Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

Opel Crossland X : Francia elegancia német módra

2019. december 01. - Antalfy Krisztina

Opel Crossland X 1.5 Ecotec D Ultimate // TESZT

A jelenleg francia fennhatóság alatt lévő Opeltől érkezett meg tesztünk főszereplője a Crossland X, új 1.5-ös dízelmotorral ellátott modellje, legmagasabb Ultimate kivitelben. Nagyon kíváncsiak voltunk, hogy a Grandland X kistestvére hogyan muzsikál a gyakorlatban, ugyanis hatalmas elvárásaink voltak az autóval szemben. Vajon sikerült-e a francia alapokat átemelni és azt németes technikával ötvözni?

66385710_104776977436033_1882573106008728280_n.jpg

Az Opel mára visszatalált gyökereihez és a francia befolyás alatt újra régi fényében ragyog. Ennek hozadéka volt az új modellek érkezése, mint a Grandland X, és Crossland X, amit most az új Corsa követ majd. Az Opel régen is jó autókat gyártott, de valahogy hiányzott belőlük a modernség és egy hatékony motorkínálat. Ez mára egy varázsütéssel eltűnt és minden eddiginél innovatívabb, modernebb és környezetkímélők autókkal tudja a gyártó bombázni a magyar piacot.

66801439_144840446612786_8573692764132199610_n.jpgnevtelen3_14_3.png

Tesztautónk az absolute piros színt viselte magán, amely a 17 colos felnikkel és az eltérő színezésű fekete tetővel, ezüst tetősínekkel igazi vagány és fiatalos jelenség. Külsejét már teljesen a német tervezőkre bízták és aszerint készítették el. Az importőr az egyébként is gazdag ellátmányú Ultimate szinthez is bőségesen rendelt extrát az autóba, emiatt ki is szolgálta az autó minden igényünket. Az autó front része az Opel legjobb hagyományai szerint készült, nagyon hangsúlyos lett a márkajelzés, amelyet kettő feketére színezett bajusz köt össze a lámpákkal. Egy kicsit ez a színezés összeolvad a hűtőmaszkban, de természetesen más színben is kérhető. Itt a forgalomfigyelő kamera és minden más érzékelő a szélvédő tetején középen kapott helyt, amely kiválóan került elszigetelésre a látótérből.

65753617_1560434764092209_4884328457798973002_n.jpg

Lámpatechnikában nagyon erős a gyártó, nagyon különlegesen és okos az autó LED fényszórója. Nappali menetfénye kettő darab fordított hokiütő motívumból áll. Indításkor, sötét fényviszonyok között a fényszóró pedig különleges fényjátékba kezd, ez nagyon magas fokú vizuális élményt ad vezetőnek és a kívülről szemlélőknek is. Ráadásul a LED fényszórók fénye annyira jó, erős és különleges, hogy ilyet más autókban még nem látni. Tökéletesen világítja meg még az út jobb szélét is, eszméletlen hatékonnyá téve az esti vezetést. Lejjebb haladva a ködlámpa fészkét találjuk amelyek természetesen a kanyarba is bevilágítanak. Ezeket köti össze a városi crossover kötelező díszítő eleme a jelen esetben feketére lakkozott lökhárítóbetét. Oldalnézete az autónak nélkülöz mindenféle tervezői extra bravúrt, a jól bevált iskolát követi, egy hokiütő motívum került az autó oldalára is. Sajnos  semmilyen védelem nincs az autón, ami óvná a fényezést a szűk parkolókban ajtórányitáskor. Az ajtók felső keretére egy krómszegély került, ezzel is nagyon szépen emelték a nívót a tervezők. Kötelező tartozékként a kerékíveket is körbe borítotté műanyaggal.

A hátsó traktus minden tekintetben modern és mai lett. Nagyon szép formájúak lettek a lámpák, gyönyörű és minden eddiginél hatalmasabb a márkajelzés. A hátsó lámpák menetfénye egyébként követi az első lámpák formai játékát, ugyanúgy a fordított hokiütő motívum köszön vissza, a rendszámtábla világítása is Led-es, így az esti fényjáték minden szempontból a tökéletesre sikerült. A külsőn egyébként itt sem találtunk kivitelezési minőségre vonatkozó hiányosságot, minden tökéletesen a helyén volt az autón.

66803820_2759333627428069_49351097412512060_n.jpgnevtelen4_5.png

A francia rokonság rögtön szembe tűnik, amint az autó kulcsát a kezünkbe fogjuk. Jól ismert kulcs fogad, szinte minden ma kapható PSA termék ezen kulccsal készül. Az autó kulcs nélküli nyomógombos indítást kapott, kiválóan működik a rendszere. A kilincs érintésére nyílnak az ajtók és kihajtódnak az autó tükrei is. Az ajtók csukódási hangja kellően prémiumosra sikerült, ezen sajnos sok gyártó csúszik el, itt ezzel szerencsére nincs hiba. Az ajtók tágra nyílnak, könnyű bejutást biztosítanak.

65734591_2821398871209434_4173915889302907113_n.jpg

Szerencsére az autó belső tere LED világítást kapott. A beltér szerencsére a kisebb testvér tekintetében is igazán jól sikerült. Kiváló érzékkel rendezték be a tervezők és ehhez még a legjobb anyagokat is válogatták össze. A formák is kellően modernek lettek, de sajnos a digitális műszerfalat nem kapott még az autó. Itt maradt hagyományos mutatós elrendezés egy színes kijelzővel kiegészítve, a formai megjelenítése, leolvashatósága és esti világítása egyébként minden igényt kielégít.

2020-opel-crossland-x-interior.jpg

A kormány kivitelezése első rangú lett, sárga színes cérnával öltött díszvarrással és nagyon jó minőségű bőrrel vonták be, minden kezelhető róla az autóban, fűtéssel is ellátták. Az index és az ablaktörlő kapcsolója viszont nekünk nem jött be, sajnos itt is túl magasra helyezték el, nem nagyon esik kézre, kapcsolhatósága sem az igazi. A középkonzol is teljesen modern formát kapott. A 8 colos médiakijelzőt a légbeömlők fogják közre, ezek pedig egy nagyon szép krómszegélyt kaptak. A rendszer megjelenítője egyébként igazán felhasználóbarát, nagyon szép képpel, kellő fényerővel rendelkezik. Benne természetesen fellelhető a francia rokonság, a menü felépítése nagyon hasonló a francia testvéréhez.

opel-crossland-x-infotainment-306347.jpg

A navigáció nagyon okosan tervez, gyorsan megtalálja a kívánt útvonalat. A beépített hangrendszer viszont sajnos csak átlagos hangélményt ad, igazi guruló koncerttermet varázsol az autóból. Szerencsére külön álló kezelőfelületet kapott a két oldalon külön állítható légkondícionáló is, amely nagyon szép gombokat és formai megjelenést kapott. Működése minden igényt kielégít. Ez alatt találjuk a médiarendszer csatlakozóit, USB, Aux, stb., Lejjebb helyezték el  a 6 fokozatú kézi váltó karját, a vezetéstámogató rendszerek kapcsolóival egyetemben. Helyrabló a továbbra is hagyományos kivitelű kézifék, ez már a modern kivitelű elektromos kézifékért kiált. A combtámasszal is ellátott ülések tényleg minden igényt kielégítenek kényelmükkel, a vezetés igazi pihentető érzés bennük.

opel-crossland-x-2017-interior.jpg

Tág határok között állíthatóak, bármilyen testalkatú vezető megtalálja a legjobb vezetői helyzetet. Az utastér minden irányban tágas, kellő fej, láb és válltér van elől és hátul is. A beépített panoráma tetőt nagyon hiányoltuk az autóból, sajnos így eléggé sötét a kabin, főleg a hátsó traktus. A csomagtérajtó kézzel működik, ellenben igazán nagy csomagteret is tár fel előttünk. A perem sem magas, így nem kell magasra emelnünk a csomagokat.

opel-crossland-x-2017-boot.jpgnevtelen5_1_2.png

Nyomógombos indítással ellátott tesztautónk 1.5-os dízel, francia eredetű 102 lóerős aggregátja igen mély dízeles orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen hangos, de bemelegedve kiselymesedik a működése. A motorhoz kapcsolt 6 fokozatú kézi váltó hibátlanul teszi a dolgát, könnyű kapcsolhatóságot és pontosságot ad. Menet közben az autó működése nagyobb kategóriákat idéz, hangtalanul, komfortosan suhan még a nagy felnik ellenére is. A kezelőszervek többnyire jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat.

vauxhall-crossland-x-ecotech-engine.jpg

A vezetősegítő rendszerek garmadája teljes, kapunk holttérfigyelőt, tolatókamerát,parkolás segítőt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is. A motor kiválóan sikerült, egy igazi éhezőművész.  Döbbenetesen keveset fogyaszt városon kívül, de még szinte városban is beéri 5-6 literes fogyasztással. Ellenben a dinamizmus emiatt sem szenved csorbát, hiszen kiváló rugalmassággal örvendezteti meg a vezetőt.  Ad-Blue adalékanyagot kell töltenünk az autóba kb 3-4 ezer km-ként, így tudja teljesíteni az autó a kötelező környezetvédelmi normát.

nevtelen6_2.png

A Crossland X egy kiváló termék lett a német gyártótól. Igazán szerethető, széles szolgáltatáskínálatú, komfortos, és divatos városi SUV. A francia technikát kiválóan vegyítették a német gyökerekkel, kiegészítve az Opel technikai vívmányaival. Így lett az autónak az autóipar egyebek mellett ma kapható legkorszerűbb és legjobb világítás rendszere.

distance_view_vauxhall_crossland_x_2017_0.jpg

Hab a tortán pedig, hogy a forma is kellően divatos és modern lett, illetve megkapta a legkorszerűbb dízel motort is. A sikerhez tehát minden adott, reméljük, hogy a vásárlók is látják és elismerik az Opel újkori virágzását. A tesztelt autó Ultimate felszereltségi szintjének alapára 7.400.000,- Ft, de a megrendelt egyéb extrák miatt  jócskán túl volt a 8.000.000 millión is. 

Köszönjük a tesztlehetőséget az Opel Magyarországnak!

További információ:
Opel Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6215333122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.