Az okos kis mindenes
A Skoda legkisebb modellje járt nálunk teszten, amelyben a cseh gyár minden tudása benne volt, amit ma nyújtani lehet a kisautók között. Kivitelezése minőségi, megjelenése nagy autós, minden benne van, amire egy embernek szüksége lehet. Nézzük mit nyújt a Fabia.
A Skoda márka a Volkswagen égisze alatt igen nagy minőségi fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. Az eladások szárnyalnak, és a jövőben újabb és újabb, jobbnál jobb modellek érkeznek tőlük. A családunkban több Skoda modell is megfordult már régebben, nagyon meg voltunk velük elégedve, mindig hűen szolgáltak ki minket és a megbízhatóságukkal is mindig minden a legnagyobb rendben volt.
A Fabia, mint típus 1997-ben mutatkozott be és elhozta a Skoda számára az elismerést és ahogyan a márka az akkori reklámokban sugallta „egy új kategóriát is”, amely azt takarta, hogy akkoriban a kocsi mérete nagyobb volt, mint az akkori kisautókategória résztvevőinek. Volkswagen minőséget ígért jóval olcsóbban és ez bejött a vevőknek. A Fabiat vitték mint a cukrot. A kevésbé sikeres második generációs modell után immár a harmadik nemzedékénél tart a Fabia és mára jóval közelebb került a tökéleteshez, mint valaha.
Külcsín:
Az autó külső megjelenése megtéveszti szemlélőjét, sokkal kisebb autónak mutatja magát kívülről, mint amekkora valójában. A tesztautó Style felszereltségű volt, amely tartalmazta a LED-es menetfényeket a sötétített fényszórókkal együtt, és a 15 colos alufelni készletet is. Rendelhető az autóhoz 17 colos felnikészlet is, én azokkal együtt rendeltem volna meg az autót. A kivitelezés minősége nagy autós, egyenletesek az illesztések, nagyon szépen sikerült a kék fényezés is. A hűtőmaszk skoda logója zöldről feketére váltott, amely egy ezüst szegéllyel lett keretbe foglalva, szép.
A hűtőmaszk egyébként a többi nagyobb Skoda modellre hajaz, ezzel is hangsúlyozva a nagy autós feelinget. Sajnos az autóhoz nem rendelhető sem LED, sem Xenon fényszóró, ezekért kár. A hátsó traktus keveset változott az elődmodellhez képest, szinte csak a lámpák rajzolata más. Én úgy fogalmaznék inkább, hogy az autó sokkal letisztultabb, németesen tökéletes lett, ehhez csak a részleteken kellett már finomítani. A hátsó lámpák formája a többi Skoda modell mintájára fektetett U alakot mintáz, szépek, de sajnos ők sem LED-esek.
Az autó vezetőajtaja egy nagyon szép, színre fényezett kilincsel nyitható. Az ajtók tágra nyithatóak, könnyű a ki és beszállás. Az ajtók csukódási hangja csak átlagosan sikerült, ezt én még finomítanám.
Belbecs, avagy kerüljünk beljebb:
Az autó hagyományos bicskakulcsos távirányítóval nyitható, tehát itt még nem nyomógombbal tudunk indítani, de ez a lehetőség extraként rendelhető egyébként.
Az autó belső formavilága nagyon eltalált, minőségi, sokkal nagyobb kategóriát idéz. A vezetőülésben helyet foglalva nagyon könnyen megtalálható az ideális vezetői pozíció, kényelmes az ülés. A kormány jó fogású, puha bőrrel bevont, sajnos a tesztautó nem tartalmazott a kormányon elhelyezett kezelőgombokat. Puha anyagok veszik körbe egyébként a vezetőt, és nagyon szépen sikerült az utas előtti ezüst dísz is a műszerfalon.
Az óracsoport még nem digitális, de ez nem is baj, hibátlanul olvasható minden adat rajta. Bal oldalon a fordulatszámmérő, jobb oldalon pedig a kilométer óra mutatója szerepel, amelyek közre fogják a MAXI-Dot nevezetű kijelzőt, amely a fedélzeti számítógép adatit jeleníti meg. A légbeömlők is nagyon szépen sikerültek, az ezüst szegély nagyon eltalált rajtuk, mestermunka. A központi multimédiás rendszer kijelzője szép, jó felbontású, bár nagyon pici, ebből is kötelező megrendelni a nagyobb 7 colos verziót.
A rendszerhez tudjuk csatlakoztatni a mobiltelefonunkat és az USB-n keresztül a pendriveunkat is. A Skoda Sorrund nevezetű hangrendszere pedig nagyon szépen szól, igazi koncerterem lesz az utastérből. A légkondicionáló hagyományos tekerőgombokkal állítható,nem éreztük hiányát az automatikus ClimaTronic rendszernek.
Hiányát csak a beépített napfénytetőnek éreztem, enélkül nem emelhető a kabin egyébként sötét tónusú fénye, mindenképp érdemes megrendelni. A hátsó traktus a kategória átlagát képviseli, magas vezető mögött sajnos már kevés a hely.
A csomagtér viszont eléggé nagyra sikerült, nagyon jól is pakolható. A nagy bevásárlás, hétvégi kiruccanás minden körülmények között elvégezhető az autóval.
Induljunk:
Tesztünk nagy meglepetése az autó motorja. Ilyen jellegű dinamikát egy ilyen kis motortól még nem tapasztaltunk. Igazi rakéta az autó, amely olyan mértékű meglepetést tud okozni a forgalom többi szereplőjének, hogy azok csak ámulnak. A kis 998 cm3 lökettérfogatú 110 lóerős 3 hengeres erőforrás működése egyébként egy picit nyers, de a fogyasztása miatt (5-6 liter) és a dinamikája miatt tényleg szerethető, magával ragadó. A motorhoz egy 6 fokozatú váltót párosítottak a mérnökök, amely nagyon pontosan, könnyen kapcsolható, a beépített könyöklőnek köszönhetően pihentetőek a váltások is.
A kisautó vezetése gyerekjáték, a kormány és úgy egyébként minden kezelőszerv nagyon könnyen és pontosan jár, minden porcikája összeszedettséget és átgondoltságot sugároz. Az autó futóműve a Volkswagen legjobb hagyományait tükrözi, szépen vasalja ki az úthibákat, nagy sebességnél is teljesen rezzenéstelen és pontos a haladás. Nagy sebességnél sincs motor, futómű, vagy szélzaj. A tükrökből jól belátható az autó egésze, parkoláskor pedig a beépített parklóradar és tolatókamera siet a segítségünkre.
Összegezve:
Skoda harmadik nemzedékével visszatért oda, ahonnan 1997-ben az első generációval elindult. Előremutató a technika, minőségi a kivitelezés. Nagyon szerethető ez a kis autó. Vezetése közben az embernek nem igényli, hogy nagyobb autója legyen. A Fabia 2.999.999,- Ft-tól kapható, de a tesztautó 1.0 literes 110 lőerős TSI motorral szerelt változatáért legalább 3.500.000,- Ft-ot kell a kereskedésekben hagyni. Szerintünk megéri.
Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Porsche Hungáriának.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamo