A Shiseido parfüm és kozmetikai márka által fejlesztett „SOUL of MOTION” illat, amely a Mazda KODO – A mozgás lelke formanyelvet hivatott szimbolizálni, arany iF Design díjat nyert a csomagolás kategóriában. A zsűri szerint az egyedi flakon kreatív metaforája a KODO-nak, annak a dizájn-irányzatnak, amely a Mazda jelenlegi modelljeinek alapját nyújtja.
„A formaterv a mozgásra kész, megfeszített izomra emlékeztet és egyszerre használja az autók és az emberi test formáit. A kész csomagolás felér egy művészeti alkotással” - áll a zsűri véleményében. Természetesen az illat maga is a Mazda szellemiségét igyekszik kifejezni: méltóságot, nyugalmat és fanyar eleganciát áraszt.
A Mazda két évvel ezelőtt kereste meg az 1872-ben Tokióban alapított Shiseido céget, hogy alkossanak egy a KODO dizájn szerint készült illatot, azaz próbálják a formát mozgásba öntő, erőtől duzzadó, ugyanakkor a japán esztitikai elveknek megfelelő formanyelvet egy parfümben megtestesíteni. Az együttműködés keretében a Shiseido kreatív csapata bejárta a Mazda létesítményeit és vezette az összes modellt, hogy jobban megértsék a márkát és a feladatot. Közben azt is felismerték, a Mazda szenvedéllyel, mégis a legapróbb részletekre kiterjedő figyelemmel teli szakmai elhivatottsága mennyire közel áll az övékéhez.
A Mazda korábban is együttműködött más márkákkal, hogy a KODO szellemiséget az autók mellett más formába is öntse, így született már kerékpár és bútor is.
A német iF International Forum Design díjakat 60 dizájn szakértőből álló zsűri ítéli a 7 kategória legjobbjainak. A termék, csomagolás, kommunikáció, belsőépítészet, szakmai koncepció, szolgáltatás dizájn és építészet kategóriákba 59 országból több mint 5500 nevezés érkezett, a díjakat március 10-én, Münchenben adták át.
További információ:
Mazda Motor Hungary Kft.
Magyarország 1117 Budapest, Infopark sétány 1.
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és természetesen az Instagram-on is követhetsz: @voilamode13.