Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Interjú: Rácz Kittivel, a Heartmade megálmodójával

2013. szeptember 20. - Antalfy Krisztina

fontos, hogy befogadóképes és nyitott legyél”…

Érzem a levegőben, a gyengülő napsütésben, látom a színekben, a város hangulatában, hogy lassan beköszönt az ősz. Eljött hát az ideje, hogy kedvenc nyári kiegészítőinket eltegyük a szekrény mélyére, és helyüket átvegyék az évszakhoz illő ékszerek. De ahogy a nagy hidegben imádjuk a meleg, kötött ruhákat, úgy melengetheti fel lelkünket Rácz Kitti a Heartmade tervezőjének alkotásai is, aki bebizonyította, hogy nem csupán ruhaként, de ékszerként is viselhetjük a puha fonalakat.

Rácz Kitti.

 

A fiatal tervezőlány olyan különleges ékszereket készít, melyekben egyszerre van jelen a hagyományos visszafogottság és a mai modern ízlés. Kitti alkotásai egytől-egyig saját kezűleg készülnek és tükröződik bennük, hogy egyértelműen szívvel-lélekkel születtek. Ismerjétek hát meg a Heartmade tervezőjét, Rácz Kittit…

Heartmade, honnan jött ez a márkanév, mit jelent a számodra?


Mikor a névválasztáson gondolkoztam, mindenképpen azt szerettem volna elérni, hogy az emberek egyből a „handmade” (kézzel készült), kedves, kreatív, sok munkával készült termékekre asszociáljanak. Sőt továbbmentem, mert szerintem a kötött, horgolt dolgok mindig valami melegséget hordoznak magukban, átvitt értelemben is. Szívvel-lélekkel készülnek. Innen jött a „heart” (szív) szó.

cover_full

Ha jól tudom, kötéssel és horgolással készíted az ékszereidet. Miért épp ezt a technikát választottad?

Nagyon sok potenciál van ezekben a technikákban és idehaza kevesen alkalmazzák őket  ékszerkészítéshez. Kedvelem, hogy óriási színválaszték és különböző összetétel alapján tudok választani a fonalak közt. Sokan vélik úgy, hogy idejét múlt ez a technika és csak a hidegebb évszakokra tudják elképzelni magukon az így készült ékszereket, pedig ezek időjárástól függetlenül leginkább az esztétikus dekoráció feladatát töltik be. Hagyományos eljárás rendhagyó köntösben.

Már kislányként is érdekelt a divat, az ékszerkészítés, vagy mindez csupán a véletlen műve volt?

Tinikoromban kezdtem divatblogokat követni a neten, de nem hajszoltam fanatikusan a trendeket, az egyszerű farmer-póló kombináció híve voltam. Az ékszerkészítés pedig csak olyan két éve foglakoztat, mert addig a ruhatervezés és varrás érdekelt a leginkább, de sajnos, nem tudtam volna finanszírozni a tanulmányaim ezen a téren. Véletlennek viszont nem mondanám, melyik nőt ne érdekelnék az ékszerek! Én ezzel csak egy lépéssel közelebb kerültem a divat világához.

braided_purple_grey_mint

Mindez munka és megélhetés, vagy hobbi?

Hobbinak indult, munka lett belőle. Azzal foglalkozom, ami szabadidős tevékenységként is kikapcsolt, kizökkentett a hétköznapok mókuskerekéből. „Csináld azt, amit szeretsz, szeresd azt, amit csinálsz” – tartja a mondás, ami egyelőre nem azt az életszínvonalat biztosítja, amivel majd három gyerekes családanyaként elégedett leszek, de mindenképp boldoggá tesz, hogy számomra kedves az, amivel foglalkozom.

Hogyan indult a pályád, milyen iskolát/iskolákat végeztél?

A gimnázium után marketinget és reklámot tanultam, majd logisztikát, az egyetemen meg angol szakos voltam. Időközben rájöttem, hogy igazán egyik se érdekel, nem köt le. Inkább én leszek az, aki köt!  Viccet félretéve: az ékszerkészítést hivatalosan nem tanultam, az alapokat internetes oktatóvideókból sajátítottam el, amihez adalékanyagként a kreativitásom használtam.

Mi volt a legelső munkád?

Nehéz kérdés, valamelyik dobozom alján tengődhet. Az első darabokra nem vagyok túl büszke, azóta sokat fejlődtem és van is még hová. Nem szeretek olyan munkát kiadni a kezeim közül, amivel nem vagyok teljesen elégedett.

BFF bracelets

Nagyon fiatal vagy. Ez előny vagy hátrány ebben a szakmában?

24 éves vagyok, de nem gondolom, hogy fiatal lennék a szakmához. Remélem, sok jó dolog vár még rám és, hogy megvalósulnak a terveim, elképzeléseim, de ehhez is idő kell. Inkább azt tartom hátránynak, hogy a déli régióban élek, nem pedig Budapesten. Így nehezebb kapcsolatokat kialakítani, mert ritkán jutok fel a fővárosba, bár interneten keresztül többé-kevésbé ez a probléma is orvosolható.

Hol találkozhattunk eddig a munkáiddal?


Sajnos, showroom-okban, design boltokban még nem kaptak helyet az ékszereim, ezekre a lehetőségekre még türelmesen várok. Viszont kerültek már ki ékszereim Angliába, Spanyolországba, Svájcba, Németországba olyan vásárlókhoz, akik barátaik, ismerőseik révén vagy a rólam készült interjúk útján találtak rám. Az egyik cikk az index.hu blogajánlóján is megjelent, melyet sok külföldön élő magyar olvas, hogy értesüljenek a hazai és a nagyvilági hírekről, így szerezve tudomást rólam és a Heartmade-ről. Ennek köszönhetően több rendelést kaptam külföldről, leginkább uniós országokból.

medal_olivegreen

Mit gondolsz a mai magyar divatszakmáról, van benne fantázia? Milyennek látod a magyar tervezőket?

A magyar tervezők nemcsak a hazai, de a nemzetközi piacon is helyt tudnak állni és igenis van bennük fantázia, de nem feltétlenül követik vakon a trendeket! A magyar ruhák, ékszerek esztétikuma olyan kincs, mely a mindennapi életben élvezhető, szerethető és művészeti értékekkel bír. A probléma ott gyökerezik, hogy sajnos egyre több fiatal vásárol az ún. young/fast fashion (Zara, H&M stb.) boltok áruiból, melyek kevésbé minőségi munkával készülnek, de sokkal elérhetőbb áron, mint a design ruhadarabok. Az itteni öltözködésre inkább az „utánzás” jellemző, kevés az olyan ember, aki fel meri vállalni az egyedi, saját stílusát, megnehezítve ezzel a hazai tervezők érvényesülését.

Honnan, miből meríted az ihletet?

Bármiből, bármikor és bárhogyan. Az inspiráció forrása lehet egy kép, egy matéria, egy forma, egy szín, egy érzés. Ehhez fontos, hogy befogadóképes és nyitott legyél a művészetekre és, hogy legyen stílusod, mely egyedivé, megkülönböztethetővé tesz. Ha ezt megtartod és viszed magaddal, akkor bárhonnan is töltekezel egy kis kreativitással és alkotóerővel csodás dolgokat hozhatsz létre. (Nem, ezt nem Coelho, ezt én mondom!

Hogy lesz az álomból valóság, a fonalból nyakék?


Fontos, hogy merj belevágni, mert ez a legnehezebb! Én óriási bátorító erőt kaptam a páromtól. Egyedül talán nem is lettem volna hozzá elég erős, hogy elkezdjem. Azóta minden nap erősödök egy kicsit akaratban és minden nappal egyre világosabban rajzolódnak ki a céljaim is.

twisted_neon-green

Könnyen elengeded a „gyerkőceidet”?

Ezzel nincs problémám, mert ha valaki megtisztel azzal, hogy az én ékszereim közül választ magának, akkor bízok abban, hogy meg fogja becsülni azt. Biztos, hogy mind jó helyre kerül.

Gondolkodtál már azon, hogy együtt működj esetleg egy divattervezővel?

Ha ilyen lehetőségem adódna, semmiképp nem utasítanám vissza! Szívesen tanulnék szakavatottaktól, hogy én is gyakorlottabb és tapasztaltabb legyek.

Hol vásárolhatjuk meg az ékszereidet?

Az egyéni rendeléseket a Facebook oldalamon veszem fel  (https://www.facebook.com/heartmadebykitti?ref=hl), illetve az etsy.com-on is napokon belül elérhetőek lesznek az ékszereim. A weboldalamra sajnos még várni kell egy kicsit, de a közösségi oldalon, illetve e-mailben (made@bykitti.com) szinte bármikor elérhető vagyok.

Itt az Ősz, a megújulás időszaka. Mik a jövőbeni terveid, új kollekció, őszi darabok?

Az új őszi-téli kollekció készülőben van, ásványokkal és most már fülbevalókkal. Az őszi hónapokra tervezzük, hogy készítünk egy katalógusszerű fotósorozatot is és egy rövid reklámfilmet az addigra elkészült kedvenc Heartmade darabokról.

Ha azt mondom Rácz Kitti, mi jut eszedbe róla?

Álmodozó lány. Kedveli a helyzetkomikumot és a szójátékot, többek szerint humora is van. Egészen kellemes egyéniség, már amikor nem ironikus, szellemesen gunyoros. Imád gyerekekkel lenni, sütni-főzni. Szereti a kutyákat, a kreatív, újrahasznosított megoldásokat,  meg a kacsazsíros kenyeret lila hagymával. Könnyen zavarba hozható, ideges típus, nem egy szónoki, vezető alkat, sokkal inkább csapatjátékos.

Köszönöm Kitti! 

ffff modified

nevtelen_3_48.png

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr111671314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása