönyörű, ez ugyancsak szépségdíjas. Mint ahogy az is, hogy a beltérben az ülésen és a műszerfal bal oldalának sarkában elhelyeztek egy kis svéd zászlót. Igazi mérnöki bravúr ez.

img_20180127_154518.jpg

Az autóban szerencsére nagyon sok tárolóhelyet is elhelyeztek a tervezők, így aki naponta az autóban éli az életét nem lesz gondja holmijai elhelyezésével. Menet közben az autóban a Volvotól megszokott biztonsági arzenál siet a segítségünkre. Van itt éberségfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő és sebességfüggő szervo kormány, BLIS holttérfigyelő rendszer is. Nem utolsó sorban városban 30 km/h óra alatt működő City Safety rendszer is található az autóban, amellyel állóra fékezi magát egy felbukkanó akadály előtt.

img_20180128_145714-01_1.jpeg

Minden leállításkor az autó automatikusan leengedi magát a beépített légrugónak köszönhetően. Elinduláskor pedig mindig Comfort módban indulunk. Off Road módban 40 km/h órás sebességig 38 mmrel lehet megemelni a kasztnit, így igazán különleges megjelenése lesz az autónak, nem beszélve arról, hogy így nincs az a terep amelyen ne tudna átkelni. Természetesen az autó terepjáróhoz mérten kapcsolatható összkerékhajtással is rendelkezik. Fogyasztása a gyári adat szerint 6 liter, de valós körülmények között ez inkább közelíti a 9 litert. Ez a 71 literes üzemanyagtartállyal körülbelül 800 km körüli hatótávot enged meg.

img_20180128_144754.jpg

 Összegzés:

A Volvo híres volt mindig is az előremutató biztonsági technikájáról és skandináv stílusáról. Autóik mindig a legbiztonságosabbak voltak. Az Xc60 minden eddiginél minőségibb kivitelezésű és megjelenésű lett. Bevallom őszintén hogy ennyire nem hatott rám még egyetlen tesztautó sem. Lehengerlő mind megjelenésében, mind szolgáltatásában, nem tudok és nem is nagyon szeretnék belekötni.

img_0367.JPG

A skandináv életérzés mindig is közel állt a szívemhez, és mindezt megkapom az XC60-as személyében egy nem mindennapi gyönyörű és megkapó köntösbe csomagolva. Az Xc60-as a tesztelt R-Design csomagban 15.700.000,- Ft-tól kapható, de a tesztautó pár megrendelt extrával azért jóval túllógott a 20.000.000,- Ft-on is. Nem olcsó, de aki a kategória legjobbjára vágyik, nincs más választása. Az autó reklámfilmje pedig egyszerűen telitalálat mind képi világban, mind pedig mondanivalóban. Lelkemig hatol, úgy, mint ahogyan ez az autó is tette. 

  Köszönet a tesztlehetőségért a Volvo Hungáriának

További információ: 
Volvo Magyarország

 

A képek Huawei Mate 9 mobiltelefonnal készültek. 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

 Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr10013732210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása