Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

OPEL Grandland X: Csillag születik?

2019. március 03. - Antalfy Krisztina

Opel Grandland X 1.5 D 8AT Ultimate / TESZT

Az immár francia tulajdonban lévő Opeltől érkezett meg legújabb tesztünk főszereplője a Grandland X, új 1.5-ös dízelmotorral ellátott modellje, ráadásul automata kivitelben. Hosszas várakozás előzte meg a tesztet, ugyanis már minden tekintetben igen régóta kíváncsiak voltunk a Peugeot 3008-as német testvérére. Minket lenyűgözött, és örömmel látjuk, hogy az Opel újra jó úton jár.

53030477_2564969060242185_4413875174986743808_n.jpg

A 120 éves Opel története igencsak kalandos volt az elmúlt években. Korábban a General Motorhoz kapcsolódóan működött, nagyrészt amerikai alkatrészekből és stílusból építkeztek az európai kínálat modelljei. Annak ellenére, hogy Magyarországon igen sikeresen szerepeltek a gyártó modelljei, megjelentek az Opel felett a sötét fellegek, de a megszűnés előtt jött a megmentő a francia PSA (Peugeot és Citroen magában foglaló gyártó) személyben, így megvásárolták őket az amerikai GM-től. Sajnos a GM korábban forgalmazott SAAB és Chevrolet márkái vagy megszűntek, vagy kivezetésre kerültek a Magyarországi piacról, ez várt volna az Opelre is.

52719272_363354361179213_1125693104167321600_n.jpg

A francia tulajdonba került Opellel nem is történhetett volna jobb dolog, mint hogy szakít a GM-mel. A franciák az utóbbi években sokkal több fejlesztést hajtottak végre a motorok terén, a platformok fejlesztésén és formai újítások terén, mint az amerikai GM. Így válhatott mára az Opel ismét nyereséges gyártóvá, hiszen modern technikájú és formájú autókat tudnak kínálni az ügyfeleknek.

52951133_311461526225605_4563587018981900288_n.jpg

nevtelen3_14_1.png

Tesztautónk a Sunstone fantázianevű aranymetál színt viselte magán, amely a 18 colos felnikkel és az eltérő színezésű fekete tetővel, ezüst tetősínekkel igazi vagány és fiatalos jelenség. Külsejét teljesen az Opel szájíze szerint készítették el. Az importőr az egyébként is gazdag ellátmányú Ultimate szinthez is bőségesen rendelt extrát az autóba, ki is szolgálta az autó minden igényünket.

52829695_265933907667065_6632645543409483776_n.jpg

Az autó front része az Opel legjobb hagyományai szerint készült, nagyon hangsúlyos lett a márkajelzés, amelyet kettő króm bajusz köt össze a lámpákkal. A márkajelzés alatt került elhelyezésre az autó forgalomfigyelő kamerája is.

53100559_2258860247716852_3717743663015526400_n.jpg

Lámpatechnikában nagyon erős a gyártó, nagyon különlegesen és okos az autó LED lámpája. Nappali menetfénye kettő darab fordított hokiütő motívumból áll. Indításkor, sötét fényviszonyok között a fényszóró pedig különleges fényjátékba kezd, ez nagyon magas fokú vizuális élményt ad vezetőnek. Ráadásul az adaptív LED fényszórók fénye annyira jó, erős és különleges, hogy ilyet más autókban még nem látni. Tökéletesen világítja meg még az út jobb szélét is, eszméletlen hatékonnyá téve az esti vezetést. Adaptív technikája lévén pedig még a szembejövőt sem vakítja el.

53096709_257552938504262_2420394064785440768_n.jpg

Lejjebb haladva érdekes módon a ködlámpa fészkekben egy króm csíkot találunk, és csak ezek alatt került elhelyezésre a kanyarba is bevilágító ködlámpa, amelyek igen sérülékeny helyre kerültek. Ezeket köti össze a városi crossover kötelező díszítő eleme az ezüstös lökhárítóbetét. Oldalnézete az autónak teljesen harmonikus és letisztult az oldalvillogóról indul el egy határozott él hátrafelé, amely a hátsó ajtón is folytatódik. Alulra került egy kis műanyag védelem, amely magában foglalja a külső küszöbburkolatot is, így sáros időben nem lesz koszos a nadrágunk kiszálláskor.

53010747_426100954864725_4635151980270977024_n.jpg

Sajnos az egyéb védelem mára teljesen kihalt a gyártók részéről, így ezen az autón sincsen semmi, ami óvná a fényezést a szűk parkolókban ajtórányitáskor. Az ajtók felső keretére egy krómszegély került, ezzel is nagyon szépen emelték a nívót a tervezők. Kötelező tartozékként körbeműnyagozásra kerültek a kerékívek is. A hátsó traktus minden tekintetben modern és mai lett. Nagyon szép formájúak lettek a lámpák, gyönyörű a márkajelzés, még az imitált dupla kipufogóvég dísz is nagyon ütősre sikeredett.

53643512_500729004087037_2874091238586318848_n.jpg

A hátsó lámpák menetfénye egyébként követi az első lámpák formai játékát, a rendszámtábla világítása is Led-es, így az esti fényjáték minden szempontból a legeslegjobban sikerült. Nem utolsó sorban említenénk meg, hogy már ezen az autón is megjelent a kor nagy találmánya a cápauszony antenna is. A külsőn egyébként semmilyen formában nem találtunk kivitelezési minőségre vonatkozó hiányosságot, minden tökéletesen a helyén volt az autón.

nevtelen4_2_1.png

Az első francia rokonság az autó kulcsán érhető tetten, teljesen megegyezik a Peugeot 3008-as kulcsával. Az autó kulcs nélküli nyomógombos indítást kapott, kiválóan működik a rendszere. A kilincs érintésére nyílnak az ajtók és kihajtódnak az autó tükrei is. Az ajtók csukódási hangja kellően prémiumosra sikerült, ezen sajnos sok gyártó csúszik el, itt ezzel nincs hiba.

53348980_612122535903175_4893314991190441984_n.jpg

Az ajtók tágra nyílnak, könnyű bejutást biztosítanak. Esti utazások alkalmával pedig igen hangulatos fehér Led hangulatfényekkel járul hozzá az autó a komfortos helyváltoztatáshoz. Nem tetszett ugyanakkor, hogy az utastér hagyományos régi világítást kapott, nem a modern fehér LED-est. Ezt a francia testvérnél megoldották, itt érthetetlen miért nem. A beltér minden szegletében igazán jól sikerült. Kiváló érzékkel rendezték be a tervezők és ehhez még a legjobb anyagokat is válogatták össze. A formák is kellően modernek lettek, de sajnos a digitális műszerfalat nem vette át az autó a francia testvérétől, ezért kár. Itt maradt hagyományos mutatós elrendezés egy 3,5 colos színes kijelzővel kiegészítve, a formai megjelenítése, leolvashatósága és esti világítása egyébként minden igényt kielégít.

muszerfal.jpg

A kormány kivitelezése első rangú lett, nagyon jó minőségű bőrrel vonták be, és minden kezelhető róla az autóban, fűtéssel is ellátták. Az index és az ablaktörlő kapcsolója viszont nekünk nem jött be, sajnos túl magasra helyezték el, nem nagyon esik kézre, kapcsolhatósága sem az igazi.

navigacio.jpg

A középkonzol is teljesen modern formát kapott. A 8 colos médiakijelzőt a légbeömlők fogják közre, ezek pedig egy nagyon szép krómszegélyt kaptak. A rendszer megjelenítője egyébként igazán felhasználóbarát, nagyon szép képpel, kellő fényerővel rendelkezik. Benne természetesen fellelhető a francia rokonság, a menü felépítése nagyon hasonló a francia testvéréhez. A navigáció nagyon okosan tervez, gyorsan megtalálja a kívánt útvonalat. A beépített Denon márkájú hangrendszer nagyon magas akusztikai hangélményt ad, igazi guruló koncerttermet varázsol az autóból. Szerencsére külön álló kezelőfelületet kapott a két oldalon külön állítható légkondícionáló is, amely nagyon szép gombokat és formai megjelenést kapott. Működése minden igényt kielégít.

klima_kezelo.jpg

Ez alatt találjuk egy selyemfekete fényű fedél alatt a médiarendszer csatlakozóit, USB, Aux, stb., Lejjebb helyezték el  a 8 fokozató automata váltó karját, a vezetéstámogató rendszerek kapcsolóival egyetemben. A combtámasszal is ellátott AGR tanúsítványú ülések tényleg minden igényt kielégítenek kényelmükkel, a vezetés igazi pihentető érzés bennük. Tág határok között állíthatóak, bármilyen testalkatú vezető megtalálja a legjobb vezetői helyzetet. Az utastér minden irányban tágas, kellő fej, láb és válltér van elől és hátul is.

hatso_ter.jpg

A beépített panoráma tetőt hiányoltuk az autóból, sajnos így eléggé sötét a hátsó traktus. Az elektromosan működő csomagtérajtó a könnyű pakolhatóság garanciája, igazán nagy csomagteret is tár fel előttünk. A perem sem magas, így nem kell magasra emelnünk a csomagokat.

csomagtarto.jpg

nevtelen5_1_1.png

Nyomógombos indítással ellátott tesztautónk 1.5-os dízel, francia eredetű 130 lóerős aggregátja igen mély dízeles orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen hangos, de bemelegedve kiselymesedik a működése. A motorhoz kapcsolt 8 fokozatú automata váltó hibátlanul teszi a dolgát.

motor.jpg

Menet közben az autó működése nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan még a nagy felnik ellenére is. A kezelőszervek többnyire jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. A vezetősegítő rendszerek garmadája teljes, kapunk Opel Eye rendszert, 360 fokos kamerát, holttérfigyelőt, tolatókamerát,fűthető szélvédőt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is. Erre az autóra is határozottan elmondható, hogy mennyire jó dolga van a mai vezetőknek, hiszen szinte az embernek már csak az a dolga, hogy nyomja a gázt, hiszen automatikusan nyílik az autó, a kulcsnélküli rendszernek köszönhetően, automatikusan kapcsolódnak fel a LED fényszórók a beépített sötétedésérzékelős fényszóróknak köszönhetően, automatikusan töröl az ablaktörlő a beépített esőérzékelős ablaktörlők miatt és ráadásul ebben az autóban még váltani sem kell, hála a csodálatos 8 fokozató automata váltónak.

53060172_368621637059670_4620749765221548032_n.jpg

A motor ellenben még a pénztárcánk barátja is, hiszen 5-6 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, mint ahogy kinéz. Ad-Blue adalékanyagot kell töltenünk az autóba kb 3-4 ezer km-ként, így tudja teljesíteni az autó a kötelező környezetvédelmi normát. Megtalálható az autóban a PSA-tól átvett forgókapcsoló, amely az Opelnél az Intelligrip nevet kapta, amely ötféle üzemmódon keresztül minden helyzetben nagyobb biztonságot garantál. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a Homok, Terep, Havas út és ESP OFF üzemmódok választhatók. A rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Ez a rendszer segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor lejtőn lefelé halad.

53498390_782390022129582_4258698504798470144_n.jpg

nevtelen6_1_1.png

A Grandland X nagyon jól sikerült autó lett. Igazán szerethető, széles szolgáltatáskínálatú, komfortos, és divatos crossover. A francia technikát kiválóan vegyítették a német gyökerekkel, kiegészítve a saját technikai vívmányaikkal. Így lett az autónak az autóipar egyebek mellett legkorszerűbb és legjobb világítás rendszere. Hab a tortán pedig, hogy a forma is kellően divatos és modern lett, illetve megkapta a legkorszerűbb dízel motort is. A sikerhez tehát minden adott, reméljük, hogy a vásárlók is látják és elismerik az Opel újkori virágzását. A tesztelt autó Ultimate felszereltségi szintjének alapára 10.300.000,- Ft, de a megrendelt egyéb extrák miatt  jócskán túl volt a 11 millión is. Garanciát most 2+3 évig szavatol a gyártó 100.000 km-es futásteljesítményig. 

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért az Opel Magyarországnak!

További információ:
Opel Magyarország

 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4614666145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása