Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Citroën C3 Aircross : Stílus francia módra

2018. május 21. - Antalfy Krisztina

Citroën C3 Aircross 1.6 Hdi Shine // TESZT

Mindig nagy izgalommal várom, amikor egy Citroën érkezik Hozzánk tesztre. Nem vitás, hogy igen nagy rajongója vagyok a francia gyártó termékeinek. Ezt az autót egyszerűen lehetetlen megunni. Jelen tesztünk főszereplője a márka legújabb üdvöskéje a C3 Aircross dízel változata, amely egy új üde színfolt a SUV kategóriában. Nem hazudtolta meg önmagát, ugyanúgy szerettük, ha nem jobban mint a korábban Nálunk járt benzines modellt.

33110860_1767813529953883_3937615614562009088_n.jpg

A Citroen mindig is extravaganicát képviselte az autóiparban. Autóit mindig mással össze nem hasonlítható megjelenéssel ruházta fel. Ilyen lett a C3 Aircross modell formája is. Ezt a tulajdonságát  szerettük mindig is a gyártóban, hogy mindig a saját útját járta a modelljeivel. A C3 Aircross formája a kis C3 Suvosított formáját örökölte, amely az alapjait adta. A C3 modell volt eddig a nagy kedvencem, de valahogy a C3 Aircross modellben a forma mindennél jobban működik.

33087656_1767813373287232_8662278995364020224_n.jpg

A SUV kategória mára igencsak népes tábort alkot, sok-sok versenyző száll ringbe a vevők kegyeiért. A C3 Aircross éppen ebben a kategóriában akar vevőkre találni, amelyben igen jó esélyekkel indul, főleg a tesztelt dízel kivitelben.

33143384_1767813483287221_6856383768681250816_n.jpg

Mellette szól a teljesen személyre szabhatóság, tekintve hogy majdnem 85 féle variációban kapható, a térkínálat, valamint a díjnyertes motorkínálat is. A vevő ízlése szerint válogathatja össze a színes karosszéria betéteket, az ülések színét és anyagát, valamint a műszerfal színeit, anyagait is.

Külcsín:

Tesztautónk a legfigyelemfelkeltőbb színben és legmagasabb Shine felszereltségben érkezett hozzánk. Így kerültek rá fekete színű betétek a tetősínre, a külső tükrökre, a főfényszóró keretére, valamint az alufelnikben szereplő márkajelzés keretére. Kívülről az autó nagyon sok hasonlóságot mutat a C3 modellel, de mintha eleve ilyennek képzelték volna el az autót, annyira jól működik minden az új C3 Aircross formáján.

33063620_1767813456620557_7565900980022149120_n.jpg

Az autó igen nagyot nőtt, ami már kívülről is igen tágas utasteret sejtet. Az orr részen ugyanúgy megtaláljuk a LED menetjelző fény csíkokat, amelyek egy díszlécen keresztül futnak össze középen a márkajelzésben.

Lejjebb átalakult a lámpák elhelyezése, egy búra alá került a ködlámpa és a főfényszóró is. A színes betéttel nagyon szép a megjelenése, de egy LED fényszóró azért beleférhetett volna, ez továbbra sem rendelhető az autóhoz.

A SUVosság hozadéka az alsó ezüst díszbetét, valamint az oldalsó kerék körüli műanyag toldatok. Sajnos az autó oldaláról eltűnt az Airbump, így az autó oldala már teljesen védtelen lett. A hátsó traktus is éppen előnyére változott, a hátsó lámpák kaptak egy fekete selyemfényű díszkeretet, ettől a formai játéktól sokkal felnőttesebb a megjelenése.

33020622_1767813366620566_628710335129321472_n.jpg

A hátsó műanyagbetét is szépen sikerült, viszont a hátsó tolatólámpa nagyon sérülékeny helyre, hátsó lökhárító jobb alsó sarkába került. Dicséretet érdemel viszont az autó, hogy már a hátsó rendszámtábla világítás is LED technikát kapott, így az esti fényjáték már nagyon magas prémium szintet képvisel. Az autó teteje helyt ad a gyönyörű panorámatetőnek, amelynek első fele elektromosan nyitható.

img_20180409_185553.jpg

Az alufelnik egy számmal kisebbek 16 colosak, mint a korábban tesztelt modellel, de ugyanolyan gyönyörűen sikerültek, mint nagyobb társuk, igazi míves munka a tervezők részéről, régen nem láttunk ilyen jól sikerült formát.

Belbecs:

A tesztautó bicskakulcsos kivitelű volt, hiányzott belőle a kulcs nélküli indítás. A Citroën extravaganciáját képviseli az, hogy a kulcshoz megkapjuk az autó kicsinyített makettjét a kulcsra fűzve. Nagyon különleges és szép megoldás ez. A kulcs megnyomására kinyílnak az ajtók és az elektromosan behajtott külső tükrök és felgyulladnak az üdvözlő fények, még a külső tükör alól is feldereng egy-egy LED fény.

img_20180409_185454.jpg

Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Ez már tényleg az prémium szint, amit egy vevő elvár a pénzéért. Belül a C3-ban megismert formák fogadnak, de mégis minden egy nagyobb szintet képvisel. Az ajtókról eltűnt a bőröndfogantyú behúzó, itt szépen kivitelezett textilbetét került most elhelyezésre.

img_20180409_184718.jpg

A beltérben a külső színnel harmonizáló narancs színek és annak árnyalatai dominálnak fekete-szürke tónusokkal. Minden forma amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állítható, igen könnyen megtalálható a számunkra kellemes vezetői pozíció. A kárpitozás itt jó minőségű szövet volt, amely ugyan nagyon szép és igényes, de sajnos ülésfűtés hiányában a hideg reggeleken garantált bennük a felfázás. A kormány fogása és anyagai ugyancsak jók, multifunkciós, bármi kezelhető róla az autóban. A műszerfal hagyományos mutatós kivitelt kapott, újdonságként a bennük elhelyezett másodlagos kijelző jobb felbontása tűnt fel a korábban tesztelt C3-as modellel szemben. 

img_20180409_185322.jpg

Az autó médiarendszere egy 7 colos megjelenítőn keresztül jelenik meg, igen jó felbontás, kirobbanó fényerő, de kusza kezelés jellemzi. Minden erről a kijelzőről kezelhető, a légkondicionálótól, a hangrendszeren át a navigációig. Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott pendriveról is hallgatni tudjuk. A Navigációs rendszer egyébként új 3D navigációs technikát kapott, amelyen két ujjal is lehet zoomolni, a tökéletesített térkép adatbázisnak köszönhetően pedig a navigáció is hatékonyabb lett. A műszerfal egyébként kevés ponton változott igényesebb anyagok kerültek rá a vezető és az utas elé és fordított technikát kaptak a légbeömlők. 

img_20180409_185019.jpg

A beltér éke egyértelműen a nagy felületű nyitható üvegtető, amely nyitott és csukott állapotában is feldobja a belső hangulatot és fényben fürdeti az utasteret. A kategóriájában egyedülálló, elektromos vezérlésű, szakaszosan nyíló berendezés belülről közel 1 m hosszú üvegfelületet jelent, mely sötétítővel és egy LED-es fehér fényű fénysorral van felszerelve.

 img_20180409_185225.jpg

A kabin helykínálata egyébként igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Extraként kaphatunk a hátsó ablakokra napellenzőket is. A csomagtér 410 literes alapmérete a csúsztatható üléspadnak köszönhetően 520 literesre növelhető. A hátsó ülések lehajtásával pedig akár 1289 literes csomagtartó-kapacitás is elérhető. A raktér könnyen pakolható az alacsony csomagtérküszöb miatt is, nem kell magasra emelnünk a csomagokat.

img_20180409_184943.jpg

Induljunk:

A szép kivietelű bicskakulccsal életre keltett többszörösen bizonyított 100 lőerős HDI dízel erőforrás, hangos duruzsolással kel életre, alapjáraton is rezegteti a karosszériát. Dinamikája és fogyasztása egyaránt kiemelkedő. Viszont a hozzá kapcsolt ötfokozatú váltó sajnos nem nyerte el a tetszésünket. A hátramenetet minden második alkalomra vette csak be, ráadásul a gyors váltásokat félrekapcsolással hálálja meg. Ezen lehetne még javítani.  

img_20180409_184157.jpg

A motor a fogyasztásával kárpótol, igazi éhező művész, simán el lehet járni az autóval 4-5 literes fogyasztással is. Menet közben az autó igazán harmonikusan, a Citroen legjobb hagyományai szerint működik, szépen vasalja ki az úthibákat, csendesen suhan még nagyobb sebességnél is. A kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó. A karosszéria könnyen átlátható, de elkelne a holtérfigyelő, tekintettel arra, hogy az autó eléggé holtteres.

Összegzés:

A Citroën igazán jó irányba halad a termékportfóliója megújításának az útján. A C3 Aircross modellnek minden oka megvan a sikerre, innovatív szolgáltatáskínálat, megújult, divatos forma és határtalan személyre szabhatóság jellemzi az autót. Ugyan drágábban kapható, mint néhány kategóriatárs, tekintve, hogy a tesztautó 6.250.000,- Ft, de a minőség és a divat sosem volt olcsó.

33114975_1767813536620549_885120209118035968_n.jpg

Viszont a megbízhatósággal sem lehet gondja az autónak, tekintve, hogy a gyártó 5 év és 100.000 km garanciát vállal az autóra. A hab a tortán pedig, hogy a C3 Aircross vitte el az Autobest 2018 díját mint Európa legjobb autóvétele 2018-ban. Szerintünk telitalálat.

Nagyon szépen köszönjük a tesztlehetőséget a Citroën Magyarországnak!

További információ: 
http://www.citroen.hu

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr5013991364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása