A She’s Mercedes kezdeményezés keretében több száz, jogosítvánnyal rendelkező nő körében végzett pilot kutatást a Trend Inspiráció Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet közreműködésével a Mercedes-Benz Magyarországon. A felmérés a nők autóvezetési stílusát és autóválasztási szempontjait vizsgálta, illetve fény derült arra is, hogy mit gondol a gyengébbik nem a férfiak és az autóik közötti kapcsolatról. A kutatás eredményeit Közép-Európa legrangosabb divateseményén, a Mercedes-Benz Fashion Weeken hozták nyilvánosságra.
A Trend Inspiráció Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet közreműködésével végzett felmérés során számos érdekesség derült ki a nők autóvezetési és autóválasztási szokásairól. A vezetői típusokkal és rájuk jellemző stílussal kapcsolatos kérdésre magabiztos válaszok érkeztek a megkérdezettek részéről: a nők többsége határozott, dinamikus, valamint szabálykövető vezetőnek tartja magát, aki mindig nyugodt, és igyekszik higgadtan kezelni a különböző forgalmi helyzeteket.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a magabiztosság és az életkor szoros összefüggést mutat a nők körében, ugyanis a negyven feletti válaszadók jobb és határozottabb vezetőnek vallották magukat fiatalabb társaikhoz képest. A vezetési stílus és a márka közötti összefüggéssel kapcsolatban is érdekes eredmények születettek; a válaszadók 74,2 százaléka szerint van összefüggés az autómárka és a tulajdonos vezetési stílusa között, illetve 51,2 százalékuk véli úgy, hogy az autó színe és a sofőr vezetési stílusa között is lehet kapcsolat.
A felmérés kitért a nők véleményére a férfiak autóválasztási szokásaival kapcsolatban is, melyből kiderült, hogy a legtöbb nő szerint a férfiaknak az autó teljesítménye a legfontosabb tulajdonság, melyet az autó márkája és annak mérete követ. Ezzel ellentétben a nők saját választási szempontjaiknál az autó biztonságát, a színét és a benne található tárolóhelyek meglétét tartották kulcsfontosságú tényezőnek. További érdekes összefüggés olvasható ki az autóválasztási szempontok kapcsán is, mivel a nők szerint a férfiaknak a külső benyomások és vélemények számítanak, vagyis az, amit mások gondolnak az autóikról, míg a nőknek a saját kényelmük és biztonságérzetük a meghatározó mások véleménye helyett.
A She’s Mercedes felmérés eredményeit a márka a Mercedes-Benz Fashion Weeken ismertette a meghívott vendégek számára. Winkler Nóra az Áeron márka divattervezőjével és tulajdonosával, Áron Eszterrel, valamint Pál Eszter trendkutatóval és Sztipichné Kozári Edinával, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetőjével beszélgetett a kutatás érdekességeiről, valamint az előadók személyes tapasztalatairól és vezetéssel kapcsolatos élményeiről.
A választási szempontokkal többnyire a kerekasztal-beszélgetés meghívott előadói is egyetértettek, Áron Eszter azt is hozzátette, hogy vásárlói is a kifinomult stílust és formákat keresik a mindennapokban, így nem meglepő számára, hogy az autóválasztás során is az önkifejezés lehetőségét és a stílust keresik a nők.
„Büszkék vagyunk a kutatás eredményeire, hiszen végre számok is alátámasztják mindazt, amit a Mercedes-Benznél már régóta tudunk: a hölgyek igenis szeretnek vezetni, és szabálykövető sofőröknek tartják magukat. Fontos számunkra, hogy az idén indult She’s Mercedes kezdeményezés keretein belül olyan témákat helyezzünk előtérbe, mely társadalmi párbeszéd alapjául szolgálhat. - mondta el a kutatásról és hátteréről Sztipichné Kozári Edina a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője.
További információ:
Mercedes-Benz Hungária Kft.