Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Interjú: Lilla Tank Szigeti, cipőtervezővel

2016. január 18. - Antalfy Krisztina

“Mintha rögtön minden tekintet ránk szegeződne …”

Javíthatatlan cipőmániás vagyok, bár lassan már nem fér a gardróbomba több tipegő, én mégsem tudok ellenállni egy-egy újabb szépséges darabnak. Volt, amit egyedi kialakítása miatt, volt, amit a színe miatt, megint mást csak úgy, a kényelmes kidolgozása miatt vittem haza. Úgy gondolom, hogy a női léleknek mindig jól esik egy újabb, szépséges cipő, Lilla Tank Szigeti, az LTS márka megálmodója pedig remekül ráérez arra, hogy mi kell a női lábaknak, amiben egy nő valódi Nőnek érezheti magát.

Lilla Tank Szigeti

Tavaly nyáron végre eljutottam az EniHorn márka showroomjába, ahol először találkoztam Lilla Tank Szigetivel és mesés cipőivel. Azonnal fel is próbáltam egy gyönyörű, hófehér, virágmintás tervezését, ami szerelem volt első látásra. Ott és akkor nem csak egy szandált, de egy életérzést viseltem, az érzést, hogy Nő vagyok.

Lilla Tank Szigeti

Mesélj, kérlek egy kicsit a kezdetekről, hogy csöppentél bele a divat világába, már kislányként is cipőtervező szerettél volna lenni?

Egyszerűen bele születtem. A szüleim több mint 20 éve vannak a cipő iparban, így elkerülhetetlen volt számomra hogy kimaradjak belőle. a kezdetekben úgy gondoltam hogy belső építészetet szeretnék tanulni de valahogy egyre jobban vonzott a gondolat hogy ki alakítsam a saját cipő márkámat, stílusomat.

Úgy tudom Nagyváradon születtél, földim vagy. Erdélyi lányként nehéz volt az út a divatszakmában érvényesülni, és eljutni oda, ahol most tartasz?

Igen, Nagyváradon születtem és ott is élek. Mivel nem egy fővárosról beszélünk igen nehéz megvalósítani az álmokat, elképzeléseket. nehéz beszerezni a szükséges kellékeket amivel el tudom érni a kívánt minőséget.

Lilla Tank Szigeti

Mikor alakult a saját neved alatt futó márka, az LTS by Lilla Tank Szigeti és miért pont a cipők mellett tetted le a voksod?

Az LTS márka körülbelül 2 éve alakult ki amikor beiratkoztam egy Milánói design akadémiára. Miután elvégeztem, úgy gondoltam ezt kamatoztatni kell!

És hogy miért pont cipő tervezés? Mást el sem tudnék képzelni!

Honnan meríted az ihletet egy-egy cipőd tervéhez, mi vagy épp ki inspirál a munkád során?

Nagyon fontosnak tartom hogy ne üljek bent a négy fal között hanem menjek, utazzak. Egy-egy ilyen út során feltöltődök energiával, egy csomó új dolgot látok ami hatással lesz a munkámra.

Hogy látod, mi a trendi ma a cipők világában?

Trendi? Manapság ez egy meg nem magyarázható fogalom. Szerintem minden amit egy nő szívesen hordm legyen az ruha, táska, cipő azt nevezhetjük trendinek. A lényeg, hogy a nő meg legyen vele elégedve, és persze összhangban legyen az outfit.

Lilla Tank Szigeti
Milyen technikával dolgozol, mi jellemzi leginkább a Te cipőidet?

Én mindig próbálok kényelmes cipőket tervezni, legyen szó magas sarkú cipőről vagy éppen laposról. Ezért is nagy hangsúlyt fektetek a kaptafára és a talp választásra. Szerintem a hordhatóság jellemzi leginkább a cipőimet.

Hogyan kell elképzelni a tervezői folyamatot, hogy lesz egy álomból végül valóság?

A tervezési folyamat változó. Van amikor leülök rajzolni, olyankor csak én értem mi is kerül a papírra. De ha valamit jó ötletnek találok, azt tovább fejlesztem és végül kialakul a végső modell. Van azonban amikor egy már kész meglevő modelt változtatok meg, így egy teljesen más cipő lesz belőle.

Határozott felkérésekre is dolgozol, vagy csupán a saját ötleteidet váltod valóra a tervezőasztalod mögött?

Eddig még csak a saját ötleteimet próbálom megvalósítani, de az igazsághoz tartozik, hogy már megkerestek egy páran hogy szeretnének saját kollekciót és, hogy készítsem el nekik, de úgy érzem ezzel még nem szeretnék foglalkozni. Most a saját brand kialakítása a legfontosabb számomra.

Lilla Tank Szigeti

Mi a legfontosabb szempont számodra egy cipő tervezése során?

A legfontosabb szempont számomra egy cipő tervezése során, hogy olyan végtermék alakuljon ki amire a reakció az hogy wow! Én mindig azt mondtam, hogy ha a cipő amit tervezem nekem tetszik, akkor valószínűleg másnak is fog, persze ez nem minden esetben igaz, az ízlések változóak. De ha én meg vagyok vele elégedve, akkor bátran mutatom be őket másoknak is.

Nekem nagyon tetszenek a munkáid. Mégis milyen stílusú lábbelik közül válogathat az, aki betér hozzád, divatos, vagy inkább kényelmes?

Köszönöm, igazán örülök hogy tetszenek! Próbálom összehozni a kettőt, divatosan kényelmes cipőre számíthat az aki tőlem szeretne cipőt választani. Nagyon szeretem az Oxford tipusú cipőket, szerintem a mindennapok elengedhetetlen lábbelije. viszont a nőies magas sarku, elegáns szandálok/cipők is megtalálhatóak a kollekcióim között.

Van olyan ember, esetleg tervező, akit példaképednek, mentorodnak tartasz?

Ez egy nehéz kérdés, mivel mindegyik nagy tervező külön külön valamiért elnyeri a tetszésemet. Különböző stílusról beszélünk, így például Giuzeppe Zanotti magas sarkú cipő modelljei egyszerűen imádnivalóak, viszont a Dolce & Gabbana legújabb sport cipő vonala is elnyerte a tetszésemet.

Lilla Tank Szigeti

Jelenleg Horn Enikővel, az ENIHORN márka megálmodójával és vezető tervezőjével dolgozol együtt. Hogy kerültetek össze, mesélj kérlek kicsit erről a tervezői párosról!

Enikőt a Milánói tanulmányaim alatt ismertem meg, ő a táska design kurzusokra iratkozott be. Mivel egyszerre indították a két kurzust, elkerülhetetlen volt, hogy ne ismerjük meg egymást, véletlen szerűen egymás mellé ültünk le, mikor a bemutatkozásokról volt szó. Így gyakorlatilag össze barátkoztunk, megismertük egymás stílusát és úgy gondoltuk ez a találkozás nem volt véletlenszerű.

A kurzust követően is tartottuk a kapcsolatot, így amikor Enikő megnyitotta az Enihorn webshop roomot, megkérdezte nem e szeretnék együtt dolgozni vele. Nagyon örültem, hogy rám gondolt és azonnal igent mondtam. Azóta is nagyon jól tudunk egymással dolgozni, a cipőim teljesen kiegészítik a ruha, táska kollekcióját és fordítva.

Tervezed, hogy külföld felé is nyitsz az LTS by Lilla Tank Szigeti márkával?

Tulajdonképpen már nyitottam, mivel nekem Magyarország is külföldnek számít. Minden lehetőségnek örülök, és ha úgy adódik akkor nyitni fogok felé.

Lilla Tank Szigeti

Cipő és tűsarkú, ez a két szó mindig is összeforrt. Mi a véleményed erről, szerinted miért imádjuk mi nők ennyire a szép cipőket?

Szerintem a nőknek a tűsarkú pont olyan, mint a férfiaknak az óra vagy a nyakkendő. Akkor érezzük igazán nőknek magunkat, ha magassarkúban megjelenünk valahol. Mintha rögtön minden tekintet ránk szegeződne és persze nem utolsóként szerepel az is hogy a férfiak bolondulnak a tűsarkúért.

Lilla Tank Szigeti

Sok sikert Neked, és köszönöm az interjút!

nevtelen_3.png

Cím:
1065 Budapest
Izabella utca 45. 

Románia/ Nagyvárad
Strada Madach Imre, nr.1-5.

További információ:
LTS Shoes design

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr838584384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása