Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

SUZUKI Ignis Hybrid: Törperős

2020. július 19. - Antalfy Krisztina

Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL + Hybrid // TESZT

A Suzuki divattörpéje, az új Ignis hybrid kivitele vett le minket a lábunkról a héten, hiszen ilyen nagyvonalú helykínálatú autóhoz, ekkora méretben még nem volt szerencsénk. Az Ignis új nemzedéke már nem Magyarországon készül, hanem Japánból érkezik a honi autópiacra. Nézzük, hogy hogyan muzsikál a hétköznapokban a mini kompakt SUV.  

92858993_229453041615834_3451372271402175506_n.jpg

Az Ignis a többi Suzuki modellhez hasonlóan rendkívül nagy karriert futott be a honi autópiacon. Az Ignisnek a jelenlegi nemzedéke már a harmadik, 2017. év elején érkezett Magyarországra. A korábbi modellek érdekessége, hogy az első nemzedék is japánban készült, a második Esztergomban, az új pedig ismét Japánban. A második generációból nagyon sok fogyott, nem egy évben volt a legkelendőbb autó a kategóriájában, míg 2007-ben megszűnt a gyártása Esztergomban. Az új nemzedék hosszú kihagyás után érkezett, de minden eddiginél egyedibb modell lett szabadidőautós kivitelével, tekintettel arra, hogy piciny mérete ellenére a kategóriában egyedülállóan nagy helykínálattal rendelkezik. És mint minden kisautót, az Ignist is elérte az új hybrid rendszer, amely az eddig is alacsony fogyasztását még lejjebb szorítja.

92818336_883998655447777_8518941778738121522_n.jpg

nevtelen3_14_7_2.png

A tesztautó neonkék színezése már messziről felkelti a figyelmünket. Gyönyörű gokart ebben a színben az autó, így minden tekintetben divatos és modern lett a formavilága. A GL+ kivitel a hybrid rendszer érkezésével újdonságként már itt is extrásabb hűtőrácsot kap, mint az alapmodell, ráadásul alumínium tetősíneket is kapunk a pénzünkért cserébe. A GL+ szinten feketére színezett, apró 15 colos alufelniket kapunk, igen keskeny gumikkal.

img_20200412_191739.jpg

Az orrész ugyancsak nem változott a hybrid rendszer érkezésével, a GL+ szinten nem krómozottak a ködlámpa fészkek, az csak a nagyobb, GLX felszereltségi szint sajátja. A hűtőmaszk eddig a GL + szinten nem volt krómcsíkkal összekötött, most már ez is a szériafelszereltség része lett. Ami viszont tényleg fejlődés, hogy ezen a szinten végre megjelent a LED technikás fényszóró, amely minden tekintetben kiválóan segíti a vezetőt az esti vezetés alkalmával, hiszen kiváló fényerővel világítja meg az utat.

img_20200412_192618.jpg

Az illesztések itt is mindenhol tökéletesen sikerültek, gondos lemezmunkával alkották meg. Kívülről sajnos ez az autó sem kapott semmilyen védelmet, elöl műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor, hátul viszont pont azon a helyen van a műnyag, ahol nem látja el a feladatát. Ilyenkor pont az az eset áll fenn, hogy a kevesebb néha több lenne, hiszen a kerékjáratok a SUV kivitel hozadékaként kaptak műanyagkeretet, de ez egy picit erőltetettnek hat. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak, sima vonalak jellemzik. Különleges érdekes motívum a c oszlopra elhelyezett „adidas” betét. A B oszloptól hátrafelé az ablakok sötétítést kaptak.

img_20200412_192150.jpg

A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan divatos és menő lezárást kapott. A lámpák (egy részük) hátul is immár ledes technikával működik, és a rendszám világítás végre a hybrid rendszer érkezésével led fénytechnikára váltott.

92858994_788695048320979_335622660011853651_n_1.jpg

A csomagtérajtó hagyományos, kézi működésű, viszont könnyű erővel nyitható. Ide helyezték el a tervezők szolidan az újdonságot hirdető „hybrid” rendszer feliratát is.

93302074_2613523055591422_7021407476739876860_n.jpg

nevtelen4_9_3.png

A GL+ felszereltség esetén még nem kapunk kéz nélküli és nyomógombos motorindítást, maradt a jól bevált hagyományos régi kulcsos rendszer. Tesztautónk kulcsa még mindig a 2006-ban bemutatkozó változat, ebből gyaníthatóan nagyon sokat betárazott a gyártó, hogy még mindig ilyet adnak az autóhoz. Viszont szerencsére az új Ignishez már jár üdvözlőfény funkció.

img_20200412_185908.jpg

Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, és minden tekintetben modern, hívogató belteret tárnak fel. Az autó belül kimondottan jól sikerült, és valami eszméletlen tágas. Az ember nem is érti, hogy a külméret alapján hogyan tudtak a tervezők ekkora teret belezsuppolni ebbe az autóba.

img_20200412_190142.jpg

A beltérben jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos kék-fehér szegélyű órás műszerfal, igen kényelmes az ülés.

img_20200412_190006.jpg

A hybrid rendszer érkezésével egy kicsit átrendeződött a felszereltség a modellnél. Eddig a legmagasabb kivitelhez lehetett csak kapni pl. a LED fényszórót, robotizált váltót , stb. Most viszont plLed fényszóró már több felszereltséghez érhető el külön extraként is. Az ajtók csukódási hangja is igazán szépen sikerült. A kormány és a kézi váltó sajnos ezen a szinten csak műanyagozott, ellenben mindkettő nagyon igényes kivitelű. Az egész kabin minősége egyébként kisautóhoz mérten kiváló, ráadásul a térérzetet tovább javítja, hogy a műszerfal és az ajtók alsó szegélye világos kárpitozást kapott. Az autó média rendszere ezen a szinten is egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. A beépített hangrendszer itt viszont csak az átlagos szintet üti meg.

img_20200412_190209.jpg

Szerencsére a Suzuki itt  sem esett bele abba a hibába, hogy az autó minden funkcióját csak a média rendszeren keresztül lehessen kezelni. Így maradt a hagyományos ezen a szinten még tekerős kivitelű klíma kivitelezés. Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet. Ez alatt helyezték el a tervezők az USB és a 12Voltos csatlakozós aljzatait. Az ülések között került elhelyezésre az ülésfűtés kapcsolója, amely  kiváló hatékonysággal működik. A csomagtér 267 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat.

img_20200412_192826.jpg

nevtelen5_1_6_2.png

Ezen a ponton érkeztünk el az autó egyértelmű ékére a motorra. Tesztautónkban a Suzuki legújabb büszkesége az 1.2 literes 90 lóerős turbó nélküli erőforrás munkálkodott egy 5 fokozatú kézi váltóval és egy lágy hybrid rendszerrel kiegészítve. Kulcsos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk motorja, minden körülmények között teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani. Az eddigiekhez mérten is nagyon magas szintre érkezett meg a gyártó ezzel az autóval, isteni finoman és könnyen működnek a pedálok, nagyon jól adagolható a kuplung, vajpuhaságú és pontos a váltó, kiváló nyomáspontú és hatékony a fék, még úgy is, hogy az autón hátul dob fék van.

img_20200412_191341.jpg

A motor pedig turbó nélküli is minden tekintetben dinamikusan viselkedik, hála az egy tonnánál kevesebb saját tömegnek. A haladásban a futómű valamennyire partner, mert itt már hangsúlyosabban a kényelemre hangolták a tervezők, de sajnos pattogós a haladás. Természetesen itt is hangsúlyozott szerephez jut az autó kiváló kormánya, amelyet nem tudok nem többet dicsérni. Kiválóan működik együtt az autóval, minden kormánymozdulatra svájci óra pontossággal reagál az autó. Vezetés közben természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató rendszer, a sávtartó, a tempomat, tolatókamera, stb. Sajnos viszont a holttérfigyelő érthetetlen módon még mindig kimaradt az autóból. A Hybrid rendszer előnyei leginkább városi közlekedés alkalmával érhetők tetten. Ilyenkor már üresbe téve a piros lámpa előtti guruláskor is leáll a motor, ezzel is megtakarítva értékes benzinadagot. Amikor a lámpa zöldre vált pedig az ISG érkezik a segítségünkre, amely a motor indításba segít be. A műszerfalon jobb oldali, fekete-fehér kijelzőben pedig nyomon tudjuk követni, hogy éppen hogy alakul a hybrid rendszer töltöttsége.

img_20200412_192052.jpg

Amikor elvesszük a gázt és sebességben van az autó, akkor egy felvillanó akkumulátor ikon villan fel a műszerfalon tudtunkra adva, hogy visszatöltődik a hybrid rendszer. Autópályán a hybrid rendszer a motor magasabb fordulatszáma miatt töltésre kerül, így mire beérünk a városba, akkor már teljesen feltöltve tud segítségünkre lenni a benzinspórolás tekintetében. Nagyobb dugóban történő araszoláskor viszont a start/stop rendszer miatt hosszabb ideig tud üzem nélkül állni a benzinmotor mint más gyártók autóiban, tekintettel arra, hogy ilyen esetben a fogyasztókat mint pl. a légkondícionáló, világítás, a hybrid rendszer tudja kiszolgálni. A fogyasztás tekintetében viszont 4 literes átlagot sikerült összehoznunk, ez még lehet, hogy javulhat. A 35 literes benzintank viszont egész hatékony hatótávot enged így meg. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló led fényszórók sietnek a segítségünkre, amelyek azon túl, hogy nagyobb autókhoz hasonló megjelenést adnak, kiváló fényerővel is világítanak. Ráadásul különlegességként az Ignis a Vitara hasmagasságával megegyező mérettel rendelkezik.

img_20200412_191602.jpgnevtelen6_6_2.png

A Suzuki törpeminije jött látott és győzött. Ennyiért semelyik gyártó nem kínál ilyen helykínálatú autót. Most a hybrid kivitel érkezésével tisztább üzemű motort és fogyasztáscsökkentő rendszert kapott. Ezzel egyidejűleg a felszereltsége is nőtt. Nagyon sokféle bohókás külső és két féle belső színvilágban kapható az autó, ezzel üde színfolt a kategóriájában. Igazi városi divatkellék az autó, amely méltó társa lehet minden divatra fogékony embernek. Most kedvezménnyel pedig 3.700.000,- Ft-tól elérhető. De a formája mindenképpen el fogja adni, szerintünk egy igazi városálló divatmini.

Köszönjük a tesztlehetőséget a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr9316037366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.