Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

CITROEN C3 legszebb modellje // TESZT

2017. október 23. - Antalfy Krisztina

A városi sikk sosem megy ki a divatból

Mindig nagyra értékelem, amikor egy autómárka képviselője lehetőséget ad arra, hogy kipróbáljunk egy új autót itt a blogon, azonban amikor még arra is odafigyelnek, hogy az egyik legszebb, legnőiesebb négykerekűt kapjuk kézhez a gépkocsi flottájuk kínálatából, na akkor totálisan levesznek a lábamról. Valahogy így került hozzánk jelen cikkünk főszereplője is, a francia márka gyönyörű kisautója a Citroën C3, amely nem titkolom nagy kedvencem lett a teszthét alatt.

22071377_102121463876880_1906649674773692416_n.jpg

Mindig is nagy rajongója voltam a francia nyelvnek, ételeknek, sanzonoknak  és persze az autóknak - mással nem összehasonlítható kényelmük és szolgáltatáskínálatuk miatt. A Citroën legújabb nemzedékű C3-as kisautója a csodaszép piros-fehér kétszínű fényezésével telitalálat volt a szívembe, de még a páromnak is tetszett.

img_20171001_145321.jpg

De most nézzük, hogy beváltott-e a hozzá fűzött reményeket, volt-e annyira jó, mint ahogy kinézett?

Citroen modellhez mindeddig nem volt szerencsénk, így különösen bizsergő érzés kerített hatalmába minket, amikor reggel elindultunk az autóért. A C3-as jelenlegi nemzedéke már a harmadik a Citroennek, az első inkább az avantgarde vonalat, a második pedig a letisztult vonalat képviselte. A mostani modell inkább a látványra helyezi a hangsúlyt, igazi mással össze nem téveszthető lett a formája.  Megnőtt az autó a modellváltással, és a tesztautó igazi crossover megjelenést is kapott, de vigyázzunk, mert azért meredek terepre nem való az autó. 

img_20171001_153506-01.jpeg

Külcsín:

A Citroen a C3-as formájának eddig máshol nem látott köntöst álmodott meg. Épp ez a tulajdonsága szerethető annyira a gyártónak, hisz mindig a saját útjukon járnak és inkább diktálják, mint követik a divatot.

img_20171001_145549.jpg

Ez az autó kívülről igazán gyönyörű lett, mindene egyedi és különleges. A tesztautó a legmagasabb Shine felszereltséggel érkezett hozzánk, amely sajnos nagyon sok feláras kiegészítőt viselt, ami ugye nem alaptartozék, de ezek megrendelése mindenképp javallott, hogy ilyen divatos és kényelmes  legyen az összkép.

img_20171001_152739.jpg

A lámpák a legnagyobb kedvenceim voltak az autónak. Az orrészen 3 részre voltak osztva az autó világítótestei. A legfelsőbb szinten a Citroen márkalogó folytatásai voltak a nappali LED-es menetfények. Alatta található a fő fényszóró, amelyek sajnos nem Ledesek. Ezek alatt pedig a ködlámpák, amelyek igazi divatmodellként a tető színével megegyező színű díszkeretet kaptak.

img_20171001_152447.jpg

Az autó oldalán egy levegővel telített műanyag kiegészítő, ún. Airbump oldalvédő került elhelyezésre, amely a parkolóban nekiütköző bevásárló kocsi sérüléseitől kívánja óvni a karosszériát. Sajnos az oldalvédő egyéb védelmet nem igazán nyújt, mert pl. ajtórányitás ellen nem pont ott véd ahol kellene. Ez inkább szép, mint hasznos kiegészítő.

img_20171001_145220.jpg

Az autó teteje piros fényűre lett színezve, a C oszlopon még nagyon szép fekete matrica választja el a karosszéria alsó fehér színétől. Amikor felnyitjuk a csomagtartót látható, hogy egyébként ez csak matrica, ennek ellenére nagyon szép. A hátsó traktus is dinamikusan divatosra sikerült, a lámpák 3d formai játéka nagyon jó, főleg éjszaka, de sajnos nem Led-es technikájúak.

img_20171001_153548.jpg

Az autót körülburkolták a crossover feelinget erősítő műanyag burkolatokkal, amely igazán harmonikusan él együtt a tesztautó 17 colos gyönyörű alufelnijeivel.  Egyszóval az összkép nagyon bejövős.

img_20171001_155159.jpg

Belbecs:

Az autó belsejében folytatódik a külsőhöz hasonló formai forradalom. Természetesen kulcs nélküli, nyomógombos indítású az autó, így a kilincs érintésére nyílik az autó ajtaja.

img_20171001_154145-01.jpeg

Külön  kiemelném az autó ajtajain elhelyezett bőrborítású behúzót, amely egy bőrönd fogantyújához hasonlít. Ez az egyik személyes kedvenc részletem. 

img_20171001_154233.jpg

Az ajtó egyébként nagyon könnyen, tágra nyílik, könnyű a ki-beszállás, szép a csukódási hangja. Az ülések formája és kinézete a legújabb divat szerinti, harmonizál a külső színekkel, ebben éppen piros szegélyek díszitik. A piros szín visszaköszön továbbá a műszerfal szegélye körül is.

img_20171001_152405.jpg

Az ülésben helyet foglalva könnyen megtaláljuk az ideális vezetési pozíciót , tág határok között állítható az ülés, nagy a belső tér. Előnyben vannak még a kisebb növésű vezetők is, ugyanis máshol nem látott módon előre lehet húzni az ülést. A műszerfal még a régi iskolát követi, sajnos még nem digitális, de nagyon könnyen leolvasható.

img_20171001_152308.jpg

Bal oldalon a km/h mutatója, jobb oldalon pedig a fordulatszám mutatója kapott helyet. Az órák közrefogják a kis központi kijelzőt, amelyen a fedélzeti számítógép adatai hívhatóak elő. Öröm, hogy kapott az autó vízhőfokmérőt is, sok autóban már ez elmarad. Mellette található egyébként a benzinszint mérője. A formai játék folytatódik a légbeömlők megjelenésében is, nagyon különleges és szép a kinézetük a krómszegéllyel.

img_20171001_150210.jpg

Az autó médiarendszere egy 7 colos kijelzőn keresztül tudatja velünk az autó lehetőségeit. Ugyanis a légkondicionáló működésétől, a rádió, zene és navigációs rendszeren keresztül minden ezen a kijelzőn keresztül kezelhető. Kicsit körülményes, hogy a légkondicionáló beállításait a menüben keresgélve kell állítani, egy kis megszokást igényel. A rendszerhez tudjuk kapcsolni természetesen a mobiltelefonunkat is, és a pendriveon elhelyezett zenénket is. Az autó hangszórói egyébként sajnos csak az átlagos szintet ütik meg, az autó szinte kiállít egy prémium kategóriás hangrendszerért. Az autó forradalmi újítása egyébként a ConnectedCam nevezetű fedélzeti kamera említhető, amellyel az autó képeket is tud készíteni mindenről, többet között a forgalomról is. Ezek a képek wifi vagy usb kapcsolaton keresztül küldhetőek tovább. 

connected-cam.jpg

A hátsó traktus 2 felnőttnek is kényelmes, de a hosszú lábú barátnőknek már kevés a hely. A szüleim például vígan elfértek a 150 cm-es magasságukkal, míg elgurultunk velük a közeli bevásárlóközpontba, de az 5 éves unokaöcsém számára valódi játszótér paradicsom a hátsó ülés, Matyi minden egyes percét imádta, amit ebben az autóban töltött a játékaival és plüsseivel.  

img_20171001_155855.jpg

A csomagtartó kisautóhoz mérten eléggé tágas, még költöztetés alkalmával is meglepő terjedelmű csomagot tudtunk elrejteni benne. Akinek már volt szerencséje átesni a költözés gyötrelmes pillanatain, az tudja, hogy bizony egy ilyen procedúra nem kevés cuccal jár – főleg ha még egy kisgyerek is a család része. A sok bedobozolt emlék mellett helyet kellett kapjon a kiságy, a rengeteg játék s néhány vállfán hagyott nagykabát, az új szerzeményekről már nem is beszélve. De jelentem minden épségben átkerült, még az egy méteres antik tükör is túlélte, köszönhetően a Citroën C3 belterének.

img_20171001_153904.jpg

 Induljunk!

Az autó lelke egy 1.2 82 lóerős 3 hengeres erőforrás, amely alapjáraton kellemetlen hangú, rezegteti a kormányt és a váltót, de a fordulatszám növelésével kisimul a működése, országúton csend honol a kabinban. A motor fogyasztása visszafogott (5-6 liter), mégis igazán dinamikus haladást tesz lehetővé.

_jl85289.jpg

Francia modellhez hűen nagyon puha a futómű beállítása, ezért fékezéskor erősen bólint a karosszéria. Ennek a puha felfüggesztésnek ugyanakkor az előnye a komfortos haladás és magas fokú úthiba elnyelő képesség.

22810081_10212289128916618_550763227_o.jpg

Még a  17 colos alufelnijével sem botlábú a C3-as. Az autó még nagy sebességgel is pontosan követi az ívet, biztos a haladás. A kormány fogása nagyon jó, puha, könnyű, kis erővel forgatható. A kezelőszervek is puhán járnak, a kormányon elhelyezett nyomógombokkal szinte minden vezérelhető az autóban. A váltó francia modellekhez képest hosszú úton jár, annyira nem is pontos, a hátramenetet pedig minden második alkalommal vette csak be. A navigációs rendszerrel is rendelkezik, elsőre azt gondoltam, hogy nagyon okos és jó a rendszer, de egyik alkalommal annyira félrevitt minket, hogy körülbelül fél órát kellett kolbászolni a valódi úticélunk felé.

img_20171001_153213-01.jpeg

Az autó fel volt szerelve holttérfigyelő rendszerrel is, ez nagyon hasznos a mindennapi közlekedésben. Parkoláskor a tolatókamera és a beépített érzékelők állnak rendelkezésre.

img_20171001_154555-02.jpeg

Összegezve:

img_20171001_155519-01.jpeg

A Citroen városi Crossover génekkel beoltott kisautója betalált a szívembe. Szerintem egy család hétköznapjaihoz is ugyanolyan remek partnernek bizonyul, mint egy egyedülálló városi nő legcsajosabb pillanataihoz. Megjelenése formabontó, szolgáltatásai és kényelme szinte felül múlja az elvárásokat, s remélem a megbízhatóságával sem lesz gond – olyan hosszú időre sajnos nem maradt nálunk. Citroen C3-ast 2.999.000,- Ft-tól adnak a márkakereskedők, de aki a tesztautóhoz hasonló megjelenésűt szeretne az 5 millió forint körüli összegre számíthat. 

Köszönjük a lehetőségét a Citroen Magyarországnak. 

További információ:
Citroen Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

cameff_1501848501721.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4013065640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása