Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Hyundai I30 fastback: Az azúrkék hódító

2018. június 18. - Antalfy Krisztina

Hyundai I30 Fastback Premium 1.4 T-GDI DCT Aut. teszt

A feltörekvő koreai márka legújabb modellje járt teszten szerkesztőségünkben. A vadonatúj I30-as fastback változat formája és kivitelezése egyaránt szemet gyönyörködtető lett. Az alsó középkategória legújabb és immár legszebb ötajtós kupé versenyőze méltóan száll szemben a kategória legjobbjaival.  Nézzük részletesen, hogy mit sütöttek ki a koreaiak a boszorkánykonyhájukban.

35544859_1798595423542360_6916168373411774464_n.jpg

A Hyundai modelljei mára igencsak jól sikerült autók lettek és a modellpalettán lévő autók kategóriájuk élvonalába tudtak kerülni mind formájukban, mind kivitelezési minőségükben egyaránt. A modellek megújítása nem ért véget, szinte 2 havonta érkezik egy-egy új modell tőlük.

35548141_1798595773542325_143280250728480768_n.jpg

Legutóbb Frankfurtban volt a legújabb i20-as modellváltozat bemutatója, amelyen szerkesztőségünk is képviseltette magát, és bizton állíthatjuk a menetpróba után, hogy a Hyundai igen jó irányba halad. Érkezik még idén a Tuscon modellfrissített verziója is, szóval újdonságokból idén nincs hiány a Hyundai háza táján.  Az I30 fastback modellvariáns eddig soha nem látott formai szépségben látott napvilágot és most indul hódító útjára a honi márkakereskedésekben.

35533738_1798595666875669_7592544221232365568_n.jpg

Külcsín:

Az autó formája gyönyörű lett, egyenesen magával ragadó lett a megjelenése, amelyet a tesztautó azúrkék (area blue) fényezése csak mégjobban ráerősít. A képek nem tudják visszaadni mennyire jól sikerült formát álmodtak meg ennek az autónak a tervezők. Más színben lehet, hogy nem tetszene ennyire, de így ebben igazi bomba. A rögtön szembetűnik, hogy ez az autó sokkal alacsonyabb, mint a többi I30-as modell és valahogy szélesebbnek is mutatja magát.

35483798_1798595270209042_4433610876129378304_n.jpg

A frontrészen lecserélték az első lökhárítót és teljesen új formát álmodtak meg neki. Az újonnan bevezetett formájú krómszegéllyel körülölelt hűtőrács nagyon szépen sikerült,, picit módosítottak a formáján a sima i30-as képest, továbbá módosítottak a Led-es nappali menetfényeken, amelyek immár dinamikusabb megjelenést kaptak, valamint sötétített lámpabúrát és keretet kaptak a LED technikás fényszórók.

35525302_1798595716875664_9190325441787854848_n.jpg

Az összkép sokkal sportosabb és férfiasabb lett. Este nagyon szépen mutatnak együtt a fényszóró fényével, amelyek működése egyébként leírhatatlanul jól sikerült. Az ajtókat krómszegély veszi körül, ahogyan a kilincsekre is került egy kicsi króm. A Hyundai lecserélte az alufelniket, amelyek szerencsére nem elrugaszkodott méretűek, itt maradtak 17 colosak. Lehet ugyan rendelni nagyobb méretűt is, de semmi szükség rá, ez a méretű is gyönyörűen sikerült és még a menetkomfort sem szenved csorbát miatta. És elérkeztünk az autó legfőbb újdonságához a szépséges fenekéhez, amely annyira szép lett, hogy ilyet az elmúlt hónapokban még nem láthattunk.

35799265_1798595280209041_8245115354548797440_n.jpg

A tervezők nagyon igényes munkát végeztek, mindenkinek aki látta határozottan csettintett, hogy Hyundait még nem láttak ennyire jól sikerülni. Külön formai szépségdíjas szerintünk a hátsó szélvédő is. A márkajelzés alatt feltüntetett dőlt betűs típusjelölés is telitalálat.

img_20180420_184530.jpg

A hátsó lámpák formája hátulról fordított bumerángot formáz, főleg este szép a megjelenített fénye, de sajnos pl. az index és a rendszámtábla világítása még mindig nem LED-es, ezért kár. Kapott még az autó egy diszkrét sportkipufogót, ami nagyon jól néz ki, de kár, hogy hangja az nincs. Megjelent a márka kínálatában a cápauszony antenna, amely ezen az autón is megtalálható volt.

35861384_1798595380209031_5425001280663715840_n.jpg

Belbecs:

Mint már általában mindegyik, így jelen tesztautónk is kulcs nélküli, nyomógombos indítással rendelkezik, melynek ugye része a kilincs érintéses komfort bejutás. A kulcs egyébként nagyon szépen sikerült, ebben nem történt újítás. A rendszer itt is nagyon szépen működik, a nyitás-zárás a tükrök ki-behajtásával együtt történik. Minden tesztben megemlítem, hogy számomra nagyon fontos egy autó ajtajának a csukódási kultúrája.

35547534_1798595533542349_3415819213137248256_n.jpg

OUTFIT: farmer // F&F; szandál // answear

Mennyire el tudja rontani egy pléhdoboz csukódási hang az összképet, szerencsére itt nincs is baj ezzel, prémiumos, halk puffanással zárul az ajtó. A kilincs érintésére feltárul az autó, amely igen magas minőségű belteret rejt, ez teljesen megegyezik a többi i30-as kivitellel. Az ajtó kivitelezése lényegre törő lett, 4 elektromos ablak, tükör, stb. gombjai kerültek németesen elhelyezésre az ezüstözött kilincsek mellett. A vezetőülés nagyon igényes, jó minőségű rajta a kárpit, ráadásul combtámasszal is ellátták mindkét első ülést. Helyet foglalva benne könnyen megtalálható a vezetési pozíció, tág határok között állítható az ülés. Az autóban lévő gyári szőnyegek sajnos nem ütik meg az autó által képviselt szintet, helyettük érdemes beszerezni egy igényesebb kárpitot, sajnos ezt még a fastback modell sem nőtte ki.

35686804_1798595880208981_2747125988067377152_n_1.jpg

A kormány megjelenése és fogása nagyon jó, könnyen terelhető vele az autó, amely teljesen multifunkciós, bármi kezelhető a rajta elhelyezett gombokkal. Én örültem neki, hogy az autónak még nem teljesen digitális a műszarfala, hanem hagyományos a műszercsoport egy része. A mutatók között természetesen egy központi kijelző kapott helyt, amely a Hyundai által Supervison műszeregységnek nevezett rendszer része, amelyen az autó minden adata lehívható a rádióadáson túl, a telefonon át, a sebesség kijelzésén keresztül. A beltér anyagai a kategórián belül nagyon jó minőségűek, látszik, hogy az autó tervezésekor a koreai mérnökök a német prémiummárkákat vették alapul.

35507198_1798595576875678_1257163487616958464_n.jpg

A központi 8 colos kijelző elhelyezése a legújabb divat szerinti a műszerfal tetejére épített, nagyon jó a leolvashatósága és a felbontása is. Nagyon tetszett a csúsztatható könyöklő az autóban, amely igazi komfortos utazást tesz lehetővé, amikor rajta pihentetjük a kezünket. A váltó és környékének kivitelezése igazán átgondoltan sikerült, a váltó körül kerültek elhelyezésre az ülésfűtés, parkolóradar, stb gombjai, a váltó előtt egy fel-le nyíló kisajtó mögött pedig az USB csatlakozó és a mobiltelefonok indukciós töltője került elhelyezésre. Az autó kéziféke már nyomógombos, minden autóba már ilyet kellene tenni, nagyon sok hasznos helyet spórolni meg vele. A légkondicionáló rendszer kétzónás, minden oldalon be tudjuk állítani a kívánt hőmérsékletet is.

img_20180420_184510.jpg

A hátsó traktus nagyon kényelmes, nem szenvedett csorbát a kicsit lejjebb futó tető miatt a tér, a lábaknak, fejnek kellően elegendő a hely.

img_20180420_184437.jpg

A csomagtartója nagyon jól pakolható, sok csomag elrejthető benne, simán elnyel egy babakocsit és a hétvégi bevásárlás tartalmát.

35820105_1798595213542381_6676202649299189760_n.jpg

Induljunk:

Az autó lelke egy 1.4 literes 4 hengeres 140 lóerős turbós erőforrás, amelyhez jelen esetben egy 7 fokozatú dupla kuplungos 7DCT elnevezésű automata váltót párosítottak a tervezők. A motor működési kultúrája nagyon jó, halk és csendes a működése. Alapjáraton szinte rezzenéstelenül forog, hangját a fordulatszám emelésével sem hallatja. Ami viszont külön érdeme a modellnek, hogy a korábban tesztelt i30-as kombihoz képest beérte 7 literes átlagfogyasztással is. A forgalomban egyébként sziporkázik a motor, dinamikus és rugalmas, nagyon jól tartható vele a forgalom ritmusa.

img_20180421_170049.jpg

A váltó motor párosítása fenomenális, a kényelem záloga ez a konfiguráció. A váltót gyors és rántás mentes váltások jellemzik, okosan ismeri fel a lejtőt és az emelkedőket, valamint manuális módon kézzel is tudjuk használni, váltani, hogy ha úgy tartja kedvünk.  Egyenesfutása is nagykocsihoz mérten harmonikus, nem bukdácsol a híresen rossz magyarországi utakon.  Az autó minden fedélzeti rendszert felvonultat amit ma kínálni lehet : a vezetést támogató rendszerektől kezdve az okostelefonok kijelzőjének tükrözésére is képes (ún. Apple CarPlay ill. Android Auto támogatás) multimédiás rendszeren át egészen a LED fényszórókig minden megtalálható a fedélzeten. Nagyon érezni, hogy hova el nem jutott mára a koreai márka. A LED fényszórók működése teljesen automatikus, nagyon magas minőséget képvisel. Teljesen nappali fényt varázsol az autó elé.  Mindenki csodálta a forgalomban, ezzel az autóval nem lehet észrevétlen maradni. 

35738990_1798595243542378_4313701432244043776_n.jpg

Összegezve:

Az I30-as fastback modell olyan lett, mint az Audinál az A7-es. Egy ragyogó drágakő a modellpalettán, amellyel a tulajdonosa hosszú évekre elégedett lehet, ugyanis vele az autógyártás legjavát kapja egy nem mindennapi köntösbe csomagolva. A párom szinte kisgyerekként tekintett vissza-vissza rá parkolóban, amikor vissza kellett adjuk, hatalmas vonzódás alakult ki közöttük, megérdemelten. Régen láttunk ennyire jól sikerült autót. Hyundai I30-as fastback már 5.225.000,- Ft-tól kapható a magyarországi Hyundai márkakereskedésben, persze a tesztautó minden földi jóval felszerelve már alulról súrolta a 8.000.000,- Ft-ot.  Az autó 5 év, kilométer korlátozás nélküli garanciával rendelkezik, amelyet még a hátsó szélvédőjén büszkén is hirdet az autó. Szerintünk egy igazi szépség!

35518688_1798595736875662_4035362357185085440_n.jpg

Köszönjük a tesztlehetőséget a Hyundai Holding Hungary Kft.-nek.

További információ: 
Hyundai Magyarország

A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek. 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.pngHa tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6014056470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása