Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Megérkezett vadonatúj Hyundai KONA N

2021. április 27. - Antalfy Krisztina

A Hyundai Motor Company a mai napon megrendezett Hyundai N nap, a Hyundai N sportmárkájának szentelt, digitális rendezvény alkalmával leleplezte a vadonatúj KONA N szabadidőjárművet, valamint meghirdette a vállalat nagy teljesítményű filozófiáját, illetve fenntartható vezetési élményre irányuló törekvéseit.
hyundai-all-new-kona-n-0421-01_image_video_collection_layer_item_desktop_1.jpg

A KONA N a Hyundai egyre népesebb N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidőjármű az N márka palettáján. A modell a sokoldalú praktikumot magával ragadó gyorsítóképességgel, dinamizmussal és versenypálya-alkalmassággal társítja.

A digitális program keretében a vállalat az N sportmárka nagy teljesítményű filozófiáját is ismertette, közzétette a márka új szlogenjét, valamint utalt a fejlesztés alatt álló, hamarosan piacra lépő N modellekre. A Hyundai emellett kihangsúlyozta a fenntartható e-teljesítmény iránti elkötelezettségét, rávilágítva a vállalat jövőbeli motorsport tevékenységeinek irányára, valamint arra, hogy ezek milyen módon szolgálhatnak leendő N modellek alapjául.
hyundai-all-new-kona-n-0421-11_single_image_desktop.jpg
„Nagy izgalommal osztjuk meg Önökkel az N márka szemléletét, szellemiségét és jövőképét. Célunk, hogy vezető szereplővé váljunk a nagyteljesítményű típusok szegmenseiben, legyen szó hagyományos belsőégésű motorokról vagy bizonyítottan élvonalbeli akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc-technológiákról.” – mondta Thomas Schemera a Hyundai Motor Group alelnöke és termékfejlesztési igazgatója. „Folyamatosan gyarapodó, egyre kiegyensúlyozottabb N modellkínálatunk vadonatúj lehetőségeket tesz elérhetővé ügyfeleink számára, hajtáslánc-technológiától és karosszériatípustól függetlenül gondoskodva a maximális vezetési élményről.”

Kiemelkedő, dinamikus teljesítmény

A motorsport ihletésű technológiákat alkalmazó N márka versenypálya-használatra felkészített, igazi 'kanyarvadász' vezethetőséget kínáló, mindennapi sportautói révén kívánja biztosítani a vezetési élményt. Ez a Hyundai N napon leleplezett, vadonatúj KONA N szabadidőjárműre is érvényes.

„A KONA N a sportos ferdehátú modellek teljesítményszintjét kínáló, hangsúlyozottan sportos szabadidőjármű. Rácáfol arra a tévhitre, hogy a szabadidőjárművek nem nyújthatnak vezetési élményt. N modellként túllép a hagyományos crossoverek korlátain.” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlegének elnök-igazgatója. „A KONA N versenypályán csak úgy falja a kanyarokat, de a mindennapi vezetést is élvezetessé varázsolja.”hyundai-all-new-kona-n-0421-14_single_image_desktop.jpgA KONA N hajtásáról egy 2,0 literes GDI turbómotor és az ahhoz illesztett, nyolcfokozatú nedves duplakuplungos sebességváltó (N DCT) gondoskodik. Az N DCT a Hyundai házon belül kifejlesztett nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos 8DCT sebességváltójának továbbfejlesztett változata. Hogy az N sportmodellekben helyt álljon, a 8DCT sebességváltót robusztusabbra tervezték, így elviseli a nagyteljesítményű hajtásláncok által támasztott, jelentős igénybevételt. A 2,0 literes T-GDI benzinmotorral társítva egyedi áttételekkel nyújt optimális teljesítményt. A sebességváltó vezérlőegységét az N modellekre kalibrálták, így a gyorsabb kapcsolások mellett egy sor exkluzív menetfunkciót kínál: az N Power Shift (NPS), az N Grin Shift (NGS) és az N Track Sense Shift (NTS) váltóprogramok egytől egyig maximális vezetési élményt szavatolnak.

A motor maximális teljesítménye 280 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 392 Nm. Az N Grin Shift funkció 290 lóerőre növeli a teljesítményt, a csúcsra emelve a vezetés élményét. A motor egyenletes teljesítménykifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér, így a vezető még inkább kiaknázhatja a motorban rejlő lehetőségeket. A KONA N végsebessége 240 km/óra, álló helyzetből 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára (a rajtautomatika aktiválása esetén.)[1]

A Hyundai Motor az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró N Corner Carving differenciálművel is felszerelte a KONA N modellt. Ez a megoldás az első kerekekre jutó forgatónyomaték elosztása révén maximális vezetési élményt nyújt ívmenetben. A KONA N 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat, valamint nagy teljesítményű fékeket és abroncsokat kapott.hyundai-all-new-kona-n-0421-04_content_banner_desktop.jpgMár a KONA N alapkivitele is szériafelszerelésként tartalmazza a rajtautomatikát, a változó kipufogószelep-vezérlést és mindenekelőtt az N Grin Control rendszert, így minden felszereltségi szinten ugyanaz a vezetési élmény vár a vezetőre. Az N Grin Control rendszer ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (normál, öko, sport, N és N egyedi) kínál, lehetővé téve a modell testre szabását. A vadonatúj KONA N karakterét módosító üzemmódokban változnak a motor, a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipufogó hangzás és a kormánymű beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez.[2]

A több ponton hegesztett karosszéria, a továbbfejlesztett rugóstag gyűrűk és a megerősített váz javítja a szerkezeti merevséget, és ezáltal a manőverezés során mérsékli a karosszéria oldaldőlési hajlamát.

Videojáték-élmény a való életben

A KONA N új, 10,25 colos infotainment képernyőjét és digitális műszeregységét kiegészítő head-up kijelző N és N Sport üzemmódban megjelenő, exkluzív motorsport-grafikája a videojátékok hangulatával fűszerezi a mindennapos vezetést. Az új infotainment rendszer 'N üzemmód dizájnja' digitalizált elemeivel a videojátékok világát idézi. Többek között olyan információkat oszt meg a vezetővel, mint a köridők, vagy az N pályatérképek, amelyek segítségével a vezető azonosíthatja helyzetét a versenypályán. A KONA N emellett különböző widgetek alkalmazásával teszi még élvezetesebbé és izgalmasabbá a vezetést. Ezek a nagyszerűen leolvasható, jól látható elemek valós időben nyújtanak tájékoztatást egyes menetparaméterekről.hyundai-all-new-kona-n-0421-02.jpgAkárcsak a népszerű autóverseny-játékokban, a KONA N testre szabható N gombokkal rendelkezik, amelyekkel egyedi üzemmódok aktiválhatók. Ezeket az üzemmódokat a vezető saját igényei szerint programozhatja be. Ezek a gombok szolgálnak a köridőmérés be- és kikapcsolására is.

Sportos dizájn, erőteljes kiállás

A vadonatúj KONA N szabadidőjármű az N márkára jellemző, erőtől duzzadó kiállást és vezetési élményt kínál; sportos dizájnja pontosan tükrözi a modell dinamikus vezethetőségét.

A karosszéria színére fényezett kerékív-toldatok és a 19 colos keréktárcsák széles, magabiztos megjelenést kölcsönöznek a KONA N szabadidőjárműnek. A fényezett kerékívek kihangsúlyozzák a városi szabadidőjármű izmos karosszériájának optikai tömegét, mintegy az aszfaltra lapítva a KONA N-t. A más keréktárcsáknál szélesebb nyomtávot eredményező, 19 colos N keréktárcsákat a karosszéria sarkaiba tolták, ezzel még inkább felerősítve a modell eleve agresszív megjelenését.[3]

Az újonnan kikevert, kizárólag N modellekhez kínált Sonic Blue karosszériaszín az N márka eddig ismert legjellemzőbb árnyalatának, a Performance Blue színnek egy változata. Jelenleg tehát a KONA N az egyetlen modell, amelyhez rendelhető a Sonic Blue fényezés, ennek a bevezetése azonban előre vetíti a szabadidőjármű-kínálat későbbi kiterjesztését. A Sonic Blue izgalmas kontrasztot képez a karosszéria alsó részét szegélyező, exkluzív piros dekorációval.hyundai-all-new-kona-n-0421-12.jpgA KONA N első köténye, kettős tetőszárnya és oldalsó szoknyái kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt kínálnak, egyben hitelesen hirdetik a modell versenypálya-alkalmasságát. Az első lökhárító meghatározó stíluseleme a széles alsó légbeömlő; ennek alakját a repülőgépek törzse ihlette. A légbeömlő versenypályán, illetve dinamikus közúti vezetés során gondoskodik a motor szükséges hűtéséről. Az N típusokra jellemző, háromszög alakú féklámpával szerelt, dupla tetőspoiler ténylegesen fokozza a leszorítóerőt, és nem mellékesen látványossá teszi a modell farát.

A KONA N hangulatát olyan egyedi utastéri részletek teszik sportossá, mint a Performance Blue betétek, az ülések, a kormánykerék, a sebességváltó kar vagy a fém pedálok. 

Vezetőtámogató és biztonsági funkciók hiánytalan választéka

Noha a KONA N nagy teljesítményű jármű, mindennapi használatát számos vezetőtámogató (ADAS) funkció teszi biztonságossá és kényelmessé. Ezek között megtalálható a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a sávkövető rendszer (LFA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), a távolsági fényszóró asszisztens (HBA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEW) és az intelligens sebességtartó automata (SCC.)hyundai-all-new-kona-n-0421-13_single_image_desktop.jpgA KONA N emellett támogatja a többpontos Bluetooth csatlakozást, valamint azt a továbbfejlesztett természetes beszédfelismerő rendszert, amely Speech-to-Meaning® és Deep Meaning Understanding™ technológiák alkalmazásával teszi kényelmessé és értelmessé a vezetés élményét.

A KONA N nem csupán nagyszerű kanyarvadász, de kipörgésgátló rendszere révén a legváltozatosabb útfelületeken is helyt áll, beleértve a havat és a sarat is.

Az N márka új szlogenje és stratégiája

Az N küldetése, hogy a teljesítmény határait kitolva megmutassa vezetőjének, milyen élvezetes is lehet az autóvezetés. A Hyundai Motor ezt szem előtt tartva az N napon ismertette az N márka új szlogenjét: ’Never just drive'. Ez a szlogen tökéletesen megragadja az N szemléletét és gondolkodásmódját: „Ne érd be annyival, hogy vezetsz: élvezd ki minden pillanatát!”

Az N márka 2013-as bevezetése óta lelkes követőkre tett szert, köszönhetően a márka égisze alatt kínált, hétköznapi sportautóknak, valamint a ralisportban és ügyfélversenyzésben elért, gyors sikereinek. A motorsport részlegével karöltve az N márka számos versenyen aratott győzelmet, az FIA rali világbajnokságtól kezdve a TCR International szérián és a Pirelli World Challenge-en át a Nürburgringi 24 órás futamig.

Minden egyes nagy teljesítményű N modell — az i30 N, az i30 Fastback N, a VELOSTER N, az i20 N és a KONA N is — az autóvezetés iránt szenvedéllyel rajongó szakemberek kezei között, a Hyundai Motor Namyang kutatási és fejlesztési központjában jön létre. A fejlesztés során a németországi Nürburgringre is ellátogatnak, hogy a világ egyik legtechnikásabb versenypályáján kíméletlen teszteken és méréseken essenek át. Ennek a fáradságot nem ismerő folyamatnak az eredményeként születik meg a tökélyre csiszolt N technológia. Az N márka Namyangról és a Nürburgringről kapta a nevét.hyundai-all-new-kona-n-0421-05_single_image_desktop.jpg

„A sportautók világában eltöltött, csaknem négy, sikeres évnek köszönhetően a Hyundai szerves részét képező, proaktív N márka sikeresen alkalmazkodik a nagy teljesítményű szegmensre váró kihívásokra.” – nyilatkozta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Group N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „A vezetésnek nem kell unalmasnak lennie, és ha az N márkán múlik, soha nem is lesz az. Ezt tükrözi az új márkaszlogen: a ‘’Never just drive' is, és ez a szemlélet vezérli a Hyundai N jövőbeli villamosítását is.”

A Hyundai Motor 2022 végére 18 tagúra bővíti N és N Line modelljeinek kínálatát. Az új N és N Line típusok sorában minden jelentős járműkategória képviselteti magát, így a márka a legváltozatosabb felhasználói elvárásoknak is képes lesz megfelelni.[4]hyundai-all-new-kona-n-0421-03.jpgAz N márka jövőképe a 'fenntartható vezetési élmény'

A Hyundai Motor az N márka sikerét kiaknázva megfontolja nagyteljesítményű elektromos – akkumulátoros vagy hidrogén üzemanyagcellás – típusok fejlesztését.

A vállalat már bizonyította, hogy felkészült az elektromos motorsport korszakára: 2019-ben a VELOSTER N ETCR versenyautóval részt vett az elektromos túraautó-bajnokságban, majd 2020-ban a Pekingi Autószalonon bemutatta az RM20e tanulmányautót. Az RM platform a jövőben is különböző részben vagy teljesen elektromos – akár hidrogén üzemanyagcellás – hajtásláncok mozgó laboratóriumaként szolgál majd. A Hyundai 2015-ben a hidrogén üzemű N 2025 Vision Gran Turismo üzemanyagcellás tanulmányautóval elképzelte az elektromos motorsport még inkább környezetbarát jövőjét.

A fenntarthatóbb vezetési élmény megvalósításához szükséges technológiák már most is rendelkezésre állnak. A Hyundai Motor kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett padlólemeze, a vadonatúj IONIQ 5 kapcsán a közelmúltban bemutatott E-GMP platform rendkívüli rugalmasságának köszönhetően szinte korlátlan lehetőségeket rejt magában. A Hyundai Motor saját fejlesztésű hidrogén üzemű hajtáslánca pedig az üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő, új HTWO márka alapját is képezi.

További információ:
Hyundai Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!file_c0992f9536_original_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

[1] A jármű jelenleg nem rendelkezik európai típusbizonyítvánnyal.
[2] A rendelkezésre álló felszereltségi szintek száma piaconként eltérő lehet.
[3] Az európai piacokon alapfelszerelés a 19 colos keréktárcsa.
[4] A modell elérhetősége piaconként eltérő lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr9116515038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása