Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Interjú: Cséfalvay Fannyval / Divatillusztrátorral

2016. március 21. - Antalfy Krisztina

"Minden egyes karakter egy darab belőlem...."

Imádom a divatot, mellette csak a rajzolást szeretem jobban. Pár óra kreatív foglalatosság kedvenc színes ceruzáimmal engem hihetetlenül kikapcsol, megnyugtat és feltölt. Bár a rajzolást az évek folyamán végül felváltott az írás, az illusztrációk iránt érzett szerelmem megmaradt, és talán ezért is nyűgöz le azon emberek munkája, akik egy rég elfeledett, itthon még kevésbé elterjedt műfajt űznek, és ők a divatillusztrátorok. Cséfalvay Fanny rajzai is azok közé tartoznak, melyekbe azonnal beleszerettem. Csodálatos alkotásai valódi érzéseket, hangulatokat közvetítenek. Az alábbiakban a fiatal illusztrátorral és egyben divattervezővel beszélgettem.

11698581_492505147579565_7068393314088019477_n.jpg

Mesélj, kérlek egy kicsit a kezdetekről, hogy kerültél először a rajzok és a grafikák világába?

A MOME ruhatervező szakán diplomáztam. Itt már a kezdetektől fontos volt, hogy a gondolatainkat, ötleteinket, rajzos formában fogalmazzuk meg. Ez volt az egyik oka annak, hogy nagyon szerettem az egyetemre járni. A tervezés folyamata mindig is közel állt a szívemhez. Szerencsésnek tartom magam, mivel a saját vizuális stílusom kialakításában mindvégig kiváló tanárok segítettek.

Mivel divattervezőként dolgozom, a rajzolás a munkám szerves része.

10922694_10152995079919486_6328107400055311505_n.jpg

Rajzaidban a női szépséget, a nők sokféleségét jeleníted meg. De mégis mi volt az első rajzod, akár még kislány korodból?

Nemrég a kezembe kerültek a kislánykori rajzaim. A legtöbb közülük királylányokat, és angyalokat ábrázolt. Szóval elmondható, hogy már akkor is a ruhák, és a női karakterek inspiráltak.

Hogyan zajlik nálad egy rajz elkészítése, miből inspirálódsz?

Állandó grafikusa vagyok egy online női magazinnak. Itt előre megkapjuk a heti témákat. Mindenki bedobja az ötleteit, és ezek közül választunk a főszerkesztővel. Konkrét, leginkább divattal kapcsolatos témákat illusztrálok, adott határidőre. Nagyon szeretem a közeget, és a szabadságot, amit ad nekem az alkotásban. Továbbá a rendszerességet, amit a magazin hozott a dramaQueen életébe.

12122765_527984890698257_2642273184467125515_n.jpg

Ha éppen nem megrendelésre készülnek a rajzaim, akkor azt jelenítem meg, ami éppen a legjobban foglalkoztat. Előfordul, hogy egy technika inspirál, vagy eszembe jut egy karakter, akit szeretnék mindenképpen megjeleníteni. Ilyenkor az alkotási folyamat sokkal lassabb, szenvedélyesebb. A főbb összetevők ilyenkor valami inspiráló zene, jó minőségű papír és eszközök. És sok- sok felgyülemlett érzés.

A közösségi hálón dramaQueen Fashion Illustrations- ként vagy jelen. Mit takar pontosan ez a név, honnan jött?

Néhány éve, amikor kitaláltam, hogy minden nap készítek egy illusztrációt, szerettem volna valami összefoglaló nevet találni a karaktereimnek. Minden egyes karakter egy darab belőlem. Változatos személyiségek. Egyszerre merész, elegáns, kifinomult, nőies karakterek.

A drama queen kifejezést hisztis, elkényeztetett nőkre használják, akik bármit megengednek maguknak. Mindemellett szerintem sugall valami drámaiságot, szépséget és királynőiséget. És egy kis flegmaságot is, ami szerintem egyáltalán nem baj. Számomra ez az a felület ahol önmagam lehetek, szabadon, kedvem szerint válogathatok a témák és az eszközök között.

Megrendelésre rajzolsz, vagy szívből, épp arról, ami csak eszedbe jut?

Mindkettő gyakori. Egyébként mindig szívből rajzolok, akár megrendelésről van szó, akár csak úgy, érzésből.

12107236_521907131306033_1793173915770692388_n.jpg

Milyen érzéseket, hangulatokat szeretnél átadni a rajzaiddal?

Hiszem, hogy bármit le lehet rajzolni. A szenvedélyt, a szerelmi bánatot, a boldogságot, a csalódást. Bármit, amit egy női szív érez. Erre a színek a legalkalmasabbak. Azokkal minden el lehet mondani.

Célom, hogy az emberek magukra ismerjenek egy- egy képnél, vagy valamiért azt érezzék, hogy közük van hozzá. Ezért számomra mindig az a legjobb érzés, mikor valakitől azt hallom: „Ez a kép teljesen én vagyok”

Hol találkozhatunk a munkáiddal?

Heti rendszerességgel a Vous oldalán, továbbá a facebbok oldalamon. Ezen kívül a napokban készül el a saját website-om is.

1_1-29-1.jpg

Milyen technikával, rajzeszközökkel dolgozol?

Nagyon változatos technikákkal dolgozom. Egyrészt mert szeretek kísérletezni, másrészt mert így végtelen sokféleképpen ki tudom fejezni magam. Nem is tudnék választani a technikák közül.

A rajzaim között vannak akvarell festmények, toll- és ceruzarajzok, kollázsok, színes ceruzával és filcekkel készült képek is.

Van példaképed ebben a szakmában?

Antonio Soares és David Downton a kedvenceim, a lendületességük és sejtelmes ábrázolásmódjuk miatt. Úgy gondolom, sokat lehet tanulni tőlük.

Láttam munkáidat a Divatkreátorban és a Gombold Újra!- ban, ahol egyértelművé vált számomra, hogy a divattervezésben is nagyon tehetséges vagy. Milyen szerepet játszik jelenleg az életedben a tervezés?

Nagy szerepet tölt be az életemben a tervezés, rengeteg izgalmas projektben veszek részt.

Szerencsés vagyok, mert magyar tervezőként nemrég lehetőségem adódott, hogy külföldi megrendelésre egy nagyszabású projekt tervezőjeként dolgozzak. Nagy kihívás számomra, mivel a kollekció kivitelezése is külföldön történik, és a gyártási folyamatok koordinálása is az én feladatom. Nagyon izgalmas, és sokat tanulok belőle minden egyes nap. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg lehetőséget tartogat.

A következő eseményen a dQ clothing is nagy szerepet kap majd, de ez egyelőre titok.

12400603_551802261649853_8689070930947080163_n.jpg


Ki a kedvenc magyar, ill. külföldi terveződ és miért?

A magyarok közül nehéz választanom, hiszen a legtöbben a barátaim, és azt hiszem a barátokkal mindig kicsit elfogult az ember. De az biztos, hogy nagyon sok olyan tervező van, akire büszkék lehetünk.

A külföldiek közül sok példaképem van, például nagyon szeretem Elie Saab álomruháit, Stella McCartney egyedi látásmódját, Yohji Yamamoto letisztult formavilágát, és precízségét.

Melyik magyar tervező munkáit jelenítenéd meg a legszívesebben?

Szerintem Sármán Nóri ruhái nagyon szépen ábrázolhatóak. Nagyon légiesek és könnyedek. Szeretem a stílusát és a látásmódját, amit képvisel.

10353579_10153683298734486_8830636150345272324_n.jpg

Az illusztrációid nagyon színesek, élénkek, az általad tervezett ruhák inkább monokróm színvilágot követnek. Melyik vagy Te, milyen stílus áll hozzád közelebb?

Mindkét stílus én vagyok. A ruhatervezésnél inkább a formákra és sziluettekre koncentrálok. Érdekelnek a fény-árnyék hatások, amelyek leginkább monokróm színvilágban jeleníthetőek meg.

Az illusztrációim érzelmeket ábrázolnak, az érzelmek kifejezésére pedig kiváló lehetőséget adnak a színek.

Min dolgozol jelenleg? Mik a jövőbeli céljaid?

A napokban nyílt meg az első divatillusztráció kiállításom a Kino Cafe-ban. Illusztrátori és tervezői teendőim pedig minden percemet lefoglalják.

A jövőben szeretnék nagy divatmagazinoknak illusztrálni, és sikeres kollekciókat tervezni.

11013581_503147986515281_5745508681408666743_n.jpg

Köszönöm az interjút!

nevtelen_3.png

További információért látogass el:

dramaQueen- Fashion

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr688509654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása