Peugeot 3008 1.6 D 120 LE GT Line
A Peugeot modelljei idén újdonságként mutatkoznak be itt a blogon, első körben az elegáns, finoman ívelt 2017-es év autóját, a Peugeot 3008-at fogtuk tesztre, nem kis elvárásokkal. A modell GT Line felszereltségben érkezett hozzánk, mely még a legextrább kívánság listánkat is tartalmazta. Tudom hogy a tárgyak iránt nem illik szerelembe esni, de bevallom őszintén, most nagyon megremegett a lábam. Szóval csapjunk a húrok közé, és nézzük meg közelebbről, mit is tud ez a gyönyörű családi SUV!
A 3008-as modellel a Peugeot igen sikeres, utánozhatatlan és vonzó modellt alkotott. A SUV kategória élvonalába került a modell, amely nem titkoltan a családokat célozta meg. A formája és szolgáltatásai mind-mind előremutató technológiát képviseltek.
A tesztmodell már a második generációja 3008-as modellnek, amely úgy került megújításra, hogy megtartotta az előd minden jó tulajdonságát és immár annyira jól sikerült, hogy megkapta a 2017-es év autója díját is. Megérdemelten.
Külcsín:
Az tesztautó a legszebb barna színben pompázott, a reggeli felkelő nap sugarai kecsesen világították meg csodás vonalait, domborulatait. A tető eltérő fekete fényezést kapott, amely tökéletes harmóniában él együtt a selyemfényű tetősínnel.
Az autó orr része a Peugeot új formanyelve szerint készült, a szigorú sakktáblaszerű krómberakásos és a márkajelzést krómszegéllyel körülölelő hűtőmaszk igen tekintélyes, morcos megjelenést, ugrásra kész ragadozó formát kölcsönöz az autónak. Erre az érzésre a LED technikás lámpák még inkább ráerősítenek.
A lámpákban egyedi csíkozott elrendezésű LED nappali fényfüzér világít, a fényszóró is LED-es nagyon erős fénnyel világít. A lámpákba beleharap az alsó lökhárító, ez a formai játék igényes lemezmunkát sejtet , de ezen túl nagyon szépen és igényesen sikerült. Lejjebb találjuk a krómszegély be bújtatott króm ködlámpákat, és a SUV jelleg kötelező tartozékaként az ezüst színű lökhárító beétet.
A kocsi oldalnézete teljesen letisztult lett, krómszegéllyel körülvett sötétített ablakok, krómszegélyes ajtó alsó burkolatok és hatalmas védtelen felületetek jellemzik. Az igényes lemezmunka itt egy picit megakadt, sajnos a jobb hátsó ajtó beállítása nem sikerült tökéletesen, ezért kár, főleg az ablakot szegélyező krómszegély illesztési hibáján érhető ez tetten.
Az ablakok krómszegélye egyébként folytatódik az első lökhárító oldalsó díszcsíkjában, amely az első fényszórókkal került összekötésre. Az exkluzív kivitelre erősít rá a lökhárítón a GT Line felirat, ez igazi telitalálat.
A SUV kivitel további hozadékai a műanyag betétek a kerékjáratokban és a hátsó lökhárítóban. Az alufelnik 18 colosak, nagyon igényes kivitelűek, éppen jó méret, ami még a menetkomfortnak és a megjelenésnek is egyaránt jót tesz.
A hátsó traktus a kedvencem az autóban. Gyönyörűséges lett a kivitele mind a lámpák formája, mind a fényezett betétek tekintetében. A csomagtér ajtó két színű fényezésben pompázik. A középső része ketté lett osztva, a fekete színben helyezték el a márkajelzést.
A lámpák méregfogakhoz hasonlatosak, LED technikájúak, nappali és esti fényük egyaránt lenyűgöző. Egy hiba, hogy a rendszámtábla világítás még nem LED-es technikájú, ezért nagyon kár, ez igen lerontja az amúgy lenyűgöző összképet. A hátsó lökhárítóba alulra egy króm díszléc, valamint kétoldali krómszegélyes imitált kipufogóvég került, de nem ezekben van a kipufogó, hanem csak bal oldalon előttük kivezetve.
A fekete betétek egyébként nagyon sérülékenynek tűnnek, csak kézi autómosók jöhetnek szóba az autó mosására, szépségének megőrzése érdekében.
Belbecs:
Az autó hagyományos bicskakulccsal rendelkezik, rendelhető hozzá kulcs nélküli rendszer is. A kinyitás után felgyulladnak az autó üdvözlő fényei, kihajtódnak az elektromosan működő tükrök és a hatalmas ajtót kinyitva feltárul az autó beltere. Az ajtóval kapcsolatban igen nagy gratulációm a tervező mérnököknek, akik ügyeltek arra, hogy a küszöb is védve legyen a felfröccsenő sártól, így kiszálláskor nem kenjük össze a nadrágunkat.
A beltér kapcsán lenyűgöző munkát végeztek a francia mérnökök. Ennyire igényes kivitelű autót én még nem láttam. Modern és prémium anyagokból építkező az utastér, amelyben nagyon sok helyen elrejtettek a tervezők újdonságokat. Ilyen pl. a zongora billentyűkre emlékeztető billenőgombsor, amellyel az autó különböző funkcióit tudjuk vezérelni és a digitális műszerfal is.
A műszerfal textilbetétes volt a tesztautóban, ennek lehet bőrös kivitele is. Érintve az embernek olyan érzete támad, hogy innen már nincs hova fejlődni. A combtámasszal és derékbarát AGR minősítéssel ellátott ülések bőr-szövet kombinációból lettek felépítve, igen kényelmesek.
A kormány a modern Peugeot modellektől megszokottan kisebb kivitelű, mint a többi autóban, de igen könnyű az autó terelése vele. A felépítése nagyon szépen sikerült,alul és felül lapított formájú, igényes a bőr rajta és ezen is feltüntetésre került a GT line felirat. Multifunkciós a kivitele, róla majdnem minden kezelhető az autóban.
Az autó egyértelmű legnagyobb értéke az i-Cockpit kijelző, amely az analóg műszerek helyett egy 12,3 colos digitális hihetetlen szép felbontású képernyő mutatja a sebességet és a fordulatszámot, de természetesen a navigáció térképét is meg tudja jeleníteni.
A legszebb amikor beindítjuk a motort és igen látványos formai játékkal köszönt minket, körbe-körbe forogva megjelenik a fordulatszámmérő és kilométer óta. 5 féle megjelenést lehet választani, mindenki meg tudja találni a számra legkedvezőbbet a minimál dizájntó a csili-vili verzióig. A központi 8 colos kijelző egyértelműen javult, mind megjelenésben, mind gyorsaságban. A menürendszer kifinomultabban és pontosabban fut rajta, mint a konszerntárs Citroen esetében.
Az autóban az alap hangrendszer volt, nem kiemelkedő, csak átlagos szintet képvisel. A váltó környéke igen prémiumos elrendezést követ, igen jó fogású a váltókar, krómbetétes, nagyon szép kivitelű. A kézifék helytakarékos nyomógombos lett, amely mellett elhelyezésre került egy sport gomb, erről majd később. Elhelyeztek a mérnök a könyöktámaszban egy akkora rekeszt, amiben egy nagyobb táska is elférne, ez hűthető is.
A kabin már kívülről is tágas utasteret sejtet. Emiatt elöl és hátul igen tágas az utastér, 4 felnőtt teljes kényelemben küzdheti le a kilométereket az autóban.
Az autó sajnos nem tartalmazta a feláras panorámatetőt, ennek megrendelése javallott, ennek hiányában sajnos a hátsó részben kicsit sötét és komor az élet. A csomagtartó még nem elektromos működtetésű, ellenben igen nagy teret nyújt, könnyen pakolható. Az ülések ledöntésével pedig nincs az a csomag amelyet nem tudnánk elszállítani az autóval.
Az esti utazások alkalmával pedig egy újabb látványosságot nyújt az autó, az esti hangulatfények képében. Ennyire gyönyörű fényjátékot máshol nem látni. Változtatható színvilágú fények derengenek az ajtókban, a középkonzolnál és a pohártartókban. Imádtam.
Induljunk!
Szép kivitelű bicskakulccsal tudjuk indítani az 1.6-os 120 lőerős dízel motort, amelyhez egy igen jól és könnyen, pontosan kapcsolható 6 fokozatú kéziváltót kapcsoltak a francia mérnökök. A PSA gyár híres a dízelmotorjaikról, amely itt sem vall szégyent. Nagyon kulturáltan és csendben működik, ráadásul egy igazi éhezőművész a fogyasztás tekintetében. Városban 6 liter, városon kívül 4,5 liter volt a fogyasztás.
Az autó terelése a kicsi kormánnyal igen könnyű, kellő visszajelzést közvetít az útról. A kezelőszervek könnyen és pontosan járnak. Az egyenesfutás pontos, a nagy kerek is a komfortos utazás segítségére sietnek. Úthibákon sem üt nagyot a futómű, igazi nyugalomban halad az autó. Sajnos SUV létére négykerék meghajtást nem kínálnak az autóhoz, ennek egy városi ember ugyanakkor nem látja hiányát. Az esti vezetés nagyon könnyű a LED lámpáknak köszönhetően, igazi nappali világosságot varázsolnak az autó elé.
A váltó mellett elhelyeztek egy sport gombot, amelyet megnyomva az amúgy sem lusta autó egy igazi aszfalt ragadozó lesz. Gyorsabb gázreakció, dinamikusabb gyorsulás, de magasabb fogyasztás lesz ilyenkor a jutalmunk.
Összegzés:
A fentiekben bemutatott 3008-as Peugeot méltán lett az év autója a tavalyi évben. Nem nagyon van másik gyártó amely ennyire megkapó formájú és szolgáltatásaiban messzire előremutató autót kínálna. A Peugeot rálépett a megújulás igazi útjára, amelyen a megbízhatóság és a prémium dizájn elixírét keresték. A 3008-as mindezt megadja, hiszen az autó külseje és belseje egyaránt telitalálat, a szívemnek most ő a legkedvesebb Oroszlán.
Az autó 5.800.000,- Ft-tól kapható 5 év garanciával, a tesztautó természetesen drágább, 8.900.000,- ft-ért lehet a miénk.
Köszönet a tesztlehetőségért a Peugeot Hungáriának
További információ:
Peugeot Magyarország
A képek Canon EOS M100 fényképezőgéppel készültek.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_