Seat Ibiza 1.0 TSI 115 LE Xcellence / A tüzes latin szerető
Az idei évben bemutatkozott a Seat legsikeresebb kisautójának az Ibizának a legújabb modellvariánsa, amely a spanyol sportosságot képviseli a Volkswagen konszernen belül németesen megbízható technikával karöltve. Tesztalanyunk, a gyöngyházfehér színén felül egy igen magasan extrázott Xcellence kivitele volt, amelybe nagyon hamar bele tudtam szeretni. A teszthét alatt nagyon a szívemhez nőtt, ha most cserélnék autót, valószínűleg őt választanám. De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk részletesen hogyan is teljesít az autó.
Az Ibiza legújabb modellvariánsa az idei év nyarán mutatkozott be a nagyközönségnek Magyarországon. A modell már akkor felkeltette az érdeklődésemet dinamikus és szép formájával, így amikor az importőr biztosított a részünkre egy ilyen modellt, hogy teszteljük le, nagyon megörültem. Így kíváncsian vártuk mit nyújt a vásárlóknak a Seat 2017-ben.
Külcsín:
A tesztautó parkban már korán reggel várt ránk az autó. Gyöngyházfehér színe gyönyörűen ragyogott a felkelő nap fényében. Engem már a színe megfogott. Mindig is a gyengéim voltak a fehér színű autók. Az autó minden porcikájában előnyére változott.
Mindenhol élesen határolt vonalak jellemzik, süt belőle a mérnöki precizitás. A lámpák elöl sajnos nem teljesen LED-esek, de ezek természetesen extraként rendelhetőek. A hűtőrács, mint ahogy az autó egésze is a letisztult stílust képviseli. Fekete méhsejt mintázat, ezüst kerettel.
A kanyarba bevilágító ködlámpák folytatják a formai játékot, a fekete betéttel nagyon szép formájúak lettek. Az autó 16 colos kovácsolt felniken gurul, nem is kell rá ennél nagyobb. Sajnos ezen az autón sem található semmilyen védelem a lökhárítók élein és az ajtókon.
A behajtható visszapillantó tükrök feketére fényezettek, de sajnos ezek nagyon kicsik lettek. Egy szolid krómszegély kaptak az oldalablakok övvonalai, illetve a B oszloptól sötétítést az ablakok.
A hátsó traktus felé haladva folytatódik a sportosság. Nagyon szépen sikerült, mind a lámpák formája, mind a márkajelzéssel nyitható csomagtartó az egyik kedvenc részletem az autón.
A hátsó lökhárító alja kapott egy fényezett fekete imitált diffúzort, ez inkább szép, mint hasznos kiegészítő.
Belbecs:
Kulcs nélküli indítás volt az autóhoz, ennek ellenére behajtható bicskakulcs is járt hozzá. Könnyen, tágra nyílnak az ajtók, csukódási hangjuk viszont csak átlagos. Igazán igényes részletek fogadnak már akkor is mikor feltárul az autó beltere. Ilyen a műszarfal oldalába nyomott SEAT márkajelzés is.
A beltér legszembetűnőbb extrája a magenta színű műszerfal és ajtóbetét, amely az Xcellene felszereltség sajátja. Ilyen különleges extra még a kormány alsó részében elhelyezett diszkrét X betű is.
Kapunk még feliratot a küszöbökre is, amely extraként megvilágítást is kaphat. Az autó kormánya nagyon közvetlen, jó fogású, igényes bőrrel bevont, multifunkciós, minden kezelhető róla.
Az ajtókon a műanyag dominál, de a formák rendben vannak, a gombok németes precizitással működnek. Éjszaka pedig egy különleges extra is napvilágot lát az autóban, az ajtókon végigfutó, változtatható színű hangulatvilágítás. Imádtam.
Az ülések is harmonizálnak színben a műszerfalbetéttel, tágas az ülőlap, mélyre engedhető az ülés, jó a vezetői kényelem. A műszerfal még nem digitális, ide sajnos még nem ért el a Volkwagen digitális forradalma. Hagyományos órákkal rendezték be a műszerfalat, ellenben nagyon szép a megjelenítő, fehér-piros az uralkodó szín bennük. Az órák között elhelyezésre került egy igen szép felbontású kijelző, amelyen a fedélzeti számítógép adatait tekinthetjük meg.
Az autó 8 colos kijelzőn megjelenő médiarendszere pedig elmondhatom, hogy a kategóriában a legjobb minőséget képviseli. A megjelenítő képe nagyon szép, felbontása, fényessége, működési kultúrája kiváló. Élmény használni. A Beats audiorendszer pedig egyszerűen fenomenálisan szól. Kiválóan magas és mély hangok lengik be a kabint még igen magas hangerőn is. Sajnos a navigáció még kimaradt ebből a modellből, de természetesen extraként rendelhető az autóba. Hagyományos tekerőgombos légkondicionálót kapunk az autóhoz, ezért kár, ennyi pénzért amennyibe ez az autó kerül, már beleférhetett volna a digitális egység. Az autó kabinjában elöl hátul sok a hely, 4 felnőtt teljes kényelemben tud utazni akár hosszabb távon is.
A csomagtér pedig a kategória átlagát képviseli, nem nagy, de egy nagybevásárlás minden további nélkül kivitelezhető vele.
Induljunk:
Nyomógombbal keltjük életre az 1.0 literes 115 LE 3 hengeres turbós pöttöm benzinmotort. Nekem az egyik nagy kedvencem lett ez a motor.
Ilyen jellegű dinamikát nagyobb motoroktól sem kapni. Egyenletesen, hangtalanul és dinamikusan adja le a teljesítményét,nagyon jól sikerült, harmonikus lett a működése. Igen nagy meglepetéseket lehet okozni az autóval a forgalomban. Mindeközben a fogyasztása még városi dugókban sem megy 6 liter fölé, természetesen erre rásegít a Start-stop rendszer is. Mára elmondhatjuk, hogy a kis turbómotorok igen vonzó alternatívát nyújtanak a dízelekkel szemben. Az autó terelése egyébként az egészéhez hűen teljesen harmonikus, könnyű és pontos a kormány, a kapcsolók németesen precízen működnek, a hat sebességes váltó pedig pontos mint egy svájci óra. Autópályán még nagy sebességnél is nagyobb kategóriát idéző csend honol a kabinban. Futómű ilyenkor is pontosan, csendben teszi a dolgát.
Összegzés:
Sajnos az elmúlt évek nem a sikerről szóltak a Seatnál, de a jelenlegi modelljeikkel már minden adott a sikerhez. Most pedig erősítésként megérkezett az Ibiza, amelynek minden porcikáján érződik a németes átgondoltság és precizitás, megfűszerezve a spanyol sportos temperamentummal. Az autó sok pénzért cserébe minden igényt kielégítően felszerelhető, a vágyainknak már csak a pénztárcánk szabhat határt. Ibiza életérzést 3.300.000,- Ft-tól adnak a magyarországi Seat márkakereskedők, a tesztautó viszont már 6 690 000 Ft-ba került, és sajnos még így sem volt teljes a felszereltsége.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Porsche Hungáriának!
A tesztfotók a Huawei Mate 9-es mobiltelefonnal készültek.
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode13.