Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

SUZUKI Swift: Kényelemre hangolva

2021. január 31. - Antalfy Krisztina

Suzuki Swift GLX 1.2 Dualjet CVT 2WD Hybrid 12V // TESZT

A Suzuki kínálatában szinte a Swifttel ismerkedhettek meg a legelőször az emberek a rendszerváltás után nem sokkal, hiszen ő volt akkoriban az abszolút kedvenc. Megfizethető, kiváló ár-érték arányú autót kínáltak akkoriban, ez volt a sikerének a kulcsa. A mai Swift viszont nem az árával győz, hanem lehengerlő szolgáltatáskínálatával és szépségével, amely a hybrid rendszer érkezése után végre fokozatmentes automata váltóval is kapható.144136184_119152050023922_2344039001740030401_n.jpg

A Suzuki 2021-ben is folytatja azt az utat, amit 2019-ben elkezdett, hiszen mára minden modelljét hybrid rendszerrel látta el. A mild hybrid kivitelek mellett újdonságként mutatkozik be a full hybrid rendszerrel ellátott Swace és a Plug-in-Hybrid rendszerrel ellátott Across is. Természetesen hamarosan oldalunkon is beszámolunk ezen újdonságokról. Korábban volt már szerencsénk a Swift frissített kézi sebességváltóval ellátott változatát próbálni, amely kipróbálása után kíváncsian vártuk, hogy hogyan működik a hybrid rendszerrel összeházasított CVT fokozatmentes automata váltó.  Jelenlegi tesztmodellünk pedig az összkerékhajtást nélkülöző modell, amely viszont CVT automata és hybrid rendszere miatt extra takarékossággal örvendezteti meg használóját, mindeközben igazi társ a mindennapokban.

143950703_325885435442771_4174903179193369789_n.jpgA kínálatban jelenleg csak az 1.2 literes benzinmotor kapható, amely egy 12 Voltos akkumulátorral ellátott ISG generátoros lágy hybrid rendszerrel lett kiegészítve. Egyelőre nem kaphatunk az autóra zöld rendszámot, és ezzel a rendszerrel nem is tud teljesen elektromos módban haladni, de minden tekintetben egy kiváló kisautót kínál a gyártó. Az pedig különösen üdvös, hogy a frissítéssel szinte csak egy króm csíkkal ellátott hűtőmaszkban és felniben különbözik az autó a régitől. Ez mutatja azt is, hogy valamit nagyon jól csináltak a tervezők, ha csak ennyin kellett javítani.144422396_406141790485180_2658136335988013162_n.jpgA Swift lassan abban is különcnek számít a magyar piacon, hogy az ő kínálatában a gyártó nem kínál turbós motorcsaládot, hanem egy messze kiforrott és harmonikus működésű 1.2 literes, - a frissítéssel ugyan kicsit elgyengült - 83 lóerős dualjet benzinmotort. Itt messzemenően a megbízhatóságra helyezték a hangsúlyt a mérnökök, hiszen nincs kényes turbó, kettős tömegű landkerék és sok más egyéb, drágábbnál drágább potenciális hibaforrást adó alkatrész. Ráadásul az újonnan bemutatkozó Hybrid technika nagyon összeszedett működést mutat a mindennapokban, és ez a kivitel fogyasztás tekintetében is többnyire hozza azt a szintet, amit egy környezettudatosságra kihegyezett hybrid modelltől várunk.

nevtelen1_2.png

A tesztautó igazán mai, morcos tekintetű kisautó, ezüst szürke színű fényezést viselt magán. A frissített hybrid modell legszembetűnőbb újdonsága a széles krómozott középső díszszegély, valamint a GLX szinten fekete betéttel ellátott ezüstözött turbina mintájú 16 colos alufelnik.

144158222_113146047327560_5982246661292487540_n.jpgA hűtőmaszk körülöleli a rendszámot, valamint az érzékelőket is tartalmazó plakettet a márkajelzés mellett.  Elölről a hangsúly a szúrós tekintetű fényszórókra hárul, amelyek led technikát kaptak és automatikus távfény vezérlést, amelyek nagyon erős fénnyel ajándékozzák meg a vezetőt az esti vezetés alkalmával.img_20210131_130730.jpgA frissítéssel a lámpák rajzolata és elrendezése nem változott. A ködlámpák viszont sajnos a frissítéssel is maradtak a már sokat bizonyított halogének.img_20210131_145436.jpgOldalnézete is követi a modern vonalat. Sötétített hátsó ablakokat kapunk domborodó övvonallal. Hátsó traktus természetesen nem olyan hangsúlyos, mint a Swift sportnál, hiszen el kell különüljenek a modellpalettán. Itt teljesen elrejtették a kipufogót, ezen az autón nem is dinamika a lényeg, hanem a minél nagyobb fokú benzinmegtakarítás.img_20210131_130918.jpgTermészetesen színezett lökhárítót kap az autó, ugyanakkor minden tekintetben védtelen az autó fényezése a városi dzsungelben. A lámpák GLX kivitelben teljesen megegyeznek a Sport lámpáival, itt is eltérő mintázatot kaptak, mint az alapmodellen, led technikásak, menetfénye egy C formát jelenít meg, féklámpája pedig 2 soros elrendezésben fénypontokként jelennek meg. A különleges típusfelirat szolidan a Swift alá került „hybrid” megjegyzéssel. A rendszámtábla világítás végre a hybrid modellek érkezésével led-es verzióra váltott, így már az esti fényjáték minden tekintetben modernséget sugároz.img_20210131_130955.jpg

nevtelen_4_2.png

A Swift hybrid ugyan teljesen kéz nélküli nyitást és zárást, motorindítást kap, de a kulcs sajnos a frissítéssel sem változott, csupán egy teljesen hétköznapi darab. Egy ennyire komoly autóhoz szebb illene. A hybrid kulcs - tekintve, hogy egy környezetvédelemre kihegyezett modellt nyit - egy sötétkékre színezett betétet kapott. A működésére egyébként nem lehet semmilyen panasz. Nagyon okosan működik. Különlegesség hogy egy gombnyomásra csak a vezető ajtó nyílik ki, második gombnyomásra nyílik csak ki a többi ajtó. Természetesen a központi zár működtethető a csomagtér zár mellett elhelyezett gombbal is.144740971_1550728465317529_2805829693446170470_n.jpgA nagyon könnyen működő és szép hanggal záródó ajtók pedig egy minden tekintetben modern és hívogató belteret tárnak fel. A formák teljes mértékben maiak, az anyagok nagyon igényesek, a kormány pedig egy Suzukitól nem megszokott minőségű darab. A fogása és működése, kivitelezése egyaránt fenomenális. Ezt az érzést egyébként még lehetett fokozni a sport modellen, azon még ennél is csavartak egyet.img_20210131_131458.jpgA beltérben a fekete és a frissítéssel most füst ezüstözött árnyalatok dominálnak, a műszerfali órák ugyanakkor pirosas hátteret kaptak. Az órák között ugyancsak a frissítéssel érkezett színes központi kijelző kapott helyt, amelyen megjelennek a fedélzeti számítógép adatai, valamint a turbónyomás és egyéb adatok és a hybrid rendszer adatai is. Középkonzolon a kerek légbeömlők alatt helyet kapott a szokásos Suzuki médiarendszere, amely már több autóban kiváló szolgálatot és megjelenést biztosított, itt is kiválóan helyt áll. Nem láttam a hangrendszer gyártmányára vonatkozó adatot, de hangsúlyozottan állítható, hogy a kínálatban a Swiftnek van a legszebb hangélményt adó rendszere. Meg lehetne nevezni a gyártót, hiszen minden tekintetben kiváló hangélményt ad az autó a vezetőjének. Gazdag hangtónusok, mélyebb basszusok jellemezték a dalokat, amelyeket hallgattunk. A klímaberendezés egy külön tekerőgombos elrendezést kapott, amely természetesen automata, nagyon hatékonyan működik. Ezek alatt kaptak helyt médiacsatlakozók aljzatai.img_20210131_131611.jpgSajnos a kézifék még a frissítéssel nem váltott nyomógombos technikára, ezen fejlődni kellene. A vezető ülés tág határok között állítható, kellően mélyre is engedhető, sokkal-sokkal kényelmesebb és pihentetőbb utazást garantál, mint a Sport foteljei. Viszont a frissítéssel sem érkezett könyöklő a két ülés közé, ez sajnos egy elég nagy kényelembeli ziccer vezetés közben.img_20210131_131446.jpgSajnos napfénytető sem rendelhető ehhez az autóhoz, így hátul már nagyon sötét a tér. A helykínálat egyébként elöl hátul kiváló, nagyobb autókat megszégyenítő adottságokkal bír.img_20210131_131123.jpg

A csomagtér pedig a külméreteihez képest egész sok csomagot el tud nyelni, 265 liter a mérete. 

img_20210131_131054.jpg

nevtelen3_18.png

Tesztautónkban a Suzuki átdolgozott 1.2 literes, a módosítással most 83 lóerőt adó turbó nélküli erőforrása munkálkodott egy fokozatmentes CVT automata váltóval és egy lágy hybrid rendszerrel kiegészítve. Nyomógombos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk motorja, hidegen picit hangosabban, bemelegedve, lecsendesülve, hangtalanul működik.

img_20210131_130608.jpgA korábban tesztelt kézi váltós Swift nem lopta be a szívünkbe magát, de hangsúlyozzuk, hogy az tuti a tesztautó egyszeri sajátossága volt, mert korábban nem tapasztaltunk ilyet. Most viszont végre sikerült a mild hybrid rendszert háziasítani a CVT fokozatmentes automata váltóval, így újra kapható a Swift ilyen szerkezettel. A váltó egyébként nagyon okos működésű, hidegen magas fordulaton működteti a motort, ami miatt gyorsan bemelegszik és ezután már harmonikusan viselkedik a motor. A váltó manuális módot is kínál, így a kormány mögötti fülekkel is tudunk váltani. A motor turbó nélkül még a csökkent teljesítménye ellenére is kellő dinamikát ad, hála az egy tonnánál kevesebb saját tömegnek. Az automata váltóval inkább a megfontolt haladást részesíti előnyben, mert a padlógázas gyorsításoknál a motor üvölt, de érdemi hátbaverő gyorsulás azért nem történik.144654849_831767327388228_2852556282908506235_n.jpgEz leginkább egy-egy merész előzés bevállalásakor lehet hátrány, mert nem úgy lódul meg az autó, ahogyan kellene. A haladásban a futómű is abszolút partner, de az XL erősített oldalfalú téli gumikon futó tesztautó olykor egy kisebb csatornafedélen is akkorát ütött a futóművön, hogy megálltam megnézni megvan-e a kerék. Természetesen a szépségdíjas, kiválóan forgatható gyönyörű kormány tökéletes harmóniában él együtt az autóval, minden kormánymozdulatra okosan reagál az autó. Vezetés közben természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató rendszer, a városi vészfékező, a sávtartó, a tempomat, tolatókamera és végre immár a holttérfigyelő és kereszt forgalomfigyelő rendszer is.

A Hybrid rendszer előnyei leginkább városi közlekedés alkalmával érhetők tetten. Ilyenkor már 15 km/h alatt a piros lámpa előtti guruláskor is leáll a motor, ezzel is megtakarítva értékes benzinadagot. Amikor a lámpa zöldre vált, és felengedjük a féket az ISG érkezik a segítségünkre, amely a motor indításba segít be. A műszerfalon középső színes kijelzőben pedig nyomon tudjuk követni, hogy éppen hogy alakul a hybrid rendszer töltöttsége. Autópályán a hybrid rendszer a motor magasabb fordulatszáma miatt töltésre kerül, így mire beérünk a városba, akkor már teljesen feltöltve tud segítségünkre lenni a benzinspórolás tekintetében. Nagyobb dugóban történő araszoláskor viszont a start/stop rendszer miatt hosszabb ideig tud üzem nélkül állni a benzinmotor mint más gyártók autóiban, tekintettel arra, hogy ilyen esetben a fogyasztókat mint pl. a légkondícionáló, világítás, a hybrid rendszer tudja kiszolgálni.

A fogyasztás tekintetében viszont városban inkább 7, városon kívül 6 literes átlagot sikerült összehoznunk. Ez annyira azért nem jó érték, tekintve, hogy hybrid modellről beszélünk. A 37 literes benzintank viszont egész hatékony hatótávot enged így meg, körülbelül 500km amit meg tudunk tenni tankolás nélkül. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló led fényszórók sietnek a segítségünkre, amelyek azon túl, hogy nagyobb autókhoz hasonló megjelenést adnak, kiváló fényerővel is világítanak. Természetesen automatikus távfény funkcióval is ellátták, amely nagyon hatékonyan működik, nem villantottak ránk egyszer sem a szembejövők, tehát éppen időben kapcsolgatta a távfényt a rendszer.144141974_109264827831267_4100463733963341142_n.jpgnevtelen_4_3.png

A frissített Swift inkább kívülről kapott egy szolid ráncfelvarrást. Magasabb fokú megújulásra nem volt szüksége, hiszen eddig is adott volt a modern, mokány kinézet és a könnyű vezethetőség. És ha a megújulás legfontosabb elemeként egy króm díszcsík szerepel, akkor ott valami nagyon jól sikerülhetett. Nem bátorítunk senkit, hogy csak automata váltóval vegye ezt az autót, de annyira szerethető ez a változat, hogy aki egyszer kipróbálja, sosem akar majd mást. Sajnos ugyanakkor a koronavírus, és egyébként elszállt árfolyamok nem kímélték a Suzukit sem, sajnos itt is kicsit elszálltak az árak. 6.490.000,- Ft-os listaárral riogat az importőri árlista a tesztautónkhoz mérhető GLX felszereltséggel, amiből még a 730.000,- Ft-os kedvezményt levonva is 5.760.000,- Ft-ot kapunk. Hihetetlen pénz ez egy kisautóért, de sajnos ez a trend, mert egyébként az autó nagyon jó és más márkák háza táján is ilyen árakkal találkozhatunk.  

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr8316410642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása