Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

PEUGEOT 208 - A kardfogú kistigris

2020. február 02. - Antalfy Krisztina

Peugeot 208 1.2. Puretech 100 LE Allure // TESZT

Egy sikeres modell leváltása mindig fejtörést okoz a gyártóknak, hiszen valami olyat kell ismételten alkotniuk ami még az előd sikerét is felül tudja múlni. Így volt ezzel a Peugeot is, hiszen kisautójuk a 208 elődei - gondoljunk csak a 206-os, 207-es és 208 modellekre- kiváló formatervvel rendelkeztek, sokan választották maguknak az autót, így nem eshettek abba a hibába, hogy az új 208-as nemzedék az unalomba süllyedjen. Valahogy így születhetett meg az egyszerűen vadítóan dögös 208-as legújabb generációja.

84330664_599511370830372_4065530795882708992_n.jpg

A Peugeot háza táján is elkezdődött a modellkínálat egységesítése, tekintettel arra, hogy az új 208-as kisautójuk a csúcsmodell 508-as formáját hordozza magán. Így lett a bohókás kisautóból egy csapásra egy utánozhatatlan és dögös kisautó, amely felnőttesebb, mint valaha. És ezzel a modellel indult el a márka a környezettudatosság útján is, hiszen a kínálatában és úgy egyébként a kiskategóriában elsőként kínál a 208 modellből teljesen elektromos változatot is.

83298543_2471105659794592_4357895855445901312_n.jpg

nevtelen3_14_5.png

A tesztautó már az elején leszögezzük, hogy egy igazi francia csábító. Annyira kiválóan sikerült átültetni a nagyobb 508-as modell formai megoldásait a kisebb autóra, hogy tanítani kellene. A tesztautó faro sárga elnevezésű metál színt viselt magán, nem vitás nagyon jól áll neki. Ráadásul a palettán ez a szín egy alapszín, amely felár nélkül választható az autóhoz.

83337755_617393622376792_2684723746798829568_n.jpg

Autónk Allure felszereltségű volt, amelyhez természetesen sajtós autóhoz mérten még rendeltek bőven extrát is. Ilyen volt a gyönyörű szépségű, de peres gumikkal ellátott 17 colos alufelni is, amely meglepő módon kiváló futást ad. Az orr részen nagyon szépen sikerült és  hangsúlyos az ezüstözött hűtőmaszk benne a gyönyörű márkajelzéssel, és természetesen a kardfogú tigris fogakra emlékeztető nappali menetfények is. A hűtőmaszk fölé pedig stílusosan elhelyezték a tervezők a 208-as típus feliratot is.

img_20200115_103555.jpg

Allure felszereltség esetén sajnos még csak hagyományos halogén lámpákat kapunk, ezekért nagyon kár, mert sem a kinézetnek, sem az esti vezetésnek nem tesznek jót. Nagyobb felszereltség esetén (GT-line, GT) természetesen már lámpa technika és megjelenés tekintetében is feljebb léphetünk, így kaphatunk már led technikás lámpát, további „ csíkos kardfogakkal” kiegészítve. Továbbá érthetetlen hogy miért nem kapunk előre ködlámpákat. Sajnos a teszthét alatt sűrű köd lepte be az országot, így ködben a vezetés egy kicsit sötétben történő tapogatózásnak felelt meg emiatt.

84334887_611757606059192_2601237584088662016_n.jpg

Oldalnézete is minden tekintetben igényesen sikerült, enyhén emelkedő övvonal, és dinamikus ívek jellemzik. Az előd generációnál 3 cm-rel alacsonyabb lett, viszont az autó hossza 9 cm-el nőtt, bár ezt belül sajnos nem érezni. A tesztautó kivitelezési minősége teljesen rendben van, az illesztések mindenhol tökéletesek, gondos lemezmunkát láttatnak. Kívülről sajnos az új 208-as sem sok védelmet kapott, párhuzamos parkoláskor illik kicsit távolabb megállni a mellettünk lévőtől, hiszen nagyon könnyen össze lehet szedni egy ajtórányitás miatti sérülést. A tervezők az autó hátsóján is mindenre kiterjedően tökéletes munkát végeztek.

83220026_567830273812656_6971779777464107008_n.jpg

Felülre kapott az autó extraként egy nagy szárnyat az autó tetejére, amely a forma dinamikáját hivatott hangsúlyozni. Nagy érdem, hogy az ugyancsak kardfogakra hajazó hátsó 3-as osztású lámpák menetfényei éjjel-nappal világítanak, így könnyen felismerhetővé téve az autót a mögöttünk haladóknak. Technikájukat tekintve teljesen ledesek, immár az index és a tolató lámpa is. A lámpákat egy feketére fényezett betét köti össze, amelyben elhelyezték a gyönyörű típusfeliratot is.

83411069_206767743835190_7931266138426572800_n.jpg

Szerencsére további érdem, hogy a rendszámtábla világítás is a megújulás útjára lépett, led világítással járul hozzá a tökéletes esti fényjáték élményéhez. Hátulra ugyanakkor jutott ködlámpa, középre a lökhárító aljára, így viszont nagyon sérülékeny helyre került.  A lökhárító alsó része is lakk feketére színezett, amely ugyancsak nagyon szépen sikerült. Az 1.2 literes 100 lóerős motor esetén csak egy szimpla kipufogóvéget adnak az autóhoz, amely teljesen hagyományos megjelenést kapott, semmi, króm, semmi csicsa.

83546071_127754975112066_8783759911948386304_n.jpg

nevtelen4_7.png

Tesztautónk is természetesen kulcsnélküli indítást kapott, újdonságként teljesen automata a működése. A nyitási rendszer egyébként két arcú. Ha automata módban közeledünk az autó felé, akkor csak nyitja az ajtókat, amelyeket nem kísér semmilyen fényjáték, záráskor pedig 3 db csipogással juttatja tudomásunkra, hogy bezárta az ajtókat. Ellenben mikor a kulcs nyitó részét megnyomjuk az autó közelében, akkor extra világítás játékba kezd az autó. Hullámoznak a hátsó lámpákban a piros fények, elöl pedig a nappali menetfényként szolgáló kardfogak kezdnek pulzáló villogásba.

img_20200115_103610.jpg

Az ajtók használatakor pedig minden eddiginél jobban beleszerettem a csukódási hangjukba. Luxus kategóriás autók nem záródnak ilyen minőségű halk puffanással. Az ajtók pedig feltárják azt a belteret, amelyről az új kori Peugeot-ok méltán híresek. Futurisztikus vezetőhely fogadja a vezetőt, modern formákkal és kirobbanóan igényes anyaghasználattal egyetemben. Ebben az autóban mutatkozik be újdonságként az új 3D Peugeot I-Cockpit, amely térbeli bűvös lapocskákra vetített digitális kijelzőt jelent, kis méretű kormánnyal egyetemben.

img_20200121_080615.jpg

A kijelző teljes mértékben testre szabható, mindig a számunkra legmegfelelőbb adatot tudja megjeleníteni. Nagyon szép képpel operál, könnyű leolvashatóságot és nagyon magas fokú vizuális élményt ad. A kormány megegyezik a nagyobb modellekkel, nagyon magas minőségű, alul lapított, multifunkciós és kiváló fogású továbbra is. A műszerfal a tesztautóban egy nagyon jó minőségű karbonmintás díszbetéttel látták el, amely azon túl hogy nagyon kellemes tapintású, nagyon jól is néz ki. Ezen helyezték el a motor indítógombját is.

img_20200122_131708.jpg

A középkonzolon egy hatalmas, 10 colos kiváló képi világú megjelenítő kapott helyt amely egy fekete színezésű krómkeretben tündököl. Egyértelműen az autó éke, kirobbanó színek és magas fényerő jellemzi. A rendszer egyébként teljesen megegyezik a korábbi modellekkel, sajnos a légkondicionáló kezelőfelülete is, amely csak ezen az érintőképernyőn keresztül szabályozható. A beépített hangrendszer típusát nem ismertük, de kiváló akusztikus hangélménnyel szolgált. A képi megjelenítő alatt kerültek elhelyezésre a középső légbeömlők, valamint a gyönyörűen kivitelezett zongorai billentyűket idéző kapcsolók, amelyek szépségükön túl nagyon könnyen, kiváló nyomásponttal kezelhetőek.

img_20200122_132018.jpg

A kapcsolók alatt egy fekete lakkfényű fedél mögött lakik a vezeték nélküli töltő, amely kiválóan tölti az arra alkalmas lemerült mobilunkat. Természetesen médiacsatlakozók tárháza is teljes, kapunk egy hagyományos USB aljzatot és egy mini USB aljzatot is. Lejjebb haladva találjuk a 6 fokozatú kiváló anyagokból épített és kellően vastag kéziváltó karját. Szerencsére a kézifék már elektromos, ez nem rabol helyet az utastérből. A váltókar mellett találjuk a vezetési módok választó gombját amely normál, sport és eco mód lehet.

img_20200122_132231.jpg

Az utasülés előtt sajnos egy kicsit kifogytak a tervezők a lendületből, ide legalább egy kis hangulatfény kellene, ráadásul a központi kijelző is a vezető felé fordított, szinte nem is látni azt az utasülésből. Az ülések egyébként kiváló anyagokból épülnek fel, jelen esetben zöldes színű díszvarrást kaptak, ilyen színű betétet helyeztek még el az ajtók közepén is. Kényelmük minden tekintetben jó, tágasak, elég széles az ülőlapjuk is.

img_20200122_131431.jpg

Ellenben a beszállási kényelem azért nem tökéletes mert a kormány és a B oszlop közelsége miatt elég szűk a tér, emiatt nagykabátban eléggé be kell magunkat préselni a vezetőhelyre ha nagyobbra nőttünk. Elöl a kabin ha már elhelyezkedtünk elég kényelmes, tágas a hely, hátul viszont nagyon szűkös. Ez már kívülről is látszik, hiszen a hátsó ajtók kis mérete nem sok jót sejt, ez sajnos be is igazolódik. Csomagtere abszolút a kategória átlagát képviseli, 265 literes, de természetesen az ülések ledöntésével tovább bővíthető.

img_20200122_131451.jpg

nevtelen5_1_4.png

A 208-as is megkapta a többszörösen bizonyított és díjnyertes puretech 1.2 literes 3 hengeres benzinmotort, amely turbóval lélegeztetve jelen esetben 100 lóerőt présel ki magából. Más autóktól eltérően hosszabb ideig kell nyomni az indítógombot, mire magához tér, három hengeres létére hidegen és melegen is majdnem selymes működésű.

img_20200122_131814.jpg

Eszméletlen jó a motor összehangolása a pedálokkal és a váltóval, kiválóan adagolható a kuplung, nagyon pontos a 6 sebességes váltó, híre nincs már a régi rossz váltási érzetnek.

252926_source-800x450.jpg

A motor pedig eszméletlen dinamikus, szinte repíti a kisautót. Fogyasztás tekintetében is brillírozik, hiszen 6-7 literrel vígan el lehet közlekedni az autóval. Különböző vezetési módok tekintetében a sport mód esetén még nagyobb dinamika a jutalmunk, sokkal érzékenyebb gázpedál érzettel, eco mód esetén pedig ennek a fordítottja, néha azt érezni, mintha be lenne ragadva valamelyik fék az autón. Ellenben eco módban még kevesebb benzint égetünk el 100 km-en.

83750692_275810993395264_6616237033171976192_n.jpg

A kormányzás nagyon pontos, a kis kormánnyal kiválóan kezelhető a kis autó. A kezelőszervek mindegyike kiválóan működik. A vezetést segítő biztonsági berendezések szinte mindegyike rendelhető az autóhoz, ez is a nagyobb modelleket idéző szolgáltatáskínálatot bizonyítja. Városi környezetben kiváló egyenesfutást ad az autó még a nagy felnik ellenére is, parkoláskor pedig a beépített tolatókamera és parkolást segítő rendszer siet a segítségünkre.

84341723_179714419921611_5624506965444001792_n.jpg

Városon kívül, autóúton és autópályán nagyobb sebesség esetén is nagykocsihoz méltó a haladás, sajnos a tesztautóból kimaradt holttérfigyelő nagyon hiányzott a biztonságos haladáshoz. Ellenben motor és menetzaj szinte semmi nincs, eszméletlen csendes a kabin még nagyobb sebességnél is.
83454869_559972104593043_7113598691339927552_n.jpg

nevtelen6_4.png

A Peugeot nagyon nagyot guríthat az új 208-as modellel. Eszméletlen divatos lett a kisautó hála a nagyobb modelleket idéző megjelenésnek. Nagyon kevés hibája van az autónak, de mindent megbocsájtunk neki, hiszen a sárm ami sugárzik minden procikájából teljes mértékben leveszi a lábáról a vezetőjét. Ebben a színben pedig egy üde színfolt a városi szürkeségben. Szerintünk a legszebb kistigris. Az Allure szint 5.100.000,- Ft-nál kezdőik, a tesztautó pedig a megrendelt extrák miatt még ennél is többe került. Alapmodellt ugyanakkor már 4 millió forintért is adnak a magyarországi márkakereskedők.

83651382_206683790508802_5321881765881577472_n.jpg

 Nagyon köszönjük a tesztlehetőséget a Peugeot Magyarországnak. 

További információ:
Peugeot Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_2.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr415451620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása