Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

SUZUKI Swift: A környezettudatos kisautó

2020. január 26. - Antalfy Krisztina

Suzuki Swift GLX 1.2 Dualjet 5MT AllGrip Hybrid 12V // TESZT

A 2020-as autópiacon minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet kap a környezettudatosság. Nagyon sok gyártó befürdött a mindenféle csaló szoftvereket tartalmazó dízelmotorokkal, így a benzines motoroké maradt a jövő. Így sok gyártó ki is vette a kínálatából a dízelmotorokat, így tett a Suzuki is. A benzines motorok viszont turbó nélkül eddig nem nyújtottak kellő dinamizmust a vásárlóknak. A Suzuki viszont most a Swift 1.2 literes benzinmotorját támogatta meg egy előremutató 12 Voltos akkumulátorral ellátott ISG generátoros lágy hybrid rendszerrel, amely ugyan nem kap zöld rendszámot, és nem tud teljesen elektromos módban haladni, de a fogyasztáscsökkentésben minden tekintetben hangsúlyos szerephez jut.

79519893_512295299496431_2297576399759736832_n.jpg

A Suzuki még egyelőre gyerekcipőben jár a hybrid technika tekintetében, ezt senki sem vitatja, hogy nem tart még ott, ahol a Toyota. Ez ugyanakkor ne tévesszen meg senkit, hiszen az újonnan bemutatkozó technika nagyon összeszedett működést mutat a mindennapokban, még ha a fogyasztás tekintetében nem mindig hozza az elvárt adatokat az autó. Most erre a hybrid technikára építve újítja meg a Suzuki a teljes modellpalettáját. A tavalyi év végén futott be az Ignis és a Swift hybrid verziója, idén pedig követi őket a megújult Vitara és SX4 S-Cross hybrid kivitele is.

nevtelen3_14_4.png

A tesztautó igazán mai, haragos tekintetű kisautó, nagyon menő bordó színű fényezést viselt magán. A hybrid modell az alapmodellhez képest eltérő hűtőmaszkot kap, nagyon szépen és igényesen megépített krómkeretezést építettek rá a tervezők. Ebbe rejtették el a rendszámot, valamint az érzékelőket is tartalmazó plakettet a márkajelzés mellett.  Az autó 16 colos ezüst és feketével szegélyezett kerekei nagyon szépen sikerültek. Elölről a hangsúly a szúrós tekintetű fényszórókra hárul, amely led technikát kapott és nagyon erős fénnyel ajándékozza meg a vezetőt az esti vezetés alkalmával.

newcarz-suzuki-swift-hybrid-546-600x400.jpg

Nappali menetfénye alsó fénycsíkkal szolgál és természetesen automatikus távolsági fényfunkcióval is rendelkezik. A ködlámpák viszont sajnos csak maradtak a bevált halogének, reméljük ezt egy frissítés alkalmával kicserélik ledes egységekre. Oldalnézete is követi a modern vonalat, ráadásul egy formai játékot is belevittek a formába a tervezők, ugyanis az autó rejtett hátsó kilincset kapott, amelyet egy fekete keretbe foglaltak, így olyan mintha az autónak szárnyai lennének.

82913249_160501828725604_5885329729350795264_n.jpg

Egy oldalívet is belevasaltak a formába, amely a hátsó lámpában végződik. Hátsó traktus nem olyan hangsúlyos mint a Swift sportnál. Itt teljesen elrejtették a kipufogót, ezen az autón nem is dinamika a lényeg. Színezett lökhárítót kap az autó, minden tekintetben védtelen az autó fényezése a városi dzsungelben. A lámpák GLX kivitelben teljesen megegyeznek a Sport lámpáival, itt is eltérő mintázatot kaptak, mint az alapmodellen, led technikásak, menetfénye egy C formát jelenít meg, féklámpája pedig 2 soros pontonként jelennek meg. A típusfelirat szolidan a Swift alá került „hybrid” és „all Grip” feliratokból áll.  

83661556_168831517774115_8703543920157523968_n.jpg

A rendszámtábla világítás még itt is csak a régimódi megvilágítású, ellenben a katalógusban már az szerepel, hogy a hybrid verzió ledes fényt kap, de ezen az autón mégsem olyan volt.  

nevtelen4_6.png

A Swift hybrid ugyan teljesen kéz nélküli nyitást és zárást, motorindítást kap, de a kulcs sajnos egy teljesen átlagos szintet üt csak meg. A hybrid kulcs azért annyiban változott, ha már egy környezettudatos modellt nyit, hogy kapott egy kékre színezett betétet. A működésére egyébként nem lehet semmilyen panasz. Nagyon okosan működik. A kilincsen elhelyezett nyomógombbal nyílnak az ajtók, amely feltárják a minden tekintetben kényelmes és kellően igényes belteret.

83601252_602747850505747_1794677046983524352_n.jpg

A formák teljes mértékben maiak, az anyagok nagyon igényesek, a kormány pedig egy Suzukitól eddig nem látott minőségű darab. A fogása és működése, kivitelezése egyaránt fenomenális.

83456183_188992398847384_6908559108702470144_n.jpg

A beltérben a fekete és kerámia fehér árnyalatok dominálnak, a műszerfali órák ugyanakkor pirosas hátteret kaptak. Az órák között egy színes központi kijelző kapott helyt, amelyen megjelennek a fedélzeti számítógép adatai, valamint a turbónyomás és egyéb adatok és immár a hybrid rendszer adatai is.

83556005_655747931864163_5516323997752492032_n.jpg

Középkonzolon a kerek légbeömlők alatt helyett kapott a szokásos Suzuki médiarendszere, amely már több autóban kiváló szolgálatot és megjelenést biztosított, itt is kiválóan helyt áll. Nem láttam a hangrendszer gyártmányára vonatkozó adatot, de mintha a kedvenc zeneszámaink ebben az autóban szebben szóltak volna, mint a korábban tesztelt modellekben. Gazdagabb hangtónusok, mélyebb basszusok jellemezték a dalokat, amelyeket hallgattunk. A klímaberendezés egy külön tekerőgombos elrendezést kapott, amely természetesen automata, természetesen nagyon hatékonyan működik. Ezek alatt kaptak helyt médiacsatlakozók aljzatai. Az 5 fokozatú kéziváltó az eddig tesztelt Swiftekhez képest is kiváló kapcsolási érzettel és gyors váltási idővel siet a segítségünkre vezetés közben. Felépítése egyébként teljes körűen igényes.

83447656_2237957613177244_7060782838550888448_n.jpg

Sajnos a kézifék még mindig nem nyomógombos, ezen fejlődni kellene. Az ülések tág határok között állíthatóak, kellően mélyre is engedhetőek, sokkal-sokkal kényelmesebb és pihentetőbb utazást garantálnak mint a Sport foteljei. Sajnos naptető nem rendelhető ehhez az autóhoz, így hátul már nagyon sötét a tér. A helykínálat egyébként elöl hátul hozza a kategória átlagát és gyanítom még többet is. A csomagtér pedig a külmérethez képest egész sok csomagot el tud nyelni.

253094_source-1200x675.jpg

nevtelen5_1_3.png

Ezen a ponton érkeztünk el az autó egyértelmű ékére a motorra. Tesztautónkban a Suzuki legújabb büszkesége az 1.2 literes 90 lóerős turbó nélküli erőforrás munkálkodott egy 5 fokozatú kézi váltóval és egy lágy hybrid rendszerrel kiegészítve. Nyomógombos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk motorja, minden körülmények között teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton tudja csak egy picit a hangját hallatni. Az eddigiekhez mérten is nagyon magas szintre érkezett meg a gyártó ezzel az autóval, isteni finoman és könnyen működnek a pedálok, nagyon jól adagolható a kuplung, vajpuhaságú és pontos a váltó, kiváló nyomáspontú és hatékony a fék.

83197191_2457592167823918_5566316403465650176_n.jpg

A motor pedig turbó nélküli is minden tekintetben dinamikusan viselkedik, hála az egy tonnánál kevesebb saját tömegnek. A haladásban a futómű is abszolút partner, mert itt már hangsúlyosabban a kényelemre hangolták a tervezők és nem olyan kemény mint a sport modellen. Természetesen itt is hangsúlyozott szerephez jut az autó kiváló kormánya, amelyet nem tudok nem többet dicsérni. Kiválóan működik együtt az autóval, minden kormánymozdulatra svájci óra pontossággal reagál az autó. Vezetés közben természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató rendszer, a városi vészfékező, a sávtartó, a tempomat, tolatókamera, stb. Sajnos viszont a holttérfigyelő érthetetlen módon még mindig kimaradt az autóból. A Hybrid rendszer előnyei leginkább városi közlekedés alkalmával érhetők tetten. Ilyenkor már üresbe téve a piros lámpa előtti guruláskor is leáll a motor, ezzel is megtakarítva értékes benzinadagot.

Amikor a lámpa zöldre vált pedig az ISG érkezik a segítségünkre, amely a motor indításba segít be. A műszerfalon középső színes kijelzőben pedig nyomon tudjuk követni, hogy éppen hogy alakul a hybrid rendszer töltöttsége. Mi a tesztautóval tettünk is egy hosszabb túrát a szomszédos Ausztriába, így autópályán és városi közlekedés alkalmával, sőt karácsonyi időszaki extrém tumultus közepette is bizonyíthatott a Suzuki új üdvöskéje. Autópályán a hybrid rendszer a motor magasabb fordulatszáma miatt töltésre kerül, így mire beérünk a városba, akkor már teljesen feltöltve tud segítségünkre lenni a benzinspórolás tekintetében. Nagyobb dugóban történő araszoláskor viszont a start/stop rendszer miatt hosszabb ideig tud üzem nélkül állni a benzinmotor mint más gyártók autóiban, tekintettel arra, hogy ilyen esetben a fogyasztókat mint pl. a légkondícionáló, világítás, a hybrid rendszer tudja kiszolgálni. A fogyasztás tekintetében viszont 6,0 és 6,5 literes átlagot sikerült összehoznunk, ez még javulhat, tekintve, hogy a tesztautó még nagyon új volt, ha bejáródik a fogyasztási adat még javulhat egy picit. A 37 literes benzintank viszont egész hatékony hatótávot enged így meg. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló led fényszórók sietnek a segítségünkre, amelyek azon túl, hogy nagyobb autókhoz hasonló megjelenést adnak, kiváló fényerővel is világítanak. A tesztautó ráadásul 4 kerék hajtással is rendelkezett, így minden körülmények között biztosan fogja a talajt. Ez mindenképp kuriózum a kisautók között.

nevtelen6_3.png

newcarz-suzuki-swift-hybrid-557.jpg

A Suzuki bemutatkozó hybrid rendszerére elmondhatjuk, hogy a gyártó jó úton jár a környezettudatosságra való törekvés érdekében. A kisautók között még nem megszokott a hybrid rendszer, pláne nem úgy, hogy 4 kerék meghajtással van egybekötve. A Swift nekünk most nagyon elnyerte a tetszésünket, minden tekintetben kiforrottságot sugall az autó, amelyben a vezetője egyrészt biztonságban és kényelemben utazhat és most már tehet is egy picit azért, hogy a földünk egy kicsit zöldebb legyen. A Suzuki Swift Hybrid listaára 4.540.000,- Ft a kiváló 1.2-es dualjet motorral.

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6415429482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.