Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

FORD EcoSport: Az autó, mely kicsal a négy fal közül

2018. február 16. - Antalfy Krisztina

Hisz az élet odakint kezdődik!

A lelke mélyén minden nő vágyik egy tökéletes kis feketére, egy kényelmes tűsarkúra és egy olyan autóra, mellyel hosszú távra tervezhet. Mert bizony a divat, és a szépségápolás mellett mi nők legalább annyira felfigyelünk egy magával ragadó karosszériára, sportosan kinéző kocsira, mint a férfiak, legfeljebb mi más szempontok szerint választunk.
photocat_146.jpg

Időpont: 2018. február 14.
Helyszín:
Budapest, Visegrád, Zebegény

Különleges élmény volt épp Valentin-nap részt venni a legújabb Ford EcoSport kompakt SUV kis szabadidő-autójának bemutatóján, mely sokkal komfortosabb, terepjárósabb lett elődjéhez képest, és összkerékhajtásának köszönhetően megbirkózik még a legundokabb terepfajtákkal is. Hogy mégis honnan tudom? Kipróbáltuk!

Érkezés a Fordstore Solymár M3 márkakereskedésbe

Nekünk sosem okoz gondot a korai kelés, de bármennyire is igyekeztünk időben elindulni, a városi dugót képtelenek voltunk kikerülni. Így a Fordstore Solymár M3-ban tartott 9:00 órai gyülekezőt épp, hogy elértük. Az első reggeli kávé mellett egy rövid prezentáció keretein belül kicsit közelebbről is megismerkedhettünk az új Ford modellel, majd az autók kiválasztása után útnak indultunk Visegrád felé.

img_20180214_090815.jpg

Tesztvezetés izgalmas programokkal

A párom, ha ideje úgy engedi, mindig elkísér a sajtóeseményekre, de az ilyen fajta, izgalmas sajtóút olyan számára, mint kisgyermeknek az édességbolt, szinte tobzódik benne. A Ford Magyarország csapata pedig mindent meg is tett annak érdekében, hogy ezen a napon igazán jól érezzük magunkat, és maximálisan letesztelhessük a havas Visegrád-hegységben a dinamikusabb, keményebb kisugárzású, mégis kifinomultabb külsővel megjelenő új modellt.

img_20180214_091932.jpg

Nem mellesleg a Ford EcoSport kompakt SUV 12 látványos fényezéssel, és minden eddiginél több, a személyre szabhatóságot biztosító opcióval rendelhető meg; ez utóbbiak közé tartozik a kontrasztos árnyalatúra festett tető, tetőoszlop, felső ajtókeret, hátsó tető-légterelő és külső tükörburkolat. A felhasználó-központú, frissebb hatású kabin komfortját ‘lebegő hatású’ 8 colos érintőképernyő és fűthető kormánykerék fokozza, nem beszélve az intelligens tárolási megoldásokról, amelyek közt a több szinten rögzíthető csomagtérpadló is szerepel.

img_7864.jpg

Ráadásul először rendelhető meg a Ford Performance autói által ihletett, sportos EcoSport ST-Line modellváltozat, és az új EcoSport vásárlói olyan vezetősegítő technológiákra számíthatnak, mint a SYNC 3 kapcsolódási rendszer, az Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika és a Tolatókamera.

27578961_441530029598078_5950027244091998208_n.jpg

Nincs Visegrád bobozás nélkül

Az izgalmas tesztvezetést még izgalmasabb programok követték. Egy kiadós forrócsokizás után belevethettük magunkat a visegrádi bobozás rejtelmeibe, amiben nagy segítségünkre volt Pulai Imre, olimpiai bajnok magyar kenus, szánkós. Akik pedig már túl voltak néhány kör lecsúszáson, kipróbálhatták a különleges Segway kétkerekű, önegyensúlyozó elektromos járművet, ami csak elsőre tűnik könnyűnek.

img_20180214_120323.jpg

Én személy szerint le sem tagadhattam, hogy életemben most először álltam rá erre a hihetetlenül precíz irányítással bíró eszközre. Igazi csúcstechnológia, úgy tartják róla: "a sziklás terepek, hegyi szerpentinek, járhatatlannak tűnő utak kérlelhetetlen serpája". Mi azonban csak a hófedte parkolóban köröztünk a kollégákkal, de az épp elég volt ahhoz, hogy sokunk beleszeressen ebbe a prémium-kategóriás, környezetbarát közlekedési eszközbe.

img_8263.jpg

S bár itthon a még nem elterjedt egyéni közlekedési eszközként, egyre több helyen jelennek meg a turistáknak a Segway-es városnéző túrákat kínáló cégek. Érdemes kipróbálni, szerintem szuper élmény!

A mi autónkról

Az új Ford EcoSport India helyett immár a romániai Krajova üzemben készül, amit 200 millió eurós befektetéssel készítettek fel a legmodernebb gyártási folyamatokra. A gyártás áthelyezése jótékony hatással van a szállítási határidőre is. Az Ecosport megérkezése teljes körűen kerek egészé tette a márka Ford Edge és a Ford Kuga modellekből álló SUV-kínálatát. Az év későbbi szakaszában, nyáron várható még a SUV-hangulatú Fiesta Active crossover bemutatkozása, de ő nem lesz teljes értékű crossover.

img_20180214_114552.jpg

Tesztautónk egy igazi színes egyéniség volt.

Fekete fényezése narancs színű tetővel került kiegészítésre, amely igazi üde színfolt lesz majd a beszürkült magyarországi autóparkban. Felszereltségét tekintve az ST-Line változat volt, amelynek látványos elemei a Ford Performance izomautóinak formavilágát idéző lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák, a feketére fényezett tetősínek és fényszórókeretek, a 17 colos Dark Tarnish könnyűfém keréktárcsák, az ST-Line emblémák, az eltérő színű tető és külső tükörházak; mindez az autó alapfelszereltségéhez tartozik.

img_20180214_121503-01.jpeg

Az utastérből sem hiányozhatnak az ST-Line megoldások: a bőrborítású és alul lapított karimájú kormánykerék, a vörös öltésekkel varrott, környezetbarát reciklált poliészterből készült Miko®-Dinamica betétekkel díszített részleges bőrkárpitozás, a bőrborítású kézifékkar és váltógomb, az ST-Line emblémával díszített küszöbdíszlécek, valamint a rozsdamentes acélból készített sportpedálok. Ez most a legmagasabb felszereltség a kínálatban. Az autó erőforrása az immár hatodik alkalommal győzedelmeskedő 1.0 literes ecoboost erőforrás 140 lóerős változata, amely magasfokú dinamizmussal kápráztatja el a vezetőjét, de ennek ellenére beéri igen csekély 6 literes átlagfogyasztással is.

img_0496.JPG

Az új Ford EcoSport kínálatában most szerepel első ízben a terepen és közúton egyaránt jobb tapadást kínáló Ford Intelligens Összkerékhajtás, amely az új, modern 1.5 literes EcoBlue dízelmotorral, 125 lóerős teljesítménnyel és optimális CO₂-kibocsátással lesz elérhető március hónaptól kezdődően. A Ford Intelligens Összkerékhajtása észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

img_20180214_103740.jpg

Az új EcoSport rugózását és irányíthatóságát kifejezetten az európai vásárlók elvárásaihoz igazították a mérnökök, optimalizálva a rugók, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a hátsó csatolt lengőkar és az Elektronikus Stabilitásprogram beállításait és a kormányrásegítés mértékét. Vezetés közben még a havas hegyi utakon is kifinomultan működött az autó, pontosan követte a kijelölt ívet, gyorsan és dinamikusan kapaszkodott fel még a meredek lankákon is.

Kívülről

Bevallom őszintén, az Ecosport eddig nem éppen a szépségéről volt híres. De most a mérnökök az alapoktól kezdve láttak hozzá a modell újjáalkotásához, a végeredmény pedig önmagáért beszél. A Ford legjavát építették be az új Ecosportba, így került vegyítésre az autóban pl. a Focus kormánykereke, valamint a Fiesta belső terének megoldásai a képernyőtől a légkondícionáló kezelőfelületén keresztül a finom kárpitozású ülésekig.

img_20180214_121622.jpg

A középen domborúra formált motorháztető letisztultabbá varázsolja az autó orr-részének összhatását; annál is inkább, mert a fűtött ablakmosó-fúvókák a gépháztető alatt rejtőznek. Az EcoSport első részét az új, nagyméretű, trapéz alakú hűtőrács és a látványosan megdöntött fényszórók uralják; ez utóbbiak gázkisüléses technológiával működnek, és a stílusos LED nappali menetfényt is magukban foglalják. A ködfényszórók döntött foglalatának formájához a hátizsákok hevedere adta az ötletet, ami szintén egyértelmű dizájn-utalás az autó kalandkedvelő hangulatára.

img_0501.JPG

A formatervezők az EcoSport hátsó lökhárítóját és hátsó világítását is átalakították, hogy letisztultabb és harmonikusabb látványt teremtsenek. A vásárlók 12 mutatós fényezés közül választhatnak, köztük a Lightning Blue és Ruby Red színeket, illetve egy élénk narancssárga Tiger Eye árnyalatot; ráadásul az új, kontrasztos tetőfényezésekkel még inkább saját egyéniségükhöz alakíthatják az autó megjelenését.

27578738_218468012104122_2856534533266735104_n.jpg

Könnyebben használható kezelőszerveivel és lágy tapintású anyagaival az utastér a kifinomultság új szintjét kínálja, ráadásul az ergonomikus kialakítású középkonzolon is kevesebb gomb található. Az új tervezésű ülések mind az első, mind a hátsó sorban kényelmesebbek lettek, és az opcionális részleges bőrkárpitozás minőségibb benyomást kelt. Az állítható kabinvilágítás segítségével az utasok pillanatnyi hangulatukhoz igazíthatják az utastér fényeit; ehhez hétféle szín közül választhatnak.

Az utastér intelligens tárolási megoldásokat kínál, köztük az állítható magasságú raktérpadlót, amit magasabbra emelve növelhető a rejtett rakodórekesz mérete, lejjebb engedve pedig nagyobb – 334 literes – csomagtér alakítható ki. A különleges, acélnál is szilárdabb méhsejt-szerkezetű csomagtérpadló több mint 300 kilogrammal terhelhető. Az első ülések közti konzol tetején felnyitható és csúsztatható kartámasz található; a konzol ideális helyet kínál a tableteknek vagy a rágcsálnivalóknak, a CD-tartó pedig új helyre, a kesztyűtartó fölé került.

img_20180214_113928.jpg

Az új Ford EcoSport erősségei közé tartozik a magas, SUV-stílusú üléshelyzet és az élvezetes Ford-menetdinamika, ám még ezek az előnyök is tovább fokozhatók a fejlett technológiák segítségével.

A Ford kifinomult SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. A SYNC 3 az EcoSport ‘lebegő kialakítású’ 8 colos érintőképernyőjéről vezérelhető, amit a felhasználók a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhetnek. A SYNC 3 rendszer 6,5 colos színes érintőképernyővel is megrendelhető, és a kínálatban egy 4,2 colos színes kijelző is szerepel Bluetooth-kompatibilitással és két USB-bemenettel. A zenehallgatás élményét egy új B&O PLAY hangrendszer emeli új szintre; a tíz hangszórót (köztük egy csomagtérben elhelyezett mélynyomót és egy műszerfalba épített középhang-sugárzót) kifejezetten az EcoSport utasteréhez kalibrálták, és a legmodernebb digitális jelerősítővel kötötték össze a precíz kiegyenlítés és hangkeverés, valamint a surround hanghatás érdekében.

Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg a sebességkorlátozások betartását segítő Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika, valamint a magabiztos és biztonságos parkolást biztosító Tolatókamera is.

img_20180214_121350.jpg

Az automatikus fényszórók és az esőérzékelő ablaktörlők sok terhet levesznek az autós válláról, aki így jobban összpontosíthat a forgalomra, miközben élvezi a fűtött kormánykerék és az Elektronikus Automatikus Hőmérsékletszabályozás kényelmét. A vezetés kényelmét olyan megoldások is növelik, mint az új, 4,2 colos digitális műszeregység, amelyen könnyen áttekinthetők a legfontosabb információk, vagy a motorosan behajtható külső visszapillantók, amelyek fűthetők is, így az autós hamarabb indulhat útnak a fagyos reggeleken.

A vezetősegítő technológiák kínálatában megtalálható még a Holttérfigyelő is, ami jelzi, ha egy autó jelenik meg a Ford holtterében, valamint az alapfelszereltséghez tartozó Borulásvédelem, ami a motor forgatónyomatékának szabályozásával segít, hogy a vezető mindig megőrizze uralmát a jármű fölött.

img_0500.JPG

Az utasvédelem elemei közt fontos megemlíteni a vezető- és utasoldali első légzsákokat, a vezetőoldali térdlégzsákot, az új oldallégzsákot, ami extra védelmet biztosít a mellkasnak, és különleges tervezésével elmozdítja az utasok testét a behatástól, valamint az új függönylégzsákot, ami maximális oldalirányú védelmet biztosít. Az EcoSport védelme is minden eddiginél hatásosabb lett: az alapfelszereltségnek a riasztórendszer is része.

Ohh, és ha ez nem volna elég, Dobó Kata is ezt a modellt választotta idén magának, a Fiesta után ugyanis, most az új Ecosport nagykövete lett.

dobokatafordecosport.jpg

Aki elmarad, lemarad!

12:45-kor indult a komp, ami átvitte guruló kis csapatunkat a gyönyörű Zebegénybe. Így a bobozás és a Segway után tettünk még néhány kört a havas környéken, majd a Duna felé vettük az irányt, hisz mi sem szerettünk volna lemaradni a kényeztető finom ebédről.

img_20180214_125037-01.jpeg

Csodálatos környezetben, szállingózó hó kíséretében sorakoztunk fel libasorban a komp kikötőben. Amikor az autók kompra szálltak az élelmesebbek ki tudtak szállni az autóból és igazi fenomenális szépségű képeket tudtunk készíteni a dunai hajózás közben, háttérben a havas visegrádi vár, valamint a Dunakanyar felejthetetlen szépségű havas lankáiról. Igen hamar ki is kötöttünk Nagymaroson, és folytattunk az utunkat tovább.

27576428_165933817522502_4592649778478710784_n.jpg

13 óra körül már Zebegényben a Natura Hillben voltunk, amely egy igen magas és meredek domboldalon fekszik, bár ha túlverekedtük magunkat a keskeny, vadregényes utakon, akkor a kilátás mindenért kárpótol. Felérve elénk tárul az egész Dunakanyar, mi is elidőztünk a látvánnyal jó 1 órán keresztül. A Natur Hillben a csodálatos természeti adottságokon kívül igen finom falatokkal kényeztettek. A finom ebéd után elindultunk vissza Budapestre, ahol már várták vissza tesztautóinkat.

img_20180214_131259-01-01.jpeg

Köszönjük ezt a felejthetetlen élményt a Ford  Magyarország csapatának!

További információ:

Ford Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr2413678780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása