Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Hyundai I10: A szupertörpe

2021. április 19. - Antalfy Krisztina

Hyundai I10 1.2 MPI Comfort // TESZT

Egy igazi szuperminit, a Hyundai legkisebb modelljét az új I10-et vallattuk egy hétig, és hagytuk vele kényeztetni magunkat. Sajnos manapság egyre kevesebb az ilyen jellegű mini kategóriás modell, pedig ez a kisautó mindenkit levesz a lábáról, hiszen amilyen kicsi kívülről, olyan nagy belülről. img_20210403_133125-01.jpeg

Egy hosszabb kávészünetnyi idő után érkezett hozzánk tesztre újra Hyundai modell. Nagyon vártuk már hiszen nagy kedvenceink a koreai márka modelljei. A jelenlegi modellpalettán lévő autók egyaránt kategóriájuk élvonalába tudtak kerülni mind formájukban, mind kivitelezési minőségükben egyaránt. A modellek megújítása nem ért véget, szinte 2 havonta érkezik egy-egy új modell tőlük. Gondoljunk csak a kiválóan sikerült Tucsonra vagy Sante Fere. Jelen tesztünk főszereplője pedig az új I10-es amely a gyártó kínálatának jelenlegi legkisebb modellje.img_20210403_121559.jpgnevtelen1_3.png

A tesztautó igazán mai, morcos tekintetű kisautó, mely prémium kategóriás (nagyautós) kéttónusú azúrkék színű metálfényezést, valamint eltérő feketére színezett tetőszínt viselt magán. Az I10 színkínálata kiválóbbnál kiválóbb színekkel rendelkezik, amelyből mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet. Az orr része az autónak abszolút a vidámságot hordozza magában, a feketére színezett hűtőrács szinte mosolyog az autón, amelyben elhelyezésre került a rendszám.img_20210403_133135-01.jpegA nappali menetfények is különleges kerek formájú elhelyezést kaptak, ez amolyan virág motívum. A comfort felszereltség esetén a fényszóró hagyományos halogén, sajnos a legmagasabb felszereltség esetén sem kap Led-et, csak projektoros technikát. Egyébként teljes mértékben erős fénnyel operál, az esti vezetés tökéletes vele.img_20210403_133457-01.jpegMagasabb felszereltség esetén az autó ködlámpákat kap, sajnos itt csak egy vak műanyagdugó kapott helyt az idomban. Oldalnézete is követi a modern vonalat, sötétített oldalablakokat kapott a modell, emelkedő övvonallal. Egy igazi prémiumos részlet, hogy a hátsó ajtó felső élében elhelyezték a modelljelölést.img_20210403_134055.jpgA comfort felszereltséghez bohókás mintázatú 15 colos alufelnit ad a gyártó, természetesen magasabb felszereltség esetén kaphat nagyobbat is.img_20210403_133712-01.jpegA hátsó traktus folytatja a modern vonalat, a lámpák idomába belevasalták a csomagtartó ívét, szinte már tényleg nagyautósan letisztult lett a kis I10-es. Természetesen színezett lökhárítót kap az autó, ugyanakkor minden tekintetben védtelen az autó fényezése a városi dzsungelben. A hátsó lökhárító aljára pedig egy ál diffúzort is kapott az autó.  img_20210403_134420.jpgA lámpák a comfort szinten teljesen hagyományos technikával működnek, magasabb szinten led technikát is kaphatnak. A rendszámtábla világítás sajnos még ugyancsak a régi technikával működik, így az esti fényjáték hagy némi kívánni való maga után.nevtelen_4_4.png
Az i10-es kulcsa egy teljesen hétköznapi darab, ezen a szinten nem kap gombos motorindítást sem. A működésére egyébként nem lehet semmilyen panasz. Nagyon okosan működik. Egy különleges részlet, hogy a kis autó nagyon nagy méretű kilincseket helyeztek el a tervezők. A nagyon könnyen működő és szép hanggal záródó ajtók pedig egy minden tekintetben modern és hívogató belteret tárnak fel. A formák teljes mértékben maiak, az anyagok nagyon igényesek, a kormány pedig egy nem megszokott minőségű darab. A fogása és működése, kivitelezése egyaránt tökéletes.  img_20210403_133847.jpgA tesztautó belterében a fekete árnyalatai dominálnak, aminek az egyhangúságát jelen esetben csak az ülések széleinek fehér színezésű kárpitozása tör meg. Természetesen kapható az I10-es vidámabb és világosabb műszerfallal és kárpitozással is. A műszerfal itt még hagyományos óracsoporttal rendelkezik, amelyen egy vicces részlet hogy a mutatók belsejében dinamizmust sugárzó zászló motívum kapott helyt. Bal oldali mutatja a motor fordulatszámát, a jobb oldali pedig az aktuális sebességet.img_20210403_133930-01.jpegAz órák között egy apró központi kijelző kapott helyt, amelyen megjelennek a fedélzeti számítógép adatai és egyéb adatok. Középkonzolon helyett kapott színes médiarendszer kiváló szolgálatot és megjelenést biztosít, de ezen a szinten sajnos navigációs rendszert még nem tartalmaz. Ez az érintő kijelzős médiarendszer egyébként a tolatókamerával együtt a launch csomag része. A navigációs rendszer alatt a légbeömlőket találjuk. A manuálisan állítható légkondicionáló kezelőszervei kiválóan és okosan működnek, természetesen automatikus működésű is kapható az autóhoz. img_20210403_134235.jpgNem láttunk a hangrendszer gyártmányára vonatkozó adatot, de hangsúlyozottan állítható, hogy a kisautó hangrendszere egy nagyon magas szintet képvisel. Meg lehetne nevezni a gyártót, hiszen minden tekintetben kiváló hangélményt ad az autó a vezetőjének. Gazdag hangtónusok, mélyebb basszusok jellemezték a dalokat, amelyeket hallgattunk. Az öt fokozatú váltó és környéke nagyon igényesen felépített, előtte található az ülésfűtés és kormányfűtés kezelőgombjai, amelyek a 95.000,- Ft-ba kerülő téli csomag részét képezik, megrendelésük mindképpen javallott, mert a téli vezetés alkalmával nagyon magas komfortot nyújtanak.img_20210403_134231.jpgSajnos a kézifék az új nemzedékkel sem váltott nyomógombos technikára, ezen fejlődni kellene. Az ülések tág határok között állíthatóak, kellően mélyre is engedhetőek.img_20210403_133902.jpgAz új nemzedék érkezésével sem érkezett könyöklő a két ülés közé, ez sajnos egy elég nagy hiány vezetés közben. Sajnos napfénytető sem  rendelhető ehhez az autóhoz, így hátul már nagyon sötét a tér.img_20210403_134152.jpgA helykínálat egyébként elöl hátul kiváló, nagyobb autókat megszégyenítő adottságokkal bír. A csomagtér pedig a külméreteihez képest egész sok csomagot el tud nyelni, 252 literes űrmérettel rendelkezik.img_20210403_134032.jpgnevtelen3_20.png

Az i10 motorpalettája 3 tagot képvisel, kapható egy 1.2 literes 66 lóerős alapmotorral, egy ugyancsak 1.2 literes 84 lőerős kivitelben, valamint egy 1.0 literes turbós T-GDI 100 lóerős motorral is. Tesztautónkban arany középutat képviselő 1.2 literes, most 84 lóerőt adó turbó nélküli erőforrás munkálkodott egy 5 fokozatú kézi váltóval kiegészítve. Kulcsos indulással, kiváló indítási orgánummal kel életre autónk motorja, minden körülmények között teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton sem válik tolakodóvá a működése.img_20210403_134356.jpgA motor turbó nélkül még a csökkent teljesítménye ellenére is minden tekintetben dinamikusan viselkedik, hála az egy tonnánál kevesebb saját tömegnek. A haladásban a futómű is abszolút partner, mert itt már hangsúlyosabban a kényelemre hangolták a tervezők. Természetesen itt is hangsúlyozott szerephez jut az autó kiváló kormánya, amelyet nem tudok nem többet dicsérni. Kiválóan működik együtt az autóval, minden kormánymozdulatra okosan reagál az autó. Vezetés közben természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató rendszer. Nagyobb dugóban történő araszoláskor a start/stop segít a benzinmegtakarításban. A fogyasztás tekintetében is brillírozott az autó nálunk 5 literes átlagot sikerült összehoznunk vele, úgy hogy nem tartalmazott semmilyen csili vili technikás hibrid rendszert.img_20210403_133014-02.jpegEz minden tekintetben előremutató egy benzines motortól. A 36 literes benzintank viszont egész hatékony hatótávot enged így meg. Esti vezetés alkalmával pedig az automata fényszóróval ellátott halogén technikás lámpák sietnek a vezetős segítésére. Természetesen automatikus távfény funkcióval is ellátták, amely nagyon hatékonyan működik, nem villantottak ránk egyszer sem a szembejövők, tehát éppen időben kapcsolgatta a távfényt a rendszer.nevtelen_4_5.png

A Hyundai legkisebb modellje igazán méltó társ lehet a mindennapokban. Hiszen divatos megjelenéssel rendelkezik, a városi dzsungelben könnyen terelgethető, kis helyen is megfordul, miközben nagyobb autókat megszégyenítő beltérrel rendelkezik.img_20210403_133559-01.jpegA hétköznapokban meglepően jó vele az élet, és a szolgáltatásaihoz képest még nem is drága, ami a mai magyar gazdasági helyzetet elnézve nem magától értetődő. 4 felnőtt kényelmes helyváltoztatását adja, autópályán is elemében van, és tényleg nagyon szerethető. Alapára 3.449.000,- Ft, természetesen a tesztautó Comfort felszereltsége majdnem 1 millió forinttal többe került. A Hyundai az I10-es modellre is 5 év kilométer korlátozás nélküli garanciát ad, amely messze nem megszokott ajánlat.  

Köszönjük a tesztlehetőséget a Hyundai Holding Hungary Kft.-nek.

További információ: 
Hyundai Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.pngHa tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr8716505578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása