Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

KIA XCeed Plug-In-Hybrid: Villanyos szépség

2021. április 11. - Antalfy Krisztina

KIA XCeed 1.6 GDI GOLD Plug-In Hybrid DCT  // TESZT

A jelen kor autógyártása egyértelműen a környezettudatosság köré épül. Már szinte minden gyártó, minden modelljéből kapható egy-egy hybrid, sőt plug-in-hybrid kivitel is. A Kia XCeed járt már korábban teszten nálunk, akkor nagyon szerettük, de most azon túl, hogy divatos és kényelmes, széles szolgáltatáskínálatú autó, immár a fogyasztásával is lenyűgözött minket. Hiszen tesztünk főszereplője a Plug-In-Hybrid kivitel, ami tisztán elektromos üzemre is képes.
img_20210321_145117-03.jpeg

A Kia a honi autópiacon egyre több elégedett vevőt szerez magának, hiszen mára igazán divatos és minden földi jóval ellátott autók látnak napvilágot a zsolnai gyártósoron. Az XCeed formája teljes mértékben telitalálat, hiszen a tervezése már eleve európai szemnek készült.

A hybrid technika az XCeed modellcsaládot is elérte, ráadásul az új modell még zöld rendszámot is kap, így elektromos árammal tölthető is, emiatt ideális körülmények között 50 km tisztán elektromos üzemre is képes.

Az importőr pedig a plakátokon és a reklámokban szereplő sárga színű modell helyett egy gyönyörű fehér színű autót állított be a tesztparkjába, ami eszméletlen menőn mutat.

img_20210321_145217-01.jpegnevtelen1_3.png

A tesztre kapott fehér színű Xceed külseje már messziről hirdeti, hogy egy extrás kivitel, a zöld rendszáma miatt is. Már az elején leszögezném, hogy az alap fehér szín is kellően divatos és jó minőségű fényezés, nem feltétlenül javallott megvásárolni a 300.000,- Ft-os felárat képviselő gyöngyház fehér színt. Az autón az XCeed család bevált selyemfényű 18 colos felnijei szerepelnek. A Plug-In-Hybrid kivitelben nem találtunk érdemi változást az autó külsején. Az autó frontrésze minden tekintetben dinamikusra sikerült, a fényszórók kialakítása igazi mérnöki bravúr. Nagyon szépen illeszkedik az XCeed a gyártó modern kori modelljei közé.

img_20210321_145226-01.jpegA hűtőrácsa itt ezüsttel szegélyezett fényes fekete méhsejtmintát kapott, amely fölött szolidan bújuk meg a márkajelzés. Elölről nézve a már említett fényszórók z alakú formát kaptak, benne 4 db „jogkocka” alakú menetfénnyel, amelyek körbeölelik az egyébként kiváló fényerejű Led technikát adó fényszórót. Ezek alatt már alapfelszereltségben is járó led technikás ködlámpákat találjuk, amelyek látható útviszonyokat varázsolnak a láthatatlan utakból is.img_20210321_145254.jpgTermészetesen a crossover stílus elmaradhatatlan kelléke az alsó körbeműnyagozás, amelyet elöl egy selyemezüst betét tör meg.  A gyártó egyébként nagyon ügyesen elkülöníti még a Ceed modellcsalád modelljeit is, különböző lökhárítókialakítással érkeznek az autók. Az XCeed-en pl. egy ezüst betét töri meg a formát, amely a hűtőrácstól egészen a ködlámpákig ér és a ködlámpa idomot osztja ketté.

163059948_10221759522590541_5774502082646055826_n.jpg

Az autó oldalnézete teljes mértékben letisztult, szinte csak a kerékjárati ívek körül találunk karosszéria domborítást. A vezető előtti oldalon találjuk az újdonságot, amelyet az első sárvédőív felső részére helyeztek el, a Plug-In-Hybrid kivitel Type 2-es betöltő nyílását.  Az ablakok sötétítettek, amelyek krómszegélyt kapnak, így egy csipet luxust vittek a tervezők a formába.172179386_465464754789527_8358193295571280061_n.jpgA hátsó része az autónak folytatja az autó egészéhez passzoló dinamikus megjelenést, nagyon dögös hátsót álmodtak meg az autónak a tervezők.img_20210321_144319-01.jpeg

Büszkén viseli a fekete x motívummal kiegészített típusjelölést a csomagtartó közepén, ez mostanában az új trend. A lámpák formája nagyon jól sikerült, dinamizmust sugároznak.

img_20210321_145148-02.jpegA főlámpák Led technikával működnek, különleges és messzemenően igényes a nappali és esti fényjátékuk is. Ellenben a plug-in-hybrid kivitel sem kapott, a manapság ugyancsak divatos futófényes indexet. Szerencsére a rendszámtábla világítás viszont led technikás lett, így az esti fényjáték messzemenően tökéletes. Természetesen ezen az autón is megtalálható a ma már elmaradhatatlan kellék, a cápauszony antenna is.img_20210321_144307-02.jpegLejjebb haladva, kapunk 2 db nagyon dögösen kinéző, ellenben kivezető kipufogót nem tartalmazó kamu kipufogóvéget. Az igazit a tervezők az autó lökhárítója alá rejtették és 2 helyett egy van belőle ezen a motorvariánson. A csomagtér ajtaja a Gold szinten még nem elektromos működtetésű, sajnos kézzel tudjuk nyitni. A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.img_20210321_144637-01_2.jpegnevtelen_4_4.png

A tesztautó kulcsa egy messzemenően igényes darab, szerencsére a Kiánál nem estek abba a hibába, hogy egy ennyire divatra kihegyezett autóhoz nem készítenek méltó kulcsot. A kulcs különlegessége, hogy a szélein kerültek elhelyezésre az autó vezérlőgombjai, a szélesebb oldalán csak a típusjelzés került elhelyezésre. Egyébként nem gyakori vendég a tulajdonos kezében, hiszen annyira kiforrottan, okosan és jól működik, hogy szinte elő sem kell venni a zsebünkből.  

img_20210323_082304.jpgAz autóhoz közeledve már kinyílnak a behajtott tükrök, ezután pedig a kilincs érintésére nyílnak az ajtók. Az ajtók nagyok, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Amikor kinyitjuk a vezetőoldali ajtót még egy üdvözlődallamot üdvözlés gyanánt. Ehhez az autóhoz is többféle beltéri hangulat kapható, tesztalanyunk az alap fekete szövet és bőrözött kivitelt kapta.  Egyébként kapható nagyon szép teljesen bőrös, illetve világos kárpitozással ellátott kivitelben is.img_20210323_082327.jpgAz autóban minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek, finom anyagok, modern technika. Ebben a szín összeállításban nagyon elegáns és fiatalos a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Az alapot adó Ceed-hez képest magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme  nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció. Az Xceed Plug-In-Hybrid kiviteléhez is természetesen rendelhető extraként az új digitális műszerfal, ez ebben a tesztautóban nem volt. Ennek hiányát ugyan nem érezni, de aki hosszabb időre tervez az autójával, az vegye meg, mert a kirobbanó fényerejű LCD-re minden nap öröm ránézni. A Plug-In-Hybridhez ugyanakkor egy módosított mutatós kivitelt adnak, ami színeit és formáit tekintve is modern és szép kivitelű lett. A bal oldali keretbe helyezett kijelző a plug-in-hybrid rendszer éppen aktuális állapotát jelzi, „charge” töltés, „eco” gazdaságos üzem, „power” forszírozott, hatékony üzem szerint. A bal oldali keret alján pedig a plug-in-hybrid rendszer töltöttségi szintjét követhetjük nyomon.img_20210411_132337.jpgA középső színes kijelző mutatja az autó fedélzeti rendszerének az adatait, hőmérséklet, fogyasztási adat, stb. Jobb oldali kijelző pedig az aktuális sebességet mutatja az alján a benzinszint mutatójával. A fűthető kormány egy kiváló minőségű és formás darab, amelyet egyszerűen élmény forgatni. Az autó középkonzoljának hangsúlyos eleme a 10,25 colos központi kijelző. Ugyancsak kiváló minőségű képpel szolgál, a beépített rendszer nagyon okos, és igényes képi világú. Az okostelefont is természetesen könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig esetleg bluetooth-on, vagy médiacsatlakozóba csatlakoztatott USB pendriveunkról is hallgatni tudjuk. A fedélzeti rendszer a csatlakoztatott okostelefon internetére is rá tud csatlakozni, amely alapján pl. az aktuális időjárási állapotot is meg tudja jeleníteni.img_20210323_082511.jpgA tesztautóban szereplő hangrendszer viszont a csapnivaló kategóriát üti meg, kérjük mindenki rendelje bele az extraként kapható JBL-t.  A műszerfal tetejére itt egy külön hangszóró is került, amely a hangminőséget javítja. A légbeömlők a főképernyőt ölelik körül. A légkondicionáló kezelőfelülete lényegre törően sikerült, amely hatékonyan fűti fel a hideg éjszakán átfagyott utasteret is. A 6 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol szépen sikerült, itt szürke színű betétet helyeztek el a tervezők, amely körül különböző vezérlőgombok kaptak helyt, jelen esetben az EV és a HEV üzemmódok, amelyek az elektromos üzem és az automatikus üzemet takarják. Szerencsére az autó már elektromos kéziféket kapott, így nem rabol el hasznos helyet a kabinból a régi ódivatú kar.img_20210323_082630.jpgA kabin szerencsére nem hazudtolja meg a külsőt, helykínálata igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Panoráma napfénytetőt is kínál extraként a gyártó az autóhoz, amely végig fut a teljes kabinon, ráadásul nyitható is, így a teljes utasteret fényben fürdeti.img_20210323_082314.jpgKülön piros pont, hogy az utastér belső világítása is led technikás lett, így az esti nyitás alkalmával modern fehér fényben fürdik az utastér. A csomagtér minden igényt kielégít. A raktér könnyen pakolható, bár egy kicsit magasra kell emelni a csomagokat.img_20210323_082411.jpgnevtelen3_20.png

Az XCeed újdonsága az 1.6 literes turbót nélkülöző 105 lóerős erőforrás, amely egy 44,5 Kw elektromos motorral került kiegészítésre. Együttes teljesítményük 140 lóerő. Nagyon szerethető a közvetlen befecskendezéses, négyhengeres erőforrás, messzemenően harmonikus és csendes a működése. A hozzá kapcsolt 6 fokozatú DCT váltó ugyanakkor itt teljesen jól és harmonikusan működött együtt ezzel a motorral. A tesztmodell újdonsága egyértelműen a konnektoros töltési lehetőség, amellyel az elején egy elég nagy hiba van. Sajnos az autóhoz alapból sajnos csak 230V-os hálózati kábel jár csupán, amellyel a töltési idő 5 óra is lehet. Az autó töltöttségét a műszerfal középen elhelyezett LED-ek jelzik, ez hasonló a Nissan LEAF kialakításához. Teljesen feltöltve az autót 50 km-es hatótávot sikerült elérnünk teljesen elektromos üzemben, ezután már mindenképpen bekapcsolt a benzinmotor.20-kia-xceed-phev-2020-uk-fd-engine.jpgExtraként megvásárolhatjuk a Mennekes kábelt, amivel fizetős és néhol ingyenes elektromos töltőoszlopokon is tudunk tölteni, ebben az esetben 2 és fél óra töltési idővel lehet kalkulálni teljes töltés esetén. Ellenben teljesen el lehet közlekedni az autóval úgy is, hogy nem járunk töltőoszlopra tölteni, hiszen még HEV módban is szintén éhező művész autó, 4 liter körül fogyaszt. A többi Plug-in-Hybrid modellhez hasonlóan viszont nincsen az autóhoz B vezetési mód, amely nagyobb visszatöltési lehetőséget adna, a gyártó úgy gondolta, hogy a D mód is elég, ezt bizonyította is az autó. ECO mód is szerepel a fedélzeten, ebben extrém alacsony fogyasztási adatokat lehet produkálni, de érezhetően lomha vele az autó. Sokkal nagyobb pedálerőt kell kifejteni a gázpedálra, hogy a forgalom ritmusát tudjuk tartani.img_20210321_145505-02.jpegAz autó futóműve nagyon harmonikus, megtalálták a mérnökök az arany középutat. Sajnos ma nem magától értetődő az, hogy minden új autó simán kivasalja az úthibákat, és kipihenten száll ki a vezető belőle még 300 km után is. Itt szerencsére nincs ilyen hiba, tényleg pihentető az utazás az autóval. A panoráma napfénytető napsütésben fenomenális vezetési élményt ad. Nincs huzat a kabinban még nagy sebességgel sem. A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele az autó. Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: Holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetés (BCW), Sávtartó asszisztens (LKAS), Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás (FCA), Intelligens sebességtartó automata (SCC) Stop & Go funkcióval, Vezető éberség figyelmeztetés (DAW), RCTA (Hátsó keresztirányú forgalom felügyelet), Intelligens parkolást segítő rendszer (SPAS), SLIF (Sebességkorlátozást kijelző rendszer), Sávkövető rendszer (LFA), stb. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló fényerővel rendelkező led technikás fényszórók állnak a rendelkezésünkre, amik nagyon hatékonyan világítják meg a sötét éjszakát, amelyet távolsági fényszóró asszisztens (HBA) is kiegészítettek.172396708_178416197455483_7251063439035175133_n.jpgnevtelen_4_5.png

A Kia XCeed Plug-In-Hybrid modellje nekünk nagyon bejött. A Kia palettájának egyik, ha nem a legszebb modellje, ráadásul ebben a fehér színben egy ritka szép egyed is lett. A Plug-In-Hybrid kivitel végre pedig kevés benzinnel is beéri a hétköznapokban, erre nagyon nagy szüksége volt már az autónak. Ráadásul a gyártó a környezetre is gondolt, így teljesen elektromos módban is közlekedhetünk már az autóval, akár naponta a munkahelyünkre is úgy, hogy be sem indul a benzinmotor. Természetesen, ha van lehetőségünk tölteni. A Plug-In-Hybrid Gold kivitele 11.249.000,- Ft összegtől kapható, ez a kategóriatársak ismeretében kedvező, egyébként azért riasztó ár. De hát ez a trend, arról pedig, hogy a gazdaság padlón van nem az autó tehet, mert ő tényleg nagyon jó.

 

Köszönjük a tesztlehetőséget a Kia Motors Hungary-nek!

További információ:
Kia Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!file_c0992f9536_original_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3716497924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása