Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

A guruló Jacht nálunk járt

2017. december 03. - Antalfy Krisztina

Fiat 500 RIVA 1.2 Dualogic // TESZT 

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem szeretem a luxust, de a fényűzés nálam nem a gyertyafényes vacsorákat, a méregdrága nerc bundákat, vagy az álomba illő utazásokat jelenti, én legalább is jobban szeretem a hétvégékkel együtt járó pihenést, a közös főzéseket kedvessel, na meg a kávé ízét egy borongós, őszi reggelen. Most mégis úgy alakult, hogy hozzánk került egy négy keréken guruló luxus, a Fiat legkisebb retro gyöngyszeme, az 500-as RIVA modellje, amely azon túl hogy 500 példányban készült, még megannyi egyéb kuriózumot is tartalmaz. Nézzük hogyan is muzsikált a modern retro kisautó a gyakorlatban!

img_20171123_084238.jpg

A Fiat 2007-ben álmodott egy merészet és megalkotta a régi idők nagy autójának az 500-as modellnek a modernizált típusát.  A modernizált verzió formája igazi telitalálat lett, tökéletesen tudták a retro formát vegyíteni a modern kor elvárásaival. Így vitték is mint a cukrot. A forma annyira jól sikerült, hogy 2016-ban kellett csak az első frissítést elvégezni az autón, modellváltásra pedig még mindig nincs szüksége a modellnek. Ez a frissítés is a kötelező alapokat tartalmazta, lámpák formája amelyek kiegészültek Led-ekkel, valamint a belső plusz kijelzők. Idén pedig egy igazán különleges verzióval készült a Fiat az 500 rajongóinak, hiszen bemutatták a RIVA modellt.

img_20171123_084255.jpg

Külcsín

Ez az autó mindig is egy külön stílust képviselt a kisautók között. A Riva modell tulajdonosaként pedig egyenesen egy hajóskapitánynak képzelhetjük magunkat. Erre a tényre ráerősít kívülről, a csak ennek a modellvariánsnak fenntartott RIVA kék fényezés is, amely a krómozott, gyémántfényű 16 colos felnikkel, az egyedien körben elhelyezett Akvamarin csíkokkal és az 500-as mahagóni fabetétbe integrált logóval az oldal díszlécekben elhelyezve csodálatos megjelenést kölcsönöz az autónak.  

img_20171123_084414.jpg

Az autó frontrészén - mint ahogyan az autó egészén is - a krómozott elemek kerültek hangsúlyba, szép lett a hűtőrács, a xenon fénnyel kiegészült főfényszórók és a LED menetfények mind-mind hozzájárulnak a modern megjelenéshez. Az első sárvédőn elhelyezésre került RIVA felirat igazi telitalálat a szemnek.

img_20171123_090510.jpg

A ajtók ablakainak alján is elhelyezésre került egy krómszegély, amely a szintén krómozott tükrökkel ugyancsak hozzájárul az exkluzív életérzéshez, amit ez az autó képvisel. A hátsó traktusban is folytatódik a formai játék, a pöttöm csomagtartó fogantyúja is krómozott, benne természetesen az elmaradhatatlan 500-as típusjellel. A megújult lámpák itt már teljesen LED-esek éjszakai fényük igazán szépen sikerült.

img_20171123_085342.jpg

Kívülről már szembetűnik, hogy a tesztelt modell egy cabrio, amelynek vászonteteje van. Az anyagát én farmeranyaghoz hasonlítottam, amely ugyancsak kék színű lett. Nagyon szép, stílusban tökéletes illik ehhez a kisautóhoz. Sajnos a tesztidőszakban az idő nem volt kegyes hozzánk, hogy lenyitott állapotban is tudjunk közlekedni az autóval. A vízáteresztő képességét ellenben remekül le tudtuk tesztelni. Szakadó esőben is kívül tartotta a nedvességet a vászon, ilyenkor igazán különleges akusztikai élményt okoz a vászonra csöpögő eső.

img_20171123_085408.jpg

Belbecs

Az autóhoz kapott kulcs sajnos egy hagyományos Fiat kulcs. A RIVA modellhez el kellett volna egy különlegesebb, szebb példány. A kulcs nélküli nyitás és indítás még hiányzik az autóból, így csak a távirányítón elhelyezett gombokkal nyitható az autó.

img_20171123_091033.jpg

3 ajtós modellként az autó ajtajai hatalmasra, ugyanakkor könnyen nyílnak, amelyeket egy igen szép formájú krómkilinccsel sikerül nyitni. A csukódási hangjuk szintén jó. Az autó beltere a legjobb iskolák szerint lett berendezve. Minden a legkifinomultabb anyagokból került beépítésre. Igazi hamisíthatatlanul olasz lett a miliő, ebben ők mindig az élen jártak. Az autó ajtajai igényesen világos bőrrel burkoltak, nagyon szép retro részlet a modernizált krómozott ajtónyitó fogantyú.

img_20171123_084640.jpg

Az autó ülései a Pelle Frau manufaktúra termékei, gyönyörűek és puha igen jó minőségű bézs színű bőrrel lettek burkolva. Az ülésekben is diszkréten elhelyezésre került a háttámlákban egy RIVA logó, amely kék színű cérnával lett varrva ahogyan az ülések szegélyei is.

img_20171123_085153.jpg

Az ülések között elhelyezésre került egy egyedi plakett, amelyet a RIVA jachtoknál használatos csavarokkal rögzítettek. Ebben helyezik el azt a sorozatszámot, amelyik példány az autónk lett az 500 példányszámú sorozatból.

img_20171123_085125.jpg

A műszerfal is követi az autó különleges miliőjét. Mahagóni fabetét került a műszerfalra, amelyben szintén elhelyeztek egy RIVA logót. A formák igazán modernek, maiak, a kerek légbeömlők a sportosságot képviselik. Kapunk egy kicsit régimódi megjelenítésű, de kétoldali dupla digitális klímát is. A fehér bőrrel burkolt kormány igazán szép, de hipersebességgel koszolódik, mint ahogyan az ülések is.

img_20171123_085049.jpg

Az 500-as modell megkapta a 2016-os frissítéssel a kerek digitális műszeregységet, amelyet a RIVA modellben egy nagyon szép ugyancsak kék beköszönő képernyő egészít ki, szintén RIVA felirattal. Egyébként iránytűt is tartalmaz az autó, ami sokak szerint értelmetlen, de én imádtam, megadja az autónak azt a bizonyos  jacht hatást. Ez a kijelző az egyik legnagyobb kedvencem volt az autóban. Gyönyörű!

img_20171123_085103.jpg

Bal oldalon a fordulatszámot mutatja, középen a fogyasztási adatokat, valamint a sebességet, jobb oldalt pedig a benzinszintet. Az autó médiarendszere egy 7 colos érintő képernyővel áll rendelkezésre, amely az Uconnect HD Live nevet viseli. USB csatlakozó, telefonkapcsolat, navigáció, stb. minden rendelkezésre áll. A tesztautóban a feláras Beats audiorendszer is helyett kapott, amelybe még az igazán érzékeny fülűek sem tudnak belekötni annyira jól és szépen szól.

img_20171123_085555.jpg

A rendszer kezelése nagyon okos, valamint igen jó minőségű a megjelenítő is. A teszthét alatt sajnos a megjelenítő egy alkalommal sehogyan sem kelt életre, amely aztán később magától megjavult. Okát nem sikerült megfejtenünk.

img_20171123_085215.jpg

Az elektromos kézifék az autóból még kimaradt, hagyományos karral tudjuk rögzíteni az autót.

img_20171123_085731.jpg

A hátsó traktus jelzésértékű, bár hiszitek vagy sem 4 személlyel megjártuk az autóval a Mátrát teljes kényelemben. Igaz a szüleim nem túl magas emberek, de mégiscsak felnőttek. 

img_20171123_085536.jpg

A csomagtartó pedig tényleg csak körülbelül 3 nagyobb szatyor elnyelésére képes, ellenben csodásan kivitelezett, még egy fabetétbe integrált RIVA logót kapunk itt is.

img_20171123_090116.jpg

Induljunk!

A vezetőülésben elhelyezkedve megállapítható, hogy teljes kényelemben tudunk ülni, bár az ülés nem engedhető elég mélyre, érthetetlen, hogy miért került ilyen magasra. A indítókulcs elfordítása után a xenon fényszórók diszkrét fel-le tánca, valamint a csodaszép megjelenésű digitális kijelző felvillanása után életre kell a kis 1.2-es 69 lőerős aggregát, amelyhez egy dualogic elnevezésű 5 fokozatú robotváltót párosítottak.

img_20171123_084803.jpg

Itt volt bennünk egy kis félsz, hogy az amúgy is kevés lóerővel rendelkező erőforrás automata váltóval hogy fog muzsikálni a gyakorlatban, de határozattan állíthatjuk, hogy túl is szárnyalta az elvárásainkat az autó. A motor működési dinamikája nagyon jó, nem hangos, kellően gyorsan, határozottan pörög fel. A gond a váltóval van. Lehet kezelni ugyanis kézileg is, és automata módban is. Az utóbbit ugyanakkor felejtsük el örökre. Nyúlós gyorsulás, motorbőgés és állandó bólogatás jellemzi az autót ilyenkor.

img_20171123_084317.jpg

A gyógyír, hogy kézi módban kell használni az autót, ekkor már teljesen harmonikus és jó a működése. Bár megszokást igényel az is hogy kuplung nélkül, de mégis kézzel váltunk. Az autó futóműve ugyanakkor az autóipar legszebb hagyományait képviseli. Igazi nagy autósan siklik az úton, nagyon szépen vasalja ki az úthibákat, puhán halad át a bukkanókon. Az autó terelése a city szervokormánynak köszönhetően eszméletlen könnyű, a kapcsolók is pontosan könnyen járnak. Menet közben a visszapillantó tükrök átveszik a karosszéria rezgéseit, ez egy picit zavaró, hogy folyamatosan rezeg a bennük megjelenített kép. Fogyasztása az autónak egyébként 6.3 literre jött ki a teszthét alatt, amely teljesen elfogadható. Teszteltük hegyen-völgyön, autópályán és városban egyaránt. A tesztautó egy Cabrio variáns volt, amely automata működtetésű vászontetőt is tartalmazott, amely a teljes utastéren keresztülfut. Ez főleg a nyári időszakban lehajtva nagyon magas fokú élvezetet nyújthat a vezetőjének.

img_20171123_090124.jpg

Összegezve:

A RIVA modell igazán a szívünkhöz nőtt a teszthét alatt. Nem gondolná az ember, hogy egy ilyen kicsi kocsi ilyen sokat tud nyújtani a használójának. A RIVA szériával a Fiat egy igazán, eddig máshol nem látott egyedi 500-as modellt mutatott be, amelynek minden porcikájában érződik az olasz kifinomultság megfejelve a RIVA hajógyár stílusával. Aki egy igazán különleges luxus ékszerre vágyik nem tud mást választani, azonnal magával ragadja a megjelenése. Igaz az autó ára egy picit borsos, 5.999.000,- Ft, de hát a luxus sosem volt olcsó.
uj_szgk_galeria_kep_226.jpg

Köszönjük a tesztlehetőséget a Fiat Magyarországnak!

OUTFIT:
Kabát:
 E N I H O R N
Táska: E N I H O R N

További információ: 
FIAT Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.pngHa tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7513416021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása