Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

KIA Xceed: Crossover aranyba foglalva

2020. augusztus 22. - Antalfy Krisztina

KIA Xceed 1.4 T-GDI Platinum DCT  // TESZT

Igazi városi divatikon érkezett hozzánk tesztre, a koreai gyártó legújabb üdvöskéje az Xceed személyében. Ez a modell a sima Ceed bakancsot húzott kivitele, amely ugyan csak nevében alkalmas nagyobb terepnehézség leküzdésére, de annál dögösebben néz ki. A teszthét után sajnos magas fokú birtoklási vágyat ébresztett ki bennünk, nagyon fájt visszaadni. Lássuk mit is nyújt az autó a hétköznapokban.

118285283_348257939674647_1692110893482628902_n.jpg

Rendhagyó módon indult az Xceed modellre leegyeztetett tesztelésünk. A márciusi időpontot pont úgy húzta keresztül ez a berobbant fránya koronavírus, ahogy csak kell. Éppen csak elhoztuk az autót, már aznap ránk is szóltak, hogy vissza kell vinnünk, mert felfüggesztették a kiadásokat a járványra való tekintettel, így az a teszt akkor kútba esett. Ezt akkor nagyon bántuk, mert az ekkor elhozott szürke autó nagyon elnyerte a tetszésünket. Ezt az autót időközben orvosi célokra odaajándékozta az importőr az illetékes szerveknek a járványügyi helyzet mielőbbi leküzdése érdekében. Telt múlt az idő, a magyarországi járványügyi vészhelyzet lecsengését követően újraindulhattak a tesztautó kiadások is, így végre ott folytathattuk ahol elkezdtük. Az újra egyeztetett autó így érkezett meg hozzánk augusztus elején, amit nagy elvárásokkal vettünk birtokba. Tettük ezt a miatt, mert első körben jár Nálunk Kia modell, és nagyon kíváncsiak voltunk, hogy mit nyújt a Hyundai testvérmárkája.

118255998_1226507131075140_1746581759909234791_n.jpg

A tavalyi évben mutatkozott be hazánkban a Zsolnán gyártott Xceed modell, amely a sima Ceed crossover stílusba faragott kivitele. Ráadásul a tesztautó egy igen figyelemfelkeltő sárga színben érkezett, amely annyira jól állt neki, hogy az emberek nem győzték az autó után forgatni a fejüket.

kulcsin_1.png

A tesztautókat az importőrök mindig igyekeznek úgy összeválogatni, hogy az autós újságíró minden tekintetben el legyen kényeztetve, és a modell be tudja mutatni mindazt a szolgáltatáskínálatot, amelyet a gyártó a vásárlóknak nyújtani képes. Így a tesztautók többnyire maximális felszereltséggel érkeznek hozzánk, valamint az extra listán szereplő tételek nagy része szintúgy benne van a tesztelésre kiadott modellben. Így a tesztre adott Xceed mindent tartalmazott, ami szem szájnak ingre.

118294634_2618971178319911_6877664124129295959_n.jpg

A tesztautó egy quantum yellow fantázianevű gyönyörűen csillogó metál színt viselt magán, ami meg kell hagyni, eszméletlen menő megjelenést ad a hozzá passzoló selyemfényű 18 colos felnikkel. Nem véletlenül reklámozzák ebben a színben az autót, ez hozza ki a gépkocsi formai bravúrjait igazán. Az autó frontrésze minden tekintetben dinamikusra sikerült, a fényszórók kialakítása igazi mérnöki bravúr. Nagyon szépen illeszkedik az Xceed a gyártó modern kori modelljei közé. A hűtőrácsa selyemfénnyel szegélyezett méhsejtmintát kapott, amely fölött szolidan bújuk meg a márkajelzés. Elölről nézve a már említett fényszórók z alakú formát kaptak, benne 4 db „jogkocka” alakú menetfénnyel, amelyek körbeölelik az egyébként kiváló fényerejű Led technikát adó fényszórót.

img_20200730_170247.jpg

Ezek alatt már alapfelszereltségben is járó led technikás ködlámpákat találjuk, amelyek látható útviszonyokat varázsolnak a láthatatlan utakból is. Természetesen a crossover stílus elmaradhatatlan kelléke az alsó körbeműnyagozás, amelyet elöl egy selyemezüst betét tör meg.  

img_20200729_114338.jpg

Az autó oldalnézete teljes mértékben letisztult, szinte csak a kerékjárati ívek körül találunk karosszéria domborítást. Az ablakok sötétítettek, amelyek krómszegélyt kapnak, így egy csipet luxust vittek a tervezők a formába.

img_20200730_170127.jpg

 A hátsó része az autónak folytatja az autó egészéhez passzoló dinamikus megjelenést, nagyon dögös hátsót álmodtak meg az autónak a tervezők. Büszkén viseli a fekete x motívummal kiegészített típusjelölést a csomagtartó közepén, ez mostanában az új trend. A lámpák formája nagyon jól sikerült, dinamizmust sugároznak.

118227332_3325274290845223_2942750788936888770_n.jpg

A főlámpák Led technikával működnek, különleges és messzemenően igényes a nappali és esti fényjátékuk is. Ellenben még nem kapott az autó a manapság ugyancsak divatos futófényes indexet. Szerencsére a rendszámtábla világítás viszont led technikás lett, így az esti fényjáték messzemenően tökéletes. Természetesen ezen az autón is megtalálható a ma már elmaradhatatlan kellék, a cápauszony antenna is. Lejjebb haladva kapunk 2 db nagyon dögösen kinéző ellenben kivezető kipufogót nem tartalmazó kamu kipufogóvéget.

118264961_375099620147342_7459131361235804995_n.jpg

Az igazit a tervezők az autó lökhárítója alá rejtették és 2 helyett egy van belőle ezen a motorvariánson. A csomagtér ajtaja ezen a szinten elektromos működtetésű, és kulccsal a zsebünkben csak az autó mögé kell állni és automatikusan kinyílik a csomagtartó. Ez különösen akkor nyújt nagy segítséget, ha nagy csomaggal a kezünkben érkezünk meg az autóhoz és nincs hely azokat letenni. A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.

kulcsin.png

A tesztautó kulcsa egy messzemenően igényes darab, szerencsére a Kiánál nem estek abba a hibába, hogy egy divatautóhoz nem készítenek méltó kulcsot. A kulcs különlegessége, hogy a szélein kerültek elhelyezésre az autó vezérlőgombjai, a szélesebb oldalán csak a típusjelzés került elhelyezésre. Egyébként nem gyakori vendég a tulajdonos kezében, hiszen annyira kiforrottan, okosan és jól működik, hogy szinte elő sem kell venni a zsebünkből.

img_20200730_165609.jpg

 Az autóhoz közeledve már kinyílnak a behajtott tükrök, ezután pedig a kilincs érintésére nyílnak az ajtók. Az ajtók nagyok, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Amikor kinyitjuk a vezetőoldali ajtót még egy üdvözlődallamot, és egy gyönyörű műszerfali animációt is kapunk az autótól üdvözlés gyanánt. Ehhez az autóhoz is több féle beltéri hangulat kapható, tesztalanyunk egy yellow elnevezésű csomagot kapott, amely méhsejtmintás sárga betétes üléseket ad, ugyancsak sárga műszerfal betétekkel egyetemben.

img_20200730_165833.jpg

Egyébként kapható nagyon szép bőrös kivitelben is. Az autóban minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek, finom anyagok, modern technika. Ebben a szín összeállításban nagyon elegáns és fiatalos a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Az alapot adó Ceed-hez képest magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme  nagyon jó.

img_20200730_170537.jpg

Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció. Az Xceed újdonságként bevezetésre kerülő és egyértelmű éke a kirobbanó fényerővel és lehengerlő finomsággal megáldott 12,3 digitális LCD digitális kijelző, amely minden egyes nap megörvendezteti a vezetőjét a lehengerlő vizuális élményével. Több féle megjelenítést adhat a rendszer, mint pl. normál és sport mód.

img_20200730_170521.jpg

A kormány egy kiváló minőségű és formás darab, amelyet egyszerűen élmény forgatni. Az autó középkonzoljának hangsúlyos eleme a 10,25 colos központi kijelző. Ugyancsak kiváló minőségű képpel szolgál, a beépített rendszer nagyon okos, és igényes képi világú. Az okostelefont is természetesen könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig esetleg bluetooth-on, vagy médiacsatlakozóba csatlakoztatott USB pendriveunkról is hallgatni tudjuk.

img_20200730_165744.jpg

A fedélzeti rendszer a csatlakoztatott okostelefon internetére is rá tud csatlakozni, amely alapján pl. az aktuális időjárási állapotot is meg tudja jeleníteni. Természetesen vezetéknélküli telefontöltő is van a fedélzeten, kiválóan tölti az arra alkalmas okos telefonunkat is. Ezen a képernyőn jelenik meg a tolatókamera képe is, amely segítségként vonalakkal illusztrált. 

img_20200730_165633.jpg

A teszautóban szereplő JBL hangrendszer viszont csak meglepő módon átlagos szintet üt meg, ennél azért többet várni a neve alapján.  A műszerfal tetejére itt egy külön hangszóró is került, amely a hangminőséget javítja. A légbeömlők a főképernyőt ölelik körül.

img_20200730_165738.jpg

A légkondicionáló kezelőfelülete lényegre törően sikerült, amely a nagy kánikulában is kellő gyorsasággal hűti le még az igen felmelegedett utasteret is. A 7 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol szépen sikerült, itt szürke színű betétet helyeztek el a tervezők, amely körül különböző vezérlőgombok kaptak helyt.

img_20200730_165721.jpg

Szerencsére az autó már elektromos kéziféket kapott, így nem rabol el hasznos helyet a kabinból a régi ódivatú kar. A kabin szerencsére nem hazudtolja meg a külsőt, helykínálata igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben.

img_20200730_165807.jpg

Panoráma napfénytetőt is kínál extraként a gyártó az autóhoz, amely végig fut a teljes kabinon, ráadásul első fele nyitható is, így a teljes utasteret fényben fürdeti.

img_20200730_165933.jpg

A csomagtér minden igényt kielégít. A raktér könnyen pakolható, bár egy kicsit magasra kell emelni a csomagokat.

induljunk.png

Hyundai modellben már próbáltuk, ez a motor is ugyanaz az 1.4 literes 140 lóerős T-GDI erőforrás, amely a testvérmárkánál is szolgál. Nagyon szerethető a közvetlen befecskendezéses, négyhengeres erőforrás, messzemenően harmonikus és csendes a működése. A hozzá kapcsolt 7 fokozatú DCT váltó ugyanakkor itt teljesen jól és harmonikusan működött együtt ezzel a motorral. Emlékeim szerint a Hyundainál nem volt ilyen harmonikus a működése. Lehet azóta már finomítottak a működésén.  Dinamikája messzemenően jó, igen energikusan lehet haladni az autóval. Sajnos a benzin, a benzintankból is igen dinamikusan fogy el, sehogy nem lehet a fogyasztását 8 alá vinni, de inkább több.

img_20200730_170344.jpg

Az autó futóműve viszont nagyon harmonikus, megtalálták a mérnökök az arany középutat. Sajnos ma nem magától értetődő az, hogy minden új autó simán kivasalja az úthibákat, és kipihenten száll ki a vezető belőle még 300 km után is. Itt szerencsére nincs ilyen hiba, tényleg pihentető az utazás az autóval. A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele az autó. Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: Holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetés (BCW), Sávtartó asszisztens (LKAS), Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás (FCA), Intelligens sebességtartó automata (SCC) Stop & Go funkcióval, Vezető éberség figyelmeztetés (DAW), RCTA (Hátsó keresztirányú forgalom felügyelet), Intelligens parkolást segítő rendszer (SPAS), SLIF (Sebességkorlátozást kijelző rendszer), Sávkövető rendszer (LFA), stb.

Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló fényerővel rendelkező led technikás fényszórók állnak a rendelkezésünkre, amik nagyon hatékonyan világítják meg a sötét éjszakát, amelyet távolsági fényszóró asszisztens (HBA) is kiegészítettek.

img_20200729_111030.jpg

osszessegeben.png

A Kia Xceed modellje teljes mértékben levett a lábunkról. Dinamikus és dögös formát ad a modell kívülről, hívogató, modern, kényelmes, széles szolgáltatáskínálat ad pedig belülről. A hab a tortán pedig a motor, amely annyira harmonikusan viselkedik együtt a kényelemre kihegyezett 7 fokozatú váltóval, hogy a tulajdonosa nem is kívánhatna jobbat magának.

img_20200729_114453.jpg

Aki egy dinamikus és széles szolgáltatáskínálatú, kényelmes és dögös városi crossovert szeretne magának, nézzen be egy Kia szalonba és vegye szemügyre az új Xceedet, hiszen nagyon hamar bele lehet szeretni.  Az árak tekintetében az Xceed 5.990.000,- Ft akciós ártól kapható 7 év garanciával. A Platinum felszereltség egyébként most 7.749.000,- Ft-tól kapható, a hozzá rendelt extrák miatt pedig már jócskán megdobott árral szolgál. De hogy ilyen menő Xceedünk legyen, akkor a yellow csomaggal kell választani a kedvencünket.

 Köszönjük a tesztlehetőséget a Kia Motors Hungary-nek!

További információ:
Kia Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1316173432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.