A Bubbles Magyarország első non-stop önkiszolgáló mosodahálózata, jelenleg 26 egységet üzemeltet országszerte. Erről eddig itthon kevesen tudtak, azonban a közösségi mosás, mint olyan már régóta ismert kezdeményezés a magyarok körében is. Hiszen kinek ne ugrana be egyből 2-3 ikonikus mosodában játszódó filmjelenet?
Ross és Rachel első csókja egy mosodában csattan el, Josh Hartnett mosás közben találkozik élete szerelmével a 40 nap, 40 éjszakában, és Edward Norton is ezen a helyszínen egyezik meg Helena Bohnam Carterrel abban, hogy ki melyik önsegítő kurzusra jár ezentúl a Harcosok klubja című filmben.
Ez a megfigyelés adta a rendhagyó kampány alapötletét Bodnár Bencének, a projekt kreatív vezetőjének. A Bubbles dinamikus, modern márka lévén kifejezetten fiatal kreatív szakemberekkel szeretett volna dolgozni márkája népszerűsítésén, ezért bízta meg Bencét azzal, hogy dolgozzon ki egy olyan kampányt, ami eljuttatja a Bubbles hírét a fiatal, nagyvárosi célcsoporthoz.
Az alapötlet véglegesítésében és kivitelezésében Carlos Ramas, a DDB Budapest spanyol art directora és a fiatal magyar filmes szakembereket képviselő Melvin produkciós cég segített. Kitalálták, hogy tehetséges hazai filmes szakemberek közreműködésével leforgatnak egy háromrészes rövidfilm sorozatot, amelynek három rendezője/rendezőpárosa teljesen szabad kezet kap az alkotásban, egyetlen kivétellel - a filmnek a Bubbles egyik mosodájában kell játszódnia.
A Bubbles International Zrt. Vezérigazgatójának, Megyeri Gábornak egyből megtetszett az újszerű tartalomgyártási stratégia. A filmek premierjén elmondta: „A mosoda ikonikus helyszín, az ötletelés során egyértelművé vált, hogy mindenképpen érdemes rendhagyó vizuális megjelenésben, filmben gondolkozni. Egy pillanat alatt rengeteg lehetséges megközelítés ugrott be, hiszen a legkülönbözőbb élethelyzetek színteréül szolgálhat a mosoda.”
A filmekben az önkiszolgáló mosoda helyszíne és szolgáltatásai a történetek szerves része, a Bubbles, mint ügyfél pedig a tehetséges hazai filmes szcéna mecénásaként adhat lehetőséget arra, hogy szórakoztató és minőségi rövidfilmek láthassanak napvilágot itthon.
A filmekről és a rendezőről
A reklámos- és videófilmes körökben otthonosan mozgó Menzkie a.k.a. Mednyánszki René egy rövid időutazásra invitál minket Nagy Zsolt és Fátyol Hermina főszereplésével.
A Lőrincz Nándor – Nagy Bálint rendezőpáros filmje egy magányos maci (Molnár Gusztáv) magánéletébe nyújt betekintést, aki nem is annyira gyámoltalan, mint amilyennek első látásra tűnik.
Az elsőfilmes spanyol rendező, Carlos Ramas pedig a Saul fiából és a Van valami furcsa és megmagyarázhatatlanból is ismert Jakab Juli és egy tenerifei író szerelmi történetét mutatja be.
Személyes gondolatok az alkotóktól
„Úgy érzem, hogy egy különleges dolgot hoztunk létre. Nagyon szimpatikus volt a Bubbles részéről, hogy lehetőséget teremtenek a szabad alkotásra. Ez volt a projektnek az a része, ami rögtön mindenkinek helyet csinált a naptárában.” - nyilatkozta Szelei Bori, a filmek egyik producere.
Lőrincz Nándi és Nagy Bálint rendezőpáros a forgatókönyv megszületéséről meséltek. „Egy olyan történetet kerestünk, ami autentikus egy mosodában, formailag pedig olyan megoldást szerettünk volna, ami egyszerre stílusos, és gyártási értelemben könnyen megvalósítható. Így kötöttünk ki ennél a repetitív, egyszerű, de mégis játékos.”
Jakab Juli, a Tiszta ruha című film női főszereplője így nyilatkozott a projektről:
"Jó, hogy egyszerre három film is elkészült, elég illusztris a társaság, sokfélék lettek a filmek. Szerintem jól fognak működni, eltelik majd az idő velük a mosás-szárítás alatt."
Bodnár Bence, a projekt kreatív vezetője a következőket mondta el:
„Az ötlet valójában már az előtt megszületett a fejemben, hogy a felkérést megkaptam volna a Bubbles-től. Az egyik mosoda közelében laktam, és minden reggel elsétáltam mellette. Mindig ült valaki az üzletben, a legkülönbözőbb emberek fordultak meg a helyen, mindegyikük egy külön történet. Ezeket az érdekes élethelyzeteket szerettük volna megmutatni, egy olyan jellegzetes filmes helyszínhez kötve, mint a mosoda. Az egész gárda nagyon profin dolgozott együtt, bármikor gondolkodás nélkül beleugranék a következő közös projektbe, nagyon remélem, hogy erre a közeljövőben sor kerülhet majd.”
Ez a kezdeményezés is jól mutatja, hogy a Bubbles mosodák közösségi tere akár tehetséges fiatal magyar rendezők alkotásainak helyszínéül is szolgálhat, ahol új történetek íródhatnak, új barátságok születhetnek. Hiszen a Bubbles-ben bármi megtörténhet…
Mi a Bubbles?
Bubbles önkiszolgáló mosodahálózat 2011 óta van jelen a magyar piacon. Nemcsak az ötlet hazai, de a Bubbles International Zrt. is 100%-os magyar tulajdonban van. 2014-ben és 2015-ben a cég egyaránt gyorsan növekedett, és a cél, hogy az elkövetkező három-négy évben elérje a 70-100 egységgel rendelkező országos hálózati lefedettséget. A hálózat idén elsősorban a megyeszékhelyeken és a nagyobb vidéki városokban való megjelenést tűzte ki célul, de lehetőséget lát a tíz - tizenötezer feletti lélekszámú településekben is. A vállalat tervei szerint 20-25 Franchise Partner bevonásával legalább 50 mosodai egységet szeretne nyitni vidéki városokban. A Bubbles önkiszolgáló mosodái - professzionális gépeikkel – Magyarországon egyedülálló módon kínálják szolgáltatásaikat. A személyzet nélküli üzletek non-stop nyitva tartással várják a vendégeket, ahol szükség esetén a segítséget és az időszaki ellenőrzést távmenedzseléssel oldják meg az üzemeltetők. Az üzletek teljesen automatizáltak, így a gépek programjainak vezérlése, a mosó- és egyéb adalékok adagolása és a fizetés is. A vendégélményről olyan kiegészítő szolgáltatások is gondoskodnak, mint az olvasósarok kényelmes kanapékkal, gyereksarok, vagy az ingyenes wifi.
További információ a Bubbles-ről:
http://www.bubbles.hu/rolunk/