A városi sikk sosem megy ki a divatból
Mindig nagyra értékelem, amikor egy autómárka képviselője lehetőséget ad arra, hogy kipróbáljunk egy új autót itt a blogon, azonban amikor még arra is odafigyelnek, hogy az egyik legszebb, legnőiesebb négykerekűt kapjuk kézhez a gépkocsi flottájuk kínálatából, na akkor totálisan levesznek a lábamról. Valahogy így került hozzánk jelen cikkünk főszereplője is, a francia márka gyönyörű kisautója a Citroën C3, amely nem titkolom nagy kedvencem lett a teszthét alatt.
Mindig is nagy rajongója voltam a francia nyelvnek, ételeknek, sanzonoknak és persze az autóknak - mással nem összehasonlítható kényelmük és szolgáltatáskínálatuk miatt. A Citroën legújabb nemzedékű C3-as kisautója a csodaszép piros-fehér kétszínű fényezésével telitalálat volt a szívembe, de még a páromnak is tetszett.
De most nézzük, hogy beváltott-e a hozzá fűzött reményeket, volt-e annyira jó, mint ahogy kinézett?
Citroen modellhez mindeddig nem volt szerencsénk, így különösen bizsergő érzés kerített hatalmába minket, amikor reggel elindultunk az autóért. A C3-as jelenlegi nemzedéke már a harmadik a Citroennek, az első inkább az avantgarde vonalat, a második pedig a letisztult vonalat képviselte. A mostani modell inkább a látványra helyezi a hangsúlyt, igazi mással össze nem téveszthető lett a formája. Megnőtt az autó a modellváltással, és a tesztautó igazi crossover megjelenést is kapott, de vigyázzunk, mert azért meredek terepre nem való az autó.
Külcsín:
A Citroen a C3-as formájának eddig máshol nem látott köntöst álmodott meg. Épp ez a tulajdonsága szerethető annyira a gyártónak, hisz mindig a saját útjukon járnak és inkább diktálják, mint követik a divatot.
Ez az autó kívülről igazán gyönyörű lett, mindene egyedi és különleges. A tesztautó a legmagasabb Shine felszereltséggel érkezett hozzánk, amely sajnos nagyon sok feláras kiegészítőt viselt, ami ugye nem alaptartozék, de ezek megrendelése mindenképp javallott, hogy ilyen divatos és kényelmes legyen az összkép.
A lámpák a legnagyobb kedvenceim voltak az autónak. Az orrészen 3 részre voltak osztva az autó világítótestei. A legfelsőbb szinten a Citroen márkalogó folytatásai voltak a nappali LED-es menetfények. Alatta található a fő fényszóró, amelyek sajnos nem Ledesek. Ezek alatt pedig a ködlámpák, amelyek igazi divatmodellként a tető színével megegyező színű díszkeretet kaptak.
Az autó oldalán egy levegővel telített műanyag kiegészítő, ún. Airbump oldalvédő került elhelyezésre, amely a parkolóban nekiütköző bevásárló kocsi sérüléseitől kívánja óvni a karosszériát. Sajnos az oldalvédő egyéb védelmet nem igazán nyújt, mert pl. ajtórányitás ellen nem pont ott véd ahol kellene. Ez inkább szép, mint hasznos kiegészítő.
Az autó teteje piros fényűre lett színezve, a C oszlopon még nagyon szép fekete matrica választja el a karosszéria alsó fehér színétől. Amikor felnyitjuk a csomagtartót látható, hogy egyébként ez csak matrica, ennek ellenére nagyon szép. A hátsó traktus is dinamikusan divatosra sikerült, a lámpák 3d formai játéka nagyon jó, főleg éjszaka, de sajnos nem Led-es technikájúak.
Az autót körülburkolták a crossover feelinget erősítő műanyag burkolatokkal, amely igazán harmonikusan él együtt a tesztautó 17 colos gyönyörű alufelnijeivel. Egyszóval az összkép nagyon bejövős.
Belbecs:
Az autó belsejében folytatódik a külsőhöz hasonló formai forradalom. Természetesen kulcs nélküli, nyomógombos indítású az autó, így a kilincs érintésére nyílik az autó ajtaja.
Külön kiemelném az autó ajtajain elhelyezett bőrborítású behúzót, amely egy bőrönd fogantyújához hasonlít. Ez az egyik személyes kedvenc részletem.
Az ajtó egyébként nagyon könnyen, tágra nyílik, könnyű a ki-beszállás, szép a csukódási hangja. Az ülések formája és kinézete a legújabb divat szerinti, harmonizál a külső színekkel, ebben éppen piros szegélyek díszitik. A piros szín visszaköszön továbbá a műszerfal szegélye körül is.
Az ülésben helyet foglalva könnyen megtaláljuk az ideális vezetési pozíciót , tág határok között állítható az ülés, nagy a belső tér. Előnyben vannak még a kisebb növésű vezetők is, ugyanis máshol nem látott módon előre lehet húzni az ülést. A műszerfal még a régi iskolát követi, sajnos még nem digitális, de nagyon könnyen leolvasható.
Bal oldalon a km/h mutatója, jobb oldalon pedig a fordulatszám mutatója kapott helyet. Az órák közrefogják a kis központi kijelzőt, amelyen a fedélzeti számítógép adatai hívhatóak elő. Öröm, hogy kapott az autó vízhőfokmérőt is, sok autóban már ez elmarad. Mellette található egyébként a benzinszint mérője. A formai játék folytatódik a légbeömlők megjelenésében is, nagyon különleges és szép a kinézetük a krómszegéllyel.
Az autó médiarendszere egy 7 colos kijelzőn keresztül tudatja velünk az autó lehetőségeit. Ugyanis a légkondicionáló működésétől, a rádió, zene és navigációs rendszeren keresztül minden ezen a kijelzőn keresztül kezelhető. Kicsit körülményes, hogy a légkondicionáló beállításait a menüben keresgélve kell állítani, egy kis megszokást igényel. A rendszerhez tudjuk kapcsolni természetesen a mobiltelefonunkat is, és a pendriveon elhelyezett zenénket is. Az autó hangszórói egyébként sajnos csak az átlagos szintet ütik meg, az autó szinte kiállít egy prémium kategóriás hangrendszerért. Az autó forradalmi újítása egyébként a ConnectedCam nevezetű fedélzeti kamera említhető, amellyel az autó képeket is tud készíteni mindenről, többet között a forgalomról is. Ezek a képek wifi vagy usb kapcsolaton keresztül küldhetőek tovább.
A hátsó traktus 2 felnőttnek is kényelmes, de a hosszú lábú barátnőknek már kevés a hely. A szüleim például vígan elfértek a 150 cm-es magasságukkal, míg elgurultunk velük a közeli bevásárlóközpontba, de az 5 éves unokaöcsém számára valódi játszótér paradicsom a hátsó ülés, Matyi minden egyes percét imádta, amit ebben az autóban töltött a játékaival és plüsseivel.
A csomagtartó kisautóhoz mérten eléggé tágas, még költöztetés alkalmával is meglepő terjedelmű csomagot tudtunk elrejteni benne. Akinek már volt szerencséje átesni a költözés gyötrelmes pillanatain, az tudja, hogy bizony egy ilyen procedúra nem kevés cuccal jár – főleg ha még egy kisgyerek is a család része. A sok bedobozolt emlék mellett helyet kellett kapjon a kiságy, a rengeteg játék s néhány vállfán hagyott nagykabát, az új szerzeményekről már nem is beszélve. De jelentem minden épségben átkerült, még az egy méteres antik tükör is túlélte, köszönhetően a Citroën C3 belterének.
Induljunk!
Az autó lelke egy 1.2 82 lóerős 3 hengeres erőforrás, amely alapjáraton kellemetlen hangú, rezegteti a kormányt és a váltót, de a fordulatszám növelésével kisimul a működése, országúton csend honol a kabinban. A motor fogyasztása visszafogott (5-6 liter), mégis igazán dinamikus haladást tesz lehetővé.
Francia modellhez hűen nagyon puha a futómű beállítása, ezért fékezéskor erősen bólint a karosszéria. Ennek a puha felfüggesztésnek ugyanakkor az előnye a komfortos haladás és magas fokú úthiba elnyelő képesség.
Még a 17 colos alufelnijével sem botlábú a C3-as. Az autó még nagy sebességgel is pontosan követi az ívet, biztos a haladás. A kormány fogása nagyon jó, puha, könnyű, kis erővel forgatható. A kezelőszervek is puhán járnak, a kormányon elhelyezett nyomógombokkal szinte minden vezérelhető az autóban. A váltó francia modellekhez képest hosszú úton jár, annyira nem is pontos, a hátramenetet pedig minden második alkalommal vette csak be. A navigációs rendszerrel is rendelkezik, elsőre azt gondoltam, hogy nagyon okos és jó a rendszer, de egyik alkalommal annyira félrevitt minket, hogy körülbelül fél órát kellett kolbászolni a valódi úticélunk felé.
Az autó fel volt szerelve holttérfigyelő rendszerrel is, ez nagyon hasznos a mindennapi közlekedésben. Parkoláskor a tolatókamera és a beépített érzékelők állnak rendelkezésre.
Összegezve:
A Citroen városi Crossover génekkel beoltott kisautója betalált a szívembe. Szerintem egy család hétköznapjaihoz is ugyanolyan remek partnernek bizonyul, mint egy egyedülálló városi nő legcsajosabb pillanataihoz. Megjelenése formabontó, szolgáltatásai és kényelme szinte felül múlja az elvárásokat, s remélem a megbízhatóságával sem lesz gond – olyan hosszú időre sajnos nem maradt nálunk. Citroen C3-ast 2.999.000,- Ft-tól adnak a márkakereskedők, de aki a tesztautóhoz hasonló megjelenésűt szeretne az 5 millió forint körüli összegre számíthat.
Köszönjük a lehetőségét a Citroen Magyarországnak.
További információ:
Citroen Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_