Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

Mazda Cx3: A tökéletesre csiszolt drágakő

2018. december 30. - Antalfy Krisztina

Mazda CX-3 G150 Revolution Top AWD AT

A japán márka kínálatából korábban járt már Nálunk egy Takumi kivitelű CX-3-as modell, amely már akkor is igen megkapó külsővel és belsővel rendelkezett. 2018-ra a japánok kicsit csiszoltak a modellen, és már minden tekintetben a tökéletest keresik. Az autó igen nagy kedvencünk lett a teszthét alatt. A Revolution Top csúcsfelszereltsége is csak fokozta a rajongásunkat iránta, illetve automata váltós kivitelként a városi forgatagban is a kényelmünket szolgálta.

44337418_1983652625036638_8502800348493119488_o.jpg

A modernkori Mazdákra mindig is csodálattal tekintettem a forgalomban. Mind a megjelenésük, mind formai újításaik messze-messze megelőzték a korát és a versenytársait. A KODO dizájn (jelentése: a mozgás lelke) igazi telitalálat. Egyszerre sportos és dinamikus és gyönyörű a megjelenése az autónak. A Mazda egész modellpalettáját sikerült úgy megújítani, hogy a modellek megjelenése a legkisebbtől a legnagyobbig igazán harmonikus és egyedi, mással össze nem téveszthető lett. Tudja ezt a Mazda is, hogy mennyire maradandót alkotott, így a formán már nem, inkább csak a részleteken finomítottak a 2018-as CX3-as modellen.

Külcsín:

A tesztautó a Mazda legnépszerűbb színében, a Soul Red Crystal piros színben pompázott, amelynek tónuskontrasztja változott, fényben mélyebbek a tónusai. Igazán gyönyörű megjelenést kölcsönöz ez a szín az autónak. Az autóhoz járó 18 colos alumínium felnik is kiválóan koronázzák meg a formát. Ezek a mutatós felnik pedig csak a Revolution Top felszereltséggel járnak. A kivitelezési minősége első osztályú, az autót a finom illesztések és a gyönyörű domborulatok jellemzik. A 2018-as módosítások egyébként az első LED fényszórók piciny formai változásán, az első hűtőrács dupla rácsozásán, valamint a hátsó, immár teljesen LED technikás lámpákon figyelhetőek meg. Ebből is az szűrhető le, hogy az autónak tényleg nem volt szüksége nagyobb léptékű változtatásra, hiszen a formája eddig is magáért beszélt.

49094840_2050421165004237_3816433876809547776_n.jpg

Tekintve, hogy ez egy kis SUV modell, ennek hozadékai a műanyag kiegészítők a kerékíveken, amelyek egy kis terepjárós jellemet csempésznek az összképbe, de ennek az autónak nem az erdős terep az igazi otthona, hanem a városi dzsungel. A Revolution Top változat még ehhez kívülről alsó króm szegélyezést tesz hozzá. Az autó frontrésze számomra a legkedvesebb, gyönyörű a kivitelezése, a krómdíszítések és a LED lámpák eszméletlen tökéletes harmóniában élnek együtt. Külön tetszést váltott ki, hogy a hűtőrács króm dísze mennyire mesterien kapcsolódik a lámpákban elhelyezett díszmotívumhoz. Valódi mestermunka!  

49444768_283696775675365_4666602277727895552_n_1.jpg

Az autó hátulja is folytatja az első rész sportosságát, öröm, hogy a tervezők itt sem fogytak ki az ötletekből. Igazi ütős, mai modern formájúak az LED hátsó lámpák, amelyek a dupla kipufogóvéggel együtt hozzájárulnak a dinamikus és sportos kivitelhez. Egy fekete pont, hogy a rendszámtábla világítás még mindig a hagyományos régi, ide sürgősen Led technikás lámpa kellene.

img_20181020_134755.jpg

Belbecs:

Itt is a kilincsen elhelyezett gombokkal tudjuk nyitni az autó ajtajait, diszkrét hangjelzéssel, és a tükrök kinyitásával üdvözöl minket az autó. Az ajtó kinyitása után feltárul az autó igazi éke, a beltér. A Revolution Top csúcs kivitel igazi luxussá varázsolja ezt a kis négykerekű szépséget.

img_20181020_170155.jpg

A beltér ugyanis gyönyörű világos bőr és alcantara kárpit keveréke, mindezeket mindenhol puha, jó minőségű prémium anyagok veszik körbe.

img_20181020_170224.jpg

Különösen jól sikerült a kivitelezés az ajtók és a műszerfal találkozásánál, csodaszép lett a műszerfalba integrált légbeömlő, amelyek 2018-ra kaptak egy-egy új színezett betétet. Újdonságként szürke színű alcantara kárpit került a műszerfalra, és az ajtók kárpitjára is. Gyönyörű lett.

img_20181020_170118.jpg

Az autó középkonzolján történt egy kis módosítás, eltűnt a hagyományos kézifékkar, immár nyomógombos kéziféket kapunk, illetve a médiarendszer irányítógombjai immár sokkal szebben kerültek elhelyezésre az automata váltó mögött. Mindezt egy nagyon szépen kivitelezett bőr szegély veszi körbe. Az autó médiarendszere egy 7 colos központi kijelzőn jelenik meg, amely a fentebb már említett váltó mögötti gombokkal kezelhető. Kapunk itt 2 DB USB csatlakozót és SD kártya csatlakozót is, a zenék USB-n keresztül is nagyon szépen szólnak a BOSE hangrendszerből. Külön piros pont, hogy a tervezők gondoltak a régi időkre, és hagyományos cd lejátszót is beépítettek az autóba, hogyha kedvünk van régebbi zenéinket hallgatni cd-ről.

img_20181020_170314.jpg

A váltó környéke lakk fekete műanyaggal került körbeépítve, sajnos ez azon túl hogy gyorsan gyűjti az ujjlenyomatokat, nagyon könnyen karcolódik is. A vezetőülés elektromosan állítható, nagyon kényelmes, könnyen megtalálható a számunkra megfelelő üléspozíció, jó mélyre engedhető az ülés.

img_20181020_170135.jpg

A hátsó traktus már egy picit szűkebb, itt magasan fut az övvonal, kicsit bunkerszerű a tér, ezen segítene egy panorámatető, amely egy kis fényt engedne a hátsó traktusba. Az ajtók csukódási hangja igazán finomra, szinte már prémiumosra sikerült. A csomagtér igazi meglepetés, a külmérethez képest igazán sok csomagot elnyel, és nagyon könnyen megpakolható. A légkondicionáló teljesen automatikus működésű, forgógombokkal kezelhető.

Induljunk!

mazda_cx3_motor.jpg

Az autó lelke egy 2.0 literes 150 lóerős skyactiv elnevezésű benzinmotor, amelyhez egy 6 fokozatú automata váltót társított a gyártó. A motor működése melegen igazán kifinomult, a reggeli hidegindításkor picit morog, ekkor hangos is. Amint eléri már az üzemi hőfokot, szinte rezzenéstelenül jár, nagyon kellemes társ a mindennapokban. Igazi modern modellként itt is nyomógombbal kel életre a motor.

img_20181020_134810.jpg

A műszercsoport kialakítása is igazán sportosra sikerült. Középen nagy kerek ablakban kapott helyet a fordulatszámmérő és annak jobb alsó sarkában digitálisan kerül kijelzésre a sebesség. Ezt a sebességet a műszerfal tetején elhelyezett lapkára kivetítve is láthatjuk. Bal oldalon váltási segédlet mutatót kapunk, ami az ideális fokozatot mutatja, jobb oldalon pedig a benzinszint mutatói kaptak helyet a fedélzeti számítógép adataival együtt.

img_20181020_170211.jpg

A gázpedál a padlóhoz került rögzítésre, ilyen kivitelezést is csak prémium modellben látni. Igazán kezes társ az autó a mindennapokban, könnyen belátható a karosszéria, pontos, jól húz a motor, a tolatókamerával és a beépített parkolásszenzorokkal pedig gyerekjáték a parkolás. Vezetés közben pedig segítségünkre siet a különféle vezetéstámogató rendszerekkel az autó. Teljes a felhozatal, kapunk itt holttérfigyelőt, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, városi vészfékező rendszert, esőérzékelős ablaktörlőt, stb. A motor fogyasztása a várakozásomon felül teljesített, nálunk 9,5 liter volt az átlag, csomagokkal, autópályás és hegyes-völgyes szakaszokkal kiegészítve.

49335108_224028171858446_8500996144401219584_n.jpg

Az autó egyenesfutása sima aszfalton nagyon kellemes, pontos a kormányzás, de rossz úton picit döcögős a haladás. A beépített AWD négykerék hajtásnak köszönhetően pedig kisebb akadályokból is könnyen ki tudja küzdeni magát az autó.  A módosított LED fényszóró működése nagyon jó, automata állásban nem kell bajlódni a lámpakapcsolással, az autó elintézi azt helyettünk. Amikor besötétedik felkapcsol a tompított világítás, amikor világos van akkor pedig csak a nappali menetfény működik. Esti fénye pedig igazi csoda, nagyon fényes, szinte nappali világosságot varázsol az autó elé, sokkal jobban nyugtatja a szemet, mint a régi hagyományos halogén világítás.

49140341_308248983139816_3106932002796863488_n.jpg

Összegzés:

A 2018-as Cx3-as s teszthét alatt nagyon a szívünkhöz nőtt, hiszen továbbra is gyönyörű a forma, a beltér meg ezzel a felszereltséggel egy kényeztető luxus nappali lett. Fejlődni már nem igazán tudjuk hová lehetne, hiszen az autó egy igazi gyönyörű csiszolt drágakő. Ha az ember meglátja ezt a felszereltségű modellt, azonnal beleszeret. Amerre csak jártunk vele, mindenki csodálta a külsejét, és akiknek a belterét is megmutattuk és érintették a finom bőrkárpitot és puha műszerfalat, azok pedig csak elismerően tudtak nyilatkozni róla. A tesztelt  Revolution Top modell automata váltóval 8,5 millió forint, de az árlista 4.900.000,- Ft-tól kezdődik, de aki a tökéletest keresi az csak a csúcsmodellel lesz elégedett.  

Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Mazda Magyarországnak!

A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek. 

További információ:

Mazda Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6614524134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.