Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

A kávé, amely egy kicsit jobbá teszi a világot

2017. október 13. - Antalfy Krisztina

Ismerd meg a Nespresso új kampányát!

A Nespresso kávérajongók folyamatosan kiváló  minőségű kávét élvezhetnek, miközben a farmerek élete is megváltozik a fenntartható módszerek alkalmazásának köszönhetően. A Nespresso új kampányában személyes közelségbe hozza a kávéfarmerek világát.

37651110901_6c103d4673_k.jpg

A Nespresso meggyőződése, hogy a minőség nem a véletlen műve, hanem tudatos tettek eredménye. A legkiválóbb minőségű kávé utáni kutatás egy sor döntéshez vezetetett; ezek egyike volt a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program elindítása 2003-ban. Az AAA Programban közvetlenül együttműködnek a farmerekkel a fenntartható kávétermelési módszerek meghonosításában, egyszerre javítva a kávé minőségét, a farmerek termelékenységét és ültetvényük életképességét.

37651108061_28eb4d3b1a_k.jpg

Hogyan csökkenthető a farmerek munkaideje? a választ a kolumbiai Jardínban működő közösségi üzem adja meg

Miközben a Nespresso szakemberei együtt dolgoztak a kolumbiai termelőkkel, kiderült, hogy eddig minden farmon más és más módszerekkel dolgozták fel a termést, ezért nehezen volt  garantálható a kávé egységesen jó minősége. A kiváló minőségű kávéellátás folyamatossága, a termelők bevételének emelése, illetve a környezet védelme érdekében a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Programja egy kis kolumbiai falu, Jardín szövetkezetével együtt épített fel egy közösségi hántolóüzemet.

Ide a farmerek elhozhatják begyűjtött kávécseresznyéjüket, hogy azokat a legegyenletesebb és legjobb minőséget biztosító módon dolgozzák fel. Ám a közösségi hántoló üzem nem csupán a kávé kiváló minőségét szolgálja – annál jóval több előnyt nyújt.

37651108701_7f6eb3734b_k.jpg

Mintegy 200 termelő viszi termését a hántolóba, ezzel akár napi négy óra munkát is megspórolhatnak, amit végre a családjukra, közösségükre és személyes kedvteléseikre fordíthatják. Mindemellett többet is keresnek, hiszen a hántolóban feldolgozott, egyenletesen jó minőségű kávéért magasabb felár jár. A hántoló a környezetet is szolgálja. A létesítmény a termelők által korábban felhasznált víz mintegy 60 százalékát megtakarítja, illetve a folyók tisztaságát is megóvja.

HÁROM FARMER, HÁROM TÖRTÉNET:

"Ha nem otthon tisztítom a kávét, hanem elviszem a hántolóba, akkor nem szennyezem a vizet. Én ezt hagyom a gyerekeimre." - mondja Humberto Galeano, egy kávétermelő, akinek nagy hasznára válik a közösségi hántolóüzem, hiszen végre maga is osztozhat lánya rajongásában a pillangók iránt. A fiatal lány jelenleg biológiát tanul az egyetemen, Humberto pedig közös szenvedélyüknek szentelheti a központi feldolgozással megtakarított idő – és az így szerzett plusz jövedelem – egy részét.

37392286470_bb0a2e664c_k.jpg

A közösségi kávéüzem egy másik termelő, a kétgyermekes családapa, Esteban Suarez életét is megváltoztatta. Régebben, mikor beérett a termés, alig láthatta a családját, hiszen jardíni gazdaságában naponta 12 órán át szüretelte a kávét, aztán késő estig hántolta, a tisztításhoz pedig már napkelte előtt talpon kellett lennie. Mindez már a múlté. A 34 éves Esteban most már a hántolóba hordja a kávéját feldolgozni.

"Este hatkor megyek a hántolóba leadni a kávét, majd indulhatok haza", mondta el Esteban. "Rengeteg időt spórolok ezzel, több időt tölthetek a feleségemmel és a gyerekekkel is, ami nagyon jó. Másnap reggel ráérek hatkor kelni, hogy újra szüreteljek. Ráadásul tudtam jelentkezni tűzoltónak is, hogy segítsek másokon. Ha látom, hogy valakinek szüksége van rám, azonnal segítek."

36979501033_2f1104f6a1_k.jpg

A kampányban szereplő harmadik termelő, Luis Angel most végre hódolhat legkedvesebb időtöltésének, a horgászásnak, és megtaníthatja rá kisfiát, Mathiast is, akivel a hántoló használata óta sokkal többet lehet együtt. A közösségi hántolóüzem másik nagy előnye, hogy a vízkezelési módszereket is javította, tisztábbá varázsolva a környék folyóit: "A hántoló nagy hatással van a közösségre," mondta. "Segítünk tisztán tartani a folyókat és az egész környezetet."

A szívmelengető történetek mögött minden esetben felfedezhető a Nespresso elkötelezett törekvése a legjobb minőségű kávé iránt.

23797258228_9f7367a6b7_k_1.jpg

Alfonso Gonzalez, a Nespresso marketing-igazgatója azt mondja: “Ezek a történetek jól példázzák: miközben arra törekszünk, hogy fenntartható módon biztosítsuk a legkiválóbb minőségű kávék beszerzését, ez a folyamat egyúttal a kávét gondozó és termelő emberek életét is sokkal jobbá teszi. Azt szeretnénk, ha a kávéfogyasztók is megismernék őket, s ezáltal megértenék, milyen történetek fűződnek a kávéhoz, amit nap mint nap fogyasztanak. Meggyőződésünk, hogy az ehhez hasonló döntéseink tesznek minket azzá, akik vagyunk.”

További információ: 
NESPRESSO

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

cameff_1501848501721.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr112961041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása