Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Peugeot 3008 // Női szemmel

Az újjászületett oroszlán

2018. január 28. - Antalfy Krisztina

Peugeot 3008 1.6 D 120 LE GT Line

A Peugeot modelljei idén újdonságként mutatkoznak be itt a blogon, első körben az elegáns, finoman ívelt 2017-es év autóját, a Peugeot 3008-at fogtuk tesztre, nem kis elvárásokkal. A modell GT Line felszereltségben érkezett hozzánk, mely még a legextrább kívánság listánkat is tartalmazta. Tudom hogy a tárgyak iránt nem illik szerelembe esni, de bevallom őszintén, most nagyon megremegett a lábam. Szóval csapjunk a húrok közé, és nézzük meg közelebbről, mit is tud ez a gyönyörű családi SUV!

img_20180103_110734.jpg

A 3008-as modellel a Peugeot igen sikeres, utánozhatatlan és vonzó modellt alkotott. A SUV kategória élvonalába került a modell, amely nem titkoltan a családokat célozta meg. A formája és szolgáltatásai mind-mind előremutató technológiát képviseltek.

26238753_10212859138686506_9153943283714252564_n.jpg

A tesztmodell már a második generációja 3008-as modellnek, amely úgy került megújításra, hogy megtartotta az előd minden jó tulajdonságát és immár annyira jól sikerült, hogy megkapta a 2017-es év autója díját is. Megérdemelten.

img_20180103_110336.jpg

Külcsín:

Az tesztautó a legszebb barna színben pompázott, a reggeli felkelő nap sugarai kecsesen világították meg csodás vonalait, domborulatait. A tető eltérő fekete fényezést kapott, amely tökéletes harmóniában él együtt a selyemfényű tetősínnel.

26169437_10212859139406524_3515990009889613644_n.jpg

Az autó orr része a Peugeot új formanyelve szerint készült, a szigorú sakktáblaszerű krómberakásos és a márkajelzést krómszegéllyel körülölelő hűtőmaszk igen tekintélyes, morcos megjelenést, ugrásra kész ragadozó formát kölcsönöz az autónak. Erre az érzésre a LED technikás lámpák még inkább ráerősítenek.

img_0235_1.JPG

A lámpákban egyedi csíkozott elrendezésű LED nappali fényfüzér világít, a fényszóró is LED-es nagyon erős fénnyel világít. A lámpákba beleharap az alsó lökhárító, ez a formai játék igényes lemezmunkát sejtet , de ezen túl nagyon szépen és igényesen sikerült. Lejjebb találjuk a krómszegély be bújtatott króm ködlámpákat, és a SUV jelleg kötelező tartozékaként az ezüst színű lökhárító beétet.

img_0279.JPG

A kocsi oldalnézete teljesen letisztult lett, krómszegéllyel körülvett sötétített ablakok, krómszegélyes ajtó alsó burkolatok és hatalmas védtelen felületetek jellemzik. Az igényes lemezmunka itt egy picit megakadt, sajnos a jobb hátsó ajtó beállítása nem sikerült tökéletesen, ezért kár, főleg az ablakot szegélyező krómszegély illesztési hibáján érhető ez tetten.

26169504_10212859138926512_6322204341527954149_n.jpg

Az ablakok krómszegélye egyébként folytatódik az első lökhárító oldalsó díszcsíkjában, amely az első fényszórókkal került összekötésre. Az exkluzív kivitelre erősít rá a lökhárítón a GT Line felirat, ez igazi telitalálat.

img_0234.JPG

A SUV kivitel további hozadékai a műanyag betétek a kerékjáratokban és a hátsó lökhárítóban. Az alufelnik 18 colosak, nagyon igényes kivitelűek, éppen jó méret, ami még a menetkomfortnak és a megjelenésnek is egyaránt jót tesz.

img_0236.JPG

A hátsó traktus a kedvencem az autóban. Gyönyörűséges lett a kivitele mind a lámpák formája, mind a fényezett betétek tekintetében. A csomagtér ajtó két színű fényezésben pompázik. A középső része ketté lett osztva, a fekete színben helyezték el a márkajelzést.

img_0269_1.JPG

A lámpák méregfogakhoz hasonlatosak, LED technikájúak, nappali és esti fényük egyaránt lenyűgöző. Egy hiba, hogy a rendszámtábla világítás még nem LED-es technikájú, ezért nagyon kár, ez igen lerontja az amúgy lenyűgöző összképet. A hátsó lökhárítóba alulra egy króm díszléc, valamint kétoldali krómszegélyes imitált kipufogóvég került, de nem ezekben van a kipufogó, hanem csak bal oldalon előttük kivezetve.

img_0270.JPG

A fekete betétek egyébként nagyon sérülékenynek tűnnek, csak kézi autómosók jöhetnek szóba az autó mosására, szépségének megőrzése érdekében.

img_20180103_110652.jpg

Belbecs:

Az autó hagyományos bicskakulccsal rendelkezik, rendelhető hozzá kulcs nélküli rendszer is. A kinyitás után felgyulladnak az autó üdvözlő fényei, kihajtódnak az elektromosan működő tükrök és a hatalmas ajtót kinyitva feltárul az autó beltere. Az ajtóval kapcsolatban igen nagy gratulációm a tervező mérnököknek, akik ügyeltek arra, hogy a küszöb is védve legyen a felfröccsenő sártól, így kiszálláskor nem kenjük össze a nadrágunkat.

img_0257.JPG

A beltér kapcsán lenyűgöző munkát végeztek a francia mérnökök. Ennyire igényes kivitelű autót én még nem láttam. Modern és prémium anyagokból építkező az utastér, amelyben nagyon sok helyen elrejtettek a tervezők újdonságokat. Ilyen pl. a zongora billentyűkre emlékeztető billenőgombsor, amellyel az autó különböző funkcióit tudjuk vezérelni és a digitális műszerfal is.

img_20180107_151623.jpg

A műszerfal textilbetétes volt a tesztautóban, ennek lehet bőrös kivitele is. Érintve az embernek olyan érzete támad, hogy innen már nincs hova fejlődni. A combtámasszal és derékbarát AGR minősítéssel ellátott ülések bőr-szövet kombinációból lettek felépítve, igen kényelmesek.

img_0254.JPG

A kormány a modern Peugeot modellektől megszokottan kisebb kivitelű, mint a többi autóban, de igen könnyű az autó terelése vele. A felépítése nagyon szépen sikerült,alul és felül lapított formájú, igényes a bőr rajta és ezen is feltüntetésre került a GT line felirat. Multifunkciós a kivitele, róla majdnem minden kezelhető az autóban.

img_0250.JPG

Az autó egyértelmű legnagyobb értéke az i-Cockpit kijelző, amely az analóg műszerek helyett egy 12,3 colos digitális hihetetlen szép felbontású képernyő mutatja a sebességet és a fordulatszámot, de természetesen a navigáció térképét is meg tudja jeleníteni.  peugeot_3008_1605styp_212v.jpg

A legszebb amikor beindítjuk a motort és igen látványos formai játékkal köszönt minket, körbe-körbe forogva megjelenik  a fordulatszámmérő és kilométer óta. 5 féle megjelenést lehet választani, mindenki meg tudja találni a számra legkedvezőbbet a minimál dizájntó a csili-vili verzióig. A központi 8 colos kijelző egyértelműen javult, mind megjelenésben, mind gyorsaságban. A menürendszer kifinomultabban és pontosabban fut rajta, mint a konszerntárs Citroen esetében.

img_0252.JPG

Az autóban az alap hangrendszer volt, nem kiemelkedő, csak átlagos szintet képvisel. A váltó környéke igen prémiumos elrendezést követ, igen jó fogású a váltókar, krómbetétes, nagyon szép kivitelű. A kézifék helytakarékos nyomógombos lett, amely mellett elhelyezésre került egy sport gomb, erről majd később. Elhelyeztek a mérnök a könyöktámaszban egy akkora rekeszt, amiben egy nagyobb táska is elférne, ez hűthető is.

img_0258.JPG

A kabin már kívülről is tágas utasteret sejtet. Emiatt elöl és hátul igen tágas az utastér, 4 felnőtt teljes kényelemben küzdheti le a kilométereket az autóban.

img_0237_1.JPG

Az autó sajnos nem tartalmazta a feláras panorámatetőt, ennek megrendelése javallott, ennek hiányában sajnos a hátsó részben kicsit sötét és komor az élet. A csomagtartó még nem elektromos működtetésű, ellenben igen nagy teret nyújt, könnyen pakolható. Az ülések ledöntésével pedig nincs az a csomag amelyet nem tudnánk elszállítani az autóval.

img_0238_1.JPG

Az esti utazások alkalmával pedig egy újabb látványosságot nyújt az autó, az esti hangulatfények képében. Ennyire gyönyörű fényjátékot máshol nem látni. Változtatható színvilágú  fények derengenek az ajtókban, a középkonzolnál és a pohártartókban. Imádtam.

img_0277.JPG

Induljunk!

Szép kivitelű bicskakulccsal tudjuk indítani az 1.6-os 120 lőerős dízel motort, amelyhez egy igen jól és könnyen, pontosan kapcsolható 6 fokozatú kéziváltót kapcsoltak a francia mérnökök. A PSA gyár híres a dízelmotorjaikról, amely itt sem vall szégyent. Nagyon kulturáltan és csendben működik, ráadásul egy igazi éhezőművész a fogyasztás tekintetében. Városban 6 liter, városon kívül 4,5 liter volt a fogyasztás.

peugeot-3008-diesel-engine.jpg

Az autó terelése a kicsi kormánnyal igen könnyű, kellő visszajelzést közvetít az útról. A kezelőszervek könnyen és pontosan járnak. Az egyenesfutás pontos, a nagy kerek is a komfortos utazás segítségére sietnek. Úthibákon sem üt nagyot a futómű, igazi nyugalomban halad az autó. Sajnos SUV létére négykerék meghajtást nem kínálnak az autóhoz, ennek egy városi ember ugyanakkor nem látja hiányát. Az esti vezetés nagyon könnyű a LED lámpáknak köszönhetően, igazi nappali világosságot varázsolnak az autó elé.

img_0230.JPG

A váltó mellett elhelyeztek egy sport gombot, amelyet megnyomva az amúgy sem lusta autó egy igazi aszfalt ragadozó lesz. Gyorsabb gázreakció, dinamikusabb gyorsulás, de magasabb fogyasztás lesz ilyenkor a jutalmunk.

img_0233.JPG

Összegzés:

A fentiekben bemutatott 3008-as Peugeot méltán lett az év autója a tavalyi évben. Nem nagyon van másik gyártó amely ennyire megkapó formájú és szolgáltatásaiban messzire előremutató autót kínálna. A Peugeot rálépett a megújulás igazi útjára, amelyen a megbízhatóság és a prémium dizájn elixírét keresték. A 3008-as mindezt megadja, hiszen az autó külseje és belseje egyaránt telitalálat, a szívemnek most ő a legkedvesebb Oroszlán.

26169661_10212859139806534_6817904214403264180_n.jpg

Az autó 5.800.000,- Ft-tól kapható 5 év garanciával, a tesztautó természetesen  drágább, 8.900.000,- ft-ért lehet a miénk.

 Köszönet a tesztlehetőségért a Peugeot Hungáriának

További információ: 
Peugeot Magyarország

A képek Canon EOS M100 fényképezőgéppel készültek. 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

 

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr5713611675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása