Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

Fiat 500 L: Stílus a négyzeten

2018. október 29. - Antalfy Krisztina

Fiat 500 L 1.6 Multijet Cross // TESZT

A tavalyi év folyamán járt már nálunk a Fiat 500 típuscsalád egyik legikonikusabb darabja a RIVA modell, amely mind kivitelezésben, mind minőségével és bájával egyaránt levett a lábunkról. Teszteltük a katonás 500 X-et is, most pedig megérkezett hozzánk az olaszok legújabb büszkesége a frissítésen átesett, 500-as szteroiddal megtámogatott változata az 500 L SUV, amely Cross kivitelében igazi telitalálat a szívünknek.

 45050203_543142426112514_7787801513342009344_n_1.jpg

A Fiat nagyon nagyot alkotott az 500-as szériával. Olyannyira bejött a vásárlóknak a modell, hogy igen sokrétű lett mára az 500-as típuscsalád. A sima 500-as különböző szebbnél szebb verziói mellett kapható az idén frissítésen is átesett 500 X (annak is sok-sok különböző verziója) és tesztünk főszereplője az 500 L is.

44964359_962010697343506_5653707670700425216_n.jpg

Természetesen, hogy a vásárlók igényeit kiszolgálja az olasz gyár az 500 L-ből is kapható sima és City Cross megjelölésű modell is. De mivel a világ változik, az eddigi bombaformára is ráfért a modernizálás. Így a frissítéssel krómkeretet kaptak a felső fényszórók, míg az alsók, az 500-hoz hasonlóan már középen elválasztott köröket ábrázolnak, ezzel utalva a Fiat 500 logójában lévő két nullára. Hűtőrácsai (alsó-felső) felszereltségtől függően változnak (hazánkban Pop, PopStar, Lounge, Trekking, Beats Edition érhető el), az első lökhárítóknak például kifejezetten jót tett a frissítés, az új már komolyabb, mutatósabb lett.

44981581_283454025842273_2239964034868707328_n_1.jpg

Külcsín:

Tesztautónk már messziről hirdeti különlegességét, ugyanis mostanában igen népszerű barna metál színnel látták el. Erre ráerősítenek a 17 colos méretben és fekete selyemfénnyel pompázó alufelnik is, amelyek szinte eltörpülnek az autó alatt. Erről nem a felni, hanem a nagyra nőtt autó tehet. Korábban ezt a változatot Trekkingnek hívták, ma a Cross nevet kapta.

44991673_338573956701601_1157213787548286976_n_1.jpg

Kívülről az autó nagyon sok hasonlóságot mutat a kisebb 500-as modellel, de mintha eleve ilyennek képzelték volna el az autót, annyira jól működik minden az 500 L formáján. Az autó nagyot nőtt, ami már igen tágas utasteret sejtet. Az autó frontrésze követi az 500-as hagyományokat, igazán remekbe szabottan sikerült. Személy szerint viszont a sima változat csillagos hűtőrácsa nekem jobban tetszik. Az 500-as motívum természetesen ezen az autón is több helyen visszaköszön.

44961975_1992168351081789_5289638286749335552_n_1.jpg

Sajnos az 500 L-hez nem rendelhető sem xenon technikás, sem Led tehcnikás fényszóró sem. Ezért nagyon kár. A nappali menetfény a főfényszóró alatti búra alatt kapott helyt, amely viszont végre LED technikás lett. Lejebb haladva találunk még kanyarba bevilágító hatékony ködlámpákat is. A fényezéssel tökéletesen harmonizáló szürke fényűre lett fényezve az első lökhárító, de ismét sehol egy védelem, elöl, hátul, oldalt csak a beépített radarokra hagyatkozhat a vezető.

44988335_297214424223763_7146138828158271488_n_1.jpg

Oldalnézete az autónak teljesen harmonikus, feszes domborulatok jellemzik. A Cross kivitel elmaradhatatlan tartozéka az autó körbeműanyagozása. Kapott még az autó selyemfényű fekete eltérő fényezést, ellenben a ma divatos cápauszony antenna itt még nem került bevezetésre, maradt a jól bevált hagyományos.

44985081_1919258854777141_1689305247056396288_n_1.jpg

Hátulnézete is nagyon jól sikerült az autónak, a lámpák formája, immár LED-es működési technikája és úgy az egész autó lenyűgöző modernizálása a régi retró formának. A hatalmas csomagtérajtó közepén egy hatalmas Fiat embléma trónol, alatta pedig a típusjelölés került elhelyezésre.

45119298_423448914852990_7840047965136748544_n_1.jpg

A csomagtérajtó sajnos még nem elektromos működtetésű, nagy erőszükséglettel és kézzel tudjuk mozgatni. Az alsó lökhárító is selyemfényű szürke festést kapott, a kapufogót eldugták. A tolatólámpa viszont a lökhárító jobb alsó sarkába került, ami mint tudjuk igen sérülékeny hely.

  Belbecs:

45035677_1170484953107687_2434219156489371648_n_1.jpg

A tesztautó, hagyományos kulcsos indítást és nyitást kapott. A szépen kivitelezett krómozott selyem fényű kilincsekkel ellátott ajtók könnyen és tágra nyílnak. A beltérben visszaköszönnek a jól ismert 500-as formák és kapcsolók. Kevés ponton változott az autó, de mégis minden sokkal modernebbnek hat. Ez köszönhető az új kormánynak, új váltókarnak és műszerfalnak is.

44995428_2828399550519033_3042985931238801408_n_1.jpg

Az ajtókon elhelyezett belső kilincs hatalmasra sikerült, máshol nem látott különleges kivitelű. Az ajtó anyagát tekintve igényes, puha és jó minőségű bőrrel burkolt, de sajnos nagyon sötét. A rajta elhelyezett kapcsolók pontosan és könnyen működnek. Az üléseket fekete szövetkárpittal és műbőr betétekkel látták el. Elhelyeztek továbbá az ülések háttámláján egy-egy 500-as dísz feliratot, az olaszoknak nem kell a szomszédba menniük a stílusért.

img_20180817_191545.jpg

A műszerfal nagyon jó minőségű anyagokból épül fel, a felső részen puha anyagú,  az utas előtt műszerfalbetétet kapott, amelyen ugyancsak elhelyeztek egy 500-as logót. Az új kormány nagyon jó minőségű bőrrel burkolt, multifunkciós, szinte minden kezelhető róla, már-már túl sok is a rajta elhelyezett gombokból. Ráadásul fűthető is, így hideg reggeleken igazi áldás a használata.

45144621_294151921425984_4437008886750248960_n_1_1.jpg

A megújult műszercsoport 3 körgyűrűben került elhelyezésre, bal oldalon a km/h megjelenítője, középen a színes fedélzeti számítógép adatai, jobb oldalon pedig a motor fordulatszámának adatai jelennek meg.

img_20180821_071732.jpg

Az ugyancsak megújult multimédia rendszer megjelenítője már nagyon szép képpel operál és minden tekintetben jól és okosan működik. A beépített Beats hifi rendszer nagyon szépen és jó minőségben szólaltatja meg a kedvenc zenéinket, természetesen kapunk az autóhoz USB csatlakozót is. A kétoldali digitális légkondicináló kezelőszervei nagyon szépek, pontosan működnek, valamint a légkondi működése is egyaránt kiváló. A váltókar környéke is megújult, így igazi olasz ízléssel került kialakításra, a váltószoknyán is elhelyeztek egy kis króm plakettet, benne szintén az elmaradhatatlan 500-as márkajelzéssel.

img_20180820_181830.jpg

Sajnos még itt nem elektromos a rögzítőfék, így nem tudták a tervezők száműzni a helyrabló kézifékkart. A váltó mögé került elhelyezésre kettő darab pohártartó. A kabin helykínálata a külméretekhez képest is nagyon jó, tágas, a vezetőülésben könnyen megtalálható a kényelmes vezetői pozíció.  A lábtér elegendő, hátul is 2 felnőtt teljes kényelemben tud utazni.

img_20180820_181920.jpg

A csomagtartó 412 literes méretű, formája könnyű pakolást tesz lehetővé, a hátsó ülések ledöntésével hatalmas csomagok is elszállíthatóak az autóval.

img_20180820_182014.jpg

Vezetési kényelmünket szolgálja a csodálatos kivitelű részben nyithat panoráma napfénytető is, amely végighúzódik a teljes kabinon és fényben fürdeti az utasteret. Természetesen elektromos árnyékolóval is rendelkezik, amely miatt a nagy napon nem engedi felmelegedni a kabint. Én minden autóba már ilyet tennék, annyira feldobja mind a megjelenést, mint az utazási vizuális élményt is.

Induljunk:

Hagyományos kulcsos indítással ellátott tesztautónk 1.6-os dízel aggregátja igen mély dízeles orgánummal kel életre. Beindításkor egy diszkrét 500L felirat jelenik meg üdvözlésként a központi kijelzőben. A motor alapjáraton hidegen kicsit hangos, de bemelegedve kiselymesedik a működése.

img_20180821_071542.jpg

A motorhoz kapcsolt új 6 fokozatú kézi váltó hibátlanul és pontosan teszi a dolgát. Menet közben az autó működése nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan még a nagy felnik ellenére is. A kezelőszervek puhán működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. A vezetősegítő rendszerek garmadája sajnos egy kicsit foghíjas, a városi ütközésmegelőző rendszerre korlátozódik. A motor ugyanakkor még a pénztárcánk barátja is, hiszen 6 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, hogy azon sok autóstárs meglepődik.

img_20180817_174649.jpg

Összegzés:

A Fiat az 500 L Cross modellel egy igazi retró kuriózumot alkotott. A stílusért igazán nem kell a szomszédba menjen, a frissítéssel pedig igazán csak előnyőre változott az autó. Nem sok hibája van, de sajnos a modern vezetéstámogató rendszerek hiánya fájó pont. A tesztautó roskadozott az extráktól, ami sajnos már az árazásán is meglátszódott, így került rá 7.770.000,- Ft körüli árcédula. Alapmodellt ugyanakkor már 5.860.000,- Ft-tól vehetünk, az is a saját cukiságunk lehet. A kinézete pedig még mindig telitalálat.

Köszönjük a tesztlehetőséget a Fiat Magyarországnak!

További információ: 
Fiat Magyarország

A tesztfotók Huawei Mate 9 mobiltelefonnal készültek. 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr5514332417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.