Nissan Micra 0.9 IG-T Tekna // Női szemmel
Igazi kislányos izgalommal vettem az irányt a párommal Budaörs felé, ahol a Nissan által felajánlott legújabb, immár ötödik generációs Micra várt minket egy tesztre. A béka lámpás buborék formájú kettővel korábbi generáció mindig is a szívem csücske volt, magamnak is szerettem volna régebben egyet. Így kíváncsian vártam, hogy mit nyújt 2017.-ben a legújabb generáció. Elhoztuk, birtokba vettük és nem is akartuk visszaadni.
Tesztünk főszereplője határozottan mai, modern, sportos formát képvisel, nem úgy, mint a 2010-ben bemutatott előző negyedik generáció, amely a számomra oly kedves buborékforma után formailag a teljes unalomba süllyedt. De a Nissan most az alapoktól tervezte újra a modellt és egy ízig-vérig modern, szemnek nagyon kedves autó született.
Mikor megláttam őt a tesztautó parkolóban, rögtön megfogott a bája. Többedmagával volt jelen a tesztautó parkban, ahol már ugyancsak látni lehetett, hogy mennyi féle variációban kapható a modell, a különböző külső fényezéseken, a színes különböző mintázatú felniken keresztül a teljesen személyre szabható belső harmónián át, megannyi kiegészítő választható az autóhoz kívül belül. Igazán unisex lett a forma, megtalálhatja mindenki a saját szájízéhez való modellt.
Külcsín:
Tesztautónk a legmagasabb Tekna elnevezésű felszereltséget viselte magán. A fényezése gyöngyház fehér színű, amely egyébként napfényben csodálatos fényjátékot okoz a szemlélőjének. A formai elemek ugyanakkor ebben a színben szerintem nem igazán adják ki az autó dinamikus megjelenését, egy feltűnőbb színben (esetleg narancssárga, kék, piros) sokkal jobban mutat az autó.
Visszatérve a felszereltségre a TEKNA szint hozadékai kívülről a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, tolatókamera hátsó parkolás segítő érzékelőkkel, valamint az elektromosan behajtható tükrök. Sajnos a teszt modellből még kimaradt a LED-es fényszóró, amely egyébként 150.000,- Ft-os extra tételként megéri a megrendelését. A LED-es menetfény ugyanakkor megtalálható volt a modellen, valamint a ködlámpák a hátsó ablakok sötétítésével együtt.
Az autó kívülről sajnos nem kapott semmilyen védelmet, igen vigyázni kell a parkoláskor a felnivel együtt az autó bájaira is, főleg szűk parkolóhelyeken ajtórányitáskor van veszélyben az autó. A 17 colos felniken igen alacsony oldalfalú abroncsok feszülnek, amelyek nagyon könnyen sérülnek, cseréjük pedig költséges, nem javíthatóak.
Az ajtók könnyen, a kilincsen elhelyezett gombbal nyithatóak, a hátsó ajtó ráadásul rejtett kilincses, üdvözlőfénnyel vár minket az autó mikor megérkezünk hozzá. Az ajtók csukódási hangja sajnos nem sikerült túl szépre, hangjuk dobozszerű, ezen lehetne még egy picit dolgozni.
Az autó hátsó része is az elejéhez hasonlóan dinamikus, sportos és szép maradt, öröm, hogy a tervezők nem fogytak ki az ötletekből már a végére. Külön díjaznám a hátsó lámpa formáját, Nekem nagyon tetszett.
Belbecs:
Ahogy feltárul a vezetőoldali ajtó feltűnik az autó igazi éke, a beltér. A Micra fejlődése itt érhető teljes mértékben tetten. Jól sikerült a külső is, de amit a beltérben véghezvittek a tervezők, az igazán elismerésre méltó. Jó ízléssel rendezték be a belteret és nem sajnálták az autóba a puha és igényes anyagokat.
Nagyon szépen sikerült a kormány, fogása és formája hibátlan, hihetetlen szép és modern a középkonzol és a burgundi bőrrel bevont ülések, műszerfal. Erre mondják, hogy igazi prémium szint. Ugyanakkor a TEKNA szint alapból nem tartalmazza a bőrkárpitozást, ez egy 250.000,- Ft-os összegű utólagos extra, amelynek megvételét mindenkinek ajánlom.
Megtalálható volt az autóban a BOSE Personal Hifi rendszere, amely magas fokú akusztikai élményt ígér. Nagyon szépen szól a rendszer és az eddigiekben nem látott módon a vezetőülés fejtámlájában került elhelyezésre egy hangszóró, így hozzájárulva a tökéletes hangélmény átéléséhez.
Az ülések nagyon kényelmesek, a hosszú út sem fárasztó bennük. A hátsó traktus kisautó mércével mérve elfogadható helykínálatú, de 2-nél többen ne tartózkodjanak hátul. Hátulra elektromos ablakot viszont még a TEKNA csúcsverziós szinten sem kapni.
Az autóhoz tartozott még egy igen hatásos automata klíma, aminek a múlt héten tomboló kánikulában igen nagy hasznát vettük, nagyon gyorsan lehűtötte még a napon felforrósodott autót is. Az autó csomagtere kisautóhoz mérten kellően nagy, mi egész nagy csomagokat el tudtunk benne rejteni.
Induljunk:
Mai modern autóktól megszokottan itt is nyomógombbal indulunk. Az autó lelke egy igazán kicsi, de annál élet telibb 0,9 literes 90 LE három hengeres turbóval megsegített benzinmotor. Kívülről hallható a jellegzetes háromhengeres motorhang, amit belülről a zajszigetelésre fordított kellő figyelem miatt nem igazán hallunk.
Beindításkor a fehéren világító óracsoportban diszkréten a két végállás között végigszaladnak a mutatók, és a két mutató közötti másodlagos színes monitoron megjelenik az autónk üdvözlés gyanánt. Ezen kívül kinyílnak az autó elektromosan működő tükrei is.
Vezetés közben az autóban kettő hibára lettünk figyelmesek, amelyet még tesztautóban nem tapasztaltunk. Beszéd közben visszhang van az autóban. Meglepő, ugyanis ez egy kisautó, de határozottan van jelen mindig. Ezen kívül a kalaptartó hangtánca szerepel állandó jelleggel az autó vezetése közben, sajnos ezen mielőbb javítani kellene, nagyon rontja a felhasználói élményt.
Az autó vezetése nagyon könnyű, a multifunkciós kormányon elhelyezett kapcsolókkal bármit tudtunk kezelni, az autó kezes, a váltója határozott fogású, öt sebességes pontos. Az úthibákon a nagy felnik miatt kicsit döcögős a haladás, viszont autópályán, sima aszfalton már egészen komfortos.
A pöttöm benzinmotor működése igazán kifinomult, határozattan pörgetni kell, hogy dinamikusan haladjunk, de amikor felépül a turbónyomás, igazán nagy meglepetéseket lehet okozni a forgalomban. Ilyenkor 9 liter körül alakul a fogyasztás egyébként, de normális esetben leszorítható 6,8 literre is. Nekünk az utóbbi lett az átlag.
Az autóban újdonságként megtalálható volt az Intelligens Sávelhagyás-jelzés és -megelőzés. Ez a biztonsági rendszer szükség esetén finoman visszatereli a Micrát a helyes nyomvonalra.
Megtalálható volt továbbá az autóban a NissanConnect infotainment rendszere 7 hüvelykes érintő képernyővel, amely tartalmazta az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera rendszert is. Ezen a rendszeren lehetne picit még dolgozni a felbontása és a megjelenítése sajnos hagy némi kívánnivalót maga után, mert egyébként a működése kifogástalan.
Összegzés:
Ez az autó a városi fiataloknak készült. Immár nem csak a nők a célcsoport a Micránál, hanem már az erősebbik nem képviselői is. Ehhez a Micra formában és minőségben már felnőtt, igazán pár ponton kellene javítani csak rajta és akkor már közel állna a tökéleteshez. 3.195.000,- Ft alapártól kezdődően adnak a Nissan márkakereskedők Micra érzést, amely a jelen tesztautónk 5.300.000,- Ft-os árán túl is igazán a magaménak éreztem. Nagyon fájt visszaadni! Cinkostársunká vált az utakon!
Köszönjük a tesztlehetőséget a Nissan Magyarországnak!
A tesztfotók a Huawei Mate 9-es mobiltelefonnal készültek.
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode13.