Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

Citroen C3 Aircross: A dögös kalandvágyó francia

2018. október 23. - Antalfy Krisztina

Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech Shine teszt

Egy kicsit sok a jóból szoktuk mondani, de nem bírtunk magunkkal és ismét tesztnek vetettünk alá egy Citroen C3 Aircross modellt. Nyílt titok, hogy nagy rajongói vagyunk a francia márka termékeinek. Teszteltük már dízel verzióban, automata váltóval is. Most pedig a márka többszörös díjnyertes 1.2 turbós benzinmotorja egy kézi váltóval került párosításra, és már az elején nem titkoljuk, ez az autó nagyon jó lett. 

44520846_1948866808749593_149031946377232384_n.jpg

A SUV kategória mára minden eddiginél népszerűbb lett, igen sok versenyző száll ringbe a vevők kegyeiért. Az eladások szárnyalnak, elmondható, hogy minden 3. ember ilyen autóba szeretne beleülni. A C3 Aircross éppen ebben a kategóriában akar vevőkre találni, amelyben igen jó esélyekkel indul. Mellette szól a teljesen személyre szabhatóság, tekintve hogy majdnem 85 féle variációban kapható, a térkínálat, valamint a díjnyertes motorkínálat is. A vevő ízlése szerint válogathatja össze a színes karosszéria betéteket, az ülések színét és anyagát, valamint a műszerfal színeit, anyagait is. És ez a vásárlóknak bejött tekintve, hogy eddig ebben az évben 50.000 db C3 Aircross talált vevőre. 

44590312_1909993679308986_1544043246877933568_n.jpg

Külcsín:

Tesztautónk a legszebb színű és legmagasabb Shine felszereltségű volt ismételten. A belső színvilág különbségével, illetve az automata váltót kivéve mindenben megegyezett a korábban tesztelt modellel. Így kerültek rá itt is narancsszínű betétek a tetősínre, a külső tükrökre, a főfényszóró keretére, a hátsó oldalsó ablakokra, valamint az alufelnikben szereplő márkajelzés keretére.

img_20180807_103546.jpg

Kívülről az autó nagyon sok hasonlóságot mutat a C3 modellel, de mintha eleve ilyennek képzelték volna el az autót, annyira jól működik minden az új C3 Aircross formáján. Az autó igen nagy lett, ami már tágas utasteret sejtet. Az orr részen ugyanúgy megtaláljuk a LED menetjelző fény csíkokat, amelyek egy díszlécen keresztül futnak össze középen a márkajelzésben. Lejjebb átalakult a lámpák elhelyezése, egy búra alá került a ködlámpa és a főfényszóró is. A színes betéttel nagyon szép a megjelenése, de egy LED fényszóró azért beleférhetett volna a szolgáltatások közé. Sajnos ilyen még felárért sem kapható az autóhoz.

44702843_338001070090869_5797914981529812992_n.jpg

A SUVosság hozadéka az alsó ezüst díszbetét, valamint az oldalsó kerék körüli műanyag toldatok. Sajnos az autó oldaláról eltűnt az Airbump, így az autó oldala már teljesen védtelen lett. A hátsó traktus is éppen előnyére változott, a hátsó lámpák kaptak egy fekete selyemfényű díszkeretet, ettől a formai játéktól sokkal felnőttesebb a megjelenése. A hátsó műanyagbetét is szépen sikerült, viszont a hátsó tolatólámpa nagyon sérülékeny helyre, hátsó lökhárító jobb alsó sarkába került. Dicséretet érdemel viszont az autó, hogy már a hátsó rendszámtábla világítás is LED technikát kapott, így az esti fényjáték már nagyon magas prémium szintet képvisel.

44716202_985357184999906_37101538115584000_n.jpg

Az autó teteje a karosszéria színétől eltérő fekete fényezést kapott, amelyet helyt ad a gyönyörű panorámatetőnek. Az alufelnik gyönyörűen sikerültek, 17 colos méretűek, igazi míves munka a tervezők részéről, régen nem láttunk ilyen jól sikerült formát.

44579663_1573525092747996_3875063929906397184_n.jpg

Belbecs:

A tesztautó, mint ahogyan sok modern társa, itt is kulcs nélküli indítást kapott. A Citroën extravaganciáját képviseli az, hogy a kulcshoz megkapjuk az autó kicsinyített makettjét a kulcsra fűzve. Nagyon különleges és szép megoldás ez. A kilincs érintésére kinyílnak az ajtók és felgyulladnak az üdvözlő fények, még a külső tükör alól is feldereng egy-egy LED fény.

img_0163_1.JPG

Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Ez már tényleg az prémium szint, amit egy vevő elvár a pénzéért. Belül a C3-ban megismert formák fogadnak, de mégis minden egy nagyobb szintet képvisel. Az ajtókról eltűnt a bőröndfogantyú behúzó, itt szépen kivitelezett textilbetét került most elhelyezésre.

img_20180806_181540.jpg

A beltérben a mostani tesztautónál a bézs és világos szürke színek és annak árnyalatai dominálnak narancs színű tónusokkal megfűszerezve. Minden forma amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Ebben a szín összeállításban a legjobb a kabin berendezése, minden tekintetben otthonosan érezzük magunkat benne.

44806371_420973508434799_961070757218091008_n.jpg

Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állítható, igen könnyen megtalálható a számunkra kellemes vezetői pozíció. A kárpitozás itt teljesen szövet, amely ugyan nagyon szép és igényes, de sajnos nagyon kényes. A kormány fogása és anyagai ugyancsak jók, multifunkciós, bármi kezelhető róla az autóban. A műszerfal hagyományos mutatós kivitelt kapott, újdonságként a bennük elhelyezett másodlagos kijelző jobb felbontása tűnt fel a korábban tesztelt sima C3-as modellel szemben.

img_20180806_181840.jpg

 Az autó médiarendszere egy 7 colos megjelenítőn keresztül jelenik meg, igen jó felbontás, kirobbanó fényerő, de kusza kezelés jellemzi. Minden erről a kijelzőről kezelhető, a légkondicionálótól, a hangrendszeren át a navigációig. Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott pendriveunkról is hallgatni tudjuk.A Navigációs rendszer egyébként új 3D navigációs technikát kapott, amelyen két ujjal is lehet zoomolni, a tökéletesített térkép adatbázisnak köszönhetően pedig a navigáció is hatékonyabb lett.

img_20180806_181731.jpg

Kapunk még szériában egy igen hatékony vezetés nélküli töltés aljzatot is, amely villámgyorsan feltölti a lemerült okostelefonunkat. A műszerfal egyébként kevés ponton változott igényesebb anyagok kerültek rá a vezető és az utas elé és fordított technikát kaptak a légbeömlők.  A médiarendszer alatt találjuk a motor indítógombját, valamint Grip Control rendszer forgókapcsolóját.A beltér éke egyértelműen a nagy felületű nyitható üvegtető, amely nyitott és csukott állapotában is feldobja a belső hangulatot és fényben fürdeti az utasteret. A kategóriájában egyedülálló, elektromos vezérlésű, szakaszosan nyíló berendezés belülről közel 1 m hosszú üvegfelületet jelent, mely sötétítővel és egy LED-es fehér fényű fénysorral van felszerelve.

44744840_258113584905886_1496322848799588352_n.jpg

A kabin helykínálata egyébként igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Extraként kapunk a hátsó ablakokra napellenzőket is.

img_20180806_181433.jpg

A csomagtér 410 literes alapmérete a csúsztatható üléspadnak köszönhetően 520 literesre növelhető. A hátsó ülések lehajtásával pedig akár 1289 literes csomagtartó-kapacitás is elérhető. A raktér könnyen pakolható az alacsony csomagtérküszöb miatt is, nem kell magasra emelnünk a csomagokat.

img_20180806_181805.jpg

Induljunk:

A nyomógombbal életre keltett 3 hengeres, turbóval lélegeztetett 110 lóerős Pure Tech erőforrás, hangos duruzsolással kel életre, alapjáraton is rezegteti a karosszériát. Dinamikája és fogyasztása egyaránt jó. A hozzá kapcsolt még csak 5 fokozatú váltó hozza az elvárható szintet, de sajnos semmi többet, ezen a szinten kellene még egy picit fejleszteni.

img_20180807_103455.jpg

A motor ráadásul csak 98-as oktánszámú benzinnel működik, ami a városi 10 literes fogyasztás miatt nem igen lesz a pénztárcánk barátja. Menet közben az autó igazán harmonikusan, a Citroen legjobb hagyományai szerint működik, szépen vasalja ki az úthibákat, csendesen suhan még nagyobb sebességnél is. A kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó. A karosszéria könnyen átlátható, vezetés közben a tükörben elhelyezett beépített érzékelőkkel a holttérben megbújó mögöttes forgalmat is jelzi. Parkoláskor pedig a beépített első, hátsó parkoló radarok és a hátsó tolatókamera - amely felülnézeti képet is ad - siet a segítségünkre. Újdonságként került az autóba a Head Up Display amelyen a vezetéshez hasznos információk a vezető látóterében jelennek meg. Az elrejthető lemezre vetített színes kijelzés jóvoltából a különböző adatok (sebesség, sebességkorlátozó és -szabályozó információi) folyamatosan elérhetők úgy, hogy közben mindvégig az úton tarthatjuk a szemünket. Az autóhoz ugyan nem kapható 4X4 kerékmeghajtás de másik újdonságként belekerült a Grip Control lejtmenet szabályzó, amely ötféle üzemmódon keresztül minden helyzetben nagyobb biztonságot garantál. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a Homok, Terep, Havas út és ESP OFF üzemmódok választhatók. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Ez a rendszer segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor lejtőn lefelé halad.

Összegzés:

Több Citroen C3 Aircross tesztelésével a hátunk mögött elmondhatjuk, hogy ez az autó most nagyon jól sikerült. Aki a kényelmet részesíti előnyben, az válassza az automata váltós modellt, aki pedig a kézi váltók híve, és szereti érezni azt, hogy ő és az autója összefonódik, az pedig válassza a kézi váltós modellt. Mindkettővel csak jól járhat aki a Citroennél néz körül. Másrészről a Citroën igazán jó irányba halad a termékportfóliója megújításának az útján. A C3 Aircross modellnek minden oka megvan a sikerre, innovatív szolgáltatáskínálat, megújult, divatos forma és határtalan személyre szabhatóság jellemzi az autót.

44778845_758084987868561_5374864821747449856_n.jpg

Ugyan drágábban kapható, mint néhány kategóriatárs, tekintve, hogy a tesztautó 7.000.000,- Ft-nál is többe került, de a minőség és a divat sosem volt olcsó. A megbízhatósággal sem lehet gondja az autónak, tekintve, hogy a gyártó 5 év és 100.000 km garanciát vállal az autóra. 

 

Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Citroen Magyarországnak!

A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek. 

További információ:

Citroen Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr5814317723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.