Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Honda HRV- Az élvezet japánul

2020. január 01. - Antalfy Krisztina

Honda HRV 1.5 Turbo Sport teszt

A Honda városi Crossovere, a HRV 2019-re teljes megújuláson esett át. A külső és belső ráncfelvarráson túl egy olyan ponton fejlődött az autó, ahol a legnagyobb szükség volt rá, a motor tekintetében. Most pedig megérkezett oda, ahová már az elején tartoznia kellett volna, a legjobbak közé. Régen volt egy mondás, miszerint akinek Hondája van, irigye van. Vajon van mire irigykedni? 

71728674_524579224995739_6459587199678792058_n.jpg

A Honda középkategóriás SUV méretosztályban a piacon egy kicsit későn érkező HRV modellel vetette meg a lábát. De ahogy szokták mondani utolsókból lesznek az elsők. Így a HRV modell jött látott és győzött, nagyon sok elégedett vásárló választotta magának, megérdemelten. Így már a Honda weboldalán is eme szlogen szerepel az autó mellett „A világ kedvenc kompakt SUV-ja”. Ez a frissítéssel csak fokozódott, ugyanis az autó front része változott a legtöbbet előnyére, valamint megérkezett az új turbós benzinmotor, egyben a dízel innen is kikerült.

71178842_162097098237471_4769891247448928580_n.jpg

Külcsín:

A tesztautó az új motorhoz kapcsolódó, újonnan bevezetett felszereltségi szinttel, a sport felszereltségben, érkezett hozzánk. A fényezés elnevezése Platinum Grey Metallic volt, amely szerintünk a legszebb szín a palettán. A sport modell itt különlegességként zongoralakk fekete fényezésű „körbeműanyagozást” kapott, ami igen sérülékeny, tekintettel arra, hogy sajnos már a tesztautón sem ragyogott a régi fényében. Az autó határozottan jól néz ki az ehhez a felszereltséghez járó új hűtőmaszkkal és LED technikás fényszórókkal és a küszöbtoldatokkal.

20191006_170721.jpg

Az autó frontrésze a távol kelet mintáit követi, határozott vonalakkal és formákkal operál, de az összkép igencsak bejövős. Nagyon szépen sikerült az új elrendezésű nappali LED menetfény játék is. Oldalnézetből teljesen megtréfált minket az autó, először azt hittük, hogy csak 2 ajtós modellel van dolgunk. Rejtett kilincseket kaptak a hátsó ajtók. Az ajtók csukódási hangja egyébként Hondához illően nagyon szépen sikerült. Az első kilincsek egy kis formai játékként krómozást kaptak. Sajnos az autó oldala semmilyen védelmet nem élvez, ezek miatt is kerüljük a szűk parkolóhelyek használatát.

72064793_134401597859170_294089565460026850_n.jpg

A sport szériához járó 18 colos fekete színezésű alufelnik nagyon szépek, és végre a formához illően nem tűnnek az autó alatt kicsinek. Természetesen már ezen az autón is megjelent a cápauszony antenna. A hátsó traktus az autó a frissítéssel is megőrizte sportosságát, igazi megkapó jelenség lett. Módosultak a lámpák, sötétebb tónust kaptak,őket újdonságként egy szolid krómcsík köti össze. Kapott még az autó felülre egy spoliert, valamint oldalanként egy-egy határozottan szépen sikerült krómozott kipufogóvéget is. Sajnos a hatalmas csomagtérajtó még mindig nem elektromos mozgatású, elég nagy erő kell a mozgatásához. Szerencsére a beépített radar érzékelőket is nagyon szépen sikerült integrálni a lökhárítóba, nem csúfítják el a kiálló pontok a karosszéria szépségét.

71206215_2584253211613866_4053608599353214513_n.jpg

Belbecs:

Érdekes módon a sport modell nem rendelkezik kulcs nélküli rendszerrel. Így kapunk egy hagyományos összehajtható bicskakulcsot. A beltér újdonságként piros bőrbetétes műszerfalat és üléseket, ajtókárpit könyöklő kivitelezést kapott, igen jó minőségű anyagokból. Az ajtók kivitele minőségi anyagokkal, puha szövettel, bőrrel és krómgyűrűvel volt ellátva.

70563289_533070940789358_746928872170148583_n.jpg

A belső hangulata egyaránt kiemelkedő. Sajnos ehhez a felszereltséghez nem jár nyitható napfénytető, így a kabinba nem jut be sok fény. A hely elöl, hátul egyaránt tágas. A bőrrel és szövettel burkolt vezetőülésbe magasra kell ülni, az ülés puha, tág határok között állítható. Nagyon hangsúlyos és határozottan szépen kivitelezett a középen végigfutó kardánalagút, amelyen helyet kapott a világ egyik legjobb 6 fokozatú kézi váltója, az elektromos kézifék, a lejtmenet segítő és a start-stop rendszer kapcsolója. Kapunk még egy nagyon jó minőségű, tologatható könyöklőt, amellyel igazán pihentető a vezetés. A kormány fogása nagyon minőségi, multifunkciós, könnyen terelhető vele az autó.

72303972_3554178011262915_4855648175922031842_n.jpg

A frissítéssel az kabin egyébként nem változott formailag, a műszerfalon fedeztünk csak fel pici különbségeket. A műszerfal elrendezése a régi iskola szerinti készült, hagyományos órák kerültek beépítésre, de a leolvashatóságuk tökéletes. Bal oldalon a fordulatszámmérő, középen a km/h óra, jobb oldalon pedig a fedélzeti számítógép adatai kerültek kijelzésre. Külön tetszett, hogy a környezettudatosság jegyében ebben az autóban is beépített ECON gomb megnyomására a km/h körüli körgyűrű zöld, illetve piros fényjátékkal késztet fogyasztás megtakarításra a rendszer.

20191006_171240.jpg

De ugye itt nem ez a fő szempont. A középkonzolon helyett kapott 7 colos kijelző itt sajnos még mindig nem változott, itt azért ráfért volna egy kis vérfrissítés a modellre. A rendszer egyébként teljesen megegyező az eddigiekben próbált autókban lévőkkel, itt is szép képpel operál, de egy kicsit kusza működés jellemzi. Természetesen minden médiacsatlakozó megtalálható a fedélzeten, valamint az okostelefonunkat is hozzá tudjuk kapcsolni a Honda Connecthez. A rendszerhez kapcsolt 6 hangszóróból álló audiberendezés típusát nem ismertük meg, de eszméletlen jó hangzást adott. Külön rácsodálkozást okozott, hogy az autóhoz járó kétoldali digitális légkondícináló azon túl, hogy nagyon hatásosan működik, kánikulában is igen gyorsan tudja lehűteni a nagy utasteret, mennyire jól sikerült a felhasználói felülete. Érintésérzékeny működése fenomenális felhasználói élményt garantál, még a krómkerettel is emelték a nívóját. Mestermunka. Az utas előtti műszerfal teljesen különlegesen sikerült, 3 db légbeömlőt helyeztek el egymás mellett. Elsőre kicsit fura, de teljesen megszokható látvány.

20191006_171354.jpg

A hátsó traktus is nagyon Magic Seats elnevezésű hajtogatható és kényelmes ülésekkel szolgál, fej- és lábtérben is egyaránt nagy a hely. A csomagtér 393 literes, de a hátsó ülések ledöntésével teljes sík csomagteret és igazán hatalmas helyt kapunk.

20191006_171403.jpg

Induljunk:

A HRV modellekhez immár csak 1.5 literes benzinmotorokat árusít a Honda. Azonban a motorok 2 féle teljesítményszinttel kaphatóak, az egyik turbó nélküli 130 lóerős, a másik pedig 182 lóerős turbós egység. Tesztalanyunkat az utóbbi 1.5 literes négy hengeres 182 lóerős turbós benzinmotorral állította csatasorba a gyártó. És mennyire jól tette, mert ez a motor a frissítéssel újdonságként sikerült a legjobban. Igazi alvó oroszlán a forgalomban az autó, sokan a kinézete alapján fel sem mérik, hogy milyen dinamikával tudja őket lehagyni ez az autó.

20191006_171558.jpg

A pirosan izzó nyomógombbal életre keltett motor elegáns surrogással kel életre, hidegen is eszméletlen halk és kifinomult a működése. Dinamizmusa tökéletes, igen jól szedi a lábát, ha jobban pörgetjük bármilyen előzés, forgalmi helyzet könnyedén leküzdhető az autóval. A motorhoz kapcsolt 6 fokozatú kézi váltó egyértelműen az autó és úgy egészében az autógyártás legjobb pontja. Eszméletlen rövid utakon jár, pontos, könnyű a használata. A sport felszereltséghez járó sportpedálok azon túl, hogy nagyon szépen, kiválón adagolható kuplungja, fékje és gázpedálja van az autónak. Itt látszik, hogy mára milyen szintet üt meg a japán autógyártás, mennyire összeszedetten működik együtt minden az autóban, a gázpedáltól, a kormányon át a motorig. Tesztfogyasztása városban 7 liter környékén, városon kívül 6 liter környékén alakult, de természetesen ha igazán kiaknázzuk ami az autóban rejlik, akkor vígan el tud fogyasztani 10 feletti benzint is.  Igazi fekete pont a gyártónak, hogy holttérfigyelő rendszer még a frissítéssel sem kapható az autóhoz. Ezért nagyon kár.

70630641_184081662628058_5603165132230059502_n.jpg

Egyébként ezen felül szinte teljesen az arzenál vezetéstámogató rendszerekből, hiszen a sávtartótól kezdve az ütközés- és gyalogosfelismerőn, tolatókamerán át egészen az automatikus vészfék funkcióig mindent megtalálhatunk a fedélzeten. A rendszerek működése egyébként teljesen rendben van. Az autó futóműve igazán harmonikus, sportos futást garantál. Hatásosan vasalja ki még a legrosszabb utakat is az autó, igazán komfortos és halk az utazás. Még gyors autópálya tempónál sincs beszűrődő hangos motor és futóműzaj, a legnagyobb távolságok is igazi kényelemben küzdhetők le az autóval. A kormányzása is teljesen harmonikus pontos és kis erővel tudjuk működtetni a kormányt.

Összegzés:

A HRV Sport variánsa a városi vagányok játszótere. Olyan vevőknek szól, akik nem csak a-ból b-be történő helyváltoztatásra akarják használni az autóikat, hanem egy csipet örömöt, érzelmet is kívánnak a vezetésbe csempészni. Ez az autó minden tekintetben mosolyt csal a vezető arcára és kihozza belőle a macsó huligánt. Álló helyzetben pedig magas fokú birtoklási vágyat ébreszt szemlélőjében.

70238456_633924893802625_1759567347355345780_n.jpg

Minden tekintetben előnyére változott a frissítéssel, az új motor pedig hab a tortán. Szerintünk sikerre van ítélve. A minden földi jóval felszerelt tesztautó már 9.000.000,- Ft –ba került, de alapmodellt 6.599.000,- Ft környékén tudunk vásárolni a magyarországi Honda márkakereskedésekben. De igazi Honda élményt csak a Sport variáns adhat.

A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Honda Hungary

Honda Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4215379498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása