Mini Countryman Cooper S E Plug-in Hybrid // Női szemmel
Óriási öröm ért a hétvégén minket! Elsőként teszteltük Magyarországon a Mini legújabb modelljét, a Countryman Cooper S-E Plug In Hybrid töltésű szépségét, és bevallom új szerelem született részemről. Mindig is tetszettek a Minik, igazi csajos, belevaló, vagány városi kisautónak tartottam őket. Igaz, emlékeimben úgy élt még ez az autó, mint egy 2 ajtós, picike, kisméretű modell, amivel Mr. Bean is mindig közlekedett. Közben teltek-múltak az évek, az angol márkát megvette a BMW, és igazi, prémium terméket varázsolt belőle. A Mini modellpalettája kibővült az elmúlt években, mindemellett igencsak friss és modern autók kerülnek ki a gyártó kezei közül. Immár a 3 és 5 ajtós Cooper mellett megtalálható a kínálatban a Cabrio, a különleges kétoldali hátsó ajtós Clubman és a terepjárós kivitelű Countryman is.
Most pedig itt állunk egy akkora méretű Mini mellett, amelyre már nem nagyon lehet azt mondani, hogy mini. A Countryman a mini márka suv modellje, amelynek a jelenlegi második nemzedéke a tavalyi év folyamán mutatkozott be. A tesztalanyunk a Countryman plug-in hybrid modellje viszont csak most, 2017. júliusától kapható, 11.000.000,- Ft körül ártól kezdődően, de a tesztautó minden földi jóval felszerelt listaára jóval meghaladta a 15.000.000,- Ft-ot, amely mint ahogyan a tesztből is kiderül, szerintem minden forintot megér.
Külcsín:
A kívülről hatalmas autó már messziről hirdeti a prémiumosságát, amelyre ráerősítenek a 18 colos könnyűfém kerekei is. Az autó kéttónusú fényezést kapott, amelyre alul kék, felül fehér lakkozás került.
Az ablakkeretek szolid krómszegélyt kaptak, amelyek a króm tetőszegéllyel és kilincsekkel kiegészülve emelik az autó fényét. Sajnos az autó oldala és szegélyei semmilyen védelmet nem kaptak, ezek megóvása érdekében a beépített radarokra hagyatkozhatunk.
Az autó tetején megtalálható a BMW által bevezetett különleges cápauszony antenna, amelynek tetején került elhelyezésre egy piros led villogó, amely a riasztó működését mutatja. Az autó lámpái immár teljesen LED-esek kívül is belül is. Üdvözlésként igazi fényárban úszik az autó, még a kilincsek mögül is világít egy-egy darab led.
Elölről igazi gokart formájúak, LED nappali fénycsík fogja közre főfényszórót, amelynek fénye este fenomenális. A lámpákban elhelyezett Mini felirat telitalálat (hátsó index, első lámpa), viszont a vezető ajtónál a földre a tükörből kivetített Mini felirat szerintem már kicsit sok. A vezetőoldali ajtó mellett találhatjuk meg a villanytöltés kis ajtaját, amelyhez kapcsolva tölthetjük fel gyönyörű kedvencünket. A töltő csatlakozóját egy fényes LED keret veszi körül, amely állapottól függő színekben pompázik. Amikor töltjük sárgán villog, baj esetén pirosan villog, a teljes feltöltöttség esetén pedig zöld színre vált.
Belbecs:
Csodaszép kulccsal tudjuk nyitni az autót, de természetesen a modern kor modelljeként az autó ajtaján elhelyezett gombokkal is nyitható, miközben a kulcsot elő sem kell, hogy vegyük a táskánkból. Amikor az autó ajtaját kinyitjuk, feltárul az autó beltere, amire azt lehet mondani, hogy ez egy életérzés, amelyet csak egy Mini adhat.
A modern formák és anyagok, amelyek igazán harmonikus formában kerültek vegyítésre a retro elemekkel. A középkonzol teljesen egyedi formájú, kerek tányér alakú forma közepén kapott helyet az igazán gyönyörű felbontású képernyő, amely először a Mini modellek közül már érintőkijelzős.
A rendszer egy váltó mellett elhelyezett joystickkal is kezelhető, kiismerést kíván, de utána már könnyen, ösztönösen kezelhető. A króm színű billenőkapcsolók teljesen egyediek, más autóban nem találkozni ilyennel.
Ilyennel tudjuk indítani az autót, amely hibrid modell különlegességként itt sárga színű, a belső világítást, napfénytető működését, stb. Az autóhoz extraként rendelt dupla napfénytető egyik kedvencem, az első része ráadásul elektromosan nyitható is.
Egyértelműen megéri a felárát, nem csak hangulatos és fényes lesz tőle a kabin, de tágasabb is. A szürke színű bőrbetétes plüss sport ülések picit kemények ugyan, de határozottan tartják a testet, hozzájárulnak a sportos vezetési módhoz. Pici apróság ugyan de nagyon sokat tud dobni az autó értékén egy ilyen igényes szőnyegkárpit, mint ami a tesztautóban is volt. Nekem nagyon tetszett. Nagyon szép, bőrrel bevont, igényes kivitelű az ajtókárpit még hátul is. Igazán ízlésesen kerültek elhelyezésre az autó belső LED fényei is, amelyek természetesen a hangulatunknak megfelelően változtatható színűek.
A hátsó traktus is 3 felnőttnek teljes értékű férőhelyet kínál, a lábtér is kellően nagy.
A csomagtartó a többi countrymanhez képest a lítium ion akkumulátorok miatt kisebb, de nem számottevően, igazán sok csomagot el tud rejteni, teszteltük. A csomagtérfedél egyébként teljesen automatikus, láblendítéssel is nyitható.
Induljunk!
A vezetőülésben helyet foglalva könnyen megtalálhatjuk a számunkra megfelelő vezetési pozíciót. Kellően mélyre engedhető az ülés, a kezelőgombok ösztönösen kezelhetőek, a visszapillantó tükrök körültekintően mutatják a mögöttes forgalmat.
Itt el is érkeztünk a teszt különlegességéhez. A motorindító gomb megnyomása után üzembe helyezzük az autót, de nem történik semmi motorindulás, mint amit vártam, csak annyi, hogy a központi kijelzőn megjelenik, hogy a jármű üzemkész. A nyolcfokozatú steptronic automata váltó D állásba állítása és fékpedál felengedése után pedig hangtalanul elindul az autó. Eszméletlen. Elektromos hajtás üzemmódokban városon belül CO2-semlegesen lehet közlekedni az autóval, így egyúttal még környezetkímélők is lehetünk.
A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 165 kW / 224 lóerő. Gyorsulása egyszerűen fenomenális egy nagyobb gázadáskor 1.5 literes belső égésű motor mellett az elektromos motor támogatás is működik, így együttesen siettek segítségemre a belső sávban. Az elektromos hatótáv ugyanakkor legfeljebb 40 km, de a teljes hatótáv akár 550 km is lehet a benzinüzemmel kiegészülten. Ha viszont odafigyeléssel közlekedünk az autóval igazán különleges fogyasztási értékeket tudunk produkálni az autóval. A gyár által megadott fogyasztási érték 2,1 l/100 km, amelyet ugyan nem tudtunk hozni, de a 4/100 km is igazán előkelő érték. A működése teljesen harmonikus egyébként, teljesen rezzenéstelenül kapcsolódik be a hajtásláncba a belső égésű motor, amikor az akkumulátorok kimerülnek. Természetesen menet közben fékezéskor, illetve gázelvételkor visszatöltésre kerül az akkumulátor, autónk az akkumulátor számára energiává alakítja át a mozgási energiát.
Az autó különlegessége, hogy egy átalakító kábellel az otthoni hálózati villanyfoglaltba, konnektorba bekötve is tudjuk tölteni, úgy hogy a teljes töltöttségi szint eléréséhez nem kell több, mint 3 és fél óra. Az autó futóműve még a nagy kerekek dacára is komfortos, jó az egyenesfutás még nagy sebességnél is, nagyon szépen vasalja ki az úthibákat. Az igazi gokart feeling állandóan jelen van vezetés közben.
Sajnálatos módon még a roskadásig felextrázott tesztautó sem tartalmazta a tükörben jelző holttérfigyelő rendszert és tolatókamerát, amelyek Nekem nagyon hiányoztak, természetesen ezek rendelhetőek az autóhoz extraként.
Megtalálható volt az autóban a Mini Driving Assistant csomag, amely tartalmazta a ráfutásos ütközési figyelmeztetőrendszert. Ez segít megelőzni a baleseteket azzal, hogy figyelmeztet, amennyiben a MINI és az előtte lévő forgalom közötti sebességkülönbség túl nagy, vagy ha az elöl haladó autó túl közel kerül. Előkészíti a fékeket a gyorsabb reakcióra és a rövidebb féktávra, arra az esetre, ha erre szükség lenne. A városi ütközésmérséklő rendszer előre megjósolja a városi forgalom hirtelen változásait és ennek megfelelően lassítja az autót. Jól működik a rendszer, nem idegesít vakriasztásokkal. Mivel az autó 4 kerékhajtásos is, így akkor sem jön zavarba, hogy ha letérünk az aszfaltozott útról.
Összegezve:
Ebben az autóban érhető tetten, hogy a BMW mennyi pénzt is tett bele a Mini márkába. És milyen jól tette, hiszen megszületett a tökéletes SUV, ami a városi rengetegben és a vidéki nyugalomban egyaránt megállja a helyét. Igazán tetszetős a modern köntösbe öltöztetett retro forma, tökéletes igazán prémium minőségű a beltér, a hajtáslánc kifinomult működésre meg nem találok szavakat: Fenomenális! Ugyan az ára egy picit magas, de úgy gondolom, hogy az árát nagyon hamar visszahozza az autó. Tesztautót egyébként annyi szempár még nem követte fürkészve, mint a Mini új csúcsmodelljét. Igazán tetszetős mindként nem számára. A kiegészítők száma végtelen, vágyainknak már csak a pénztárcánk szabhat határt.
Az autót tesztelte: Királymezei Richard
Köszönjük ezt a gyönyörű MINI modellt a BMW Wallis Pest márkakereskedésnek!
Hasonló cikkek:
http://voilamode.blog.hu/2016/09/23/lepj_be_velem_a_bmw_legcsodasabb_szalonjaba
http://voilamode.blog.hu/2016/05/09/sztarok_luxusautok_es_egy_csokornyi_bokreta
További információ:
Wallis Motor Pest Kft.
www.bmw-wallispest.hu
www.bmw-wallisduna.hu
A tesztfotók a Huawei Mate 9-es mobiltelefonnal készültek
További információ:
Huawei Mobile
Outfit:
Ruha: SÜEL
Táska: F&F
Szandál: CCC
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode13.