Az új C3 Aircross leleplezésével magasabb fokozatba kapcsol a Citroën
Ezt a robusztus külsejű, belterére nézve tágas és otthonos családi B-SUV modellt. A jármű helyi együttműködéssel jött létre, és úgy tervezték, hogy minél jobban kiszolgálja a kulcsfontosságú piacok – India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika – ügyfeleinek különleges igényeit.
Az új C3 Aircross vérbeli Citroën, ugyanakkor a B-SUV modellek jellegzetes ismertetőjegyeit is magán viseli. Egy minden piacon versenyképesnek ígérkező autóról van szó, mely kedvező ár/érték arányt és kimondottan a helyi igényekhez igazított ajánlatot képvisel, melyben az egyedi, sportos design a Citroënre jellemző rendkívüli kényelemmel és 7 személy szállítását is lehetővé tevő, nagyfokú sokoldalúsággal párosul.
Az új SUV-modell és a korábban bevezetett kompakt új C3 a Citroën nemzetközi növekedési stratégiájának kulcsszereplői. A márka ugyanis 2025-re globális forgalmának 30%-át Európán kívüli piacokon szeretné lebonyolítani.India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika egytől-egyig nagy potenciállal rendelkező piacok, melyek nagy szerepet játszanak a Citroën nemzetközi ambícióinak elérésében. 2022-ben Indiában és Délkelet-Ázsiában az előző évhez képest 56,9%-kal, Dél-Amerikában pedig 21,2%-kal nőtt a regisztrált Citroënek száma. Ugyanebben az évben Indiában 6588 (+ 872,6 %), Brazíliában 32 128 (+ 37,6%), Argentínában pedig 13 846 (11,3%) járművet helyezett forgalomba a márka. E két régióban az új C3 sikeres bevezetése egyértelműen erősítette a Citroën márka jelenlétét.
Az új C3 Aircross egy három új modellből álló család második tagja. A modellek a 2019-ben bejelentett C-Cubed program keretében, kifejezetten a nemzetközi piacokra készülnek, és 2022 és 2024 között kerülnek bevezetésre. A C3-hoz hasonlóan a B-SUV modellt is helyben tervezték és gyártják, Indiában a thiruvalluri, Brazíliában a Porto Real-i üzemben. A Citroën örökségéhez hű új C3 Aircross egy 5 és 7 üléses változatban is elérhető robusztus és egyedi SUV, amely Indiában és Dél-Amerikában várhatóan 2023 végén kerül forgalomba. 2022 októberében jelentette be a márka, hogy a modellt 2024-ben egy új piacon, Indonéziában is bevezeti. A kizárólagos forgalmazó az Indomobil csoport lesz.
„A Citroën stratégiájának sikere, mely a globális üzleti tevékenység növelése mellett arra irányul, hogy 2025-re a márka forgalmának 30%-át Európán kívüli területeken realizálja, attól függ, hogy versenyképesek tudunk-e lenni, és ezáltal több régióból is meg tudunk-e szólítani ügyfeleket. A nagy potenciállal rendelkező és gyorsan növekvő, kulcsfontosságú piacokon úgy próbálunk terjeszkedni, hogy ügyfeleinknek differenciált, megfizethető, a helyi viszonyokhoz igazodó és helyben készült terméket kínálunk. Egy olyan ajánlatról van szó, mely más, mint a többi, mely megfelel a gépjárművezetők és családtagjaik szükségleteinek, és az összes autógyártó közül a legzökkenőmentesebb vásárlói élményt nyújtja. Az új C3 Aircross egy újabb mérföldkő a Citroën számára. Olyan új ügyfelek megszólítását teszi lehetővé, akik egy robusztus és sportos megjelenésű, vonzó, gazdaságos és tágas családi B-SUV-t szeretnének” – nyilatkozta Thierry Koskas, a Citroën vezérigazgatója.A MEGFELELŐ JÁRMŰ A MEGFELELŐ IDŐBEN
A Citroën a 4,32 m hosszú, 5 és 7 személyes változatban is rendelkezésre álló C3 Aircrosst úgy tervezte, hogy az indiai, indonéziai és dél-amerikai piacon sikeresen debütáljon az erős verseny jellemezte és gyorsan növekvő B-SUV szegmensben.
INDIÁBAN a gépjármű hosszától függően fizetendő adó alapján két részre oszlik a B-SUV szegmens. 2022-ben a 4 méternél hosszabb modellekből 32%-kal több fogyott, mint egy évvel korábban. Az elmúlt években a gépjárművezetők számának növekedésével párhuzamosan a B-SUV szegmensben kínált járművek száma is megugrott, ami rendkívül erős versenyt eredményezett.„Indiában egy B-SUV modell megvásárlása az egész család közös döntése, amelyhez sokszor a barátok véleményét is kikérik. Bár az elsődleges szempont az, hogy a rendelkezésre álló anyagi források összhangban legyenek a jármű teljes tulajdonlási költségével, tudvalevő, hogy az indiai családok nagy fontosságot tulajdonítanak az eredeti designnak, a tekintélyparancsoló megjelenésnek és a helykínálatban, a variálhatóságban, a kapcsolódási szolgáltatásokban és a különböző funkciókban megnyilvánuló általános komfortszintnek, mivel tisztában vannak azzal, hogy ezek a jellemzők az életstílusukat és a társadalmi státuszukat tükrözik. Ezért nem kíméltük a fáradságot, és igyekeztünk az új C3 Aircrosst minél vonzóbbá és elérhetőbbé tenni e családok számára” – nyilatkozta Saurabh Vatsa, a Citroën India igazgatója.Jelenleg a fogyasztók választási lehetőségei korlátozottak, ha egy kellően tágas és 7 személy szállítására is alkalmas megfizethető családi autót keresnek, mely vonzó SUV-designnal, jó teljesítményértékekkel és korszerű technológiával rendelkezik. Az új C3 Aircross bevezetéséig az egyetlen szóba jöhető 7 személyes családi autó egy kevésbé stílusos egyterű volt.
„Az új C3 Aircross összhangban van az ország szükségleteivel, ahol az SUV-k piaci részesedése közel 40%. A gyorsan növekvő kereslet miatt a B-SUV modellek a szegmens egyik legsikeresebb alcsoportjává váltak. A világ minden részéről érkező szakemberek a helyi mérnökökkel együttműködve azon dolgoztak, hogy az indiai igényeknek mindenben megfelelő, az új C3 és C5 Aircross közé pozicionált új gépjárművet hozzanak létre. A gyártás a helyi K+F, illetve tervezőközpontok, valamint a thiruvalluri összeszerelő üzem és a Tamil Naduban található hosuri hajtásláncgyár elképzeléseinek és erőfeszítéseinek köszönhetően szintén Indiában történik” – teszi hozzá Roland Bouchara, a Stellantis India főigazgatója.INDONÉZIÁBAN a piac gyorsan érik, és nagy növekedési potenciállal rendelkezik. 2021 és 2030 között várhatóan a duplájára nő a gépjármű-értékesítések száma, ami az országot Délkelet-Ázsia leggyorsabban és egész Ázsia második leggyorsabban fejlődő piacává teszi. Az eladott gépjárművek közel 70%-a 7 személyes (egyterű vagy SUV), és a 2016 óta növekvő keresletnek köszönhetően a B-SUV-szegmens piaci részesedése mára elérte a 20%-ot.
A Citroën bátor döntést hozott, és a legjobb pillanatban jelent meg az indonéz piacon. Az új 7 személyes C3 Aircross B kategóriás SUV-ként garantáltan vonzó lesz mindazon szakemberek és családtagjaik számára, akik a napi munkába járáshoz, a hétvégi kirándulásokhoz és a nagyobb kalandokhoz könnyen használható és megbízható autót keresnek.DÉL-AMERIKÁN BELÜL a Citroën Brazíliában és Argentínában lendületesen fejlődik, és 2021 és 2024 között eladásai megnégyszerezését tűzte ki célul. Az elmúlt öt évben a B-SUV-ké volt a leggyorsabban fejlődő szegmens, ami mára a piac 20,5%-át teszi ki, szemben a B kategóriás szedánok kevesebb mint 7%-os piaci részesedésével. A verseny is itt a legerősebb: Brazíliában 16, Argentínában már 17 különböző modell kapható, de a 2023-as bevezetést követően az új C3 Aircross lesz az egyetlen 7 személyes változatban is elérhető B-SUV.
„A Citroën szeretné megerősíteni a jelenlétét a dél-amerikai B-SUV-szegmensben. Argentínában már most nagyon jól állunk, de Brazíliában és a többi piacon is erőteljes a növekedés. A cél elérésében egyértelműen kiemelt szerep jut az új C3 Aircrossnak. A tervezés folyamán arra törekedtünk, hogy a robusztus megjelenés, a stílus és a sokoldalúság tekintetében minél jobban megfeleljünk a dél-amerikai ügyfelek igényeinek, és meggyőződésünk, hogy ez sikerült is. A Citroën lesz az egyetlen márka a piacon, amelyik a B-SUV-szegmensben 7 személyes autót kínál” – nyilatkozta Vanessa Castanho, a Citroën márka dél-amerikai alelnöke.
További információ:
Citroën Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!