Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

SSANGYONG Rexton: A hófehér óriás

2018. szeptember 09. - Antalfy Krisztina

Ssangyong Rexton G4 Premium 4WD 2.2 XDI Aut. // TESZT

Ismételten szerencsénk volt a koreai márka legújabb modelljéhez, a Rextonhoz, ezúttal gyönyörű hófehér színben. Teszteltünk már korábban egy ugyanilyen felszereltségű és szolgáltatás kínálatú kék színű modellt, de határozottan állíthatjuk, hogy a fehér szín áll ennek az autónak a legjobban. A koreai szépséges óriás ezúttal sem vallott szégyent. Az autó továbbra is mindenben meghaladta az elvárásainkat, mind méretében, mind szolgáltatásaiban. Minden elfogultság nélkül állíthatjuk, hogy a Ssangyong Rexton sosem állt még ennyire közel a tökéleteshez, mint most. A teszthét után igazi rajongás alakult ki az autó iránt, így sajnos minden eddiginél jobban fájt visszaadni.

41277073_231059160920115_6027427841870659584_n.jpg

A Ssangyong márkáról:

A Ssangyong márka idén már 64 éves lett, specialitásuk a 4X4 kerékhajtásos autók gyártása. Magyarországon még nem annyira elterjedt és ismert a márka, az utca embere sokáig fürkészi, nézegeti, hogy mégis mi  lehet ez a négy keréken guruló luxus óriás. Legújabb modelljük az immár negyedik generációjába lépett Rexton végre európai szemmel nézve is modern, minden szegletében igényes és meggyőző kivitelű autó lett. A méretei pedig monumentálisak, igazi városi dinoszaurusz. Nem gyakori látvány Magyarország útjain az ekkora méretű autó, ma igen kevés márka kínál a Rextonhoz mérhető autót az itthoni autópiacon.

41325072_482957285517021_491064312694046720_n.jpg

Külcsín:

A tesztautó le sem tagadhatná, hogy egy igazi vérbeli terepjáró. Hatalmas méretei finom lemezmunkával szegélyezettek, sugárzik minden porcikájából a prémium életérzés. Csodaszép gyöngyház fehér színű, magas minőségű fényezéssel látták el, bár kapható még igen sokféle színben is, de ebben néz ki határozottan a legjobban. Nem sajnálták a tervezők a krómdíszítéseket az autóra, gazdagon találunk ilyen díszt a frontrészen, a kilincseken és az ablakok körül is.

41443961_2207558879317099_2643546447928098816_n.jpg

A legszebben sikerült részlete az autónak a 20 colos krómozott alufelni, amelyet a korábban tesztelt autóhoz hasonlóan ez az autó is megkapott, gyönyörű iparos munka lett. Ellenben olyan nagy az autó, hogy még ezek a felnik is eltörpülnek alatta. A tesztautó szinte teljesen megegyezett a korábban tesztelt autóval, így ugyanúgy prémium felszereltségű volt, sok-sok kiegészítő extrával is felszerelve, így tartalmazott szinte mindent, amit ma az autóipar nyújtani tud.

41380332_338774836868572_3729252285583196160_n.jpg

Ez az autó szerencsére extraként kapott egy fellépőt, amely a beszállási kényelmet nagyban megkönnyíti, ugyanis nagyon magasra kell mászni a vezetőülésbe. Az autó frontrésze is a robosztusságot hivatott képviselni, melyen mára mindennél fényesebben csillog a márkajelzés. Nagyon szépen sikerültek a fényszórók, a nappali menetfény ledes technikát kapott, a főfényszóró maradt xenon technikájú, szerencsére fényere egyébként minden igényt kielégítő. Kapunk még itt kanyarba bevilágító ködfényszórókat is.

img_20180722_170359.jpg

Az index is ledes technikájú, oldalt pedig a mai divat szerint a visszapillantó tükörbe integrálták. Oldalnézete is letisztult, elegáns vonalat képviseli. A karosszéria illesztései mindenhol tökéletesek, továbbra sem észleltünk hibás összeszerelésből adódó hanyagságot. Az autóról terepjáró létére teljes mértékben hiányzik az első és oldalvédelem, emiatt védtelen a fényezés az autóra leselkedő gallyak, vagy bármilyen tereptárgy behatásai ellen, nem beszélve az áruházi parkolókban mostanában annyira jellemző ajtórányitások miatt is. A hátsó traktus is folytatja a szép kivitelezési minőséget és formai játékot.

41368535_268424277113625_3557606898305859584_n.jpg

Hátul is büszkén hirdeti az autó a típusjelét, amely igen hangsúlyozottan szerepel a csomagtérajtó közepén a króm díszléc felett.

41381778_692833971078464_5224717549672857600_n.jpg

Ebből is kitűnik, hogy mennyire hangsúlyozottan fontos a típus szerepe a Ssangyong modellpalettáján. A lámpák formája itt is teljesen mai, modern kivitelezési minőségű lett, technikájuk LED-es, esti fényjátékuk nagyon szép lett. A tervezők szerencsére nem követték el azt a mai tervezési baklövést, mint ahogy az manapság gyakorta más márkáknál megtörténik.

41368527_439795493196221_4936206969854754816_n.jpg

A rendszámtábla világítását LED technikára cserélték, nem csúfították el az autó esti fényjátékát a régi sárga fényű sima halogén technikás izzóval. Ez az összkép így lett tökéletes. A csomagtérajtó elektromos működtetésű, szerencsére, mert hatalmas mérete miatt kézzel igen nehézkes és körülményes lenne a kinyitása. Működése így minden igényt kielégít.

41341798_691020227924313_4865838281511665664_n.jpg

Belbecs:

A kulcsa érdekes módon bicskakulcsos kivitelű, de természetesen nyomógombos indítással indul az autó. A kulcs egyébként nagyon igényes kivitelű, a kilincs érintésére nyílnak a hatalmas ajtók.

41440963_700429706987045_6637073079166042112_n.jpg

Amint leküzdjük az autó magasságából adódó beszállási nehézséget az autó beltere amolyan áll leejtést okoz. Csodálatosan szép kivitelezésű lett a beltér, minőségi anyagokkal és mai modern formákkal került berendezésre. A tesztautó is egy diszkrét dallamú hang kíséretében üdvözöl eközben minket a fedélzeten. Az uralkodó színvilág a tesztautóban ismételten a barna és a fekete kombinációja volt, de természetesen rendelhető az autó bézs és teljesen fekete kárpitozással is. Már az ajtók kivitelezése is nagyon minőségi, igen szépen sikerült a steppelt bőr ajtókárpiton, amin csodálatosan mutat a fekete zongoralakk, az ezüstözött ablakemelő és tükörállító gombokkal együtt. Minden kapcsoló vajpuhán és pontosan kapcsolható, örök életet sejtet. Az ülések kellően nagyok, elektromosan, tág határok között állíthatóak, bármilyen testalkatú ember megtalálja bennük a kedvenc vezetői helyzetét. A belső színvilág visszaköszön a kormány díszvarrásán is. A kivitelezése is nagyon szép lett, teljesen multifunkciós, minden gomb helyet kapott rajta. Rajta is elrejtettek a tervezők egy kis zongoralakkot, de kellett is, mert így lett teljes az összkép. A bőr rajta természetesen nagyon finom minőségű, igen kellemes forgatni. A műszerfal nem teljesen digitális még, két nagy körmutató került elhelyezésre, amelyek között egy igen nagy méretű és csodálatos felbontású színes kijelző került elhelyezésre. A bal oldali mutatja a motor fordulatszámot a jobb oldali pedig a jármű haladási sebességét. A műszerek közötti színes kijelző pedig minden gépkocsi adatot meg tud jeleníteni a fogyasztási adatokon át a fedélzeti rendszereken át a rádió adatokig. A kedvencünk a városi épületekkel illusztrált sztráda nézet volt, ami felett a km/h mutatója jelent meg. Nagyon tetszett ez a megjelenítés.

ssangyong_rexton_g4_1.jpg

A középkonzolon elterülő 9,2 colos médiarendszer egyértelműen az autó éke. Kellően fényes,magas felbontású, igényes megjelenítőjű a monitor. A navigáció nagyon okos, mindent megad amire az átlag felhasználónak szüksége lehet. A beépített hifirendszer is csodálatos hangminőségben szólal meg. Az autóban egyértelműen a legszebb részlet a klímakonzol, amely egy kétoldali hőmérsékletszabályzós légkondícionálót takar. A középső forgógomb gyémántmintázatú tekerőgombja egy szépségdíjat megérdemelne. Nagyon okosan működik a rendszer, gyorsan lehűti a felmelegedett autót is.

img_20180311_091405.jpg

Ellenben a steppelt műszerfal kárpitot megoldhatták volna szebben is a tervezők. Itt nem működik olyan szépen, mint az ajtókon. A 7 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol viszont szépen sikerült, itt szürke színű fabetéteket is elhelyeztek a tervezők. Nagyon ötletes megoldás, hogy az okostelefonnak csináltak itt egy kis üreget a tervezők, így aki esetleg az okostelefonján használná a navigációt, vagy bármit, ide teheti. Itt találjuk még a médiacsatlakozókat és a 4X4 hajtás forgókapcsolóját is.

img_20180720_214921.jpg

Szerencsére a kézifék is már elektromos lett, így már nem rabol el sok értékes helyet az utastérből. Az utas előtt is került elhelyezésre egy szépen kivitelezett szürke fabetét, amely alól éjszaka nagyon szép kék fény dereng ki.

img_20180722_171117.jpg

A helykínálat egyébként elöl hátul tágas, még 5 felnőtt is teljes kényelemben hagyhatja maga mögött a kilométereket. A beépített tetőablak viszont lehetne nagyobb, sajnos ez még a régi vágású, csak az elöl ülők kényelmét szolgálja. A csomagtér is hatalma és elektromos működést kapott, nincs az a csomag amit ne tudnák elszállítani az autóval.

Induljunk:

Tesztautónk lelke nyomógombbal kel életre, a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor, mely 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot ( 7AT 420 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban. Indulási hangkultúrája prémiusan sikerült, alapjáraton alig rezegteti a karosszériát, hangját a fordulatszám növelésével sem hallani.

img_20180722_171416.jpg

Menet közben az optimális úttartásról, tapadásról és a rázkódásmentes menetkomfortról a független, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés, stabilizátor, tekercsrugók és gáztöltésű lengéscsillapítók gondoskodnak. A tesztautónk szerencsére multi-link, 10 lengőkaros független hátsó felfüggesztéssel is ellátott volt, így nem szenvedett csorbát a menetkomfort. Úthibákon ugyan egy kicsit bizonytalan a futómű, lehet ebben a 20-as kerekek is ludasak, de az egyenesfutás bolondbiztos még nagy sebességnél is. A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele még ez a hatalmas autó is. Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: automata vészfékező rendszer AEBS, Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyelmeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, hottérfigyelő rendszer BSD, intelligens motoros mozgatású csomagtér ajtó, szellőztethető vezetőülés stb.). A fogyasztás nálunk városban 12 liter, városon kívül 9 literre jött, amely egy közel 2 tonnás, automata váltós monstrumtól kiváló érték. Vezetés közben is felleltünk egy nagyon kedvenc részletet, ilyet még más autóban nem láttunk. Az indexnek 5 féle különböző hangja lehet, így kiválaszthatjuk a fülünknek legmegfelelőbb hangot. Fenomenális találmány ez.

41381778_231252430903277_7797795567232352256_n.jpg

Összegzés:

Szerencsére a csodaszép fehér óriás ezen alkalommal hosszabb ideig volt nálunk, így minden tekintetben meg tudtuk ismerni mindazt a jót, amit az autó nyújtani tud. Jártunk ezúttal is az autóval hegyen völgyön, vidéken és városban egyaránt. Használtuk 5-en, 2-en, teljesen megpakolva és egyedül is. A fehér színű autóhoz immár többször odajöttek hozzánk járókelők, hogy mennyire gyönyörű az autó. Nekünk ez az autó továbbra is egy igen kellemes és pozitív élmény volt.

41384885_525741174515177_4091698416709533696_n.jpg

A Ssangyong Rexton felnőtt a feladathoz, hogy egy családnak minden tekintetben teljes értékű tagja lehessen. Szépsége és mérete lenyűgöző, felszereltsége teljes, szolgáltatásai teljesen maiak, kényelme pedig minden igényt kielégít. A hab a tortán pedig az ára, tekintve, hogy ennyiért ekkora autót máshol nem kapni. 13,5 millió forintért, amennyibe a tesztautó került, igazi diszkontajánlat. Minket megvett, továbbra is az egyik legszebb és legjobb terepjáró, amit a piacon ma kapni lehet.  

 

Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Ssangyong Magyarországnak!

A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek. 

További információ:

Ssangyong Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7114231123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.