Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Peugeot 5008: A doromboló nagymacska

2018. május 13. - Antalfy Krisztina

Peugeot 5008 1.6 Blue Hdi 120 LE Allure teszt

Volt szerencsénk már idén tesztelni a tavalyi év autóját a Peugeot 3008-as modellt, és nem titkoltan az egyik legnagyobb kedvencünk lett az autó.  Most pedig megérkezett hozzánk a nagytestvér, az 5008-as, amely tovább fokozta a rajongásunkat a márka iránt. A modell a középső Allure felszereltségben érkezett, mely igazi kedvenc lehet a magyar piacon. Tudom hogy a tárgyak iránt nem illik szerelembe esni, de most másodízben sikerült a Peugeotnak betalálni a szívembe. Szóval csapjunk a húrok közé, és nézzük meg közelebbről, mit is tud ez a 7 üléssel is ellátott gyönyörű családi SUV!

32336906_1759394877462415_4835983259462533120_n.jpg

Az 5008-as modellel a Peugeot egy igen sikeres, utánozhatatlan és igen vonzó modellt alkotott. A SUV kategória élvonalába csöppent a modell, amely nem titkoltan a kisebb-nagyobb családokat célozta meg. A formája és szolgáltatásai mind-mind előremutató technológiát képviselnek. Egy SUV formába csomagolt gyönyörű családi kisbusz lett.

32308807_1759394794129090_1080092822205366272_n.jpg

A tesztmodell már a második generációja az 5008-as modellnek, amely úgy került megújításra, hogy megtartotta az előd minden jó tulajdonságát , de a formaterve a ma kapható egyik legszebb típussá emelte. 

Külcsín:

A 3008-as és az 5008-as szerencsére majdnem teljesen megegyező megjelenésű modellek. A lökhárítók és az autó hosszúsága a legszembetűnőbb különbség közöttük. Az tesztautó csodálatos szürke amazonit  fantázianevű színben pompázott. A tető eltérő fekete fényezést kapott ugyanolyat, mint a 3008-as, amely tökéletes harmóniában él együtt a selyemfényű tetősínnel.

32337219_1759395057462397_3916326153165471744_n.jpg

Az autó orr része a Peugeot legújabb formaterve szerint készült, a szigorú vízszintes krómberakásos és a márkajelzést krómszegéllyel körülölelő hűtőmaszk igen tekintélyes, morcos megjelenést, ugrásra kész ragadozó formát kölcsönöz az autónak. A fényszórók sajnos még az Allure szinten sem Led-es technikájúak, ennek megrendelése 380.000,- Ft-ért mindenképpen javallott.

32374894_1759394487462454_1719265697667743744_n.jpg

A nappali menetfény ugyanakkor led-es, gyönyörű a nappali megjelenése. Ebben az elrendezésben a lámpákba nem harap bele olyan mértékben az alsó lökhárító, mint a Leddel ellátott autókban.  A legnagyobb különbség a kistestvérrel, hogy eltérő a lökhárítójuk. A krómszegély egy bumerángra hajaz, ennek közepében helyezték el a ködlámpákat, és a SUV jelleg kötelező tartozékaként az ezüst színű lökhárító betétet.

32312944_1759394867462416_9007451420860874752_n.jpg

A kocsi oldalnézete teljesen letisztult lett, krómszegéllyel ellátott sötétített ablakok, krómszegélyes ajtó alsó burkolatok és hatalmas védtelen felületetek jellemzik. Ebben az autóban szerencsére már nem találtunk összeszerelési hibát, minden él és ív tökéletesen a helyén volt. Az egyik különbség az 5008-as és a 3008-as között, hogy krómszegély oldalt csak az ablakok felső keretén került elhelyezésre. Ez a krómszegély egyébként folytatódik az első lökhárító oldalsó díszcsíkjában, amely az első fényszórókkal került összekötésre. A SUV kivitel további hozadékai a műanyag betétek a kerékjáratokban és a hátsó lökhárítóban. Az alufelnik 18 colosak, nagyon igényes kivitelűek, éppen jó méret, ami még a menetkomfortnak és a megjelenésnek is egyaránt jót tesz.

32367053_1759394947462408_7629578053483495424_n.jpg

A hátsó traktus a kedvencem az autóban. Gyönyörűséges lett a kivitele mind a lámpák formája, mind a fényezett betétek tekintetében. A csomagtér ajtó két színű fényezésben pompázik. A középső része ketté lett osztva, a fekete színben helyezték el a márkajelzést.

img_20180307_094248.jpg

A lámpák méregfogakhoz hasonlatosak, LED technikájúak, nappali és esti fényük egyaránt lenyűgöző. Egy hiba, hogy a rendszámtábla világítás még itt sem LED-es technikájú, ezért nagyon kár, ez igen lerontja az amúgy lenyűgöző összképet. A hátsó lökhárító kivitelezésében van különbség a 3008-asal, itt csak a csomagtér peremére került egy króm léc , valamint a műanyag idom jobban felkanyarodik a hátsó kerékdobra. Igen sérülékeny helyre kerültek a hátsó ködfények, az autó jobb és bal szélén alulra. Imitált kétoldali kipufogóvége a tesztautónak nem volt. A fekete betétek egyébként nagyon sérülékenynek tűnnek, csak kézi autómosók jöhetnek szóba az autó mosására, szépségének megőrzése érdekében.

Belbecs:

Az autó hagyományos bicskakulccsal rendelkezik, rendelhető hozzá kulcs nélküli rendszer is. A kinyitás után felgyulladnak az autó üdvözlő fényei, kihajtódnak az elektromosan működő tükrök és a hatalmas ajtót kinyitva feltárul az autó beltere.

32293416_1759424424126127_55311499370954752_n.jpg

Az ajtóval kapcsolatban igen nagy gratulációm a tervező mérnököknek, akik ügyeltek arra, hogy a küszöb is védve legyen a felfröccsenő sártól, így kiszálláskor nem kenjük össze a nadrágunkat. Az első ajtó mérete megegyezik a 3008-as modellel, ellenben a hátsó ajtó már igen nagy méretű lett és majdnem derékszögben nyitható. 

A beltér kapcsán lenyűgöző munkát végeztek a francia mérnökök. Ennyire igényesen megkomponált és berendezett autót én még nem láttam. A 3008-asal szinte teljes mértékben megegyezik a beltér, felszereltségbeli különbségek adódnak a tesztautók között.

32294364_1759425007459402_2910916322541961216_n.jpg

Modern és prémium anyagokból építkező az utastér, amelyben nagyon sok helyen elrejtettek a tervezők újdonságokat. Ilyen pl. a zongora billentyűkre emlékeztető billenőgombsor, amellyel az autó különböző funkcióit tudjuk vezérelni és a digitális műszerfal is.

img_20180312_091916.jpg

A műszerfal szürke textilbetétes volt a vadonatúj tesztautóban, ennek lehet bőrözött, illetve más színű kivitele is. Érintve az embernek teljesen olyan érzete támad, hogy innen már nincs hova tovább fejlődni. Az ülések bőr-szövet kombinációból lettek felépítve, igen kényelmesek. Nagyobb felszereltséggel együtt lehetnek combtámasszal ellátottak, valamint teljes bőrkárpitozásúak is. A kormány a modern Peugeot modellektől megszokottan kisebb méretű lett, mint a többi autóban, de igen könnyű az autó terelése vele. A felépítése nagyon szépen sikerült,alul és felül lapított formájú, igényes a bőr. Multifunkciós, róla majdnem minden érdemi funkció kezelhető az autóban.

32332601_1759394544129115_8832531954243993600_n.jpg

Az autó egyértelmű legnagyobb értéke az i-Cockpit kijelző, amely az analóg műszerek helyett egy 12,3 colos digitális hihetetlen szép felbontású képernyő mutatja a sebességet és a fordulatszámot, de természetesen a navigáció térképét is meg tudja jeleníteni.  Szerencsére ezt minden 5008-as modell alapfelszereltségként kapja. A legszebb amikor beindítjuk a motort és igen látványos formai játékkal köszönt minket, körbe-körbe forogva megjelenik  a fordulatszámmérő és kilométer óta. 5 féle megjelenést lehet választani, mindenki meg tudja találni a számra legkedvezőbbet a minimális dizájntól a csili-vili verzióig.

img_20180307_092822_1.jpg

A központi 8 colos kijelző nagyon szép megjelenítésű, gyors működésű. A rajta futó rendszer hasonló, mint a a konszerntárs Citroen esetében, de a menürendszer, programok kifinomultabban és pontosabban futnak rajta. Az autóban az alap hangrendszer volt, nem kiemelkedő, csak átlagos szintet képvisel. A váltó környéke igen prémiumos elrendezést követ, igen jó fogású a váltókar, krómbetétes, nagyon szép kivitelű. A kézifék helytakarékos nyomógombos lett. Elhelyeztek a mérnök a könyöktámaszban egy akkora rekeszt, amiben egy nagyobb táska is elférne, ez hűthető is. Egy másfél literes ásványvíz palackot gond nélkül elnyel.

img_20180312_092043.jpg

A kabin már kívülről is tágas utasteret sejtet. Ezt többé kevésbé hozza is autó. Elöl és a második sorban fenomenálisan nagy a hely, a második sorban ráadásul 3 különálló ülésen lehet helyet foglalni, ahol egyaránt fejtérben és lábtérben tág a tér. A most felár nélkül járó harmadik üléssor viszont már tényleg csak szükségmegoldás, itt csak a kisméretű és kislábú emberek, esetleg háziállatok tudnak csak kényelmesen elférni és utazni.

img_20180312_092037.jpg

Az autó sajnos nem tartalmazta a feláras panorámatetőt, ennek megrendelése az 5008-hoz mindenképp javallott, ennek hiányában sajnos a hátsó részben kicsit sötét és komor az élet. A csomagtartó még nem elektromos működtetésű, ellenben igen nagy teret nyújt, könnyen pakolható. Az ülések ledöntésével pedig nincs az a csomag amelyet nem tudnánk elszállítani az autóval.

img_20180312_091811.jpg

Az esti utazások alkalmával pedig egy újabb látványosságot nyújt az autó, az esti hangulatfények képében. Ennyire gyönyörű fényjátékot máshol nem látni. Változtatható színvilágú  fények derengenek az ajtókban, a középkonzolnál és a pohártartókban. Imádtam.

Induljunk!

Itt még hagyományosan, igen szép kivitelű bicskakulccsal tudjuk indítani az 1.6-os 120 lőerős EURO6-os tisztaságú dízel motort, amelyhez egy könnyen, pontosan kapcsolható 6 fokozatú kéziváltót kapcsoltak a francia mérnökök. A PSA gyár mindig is híres volt a dízelmotorjaikról, amely itt sem vall szégyent. Nagyon kulturáltan és csendben működik, dinamizmusa legendás, ráadásul egy igazi éhezőművész is a fogyasztás tekintetében. Városban 6 liter, városon kívül 4,5 liter volt a fogyasztása.

img_20180312_092155.jpg

A hosszú autó terelése a kicsi kormánnyal gyerekjáték, kellő visszajelzést közvetít az útról. A kezelőszervek könnyen és pontosan járnak. Az egyenesfutás pontos, a nagy kerek is a komfortos utazás segítségére sietnek. Úthibákon sem üt nagyot a futómű, igazi nyugalomban halad az autó.

Összegzés:

32440341_1759394834129086_2708223114898046976_n.jpg

A fentiekben bemutatott 5008-as méltán lett a Peugeot palettáján egy elegáns utazóautó és szabadidő autó tökéletes kombinációja. Nem nagyon van ma másik gyártó amely ennyire megkapó formájú és szolgáltatásaiban messzire előremutató autót kínálna. A 3008-as nagytestvére egy igazi modern társa lehet egy nagy családnak. Az autó 6.599.000,- Ft-tól kapható 5 év garanciával most felár nélküli hét üléses kivitelben, persze a tesztautó természetesen drágább, 9.000.000,- ft-ért lehet a miénk. Nagyon szerettükJ

 

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Peugeot Hungáriának!

További információ: 

Peugeot Magyarország 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4313915016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása