Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Ssangyong Tivoli: A megújulás útján

2019. november 17. - Antalfy Krisztina

Ssangyong Tivoli X150 1.5. T-GDI 163 LE DLX AT / TESZT

A koreai gyártó legkisebb városi SUV kategóriás modellje, a Tivoli, a 2019-es év végére megújult. Új elnevezést kapott, immár X150-es modellként szerepel az árlistán, valamint teljesen új belső teret és szolgáltatáskínálatot kapott a külső kötelező sminken túl. Az autó tervezői meghallgatták a vásárlói kritikákat és kiváló munkát végeztek, az autó minden tekintetben azokon a pontokon változott, ahol igazán szüksége volt rá. Nézzük részletesen.

img_20191020_141549_810.jpg

A Ssangyong rálépett a teljeskörű megújulás útjára, és mára jobbnál jobb modellek kerülnek ki a gyártó kezei közül. Gondoljunk csak a tavalyi év egyik nagyon nagy pozitív meglepetésére az új Rextonra. A hamarosan érkező Korando is biztosra vehetjük, hogy eddigiek ismeretében szintén kiválóan sikerült. A márka legkisebb modellje a Tivoli eddig is kiváló ár/érték arányával hívta fel magára a figyelmet, most pedig minden porcikájában megújult és divatosabb lett mint valaha.

Külcsín:

Tesztautónk a kötelező megújulással kibővült színek egyik legszebbjének számító új Cherry vörös színt viselte magán, amely minden tekintetben divatos és fiatalos megjelenést kölcsönöz neki. Természetesen lehet kérni egyébként extraként, eltérő, kéttónusú fényezéssel is az autót.

img_20191019_172811_001.jpg

A tesztautót DLX felszereltséggel és még ráadásul néhány feláras extrával is ellátta az importőr. Kiválóan sikerült az autó helykihasználása tekintettel arra, hogy dinamikus és határozott vonalai kívülről kisebbnek mutatják, mint amekkora belülről. A 2020-es modellévre a külső tekintetében az autó teljes frontrésze és hátsó megjelenése átalakult. Elöl végre a formai megújuláson túl kiváló minőségben világító LED technikásak lettek a fényszórók, amelyek extraként távolsági asszisztenssel is rendelhetőek. A ködlámpák formája és kialakítása lett ugyancsak más, ezek is természetesen  LED-esek.

img_20191020_141504_888.jpg

A márkajelzés is nagyobb lett a hűtőmaszkon, ezt kiegészítették még egy fekete lakozott díszcsíkkal. Az összkép lezárásaként pedig egy krómozott díszcsík köti össze a lámpákat. Az autó oldalnézete nem sokban változott, maradt az határozottan letisztult forma és a domborodó hátsó övvonal. Az ablakok alsó keretén pedig egy diszkrét krómcsík koronázza meg a formát. A hátsó traktus is teljesen megújult, megjelent egy új él a hátsó ajtón, a lámpák formája és megjelenésképe változott, valamint a márkajelzés itt is hatalmasra nőtt.

img_20191020_141620_673.jpg

Szerencsére elhagyták a bazárinak ható króm kipufogókeretet, a forma így lett most tökéletes. Rossz pont viszont, és talán érthetetlen, hogy a rendszámtábla világítás miért maradt csak hagyományos izzós. Többféle alufelni kapható az autóra, de stílusában ez a 18 colos méretű selyemfekete fényezésű „diamond cutting” elnevezésű passzol a legjobban az autóra. Méretben is, menetkomfortban is pont az aranyközéputat képviseli. 

img_20191020_141558_581.jpg

A csomagtér ajtaja még mindig nem elektromos működtetésű, de ennek nem érezni hiányát és a kategóriában még nem annyira megszokott ez az extra. A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.

Belbecs:

A tesztautó, mint ahogyan sok újonnan bemutatkozó társa, itt is kulcs nélküli indítást kapott. Az indítókulcs egyébként teljesen megegyezik a nagyobb testvér Rexton kulcsával. A kilincsen lévő nyomógomb érintésére kinyílnak az ajtók és felgyulladnak az üdvözlő fények. 

img_20191020_133749.jpg

Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Amikor feltárul a beltér még egy üdvözlődallamot is kapunk az autótól üdvözlés gyanánt. 3 féle beltéri hangulat kapható az autóhoz, tesztalanyunk az egyen fekete kombinációt kapta, némi ezüsttel és zongoralakkal megfűszerezve. Egyébként kapható nagyon szép vajszínű bőrös kivitelben, valamint burgundi vöröses színezéssel is.

img_20191020_133828.jpg

Az autó beltere újult meg a legnagyobb mértékben. Minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Ebben a szín összeállításban kicsit sötét a kabin berendezése, de minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. 

img_20191020_133957.jpg

Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció. A frissítéssel megkapta az autó a teljesen digitális új műszerfalat, amelynek 10,25 HD felbontású LCD kijelzője kiváló megjelenítési képpel és kiváló felhasználói grafikával örvendezteti meg a vezetőt.

img_20191020_133855.jpg

Kicserélték a kormányt is, amelynek karimája és fogása lett minden tekintetben kellemesebb és immár fűthető is. Az autó középkonzolja is teljesen kicserélődött, immár 9 colos központi kijelző is kerülhet ide, amilyen a tesztautóban is jelen volt. Kiváló minőségű képpel szolgál, a beépített rendszer nagyon okos, és igényes képi világú.  Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott USB pendriveunkról is hallgatni tudjuk.

img_20191020_133933.jpg

A Navigációs rendszer egyébként nagyon szép felbontású, okosan tervez, hatékonyan kerülni el a legnagyobb dugót is a napi forgatagban. A műszerfal tetejére egy külön új hangszóró került, amely a hangminőséget kívánja javítani, bár a hangrendszer még mindig nem teljesen méltó az autóhoz. A légbeömlők formája is átalakult, valamint a légkondíciónáló kezelőfelülete is teljes megújuláson esett át.

img_20191020_133913.jpg

Az automata váltó környéke is szépen és okosan felépített, sajnos ugyancsak érthetetlen módon az autó még mindig hagyományos kéziféket kapott, ez sok helyet rabol el középen. A kabin helykínálata egyébként igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben.

img_20191020_134119.jpg

A csomagtér 423 literes alapmérete minden igényt kielégít. A hátsó ülések lehajtásával pedig akár 1018 literes csomagtartó-kapacitás is elérhető. A raktér könnyen pakolható az alacsony csomagtérküszöb miatt is, nem kell magasra emelnünk a csomagokat.

img_20191020_134043.jpg

Induljunk:

A Tivoli is beállt a sorba a kis lökettérfogatú turbós benzinmotorok tekintetében. És milyen jól tette hiszen a teljesen új fejlesztésű motor minden tekintetben kiválóan sikerült.

ssangyong-tivoli-2019-restyling.jpg

A nyomógombbal életre keltett 4 hengeres, 163 lőerős T GDI erőforrás, kiváló modern indulási hanggal kel életre, alapjáraton teljesen finom és néma a járása. Dinamikája egy új szintre emeli az autót, nincs az a forgalmi helyzet amelyből ne kerülne ki győztesen. Ráadásul eközben a fogyasztása is teljesen baráti, simán el lehet járni az autóval 7 literes átlagfogyasztással, amely egy kiváló működésű start-stop rendszerrel került kiegészítésre. Az új motorhoz kapcsolt 6 fokozatú Aisin váltó hozza az elvárható szintet automata módban, de sajnos semmi többet, ezen a szinten kellene még egy picit fejleszteni.

img_20191020_134139.jpg

Erre jelenleg az a megoldás, hogy kézi módban kell használni az autót, így a kar pöccintésére nincsen komótos váltás, hanem kiváló gyorsaságú rántás mentes üzem. Menet közben az autó igazán harmonikusan, a Ssangyong legjobb hagyományai szerint működik, szépen vasalja ki az úthibákat, csendesen suhan még nagyobb sebességnél is. A kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó, úthibákon a 18 colos felnik dacára is puhán halad át. A karosszéria könnyen átlátható, ráadásul újdonságként végre elérhető az autóhoz a kiválóan működő holttérfigyelő rendszer is, amellyel gyerekjáték a sávváltás. Parkoláskor a beépített első, hátsó parkoló radarok és a hátsó tolatókamera siet a segítségünkre.

Összegzés: 

img_20191020_141927_433.jpg

Az autóiparban ritkán újul meg ennyire jól és ilyen jelentős mértékben egy piacon lévő modell. Más gyártók ezt simán betudják egy generációváltásnak. A Ssangyong Tivoli pedig jó borként most ért be igazán és minden eddiginél szebb és jobb lett. Minden belekerült az autóba amit az autóipar ma kínálni tud, és minden ott lett módosítva és javítva ahol a leginkább szükség volt. Megkapta az autó a kiváló világítástechnikát, a legmodernebb biztonsági berendezéseket, és a belső tér is minőségi forradalmi megújuláson esett át. Hab a tortán pedig az új benzines turbómotor is, amire méltóan büszke lehet a gyártó minden tekintetben. DLX kivitelben promóciós ár keretében 6.094.000,- Ft-os ár keretében kapható 5 év garanciával. Vajon ő lesz Magyarország új kedvenc autója?

 Köszönjük a tesztlehetőséget a Ssangyong Magyarországnak!

További információ:
Ssangyong Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1515310420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása