Itt az ideje a változtatásra!
Ma reggel, teljes véletlenül bukkantam rá a #Youtube oldalán egy nagyon csajos reklámra, ami azonnal elnyerte a tetszésemet. Közismert tény, hogy az online világban nincs szükségünk szavakra, elég néhány jól megválasztott hangulatjel, melyekkel pillanatok alatt ki tudjuk fejezni aktuális érzelmeinket, hangulatunkat. De észrevetted már, hogy a kis mukik között szinte csak pasik vannak?
Imádom az emojikat, számtalan dolgot ki tudok fejezni velük, épp hogy érzem magam, milyen a lelki állapotom, mit csinálok, menyire vagyok elfoglalt, vagy épp szórakozott hangulatban.
A legújabb frissítenek köszönhetően bővült a repertoár és már bőrszínt és hajszínt is válthatunk, hogy még jobban tudjunk azonosulni a kis karakterekkel, de egyvalamit mégis kifelejtettek: a Nőket.
Ha jobban megfigyeljük a telefonunkon lévő kis jeleket, azt vehetjük észre, hogy körömfestős, hajvágós, divatozós, pink és nagyon nőcis hangulatjeleken kívül javarészt pasijeleket tudunk küldeni. A szakmákat ábrázoló emojik között nincsenek lányok, hacsak nem számít munkának a menyasszony.
A lányoknak nincsenek szakmai hangulatjelei, kivétel, ha menyasszonynak lenni egy munka.
A sportolós figurák között is van sziklamászós, biciklizős, kosarazós, de egyik sem lány.
De hol vannak azok a jelek, amik valóban a lányokat illusztrálják?
A Procter and Gamble Always készített egy szuper videót, ami felhívja a figyelmet arra, hogy egy lány több mint egy szép smink, vagy frizura. Ezért a cég arra kéri az embereket, hogy Instagram oldalukon használják bátran a #likeagirl hashtaget, ezzel kifejezve támogatásukat.
A mi célunk az, hogy a lányoknak, akik használják a telefonokat, egy pár hónapon belül lehetőségük legyen nőként képviselni a szakmát és a sportokat, amikben jártasak – nyilatkozta Michele Baeten, a P&G's Always igazgatója.
Always #MintEgyLány
További információ:
Procter & Gamble Magyarország