Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

MAZDA3 SPORT // Női szemmel

2017. november 13. - Antalfy Krisztina

Zoom Zoom Together!

Márciusban, amikor kigurultunk az első tesztautóval, még nem gondoltam volna, hogy egyszer eljutok arra a pontra, amikor legalább annyira fognak érdekelni a karakteres autók, mint a lenyűgöző ruhák. Persze túlzás lenne azt állítani, hogy a kocsik minden apró részletét ismerem már, de az biztos, hogy gyermeki izgalom kerít hatalmába, amikor egy újabb szépséggel tölthetek el egy hosszú, és igen kalandos hetet. Az alábbi poszt főszereplője ezúttal a japán márka 5 ajtós, tűzvörös Mazda 3 Sport modellje.   

22709609_122298028450962_7868187328139755520_n.jpg

***

KÜLSŐ MEGJELENÉS

A Mazda 3 Sport modellje minden részletében rendkívül izgalmas, fiatalos és valóban nagyon sportos, mely eredeti és dinamikus formavezetésének köszönhetően pillanatok alatt felhívja magára a figyelmet, s emellett lényeges erőt kölcsönöz sofőrjének az utakon is.

22344454_368394116928128_1567387626787307520_n.jpg

Engem már a szalonban levett a lábamról az autó lenyűgöző megjelenése, melyet, mint később megtudtam, a díjnyertes KODO – A mozgás lelke formatervezési filozófiának köszönhet. És ha már így elidőzünk kicsit a külső részleteknél, bizony meg kell emelnem minden kalapomat az autó tervezői előtt, hisz a Mazda3 egyszerre erőteljes, lendületes, mégis végtelenül elegáns, nőies, és számomra elképesztően simulékony, legalább is, ami az autó formatervezési szépségét illeti. Már álltában is olyan dinamizmust sugároz, hogy szinte ellenállhatatlan vágyat ébreszt a vezetésre minden őt figyelő ember számára. 

22221304_1699178970152177_5109616287315656704_n.jpg

Színében pedig engem totálisan elkábított, eleve imádom a vöröset, de ez a metál színű, mély, intenzív vörös, pontos nevén Soul piros, teljes mértékben megtestesíti mindazt a vágyat, amit egy nő is érezhet egy gyönyörű autó iránt.

received_1569965556405349.jpeg

Bár nem ez az első ilyen autó, ami nálunk járt, de engem még mindig óriási izgalommal tölt el az a látvány, ahogy parkolás után automatikusan behajtódnak a külső visszapillantó tükrök. Nekem már ez is ouu érzés!

received_1570013116400593-01.jpeg

Mindenkinek bejött ez a kocsi!

BELSŐ DESIGN

A mi Mazda3 modellünk épp egy nagyon aktív, ügyintézős-szaladgálós héten került hozzánk, így nem sok időt hagytunk számára a pihenésre - reggel útnak indultunk vele, késő este pedig hulla fáradtan haza estünk. A kettő között pedig végig araszolta velünk a reggeli, pesti dugót, kibírta a több körös hajszát a parkolóhelyek után, elviselte a csajos estéket a barátnőimmel, könnyedén vette, amikor tele pakoltuk krizantémokkal, és simán elbírta azt is, amikor berobbantunk párommal az IKEA-ba, ahonnan bizony nem csak illatgyertyákat, de új könyves polcokat is hazahoztunk ezzel a szuper autóval.    
23549522_1570049593063612_1074851669_n_1.jpgAz első benyomásom a Mazda3 sport modell belső terével kapcsolatban szintén remek volt, nem okozott csalódást számomra. Szemmel láthatóan a tervezők nagyon odafigyeltek a legapróbb részletekre is, igényes kidolgozású, vezető- és utasközpontú belső tere prémium minőségű anyagok felhasználásával és rendkívüli precizitással készült. A lenyűgözően tágas, luxuskivitelű fülke sportos ülésekkel és elektromos kézifékkel volt ellátva, míg a színes öltésekkel varrt, puha tapintású anyagok tökéletes kényelmet biztosítanak a vezetéshez.  A vezetőfülke fényűző megjelenését az új formatervezésű műszerfal, a bőrborítású, fűtött kormánykerék és a szellőzőrácsokat díszítő krómhatású tárcsák tették még vonzóbbá.

23548065_1570012936400611_324131850_n.jpg

Mi sem bizonyítja jobban az utastér különleges megjelenését, mint azok a finom, letisztult vonalak, biztonságérzetet keltő formavilágú részletek, igényes kidolgozások és különböző textúrájú anyagok, melyekkel nap mint nap találkozhattam, amikor beszálltam az autóba. Egyszerűen öröm volt ránézni és élmény volt beleülni, hisz a színek és anyagok tökéletes harmóniában illettek egymáshoz.  

Új tervezésű, fűtött kormány

A Mazda3 amellett, hogy tágas belső tere remek vezetési környezetet biztosít, most továbbfejlesztett, bőrbetétes, kis méretű kapcsolókkal és légzsákborítással ellátott, ergonomikus kormánykerékkel is fel volt szerelve. Ez lehetővé teszi a vezető számára a hangrendszer és a sebességszabályozó könnyed vezérlését, valamint a motor indítását követően ez a kormány gyorsan felmelegszik.

23549763_1570049676396937_1210840195_n.jpg

Bár nem tudtam érdemben letesztelni ezt a szuper funkcióját a kocsinak - tekintve, hogy október első hetében került hozzánk, amikor még javában tombolt a vénasszonyok nyara, azért remek találmánynak tartom, ami főleg nekünk nőknek tehet jó szolgálatot a hideg, fagyos téli napokon, mert így legalább nem fagy rá a kezünk a bőrkormányra, és nem kell folyton a kesztyű után kutatni a táskánkban. 

23549752_1570013053067266_1870549306_n.jpg

HÉTKÖZNAPOKAT MEGKÖNNYÍTŐ TECHNOLÓGIA

Egy olyan világban élünk, melyben nem tudunk meglenni okoskészülékeink, és még okosabb telefonjaink nélkül. Ma már életünk természetes velejárója, hogy szinte mindent a telefonunkon intézünk. Bizony ébredéskor nekem is első dolgom, hogy lecsekkolom a Facebook üzenőfalamat, majd elolvasom az emailjeimet, és napközben, ha épp nem jutok gép közelébe, a telefonomon keresztül intézem a fontos, hivatali ügyeimet is. Így elvárom, hogy az autóm is partner legyen ebben a rohanásában. 

23574369_1570013073067264_1133237598_n.jpg

Szerencsére a Mazda3 Sport modellje remekül fel van szerelve minden olyan technikai kütyüvel, amely úgy nyújt önfeledt, mégis biztonsági vezetési élményt a sofőrnek, hogy az közben szórakoztatóan élvezheti az autóban töltött perceket, órákat.

Információs és szórakoztató rendszer

Bár a zeneválasztáson gyakran összevesztünk a párommal, abban azért egyet értettünk, hogy a 7”-os színes érintőképernyős kijelző, akár a kormány mögött, akár az anyós ülésen ülve, könnyedén kezelhető volt, a tetszetős, multimédia-vezérlő segítségével pedig egy mozdulattal elérhettük a rádiót, a zenelejátszót, a közösségi oldalakat, vagy a navigációs rendszert. 

jj.jpg

A Mazda3-ra jellemző Jinba Ittai, azaz az összekapcsolódás élménye a jármű információs és szórakoztató rendszerében is megnyilvánult, ezáltal mindig könnyedén tarthattuk a kapcsolatot a barátainkkal, telefon előkeresése nélkül is felhívhattuk a szüleinket, vagy küldhettünk üdvözlő sms-t a sógornőmnek. Az utasításrendszer segítségével úgy működtethettük az egész rendszert, hogy közben le sem kellett vennünk szemünket az útról. 

23548126_1570049579730280_1312052155_n.jpg

Aktív vezetői kijelző

Az ADD fontos vezetési információkat jelenít meg anélkül, hogy elterelné a járművezető figyelmét az útról. A  színes kijelzős ADD nagyobb felbontású, így minden környezetben sokkal jobban látható és olvasható. Az ADD-n többek között a következők információi jelennek meg: járműsebesség, sebességszabályozó automatika, fordulási irányok, távolság és sávváltás, sávtartó rendszer (LAS), jelzőtábla-felismerés, radaros sebességszabályozó automatika.

23574112_1570049643063607_1336400531_n.jpg

Mindaz, ami a Mazda3 modellt igazán különlegessé teszi

ÖRÖMTELI VEZETÉSI ÉLMÉNY

A Mazda3 kormánya mögött ülni olyan élmény, amit mindenkinek meg kellene tapasztalnia legalább egyszer az életében. Az autó dinamizmusa, lendületes formavilága pillanatok alatt átveszi az irányítást az érzékeink felett, így mindig elégedettek, jókedvűek és energikusak leszünk vezetés közben, de megjegyzem, az anyós ülésen ülve sem rosszabb a helyzet.
22637743_702603173262502_6983572430514028544_n.jpg

Jinba Ittai vezetési élmény pedig még érzékletesebb a továbbfejlesztett SKYACTIV JÁRMŰDINAMIKÁVAL, amely valóban zökkenőmentes kormányzást és precíz irányítást tett lehetővé - úgy a pesti utakon, mint az autópályán, miközben vidékre utaztunk. Nem mellesleg meg kell jegyeznem, hogy a Mazda3 modellünk amellett, hogy élvezetes vezetési és utazási élményt nyújtott számunkra, bizony nem fogyasztott sokat, köszönhetően üzemanyag-takarékos működésének. A Mazda3 ugyanis a vezető szándékainak megfelelően reagál, ami a Mazda járművekre jellemző módon szoros kapcsolatot teremt a jármű és a vezető között.

Kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer

Az új autóknál már elengedhetetlen a kulcs nélküli indítás, ebben a modellben is megtalálható volt ez a rendszer. Itt is a kilincs érintésére tárul fel az autó beltere, a vezetőülésben helyet foglalva pedig elegáns nyomógombbal kel életre a jármű motorja. Nagyon kifinomultan, a Mazdához méltóan csodálatosan működik a rendszer. 

23574180_1570084503060121_81069180_n.jpg

Váltó és kormány

A Mazdák mindig híresek voltak arról, hogy igen jó minőségű és kapcsolási érzetű váltókkal készülnek. Mára eljutottak oda, hogy ez a mérce az autóiparban. Ilyen jó minőségű váltót máshol nem kapni. Igazán kényelmes helyre került, csodálatosan pontos és könnyen kapcsolható a váltó. A tesztautó egy 6 sebességes váltóval került felszerelésre, de természetesen kapható automatikus váltóval is. De aki magas fokú vezetési élményre vágyik, csak is kézi váltóval vegye. Az autó terelése nagyon pontosan és könnyen kivitelezhető a jó fogású kormánnyal. 

23574194_1570049653063606_1670978772_n.jpg

Gyorsulás

Bár nem volt szándékunkban agyon dicsérni az autót, de bizony csak jót tudunk mondani erről a modellről. A 2 literes 165 lóerős modellünk,szűkebb, pesti utcákban könnyedén manőverezhető volt, hegymenetben a Mátra felé is minden gond nélkül felment, de valódi egyénisége az akadálymentes autópályán mutatkozott meg igazán, ahol úgy kirobbant a többi autó közül, mint a nyíl, s úgy ment, mint egy kis tekegolyó. 

Üzemanyag-fogyasztás

Dinamizmusa és kifinomultsága a fogyasztásra nincs hatással, igazán keveset fogyaszt az autó, a teszthét alatt a fogyasztási átlag 8 literre jött ki. Ez a fogyasztás egy ilyen kvalitású autó tekintetében igazán elismerésre méltó. 
dd.jpg

FEJLETT BIZTONSÁG

Már most leszögezem, nagyon szeretem a kis családi autónkat, de sajnos a mi Suzink (Suzuki SX4) meg sem közelíti a Mazda3 Sport modelljét. Imádtam benne mindent, szerintem a japán tervezők az új biztonságot nyújtó eszközöket különösképp a nők számára alkották meg. Az egyik ilyen nagy kedvencem a hátsó kamera, mely hátsó keresztforgalmi figyelmeztetéssel, a jelzőtábla-felismeréssel, visszagurulás-gátló rendszerrel (HLA), tolatási Smart City Brake Support rendszerrel és egyéb funkciókkal is rendelkezik.

ss.jpg

Aztán ott van a  sávtartó rendszer, mely segít a kormányzásban, ha véletlenül elhagynánk a saját sávunkat. A vezetői koncentrációra figyelmeztető rendszert (DAA) különösen remeknek tartom, mely figyeli a vezető viselkedését, és figyelmezteti a sofőrt, ha szünetet kell tartania. Ez akkor jön jól, amikor egy hosszabb útra indulunk, pl. ha az ünnepek alatt elugranánk a rokonainkhoz vidékre, vagy hozzám hasonlóan Romániába, Segesvárra, ahova csak az odaút 10 órát vesz igénybe. 

Közben a Mazda radaros sebességszabályozó automatikája az elöl haladó járművektől tartott távolságot figyeli. A továbbfejlesztett intelligens városi fékrásegítő rendszer pedig megelőzi az ütközéseket, és még gyalogosészlelési funkciót is tartalmaz.

BELSŐ UTASTÉR

Kényelmes utastér

A kormány mögött minden kényelem adva van a sofőr számára, de az anyósülésen is könnyedén elfér egy felnőtt ember - legalább is én gyakran ültem be a párom mellé, miközben mindig a lábamhoz pakoltam óriási kézi táskámat, na meg a családtól kapott süteményeket, hagymalevest, virágcsokrot, úgy, hogy közben semmit sem préseltem, vagy törtem össze.
23602275_1570049639730274_2113372370_n.jpgAz üléspozíció kényelmes, úgy elől, mint hátul, ahol három átlagos felnőtt is vígan elvan - gond maximum csak akkor adódik, amikor betesszük a gyerekülést, mert akkor a kényelmes, hármas helyből azonnal kettőre szűkül a hely. 

23548124_1570049613063610_836713230_n.jpg

Ötletes tárolóhelyek

Legyen bármilyen is az idő, képtelen vagyok elindulni kedvenc kulacsom nélkül, így nagyra értékeltem, hogy a Mazda3 ajtói elől-hátul is el vannak látva palacktartókkal. Emellett - mivel nőből vagyok - gyakran ugrok be napközben is egy-egy kávézóba, pékségbe, ahonnan mindig magammal viszek az autóba kávét, vizet, péksütit, női magazinokat, napilapokat. Persze igyekszek nem mindenféle szemetet az autóban felejteni, azért szuper, hogy a Mazda3 sport modellben is helyet biztosítottak a tervezők a reggeli lattemnak. 

23602310_1570049619730276_1294290832_n.jpg

Annyi negatívumot tudnék csak mondani, hogy nekem személy szerint nem jönnek be a kőkemény műanyag részletek, jobban preferálnám, ha az ajtó oldalába rejtett tároló zseb ki lenne bélelve, mert így rövid idő alatt összekarcolódik - legalább is én hanyag módon mindig az ajtó oldalába dobom a lakáskulcsom, ami persze telis-tele van nehéz, fémes kulcstartókkal.

23574121_1570049606396944_288556547_n.jpg

Csomagtér-kapacitás

A különösen kecses és elegáns külső egy átlagos, kellően tágas csomagtartót takar. Véleményem  szerint ez a csomagtér bőben elég a mindennapokba egy embernek, vagy egy kisebb családnak is, egészen addig, amíg nem akar benne az illető öt gyereket oviba vinni. 

23549484_1570049603063611_1496516877_n.jpg

Összességében

A japánok szerintem mindig is a tökéletességre törekedtek, így nem meglepő, hogy ezt a modellt is a magas minőség jellemzi. A kiemelkedő Skyaktiv technológiával gyártott motorral, a kis fogyasztással a Mazda 3 autója is óramű pontosságú, és úgy nagyon egyben van az egész. A motorja valóban szuper, ha mondhatok ilyet példa értékű, ugyanis ennek az autónak valóban nem sok hibája van, ha már kigurult az utakra. Anyósomnak például épp Mazda modellje van (közel 10 éve) és elmondása szerint a kötelező karbantartásokon kívül nem sokat kellett foglalkozzon a kocsijával. Összességében tehát elmondható, ezt az autót annyira jól megcsinálták, hogy nagyon nehéz belekötni, s visszaadni fájt a leginkább.

voilamode_bz_waflhdzt.jpg

OUTFIT:
Kabát:
NATI 100% PURE IDEA 
Fekete felső:
H&M 
Szoknya:
CAMOU Design 
Cipő:
Deichmann
Táska: Silkwood design

23574127_1570134906388414_33679314_n.jpg

MŰSZAKI ADATOK

 Menetteljesítmények, üzemanyag-fogyasztás
Átlag fogyasztás kombinált (l/100km) 5,8 l/100km
Átlag fogyasztás város (l/100km) 7,5 l/100km
Átlag fogyasztás városon kívül (l/100km) 4,8 l/100km CO2 kibocsátás (g/km) 135 g/km
Emissziós besorolás Euro6 Gyorsulás (0-100km/h) 8,2 s
Maximális sebesség (km/h) 210 km/h
Üzemanyag típus: Benzin
Üzemanyagtartály (liter) 51 l
Méretek és tömegadatok
Csomagtér 5 üléssel VDA (L) 364 l
Csomagtér ledöntött ülésekkel VDA (L) 1.263 l Fejtér/ lábtér/ váll (mm) 981 / 1.073 / 1.452 mm
Fejtér/ lábtér/ váll hátul (mm) 952 / 909 / 1.382 mm
Hossz/szélesség/magasság (mm) 4.470 / 1.795 / 1.465 mm
Maximális tengely terhelés (kg) 960 / 930 kg
Maximális tető terhelés (kg) 75 kg
Megengedett legnagyobb tömeg (kg) 1.815 kg
Önsúly vezetővel (75 kg) (min) 1.305 kg
Tengelytáv (mm) 2.700 mm
Vontatható tömeg fékezett 12% emelkedő (kg) 1.300 kg
Vontatható tömeg fékezett 8% emelkedő (kg) 1.600 kg
Motortípus Compression ratio 14,0:1
Furat x löket (mm) 83,5 x 91,2 mm
Hengerűrtartalom (cc) 1.998 ccm
Nyomaték (Nm/ford) 210 / 4.000 Nm / rpm
Szelepek száma 4 Teljesítmény [kW (LE)/ford] 121 (165) kW (PS)

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.pngHa tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr9713205243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása