Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

Minek az a stresszes PRÓBAVIZSGA a forgalomban?

2018. július 24. - Antalfy Krisztina

A forgalmi vizsga az oktatás szenzációs csúcspontja! A legszívesebben azonban átugranánk az egészet, mert senki sem vágyik ekkora stresszhelyzetre, de – tetszik vagy sem – nekünk tanulóknak itt kell bebizonyítanunk, hogy magabiztosan, önállóan, szabályosan és biztonságosan tudunk vezetni odakint, a városi dzsungel forgalmában.

ide_by_sideor_miles_apartbest_friends_are_foreverclose_to_the_heart_5.png

 

Úgy azonban senki nem tud vezetni az első éles forgalmi vizsgáján, hogy ne lehessen belekötni, ha bele akarnak kötni. Hisz nem elég, hogy izgulunk, remegve koncentrálunk a legapróbb dolgokra is, akkor még ott ül mögöttünk egy idegen férfi, a szigorú vizsgabiztos képében, aki minden egyes mozdulatunkat nagyítóval figyeli. Persze, ha szerencsénk van, épp akkor hívják telefonon, vagy épp akkor jön egy fontos üzenet a telefonjára, vagy jó fej oktatónk eltereli figyelmét egy kellemes beszélgetéssel, így van lehetőségünk apróbb technikai bakikat ejteni, ami nem kerül fel a vizsgalapra hibavonalnak – de erre persze nem lehet építeni a vizsgát.

giphy_2_8.gif

Átmenni a vizsgán csak egy jó oktatóval lehetséges!
(Az én esetben ez az oktató Nagy Ferenc, aki Kelenföldön tanítja diákjait)

Az első vizsga helyzet tehát mindig sokkal nagyobb stresszhelyzet, mint a második. Éppen ezért nem árt, ha a forgalmi vizsgánk előtt – csak hogy lássuk hogyan is zajlik ez az egész -  beiktatunk egy próbavizsgát, amely által megbarátkozhatunk a vizsgahelyzettel, és a végén független szakmai visszajelzést kapunk a tudásunkról.

switzerlanddrivingtest_1.pngKép

Így mire eljön az éles vizsgánk napja, talán kicsit nyugodtabban várjuk majd a vizsgabiztost, nem teremtünk a fejünkben újabbnál-újabb drámai és rémisztő szituációkat, és talán így nagyobb eséllyel teszünk sikeres vizsgát a forgalomban. Persze sok múlik a felkészültségünkön, a szerencsén (mert bizony ez is közrejátszhat – pl. pont akkor ne ugorjon elénk egy gyalogos) és az sem árt, ha vizsgabiztosunk nem túl szőrős szívű velünk…

Olyan a vizsgabiztos, mint a vásárló a boltban: mindig neki van igaza!
(vagy legalább is nem állunk le vele vitatkozni)

A próbavizsga épp úgy zajlik, mint az éles. A vizsga a kiinduló helyről indul. Itt célszerű, sőt elvárt, hogy legalább 15-20 perccel érkezzünk meg korábban. Itt az autó mellett megvárjuk, amíg oktatónk megérkezik a vizsgabiztossal – alap, hogy udvariasan köszöntsük, bemutatkozzunk neki. Az első benyomás nagyon fontos, még akkor is legyünk udvariasak és kedvesek, ha vizsgabiztosunk bal lábbal kelt aznap.  

giphy_4_2.gif

Amíg ő kitölti a papírjainkat, leellenőrzi az adatainkat, eközben mi máris belekezdünk a kötelezően előírt ellenőrzésekbe: rendszámtábla, gumiabroncsok, kormányberendezés, világító- és fényjelző berendezések, fékberendezések, fékhatás ellenőrzése a jármű elindításával és megállításával is. Ezt követően nyilatkozunk róla, hogy az autó megfelelő.

A vizsgabiztos ezt követően huzat velünk egy vizsga feladatlapot, ezen szerepel az útvonal, amin haladni fogunk, valamint ezen vannak azok az egyéni manőverezési feladatok is, amit kötelezően meg kell csinálnunk (parkolás és manőverezés).

pexels-photo-1252500.jpeg

A forgalmi vizsgán le kell parkolnia a járdával párhuzamosan, előre vagy hátra haladva. Merőleges parkolási feladatként jobbra előre, jobbra hátra vagy balra előre kell beállniuk egy adott helyre. Ezen kívül egy Y-fordulót vagy egy egyívű megfordulást kell bemutatniuk.

Az oktatónk eközben amolyan GPS feladatot lát el mellettünk, magyarán ő ad majd utasítást mit csináljunk, vagy merre menjünk: „A következő lehetőségnél fordulj jobbra / balra!” - és amíg nincs új utasítás maradni kell az útvonalon!

Fontos,  a helyszínt nekünk kell megválasztani, úgy Y fordulónál, mint parkolásnál is. Ezért nem kell kapkodnunk! De, ha kapunk egy útirányt, arra menjünk, ne a saját fejünk után, amerre csak akarunk.

S bármennyire is odatesszük magunkat, betartjuk a KRESZ szabályait, ha lassabban megyünk a kelleténél, ha kanyarban nem követjük egy pillanatra a sávot, vagy kissé visszagurulunk az Y manővernél, bizony akkor is  sikertelen lesz a vizsgánk. Ilyenkor persze első felindulásunkból azt érezhetjük, hogy igazságtalan, vagy túl szigorú volt velünk a vizsgabiztos, és dühöngünk, hogy miért épp ő ült mögénk arra az 50 percre - de ne feledjük, hogy ő is ember, és nem biztos, hogy a lehúzás a célja.

giphy_1_22.gif

Az autó ugyanis emberi élet kioltására szolgáló eszköz, ezért az ő felelőssége, hogy kit enged ki a forgalomba egyedül, már oktatónk segítő kezei nélkül...

 A leggyakoribb azonnali sikertelenséget okozó hibák:

– közvetlen balesetveszély,
– gyalogos elsőbbségének nem megfelelő biztosítása,
– záróvonal átlépése,
– buszsávban közlekedés,
– gyorshajtás (főleg sebességet korlátozó táblánál),
– elsőbbség meg nem adása (általában jobbkezes utca elnézése),
– helytelen besorolás (pl. egyirányú úton balra kanyarodás előtt),
– sikertelen parkolási kísérlet,
– szabálytalan iránytartás, kanyarodás.

Neked milyen volt a forgalmi vizsgád?

Amennyiben nem ijesztettelek el a jogosítvány megszerzésétől, látogass el még ma a Mosolyzóna Autósiskola oldalára, és dönts mellettük, mert megéri!
http://autosiskola-noknek.hu/

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6814132311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.