Több nő néz ki úgy, mint Te!
A divat- és a szépségipar már sokat változtatott azon, hogy a nőket sokkal autentikusabban, őszintébben és sokszínűbben mutassa be – azonban még mindig nem tettünk eleget. A médiában megjelenő ábrázolásmódok nagyrészt sztereotípiákra és kirekesztő nézetekre épülnek már a kezdetektől fogva, melyek a nők életét minden nap limitálják a kisebb és a nagyobb, fontosabb kérdésekben, helyzetekben is. Mindez hatással van az egészségükre, a kapcsolataikra és a lehetőségeikre.
A divat- és a szépségipar már sokat változtatott azon, hogy a nőket sokkal autentikusabban, őszintébben és sokszínűbben mutassa be – azonban még mindig nem tettünk eleget. A médiában megjelenő ábrázolásmódok nagyrészt sztereotípiákra és kirekesztő nézetekre épülnek már a kezdetektől fogva, melyek a nők életét minden nap limitálják a kisebb és a nagyobb, fontosabb kérdésekben, helyzetekben is. Mindez hatással van az egészségükre, a kapcsolataikra és a lehetőségeikre.
Ha pedig a szépségiparban dolgozva a probléma része vagyunk, akkor a megoldásnak is a részeseivé kell válnunk mindnyájunknak.
A Dove pontosan ezért működött együtt a Getty Images kép-adatbázissal és a Girlgaze-el, egy női fotósokat egyesítő kreatív szervezettel. Közösen hozták létre a #ShowUs (#Mutasdmeg) projektet, mely a világ legnagyobb olyan stockfotó gyűjteménye lett, amelyet nők készítettek, és amely arra hivatott, hogy lerombolja a szépségideálokat és sztereotípiákat azzal, hogy őszintén úgy mutat meg minket, ahogy vagyunk, nem pedig úgy, amilyennek mások szerint lennünk kéne.
A kollekció több mint 5000, nőket ábrázoló fotót tartalmaz a világ 39 országából, és ez még csak a kezdet. Nincsenek digitális trükkök, a valóság elferdítése, csak tagadás nélküli, mindenkit elfogadó valódi szépség.
Minden egyes képet a női fotósok globális közössége, a Girlgaze fotósai készítettek. Ráadásul egyedülálló módon és a világon először a képeken szereplő nők definiálták a fotójukhoz csatolt keresőcímkéket, tageket, hogy ezáltal ők határozhassák meg azt is, hogy hogyan szeretnék magukat láttatni, milyen keresőszavakra jelenjen meg a portréjuk. Ráadásul minden ilyen letöltött kép a női fotósokat támogatja, valamint tovább segít abban is, hogy a fotókollekció tovább bővüljön, így pedig minden média- és hirdetőfelület egyre inkább reflektálni tudjon és figyeljen a nők autentikus megjelenítésére.
Minden egyes képet a női fotósok globális közössége, a Girlgaze fotósai készítettek. Ráadásul egyedülálló módon és a világon először a képeken szereplő nők definiálták a fotójukhoz csatolt keresőcímkéket, tageket, hogy ezáltal ők határozhassák meg azt is, hogy hogyan szeretnék magukat láttatni, milyen keresőszavakra jelenjen meg a portréjuk. Ráadásul minden ilyen letöltött kép a női fotósokat támogatja, valamint tovább segít abban is, hogy a fotókollekció tovább bővüljön, így pedig minden média- és hirdetőfelület egyre inkább reflektálni tudjon és figyeljen a nők autentikus megjelenítésére.
Mindannyiunk feladata, hogy kibővítsük azt a vizuális nyelvet, ahogy ábrázolnak bennünket, ezért a Dove magyar csapata is bekapcsolódott a projektbe.
3 gyönyörű magyar nőről készített képeket Szombat Éva, aki a Girlgaze fotósait képviselte – Markó Barbara sikeres cégtulajdonos mellett feltűnik a kampányban Szegedi Kata, aki elismert divattervezőként dolgozik és a vitiligo nagykövet Széles Adrienn is.
Mutassuk meg a világnak, hogy milyen a mindenkit elfogadó szépség, hogy együtt meg tudjuk mutatni azt is, hogy minden lehetséges.
Nézd meg a kampányunkhoz kapcsolódó kisfilmet is!
Légy szép a magad módján
További információ:
Dove Magyarország
Dove Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_