Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Peugeot 208: Európa legnépszerűbb modellje

2023. február 24. - Antalfy Krisztina

Valamivel több mint 206 ezer darabos forgalmával 2022-ben minden más típusnál népszerűbb volt az európai vásárlók körében a Peugeot városi kisautója. A 2019-es sikerévet követő összeomlásból máig nem tudott feltápászkodni az európai újautópiac: a 26 uniós tagországban, valamint Nagy-Britanniában, Svájcban, Norvégiában és Izlandon olyan kevés autó talált gazdára, amire utoljára 1985-ben volt példa.peugeot-208_3.jpg

A 2020-as koronavírus-járvány, az utána érkező félvezetőhiány, majd az ukrán-orosz háború kitörését követő energiaár-robbanás egymást erősítő hatásainak eredményeként 2022-ben 11 309 310 új autót adtak el Európában; 29 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben, illetve 5,6 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban, de még a 2021-es forgalomhoz képest is 4,1 százalékos visszaesést mutatott a piac.

A bizonytalan kilátások, az infláció és az üzemanyag drágulása mind óvatosságra késztették a fogyasztókat, akik minden korábbinál tudatosabban költötték el pénzüket. Ebben a gazdasági környezetben az autópiacon is felborultak a korábbi erőviszonyok, és a megfizethető, jó értéktartású, gazdaságosan üzemeltető modellek kerültek az előtérbe. Míg 2019-ben négy kompakt modell (két-két személyautó, illetve szabadidőjármű) osztozott hat kisautóval az eladási rangsor tíz első helyén, 2022-ben kettő a nyolchoz volt a két szegmens aránya.peugeot-208_4.jpgA Peugeot 208 második generációja 2019-ben debütált, és rögtön az eladási rangsor hatodik helyén zárta első évét. Az ezt követő években a teljes piac összeomlott körülötte, a francia kisautó azonban tartotta magát, és ezzel két év alatt a második helyre lépett előre. Innen pedig még hajrázni is tudott a modell: 2021 és 2022 között az élboly legdinamikusabban növekvő szereplőjeként 5,1 százalékkal növelte eladásait, és ezzel magabiztosan lépett fel a dobogó tetejére.

Érdekesség, hogy az immár a dobogónak a közeléből is kiszorult Volkswagen Golf annak idején éppen a Peugeot 208 „nagyapját”, a rendkívül sikeres Peugeot 207-est váltotta az európai sikerlista élén. Az alsó-középkategóriás német autó „annak köszönhette népszerűségét, hogy az ügyféligények széles skáláját tudta kielégíteni anélkül, hogy bármely téren kiemelkedőt mutatott volna.” – emlékeztetett a Peugeot 208 élre törésének korszakos jelentőségére az értékesítési adatokat összegző JATO Dynamics szervezet globális vezető elemzője, Felipe Munoz, hozzátéve, hogy „változnak az idők, és napjaink ügyfelei egészen más elvárásokat támasztanak járművükkel szemben.”peugeot-208_6.jpgEzeket az elvárásokat pedig a jelek szerint a Peugeot 208 képes a legteljesebb mértékben kielégíteni. Ahogy a bevezetőben is említettük, az új generációs 208-ast egy csapásra szívébe zárta az európai piac, ami csak részben volt köszönhető a márka egész formanyelvét megújító, határozott, mégis barátságos dizájnnak. A piac különösen nagyra értékelte a Peugeot egyedülálló hajtáslánc-politikáját, amelynek értelmében belső égésű motorokkal és 100%-ban elektromos erőforrással egyaránt megvásárolható a modell, méghozzá a kezdetektől fogva.

Elektromos változatban is kategóriaelső

A Peugeot 208 ezt követően képes volt folyamatosan megújulni, amiben megint csak az elektromos hajtási opció járt az élen: 2021 végén a modell hatótávolságát mintegy 6,5 százalékkal megnövelték. Aligha véletlen, hogy a Peugeot 208 nem csak az összesítésben bizonyult kiemelkedően népszerűnek, hanem az akkumulátoros elektromos városi kisautók szegmensében sem múlta felül senki. Mivel pedig 2023-tól egy átfogó modellfrissítés jóvoltából további 10,5 százalékos hatótávolság-növekedéssel számolhatnak az ügyfelek, az e-208 várhatóan idén is megőrzi kategóriaelsőségét.

További információ:
Peugeot Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

PosterStore.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr218057944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása