Mazda CX-3 Takumi // Női szemmel
A blogon elsőként tesztelhettünk a japán márka kínálatából egy új CX-3-as modellt, amelyet az újonnan 2017-ben bevezetett Takumi felszereltséggel tettünk próbára. A családunkban már igen régóta szolgálatban áll egy Mazda modell, amelyet nagyon szeretünk, hisz többször is bizonyította számunkra messze földről híres megbízhatóságát. Így kíváncsian vártuk, mit nyújt számunkra 2017-ben a Mazda kis városi SUV ékszerdoboza.
A modernkori Mazdákra mindig csodálattal tekintettem a forgalomban. Mind a megjelenése, mind formai újításai messze megelőzik a korát és a versenytársait. A KODO dizájn (jelentése: a mozgás lelke) igazi telitalálat. Egyszerre sportos és dinamikus és gyönyörű a megjelenése az autónak. A Mazda egész modellpalettáját sikerült úgy megújítani, hogy a modellek megjelenése a legkisebbtől a legnagyobbig igazán harmonikus és egyedi, mással össze nem téveszthető lett. Emiatt is vártuk annyira a találkozást a Mazda új CX-3-as modelljével.
A Cx-3 a 2017-es modellévre frissült fel egy picit, ezzel a frissítéssel érkezett a Takumi kivitel is, amellyel a Mazda egészen a legmagasabb prémium szintet célozza meg, és majd a későbbiekben kiderül, át is ugorja azt.
Külcsín:
A tesztautó a manapság újra divatba jövő szürke színű volt, amely a selyemfényű 18 colos felnikkel kiegészülve sportos, igazi mai formát adott ki. Ez a mutatós felni pedig csak a Takumi felszereltséggel jár. A kivitelezési minősége első osztályú, az autót a finom illesztések és a gyönyörű domborulatok jellemzik.
A SUV jelleg hozadékai a műanyag kiegészítők a kerékíveken, amelyek egy kis terepjárós jellemet csempésznek az összképbe, de ennek az autónak nem az erdős terep az igazi otthona, hanem a városi dzsungel. Az autó frontrésze számomra a legkedvesebb, gyönyörű a kivitelezése, a krómdíszítések és a LED lámpák eszméletlen tökéletes harmóniában élnek együtt. Valódi mestermunka!
Az autó hátulja is folytatja az első rész sportosságát, öröm, hogy a tervezők itt sem fogytak ki az ötletekből. Igazi ütős, mai modern formájúak a LED hátsó lámpák, amelyek a dupla kipufogóvéggel együtt hozzájárulnak a dinamikus és sportos kivitelhez.
Belbecs:
Itt is a kilincsen elhelyezett gombokkal tudjuk nyitni az autó ajtajait, diszkrét hangjelzéssel, és a tükrök kinyitásával üdvözöl minket az autó. Az ajtó kinyitása után feltárul az autó igazi éke, a beltér. A Takumi kivitel igazi luxussá varázsolja ezt a kis négykerekű szépséget.
A beltér ugyanis gyönyörű barna bőr és alcantara kárpit keveréke, mindezeket mindenhol puha, jó minőségű prémium anyagok veszik körbe.
Különösen jól sikerült a kivitelezés az ajtók és a műszerfal találkozásánál, csodaszép lett a műszerfalba integrált légbeömlő.
Az autó médiarendszere egy 7 colos központi kijelzőn kezelhető, amely a váltó mögötti gombokkal kezelhető. Kapunk itt 2 DB USB csatlakozót és SD kártya csatlakozót is, a zenék USB-n keresztül is nagyon szépen szólnak a hangrendszerből. A vezetőülés elektromosan állítható, nagyon kényelmes, könnyen megtalálható a számunkra megfelelő üléspozíció, jó mélyre engedhető az ülés.
A hátsó traktus már egy picit szűkebb, itt magasan fut az övvonal, kicsit bunkerszerű a tér, ezen segítene egy panorámatető, amely egy kis fényt engedne a hátsó traktusba.
Az ajtók csukódási hangja igazán finomra, szinte már prémiumosra sikerült. A csomagtér igazi meglepetés, a külmérethez képest igazán sok csomagot elnyel, és nagyon könnyen megpakolható.
A légkondicionáló teljesen automatikus működésű, forgógombokkal kezelhető, bár a 40 fokos nagy melegben mi egy picit kevésnek találtuk a teljesítményét.
Induljunk!
Az autó lelke egy 2.0 literes 120 lóerős skyactiv elnevezésű benzinmotor, csak ezzel kapható a Takumi. A motor működése melegen igazán kifinomult, a reggeli hidegindításkor picit morog, ekkor hangos is. Amint eléri már az üzemi hőfokot, szinte rezzenéstelenül jár.
Igazi modern modellként itt is nyomógombbal kel életre a motor. A műszercsoport kialakítása is igazán sportosra sikerült. Középen nagy kerek ablakban kapott helyet a fordulatszámmérő és annak jobb alsó sarkában digitálisan kerül kijelzésre a sebesség. Ezt a sebességet a műszerfal tetején elhelyezett lapkára kivetítve is láthatjuk. Bal oldalon váltási segédlet mutatót kapunk, ami az ideális fokozatot mutatja, jobb oldalon pedig a benzinszint mutatói kaptak helyet a fedélzeti számítógép adataival együtt.
A gázpedál a padlóhoz került rögzítésre, ilyen kivitelezést is csak prémium modellben látni. Igazán kezes társ az autó a mindennapokban, könnyen belátható a karosszéria, pontos, könnyen kapcsolható a hatfokozatú váltó, jól húz a motor, a tolatókamerával és a beépített parkolásszenzorokkal pedig gyerekjáték a parkolás. A motor fogyasztása a várakozásomon felül teljesített, nálunk 6,4 liter volt az átlag, csomagokkal, autópályás és hegyes-völgyes szakaszokkal kiegészítve.
Az autó egyenesfutása sima aszfalton nagyon kellemes, pontos a kormányzás, de rossz úton picit döcögős a haladás.
A LED fényszóró működése nagyon jó, automata állásban nem kell bajlódni a lámpakapcsolással, az autó elintézi azt helyettünk. Amikor besötétedik felkapcsol a tompított világítás, amikor világos van akkor pedig csak a nappali menetfény működik. Esti fénye pedig igazi csoda, nagyon fényes, szinte nappali világosságot varázsol az autó elé, sokkal jobban nyugtatja a szemet, mint a régi hagyományos halogén világítás.
Összegzés:
Az autó tesztelése után feltettem magamnak a kérdést, hogy hova fejlődhetne még a Mazda? A prémium szintet már átlépte az autó, csodálatosan igényes a kivitelezés, előremutató a motor technológiája, a forma gyönyörű és a beltér is igazi luxusszínvonalú lett. Ha az ember meglátja ezt a felszereltségű modellt, azonnal beleszeret. Amerre csak jártunk vele, mindenki csodálta a külsejét, és akiknek a belterét is megmutattuk és érintették a finom bőrkárpitot és puha műszerfalat, azok pedig csak elismerően tudtak nyilatkozni róla. A Takumi modell lényegében a Revolution felszereltséget takarja, és automata váltóval is meg lehet rendelni a modellt. 6.500.000,- Ft-tól lehet Mazda CX-3 Takumi modellt vásárolni a magyarországi Mazda márkakereskedésekben.
Aki egy igazi vagány, és gyönyörű városi SUV modellt keres, nincs más választása, csak a CX-3 Takumi.
Köszönjük az autót a Mazda Motor Hungary-nek!
További információ:
Mazda Magyarország
A fotók a Huawei Mate 9-es mobiltelefonnal készültek
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode13.