Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

A MINI a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon

2019. augusztus 30. - Antalfy Krisztina

A brit prémiumgyártó rajongói a frankfurti expó 11-es csarnokában csodálhatják meg először a MINI első tisztán elektromos meghajtású modelljét, amely mellett a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell is bemutatkozik.

p90364183_highres_mini-cooper-se.jpg

A 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatóit a MINI a vezetés zéró emissziójú élményének esszenciájával várja, hiszen jövőbe mutató színpadának minden négyzetcentiméterét az elektromos mobilitás innovációja járja majd át. A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje, a vadonatúj MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés új korszakát hozza el a jelenbe, amelyben az ügyfelek a zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan vezetés élményét a MINI hamisítatlanul egyedi stílusában élhetik át. A hálózatról tölthető vezetési élmény terén a MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 - 47gramm / km) is kimagasló innovációval készül, a Frankfurtban debütáló újdonság plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája ugyanis a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával gazdagodik, immár 57 kilométerre növelve az energiatároló egység egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságot.

p90364189_highres_mini-cooper-se.jpg

A MINI Cooper SE autószalon-premierje mellett a brit prémiumgyártó a 68. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon fennállása hatvanadik évfordulóját is megünnepli, miközben 1959 óta tartó tömegtermelésében az elmúlt napokban a tízmilliomodik modell is napvilágot látott. A MINI így a frankfurti színpadon is reflektorfénybe gurítja az oxfordi gyár jubileumi négykerekűjét, a MINI 60 Years Edition modellt, amely exkluzív stílusjegyekkel és páratlan felszereltségi opciókkal fűszerezi meg a prémium kompakt szegmens legegyedibb háromajtósának jellegzetes karakterét. A frankfurti expó főbejáratánál található 11-es csarnokba kilátogató vendégek ráadásul nem csupán a MINI aktuális modellpalettáját, de megannyi kiegészítőjét és életmódtermékét is megcsodálhatják.

p90364187_highres_mini-cooper-se.jpg

Erő, stílus és zéró emisszió: a MINI Cooper SE

A MINI Cooper SE a prémium kompakt szegmens első tisztán elektromos meghajtású modellje, amely érzelmekben gazdag, intenzív élményekkel ruházza fel a nagyvárosokban átélhető, hosszú távon fenntartható mobilitás lehetőségét. A modell műszaki alapját a háromajtós MINI adja, amelynek jellegzetes stílusjegyeit további típus-specifikus kiegészítők fokozzák. A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor a MINI által fémjelzett vehemenciával képes forgatni az első kerekeket, lélegzetelállító gyorsulást produkálva. A gázpedál már a brit prémiumgyártó ügyfelének legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással reagál, amely új dimenzióba emeli a gokartos vezetési élmény fogalmát. A MINI Cooper SE mindössze 3,9 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 60 km/órás sebességre, de a nulla-százas sprinthez is csupán 7,3 szekundumra van szüksége.

p90364170_highres_mini-cooper-se.jpg

Az ereje teljében lévő hajtáslánc energiaellátásáról a legkorszerűbb lítium-ion akkumulátor gondoskodik, amely egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométernyi tisztán elektromos meghajtást garantál. A futómű típus-specifikus hangolásának, valamint a modell extrém alacsony súlypontjának köszönhetően (amelyben a jármű padlólemezébe süllyesztett nagyfeszültségű akkumulátor is kiemelt szerepet játszik) a MINI Cooper SE rendkívül dinamikus kezelhetőségről, agilitásról és kanyarodási képességről tesz tanúbizonyságot. Ráadásul az akkumulátor elhelyezésének további előnye, hogy a tisztán elektromos meghajtású MINI pontosan ugyanakkora utas- és csomagteret kínál az ügyfeleknek, mint a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI modellek.

p90364177_highres_mini-cooper-se.jpg

A márka zéró emissziójú négykerekűje a MINI oxfordi gyárában lát majd napvilágot, 2019 novemberétől. Forradalmi hajtáslánc-technológiáját a BMW Group elektromos mobilitásra szakosodott fejlesztőközpontjaiban, Dingolfingban és Landshutban fejlesztették ki a mérnökök. A MINI Cooper SE alapfelszereltségének a LED-technológiás első fényszórók, a digitális műszeregység, az elektromos rögzítőfék, a duplazónás automata légkondicionáló, a hőpumpa-technológiával dolgozó fűtőrendszer, a kiegészítő fűtés, az álló helyzetben is működtethető légkondicionáló és a Connected Navigation csomag is része. Az újdonság által kínált kényelmet és biztonságot számos intelligens vezetést támogató rendszer hivatott fokozni, a maximális személyre szabhatóságról pedig négy különböző felszereltségi csomag gondoskodik.

p90364168_highres_mini-cooper-se.jpg

30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság: az új MINI Cooper S E Countryman ALL4

A MINI által fémjelzett vezetési élmény és a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia úttörő egyesítésével a MINI Cooper S E Countryman ALL4 iránymutató szerepet tölt be a brit prémiumgyártó modellpalettáján, a hatalmas népszerűségnek örvendő plug-in hibrid modell pedig most minden korábbinál vonzóbbá válik – a BMW Group legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiájának köszönhetően, amely nem csupán a hajtáslánc-hatékonyság, de a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság tekintetében is kimagasló fejlődést kínál. Az energiatároló egység külső méretei mit sem változtak, bruttó energiateljesítményét azonban a mérnökök 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelték. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsága így az elődmodellhez képest mintegy 30 százalékkal, 55 – 57 kilométerre nőtt. Helytakarékossági okokból a tervezők az energiatároló egységet a hátsó üléssor alá építették be. A lítium-ion akkumulátor a háztartási aljzathoz csatlakoztatható, alapfelszereltségként kínált töltőkábellel körülbelül 5 óra alatt teljesen feltölthető, amely idő típus-specifikus falitöltővel 3 óra 15 percre csökken.

p90364140_highres_mini-cooper-se.jpg

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy háromhengeres benzinmotort és egy elektromos motort működtet szinkronban, amely 165 kW / 224 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. Az így felépülő hibrid-specifikus összkerékhajtás minden pillanatban az adott vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között az erőforrásokból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. A modell 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatást gyakorol, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása ugyanis az elődmodell tükrében mintegy 20 százalékkal, 100 kilométerenkénti 1,9 – 2,1 literre, illetve kilométerenkénti 43 – 47 grammra csökkent.

p90364147_highres_mini-cooper-se.jpg

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1315035918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása