A környezettudatos útitárs
Ezen a héten a Hyundai jóvoltából tehettünk egy kicsit a környezetünk megóvása érdekében, hiszen megkaptuk tesztelésre a Hyundai környezettudatos hybrid autóját az Ioniq-ot. A teszthét után határozottan állíthatjuk, hogy a Hyundai soha nem állt még ennyire közel a hybrid kategória királyának tekintett Toyotához, mint most.
A Hyundai a tavalyi év folyamán bemutatta az Ioniq modellcsaládot, amellyel a hybridek szerelmeseit célozza meg a koreai márka. Az Ioniq modellekből kapható teljesen elektromos és hálózatról tölthető plug-in hybrid változat is. Tesztünk főszereplője a sima hybrid kivitel, amellyel sajnos még nem jár a zöld rendszám, ez csak a másik két változattal jár együtt. A pénztárcánknak viszont nagy barátja lehet már ez az autó is.
Külcsín:
A fehér színű autók mindig is levettek a lábamról, de a tesztautó minden eddiginél jobban tetszett. A koreai márka igen határozott fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. Kívülről modern formák, igényesen kivitelezett részletek, határozott vonalvezetések jellemzik az autót.
A fehér színű autón kifejezetten szépen mutatnak a kék színű részletek, amelyek a tiszta, környezettudatos üzemre hívják fel a figyelmet. Ilyenek kerültek az első lökhárító aljára, a lámpák belsejének a keretébe, a hátsó lökhárító aljára, valamint egy „Blue drive” oldalsó felirat az első sárvédőre.
Az autó frontrésze a keleti kultúra szerint készült, cicaszemű sportos xenon technikájú lámpák, függőleges krómszegélyezett hűtőmaszk, körülötte nagyon szép zongoralakk fényű kerettel. A nappali LED menetfények egy bumeráng alakban kaptak helyt, ezt is körülöleli egy szürke keret. A márkajelzés mögé rejtettek el a tervezők egy radart, amelyet egy lapkával takartak el, ez sajnos nem valami szép megoldás. Az oldalnézet is teljesen letisztult, krómkeretes kilincseket, valamint krómszegélyes ablakkereteket kapott az autó. Az ajtók alja kapott egy fekete díszcsíkot, én ezeket a csíkokat feljebb tettem volna, amiatt is, mert így teljesen védtelenek az ajtók az esetleges ajtó rányításokkal szemben.
A tesztautók alufelnijei nagyon szépek, ezek extraként kerültek rá 17 colos méretben. Beszerzésük mindenképp javallott, az alap alufelnik sajnos nem ilyen szépek. A hátsó traktus az első részhez hasonlóan is sportos maradt, az osztott, hatalmas csomagtér fedélen szépen kerültek elhelyezésre a LED technikájú lámpák. A rendszámtábla egy nagyon igényesen kivitelezett selyemfényű idomban került elhelyezésre, a LED-es ködlámpával együtt.
Belbecs:
Szinte már az összes új autóban kulcsnélküli indítás került elhelyezésre, tesztautónkban is ilyen rendszer volt a fedélzeten. A kulcs nagyon szépen kivitelezett, itt is az autókilincs érintésére nyílik az autó.
Ekkor kinyílnak az elektromosan nyitható tükör is. Az ajtók könnyen, tágra nyílnak, szép hanggal záródnak. Az autó beltere is a keleti kultúra szerint készült, bár nem annyira futurisztikus, mint ahogyan egy hybrid modelltől várnánk.
Modernek a formák és mára finomak, puhák az anyagok is. A beltérben is visszaköszön a kék környezet, ilyen részlet a kormány aljába, valamint a légbeömlők körül végigfutó kék színű díszcsík. Az ajtókon igényesen kivitelezett a betét, szépek, modernek a formák, a kapcsolók működési kultúrája örök életet feltételez.
A vezetőülés jó minőségű kárpitból építkezik, nagy és kényelmes, tág határok között állítható, igen könnyen megtalálható a számunkra megfelelő vezetői pozíció. A kormánykerék igényes, vastagított, jó minőségű bőrrel bevont, amellyel nagyon könnyen terelhető az autó. Rajta minden kezelhető az autóban, könnyen és pontosan jár az összes kezelőszerv. A műszerfal teljesen digitális, nagyon szépen sikerült. Két féle kinézete lehet, sport és normal üzemmód, amelyet az automatikus váltó balra fordításával lehet aktiválni.
A műszerfal bal oldalán az éppen aktuális üzem szintjét követhetjük nyomon, hogy mennyi energiát használunk. Középen a sebesség, mellette a fedélzeti számítógép adatait, e mellett jobb oldalt pedig az akkumulátor töltöttsségi szintjét követhetjük nyomon. A középkonzolon a légbeömlők ölelik körül a 8 colos képernyőt, amelynek nagyon szépen sikerült a megjelenítője, éles, kirobbanó színek, magas fényerő jellemzi. Extraként belekerült az autóba egy Infinity Hifi rendszer, amely egy guruló koncerttermet csinál a beltérből. Éles csodaszép magas, mély tónusok, kirobbanó hangerő. Minden adott az igen magas akusztikai élményhez.
A képernyő alatt egy sorban sorakoznak a különböző rendszerek kapcsolói, legalább ezeket nem a menüben keresgélve kell megtalálnunk. Könnyen, ösztönösen kezelhető minden. A légkondícionáló digitális és természetesen mindkét oldalon külön hőmérséklet beállítására képes. Lejjebb találjuk 12 voltos csatlakozót és az USB csatlakozó aljzatát. Ez előtt találjuk a 6 fokozatú duplakuplungos váltó igényesen kivitelezett karját, e körül körben nagyon sok vakkapcsolóval karöltve.
A kabin igen tágas, elöl hátul nem lehet okunk panaszra a helykínálatot illetően. Hátul is 3 személy teljes kényelemben utazhat még hosszú távon is. A csomagtartó is teljes értű kompakt mérethez képest hatalmas teret rejt.
Induljunk!
Megnyomva a kék keretbe foglalt indítógombot, diszkrét dallam kíséretében üzembe helyeződik az autó. Ha kellő feltöltöttség van az akkumulátorban, akkor teljesen elektromos üzemben teszi meg az autó az első métereket. A hideg reggeleken azért még városi használat mellett is gyakran beindult rögtön a motor. Az 1,56 kWh-ás akkumulátorhoz egy 1.6-os GDI 105 LE benzinmotort kapcsoltak, amely egy 6 fokozatú duplakuplungos váltón keresztül adja át teljesítményét a kerekeknek.
A rendszer működése egyébként határozottan jó, észrevétlenül avatkozik be a benzinmotor az elektromos működésbe, fékezéskor pedig visszatölti az energiát az akkumulátorokba. A rugalmasságára és a fogyasztására egyaránt nem lehet panasz. Városban simán tartható a 4 liter, országúton, autópályán dinamikusan autózva már inkább 6 litert fogyaszt az autó, itt már ugye inkább csak a benzinmotor működik. Az autó működési kultúrája, csendessége, kifinomultsága igazán elismerésre méltó, igazán szép munkát végeztek a koreai mérnökök. A váltó csodásan finoman vált, a kezelőszervek precízek, a kormány pontos és úgy egészében nagyon egyben van ez az autó.
Összegzés:
Az Ioniq modellel méltán lehet sikeres a Hyundai a hybridek között. Minden tekintetben jól sikerült az autó. Egy városi embernek igazán környezettudatos hű társa lehet, amely kicsiny fogyasztással, de igen magas használati értékkel ajándékozza meg tulajdonosát. Az autó két féle felszereltségben kapható, Comfort és Prémium szintekben, ez utóbbi már szinte minden fontos extrát megad alapáron. 8 év garanciát vállalnak az akkumulátorokra és 5 év teljes körű garanciát az autóra. A tesztautó 8.500.000, Ft-ba kerül, de erre most a Hyundai 350.000,- Ft extra kedvezményt nyújt.
Ennyiért máshol ilyen jó környezettudatos hybrid autót nem kapni. Mi ez ha nem azonnali garancia a sikerre?.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Hyundai Holding Hungary Kft.-nek.
További információ:
Hyundai Magyarország
A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_