Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

Volvo Xc40: A svédek új csillaga

2020. január 12. - Antalfy Krisztina

Volvo Xc40 1.5 T3 Momentum Pro teszt

A Volvo 2018-ban, a kompakt SUV kategóriába érkezett újdonsága rögtön elvitte az év autója címet. A svéd mérnökök tökéletes ízléssel vegyítették az Xc90 és XC60-as nagyobb modellek formai stílusait egy számmal kisebb méretben, és így megalkothatták az XC40-et, amely azon túl, hogy gyönyörű lett, még nagyon jó is. Most pedig érkezett a modellhez egy új három hengeres benzinmotor, amit rögtön tesztre is kellett fogjunk.

64239238_234130797545396_1964979133557224042_n.jpg

A Volvo újkori tündöklése mára már ámulatba ejtő. Szebbnél szebb modellek alkotják jelenleg a palettát a híresen biztonságot képviselő autógyártónál. Az Xc40-es pedig a gyártó legkisebb és egyben legújabb SUV modellje, amely az év autója zsűrije szerint is annyira jó lett, hogy rögtön oda is ítélték neki az év autója díjat. Lássuk, hogy jól döntöttek-e.

img_20190615_195126.jpg

Külcsín:

Az autó már közelről sem kicsi, emiatt mókás rá a „legkisebb” jelző.  Gyönyörű onyx fekete metálfényezése, dögös 19 colos diamond cut alulfenijei és sportos kivitelezése mind-mind magával ragadó megjelenést kölcsönöznek az autónak. Az autó szinte a nagyobb testvér XC90-es modell megjelenést kapta, csak egy számmal kisebb méretben és fiatalosított kivitelben.

61886766_150112966108946_8787896486282441219_n.jpg

Elsőre rögtön feltűnik a csodaszép hűtőmaszk a hatalmas Volvo márkajelzéssel (amelyben egy kamera kapott helyt) és a Thor hammer kalapácsát mintázó LED fényszórókkal. A fényszórók nappali fénye mással össze nem hasonlítható különleges megjelenéssel ruházza fel az autót, esti fényük pedig kiválóan sikerült. Adaptív technikája lévén éjszaka automatikusan mindig az útnak azt az oldalát világítja meg, amely sötétben van, nem vakítva a szembejövőt.

img_20190615_192914.jpg

Sajnálatos módon ehhez a felszereltséghez nem járnak ködlámpák, így csak egy műanyag plakett került beépítésre a helyükre. Oldalnézete itt sokkal letisztultabban sikerült, az ablakok nem kaptak krómkeretezést, ellenben sötétítést azt igen. A forma lezárásaként a hátsó ajtóra a tervezők vasaltak egy vállat, így a hátsó traktus igazi kuriózum lett.

61082677_356335515081476_5354045288864956499_n.jpg

Az ezüstözött tetősínek pedig a szabadidő jármű jelleget kívánják fokozni, de a látványnak is határozottan jót tesznek. Hátrafelé haladva pedig sikerült olyan formát alkotni, amely kiválóan megkülönbözteti az autót a nagyobb testvéreitől, ellenben a szemlélő egyből látja, hogy egy Volvoval van dolga.

img_20190615_195446.jpg

A márkajelzés elhelyezése itt is a csomagtérajtó tetejére került, ellenben sportos kipufugó végeket itt nem kapunk, elrejtették őket a tervezők. Az új motorra pedig csak egy T3-as felirat utal, amelyet a csomagtérajtó jobb sarkára helyeztek a tervezők. A lámpák technikája részben LED-es, fényjátékuk kiemelkedő, mind este, mind pedig nappal egyaránt elkápráztatja követőinket. 

Belbecs:

Az autóhoz kapott indítókulcs minden egyes teszt alkalmával elkápráztat minket. Ilyen gyönyörű kulcsot más autóhoz nem kapunk. A kulcs teljesen automatikus működésű, a kilincs érintésére nyílik az ajtó. A könnyen és tágra nyíló ajtó feltárja a skandináv életstílus minden legjavát és csodáját.

64679896_897534807268260_8427513235930478431_n.jpg

A svédek régen is, de mára már tényleg az élen járnak a belső tér tervezésében. Mindenhol a legjobb anyagokkal és a szemnek legkellemesebb formákkal találkozni. Ráadásul az autó világos kárpitozást kapott, amelynek anyaga ugyan nem bőr, hanem szövet, de minden tekintetben kiváló.

img_20190615_192508.jpg

Az ajtó mesterien kivitelezett, finom bőrrel és puha anyagokkal burkolt, a kilincs formája és kivitelezése pedig abszolút míves munka. Különlegességként a tervezők a motortérbe helyezték a Harman Kardon audiorendszer mélysugárzóját, így nagyobb tárolóhelyeket tudtak kialakítani az ajtókban.  

img_20190615_192646.jpg

A lábtámasszal is ellátott ülések már messziről hívogatóak, formájuk és kényelmük egyaránt fenomenális. A kormány a legjobb minőség bőrrel burkolt, teljesen multifunkciós. A műszerfal teljesen digitális kijelzős, bal oldalon a km/h megjelenítő, jobb oldalon a fordulatszámmérő mutatója található. Közöttük a központi kijelző, amely a fedélzeti számítógép adatain túl még a navigáció képét is meg tudja jeleníteni.

img_20190615_192523.jpg

A légbeömlők is a különleges stílust képviselik, függőlegesen állnak, krómszegéllyel állíthatóak. A középkonzol itt nem olyan élesen elhatárolt mint a nagyobb autókban. Ezen helyezték el a 6 sebességes kézi váltó karját és az elektromos kézifék aktiváló gombját. A tervezők sajnos beáldozták ezen az autón a tekerős indítógombot, az hagyományosan itt a kormány alá került jobb oldalon. Az autó 9 colos központi kijelzője kifejezetten igényes képi megjelenítésű és felbontású, a rendszer a Sensus fantázianevet kapta. Minden ezen a kijelzőn keresztül állítható a rádiótól, a navigáción keresztül, a klímavezérlésen át egészen az autó extra segédberendezéseiig. Kiismerést igényel, de utána már ösztönösen működik rajta minden. A beépített Harman/Kardon hangrendszer pedig egyszerűen fantasztikus akusztikai hangélményt ad.

img_20190615_192049.jpg

 A kabin még panoráma tető nélkül is kellően világos, hála a bézs kárpitozásnak.  Minden irányban igen tágas a hely, az ülésekben könnyen megtalálható az ideális vezetői pozíció. A hátsó traktus is minden igényt kielégít, 3 felnőtt teljes kényelemben és luxusban hagyhatja maga mögött a kilométereket. A raktér tágas és könnyen pakolható, segítségünkre siet a pakolásban az elektromosan működő csomagtérajtó. Hangulatvilágítás ugyan van a kabinban, de mi hiányoltunk itt is egy kicsit többet.

img_20190615_191956.jpg

Induljunk:

Az autó lelke egy 1.5 literes 163 lőerős turbóval lélegeztetett háromhengeres benzines erőforrás, amely igen vehemens dinamikával ruházza fel az autót. Ehhez a tervezők egy 6 fokozatú kézi váltót kapcsoltak, amely teljesen harmonikusan és kiváló pontossággal, könnyű kapcsolhatósággal teszi a dolgát. Először meglepő, hogy a motor háromhengeres létére milyen kifinomultan működik.

img_20190615_194353.jpg

Némelyik 4 hengeres erőforrás is megirigyelné a működését. Az új motor nyomógombbal kelthető életre, hidegen-melegen teljesen selymesen jár, bemelegedve is csodálatos a működése. Vezetés közben Volvohoz képest is igen könnyen terelhető az autó, a kormány és a kezelőszervek csodálatosan könnyen és pontosan járnak. A futómű fenomenális, pontos és puha még igen nagy sebességnél is. A híresen rossz budapesti utakon is átverekedi magát az autó bár a 19 colos kerekeknél nagyobb méretűek megrendelésétől mindenkit óva intünk. A parkolás a beépített érzékelőkkel és tolatókamerával egyszerűen gyerekjáték.

209632_source.jpg

Vezetés közben feltűnik, hogy a keretnélküli visszapillantó tükör mennyire gyönyörű, ez ugyancsak szépségdíjas. Mint ahogy az is, hogy a beltérben az ülésen és a műszerfal bal oldalának sarkában elhelyeztek egy kis svéd zászlót. Az autóban szerencsére nagyon sok tároló helyt is elhelyeztek a tervezők, így aki naponta az autóban éli az életét nem lesz gondja holmijának elhelyezésével. Menet közben az autóban a Volvotól megszokott biztonsági arzenál siet a segítségünkre. Van itt éberségfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő és sebességfüggő szervókormány, BLIS holttérfigyelő rendszer is. Nem utolsó sorban városban 30 km/h óra alatt működő City Safety rendszer is található az autóban, amellyel állóra fékezi magát egy felbukkanó akadály előtt. Fogyasztása a gyári adat szerint 5-6 liter, de valós körülmények között ez inkább közelíti a 9 litert. Ez az 54 literes üzemanyagtartállyal körülbelül 500 km körüli hatótávot enged meg.

Összegzés:

64777109_350701248975420_7103181592769443089_n.jpg

A Volvo receptje szerint ha a nagyobb modelleken működtek a formai bravúrok és a kivitelezés miért ne működhetne ugyanez más méretosztályban is. Ebből kifolyólag készülhetett el az Xc40-es modell, amely tényleg a legjobb hagyományokat egyesíti magában. Minden tekintetben előremutató lett az autó legyen szó biztonságról, stílusról és minőségről is. Nem véletlenül lett az év autója. Kíváncsian várjuk mit hoz a jövő, hiszen ha ilyen mértékben fejlődnek az autók ott fent Svédországban, akkor a nem is olyan közeljövőben a Volvo gyárthatja a legjobb autókat a Világon. Az XC40-as a tesztelt Momentum Pro csomagban 11.450.000,- Ft-tól kapható, de a tesztautó pár megrendelt  extrával kicsit túllógott a 13.000.000,- Ft-on is.

 Köszönjük a tesztlehetőséget a Volvo Autó Hungáriának!

További információ: 
Volvo Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4615406362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.