Ford Mustang GT 5.0 V8 Fastback
A Blogon az idei évben úttörőként kezdtünk el valami újat, amelyet eddig máshol nem láthattatok. Komolyabban kezdtünk el foglalkozni az autókkal és egy kicsit női szemszögből is próbáljuk Nektek bemutatni hétről-hétre az autósvilág legújabb modelljeit. Ebben az évben igen sok szebbnél szebb autócsodához volt szerencsénk, és elmondhatjuk, hogy jelen tesztünk főszereplője volt az idei év megkoronázása számunkra. Az amerikai legenda járt nálunk teszten, amelynek már egyik korábbi verzióját is csodálattal néztük a filmvásznon a Tolvajtempó című nagysikerű mozifilmben.
Nem kis izgalommal vártuk a találkozást, mikor a Ford magyarországi importőre felajánlotta, hogy tesztelhetjük a Ford Mustang legújabb kivitelét. Ez egy ízig vérig amerikai csoda, a régmúlt idők nagy lökettérfogatú V8-as motorjával, de mára igazán mai, modern formába csomagolva.
Külcsín:
Tesztautópark bejárata mellett várt ránk diszkréten rejtőzve az autó. Megpillantása után Julia Roberts Micsoda nő-beli kultikus mondata hagyta el a számat: „tyű a büdös mindenit”. Ez az autó eszméletlenül jól néz ki. Minden porcikájából sugárzik a száguldás és dinamizmus imádata, az amerikai életérzés.
2 ajtós modell létére hatalmas és lapos az autó, csodálatos és ugyancsak hatalmas 19 colos fekete fényű alufelnikkel kiegészítve. Az orr része eszméletlenül agresszívre sikerült, egy elvadult párduc, aki állandóan ugrásra, száguldásra kész. A lámpák technikája LED és xenon technikákból áll, a LED a nappali menetfényt a ködlámpák fészkében, a xenon pedig a tompított fényt adja 3 db kis függőleges LED csíkkal kiegészítve.
Az autón sehol sem lehet felfedezni FORD jelet, mindenhol az ugró ló motívuma jelenik meg. Az autó nagyon eltalált kék színét a teljes karosszérián végigfutó fekete dekorcsíkokkal törték meg, így méginkább erősítve a sportos hatást. Az oldalán igen diszkréten helyezték el az 5.0 jelzést, amely ugye a motor lökettérfogatára utal.
Oldalról az autó nagyon szépen visszahozza az 1964-es előd formáját, igazi tervezői bravúr ennyire szép formájú, de mégis az eredetire megszólalásig emlékeztető autót alkotni. A meredeken ereszkedő tető ugyan szép, de a hátsó traktusban szűk utasteret sejtet.
Az ajtók hatalmasak, természetesen keret nélküli üveggel vannak ellátva, amelyek kinyitáskor egy picit leereszkednek automatikusan. Az autó hátsó részén folytatódik a régi idők formai bravúrja. A LED technikájú lámpák méregfogakként magasodnak a hátfalon, közöttük a V8-as motor sajátosságaként feltüntetésre kerül a GT felirat.
A forma megkoronázásaként kapunk egy szolíd diffúzort és a két oldali egy-egy krómozott kipufogóvégen keresztül tudatjuk és hallatjuk a világgal, hogy érkezünk.
Belbecs:
Igen szép kulccsal nyitható az autó, amelyen szintén csak az ugró Mustang motívum lelhető fel. Az autó mikor észleli, hogy közeledünk kinyitja a tükreit és belőlük kivetítve egy Mustang jel jelenik meg a földön. A hatalmas ajtót kinyitva feltárul az autó beltere, amely a külsejéhez hasonlóan hamisítatlanul képviseli a sportos amerikai életérzést.
A keret nélküli ajtók nagyon szépen kivitelezettek, bőr és króm kellő ízléssel lett alkalmazva rajtuk. A küszöbön egy Mustang feliratot látunk, amely a sötétben világít. Eszméletlen menő, és hatásos dolog ez. A kabint körbelengi a kárpitok bőrillata, amelynek alkalmazását nem sajnálták a beltérben a tervezők. Szinte mindent bőr borít a beltérben.
Az anyagok egyébként nagyon jók, csak itt-ott lehet fellelni egy keményebb plasztikot. Az ülések elöl hatalmas és kényelmes helyet adnak, tág határok között állíthatóak, de azért alapvetően ez egy 2 személyes autó. A hátsó traktus pedig tényleg csak jelzésértékű, fejtámla sem jutott ide, a 150 cm fölöttiek meg ne is próbálkozzanak ide bejutni.
Az utasteret egy hatalmas kardánalagút választja ketté, amelyen elhelyezésre került a váltó, 2 db pohártartó és a könyöklő. A nagy méretű, otromba kézifékkart én már mellőzném egy gombos elektromos változatra, nagyon sok hasznos teret rabol ez a megoldás. A középkonzol is követi a retro formavilágot a billenőkapcsolóival és a kerek légbeömlőivel.
Kicsit körülményes a kétoldali digitális klíma kezelése, de egy idő után már zsigerből kezelhető. Megkapjuk a Ford Sync 3 nevezetű multimédiás rendszerét, amely az elmúlt években már igyekszik modernnek tűnni, bár magyarul még mindig nem tud. A felbontása, képi megjelenítése és szolgáltatásai egyébként Nekünk tetszettek. Kapunk még egy igen hatásos Shaker Hifit, amely még a csomagtérben egy mélynyomóval is el van látva. Eszméleten jól szól, de ebben az autóban nem ez a lényeg, hanem a motor, de erről majd később.
Az utasülés előtt pedig a tervezők elhelyeztek egy plakettet, amely tisztelgés az 1964 óta gyártott nagy öreg előtt. A multifunkciós kormányon ugyancsak a Mustang jel köszön vissza, jó fogású, szépen kivitelezett, pont jó méretű lett. A Mustang műszerfala még nem digitális, az csak a 2018-ban érkező frissített változat kapja meg. Így itt még mutatós órákat találunk, nem mintha hiányát vennénk a digitális egységnek, ez is nagyon szépen sikerült. Az utastérnek is, mint ahogyan a műszeregységnek is változtatható háttér világítása van, amelyet teljesen személyre tudunk szabni. Ilyen világítást kapunk a kilincs, a palacktartó, a küszöb és a lábtérbe is. A csomagtartó meglepően nagy és mély, elég sok csomagot el lehet benne rejteni.
Induljunk:
Az autó kulcs nélküli rendszerrel ellátott így nyomógombbal tudunk itt is indítani. Ez a gomb diszkréten bújik meg a billenőkapcsolók mellett a bal oldalon. Megnyomása után elszabadul a pokol. Csodálatos köszörülés után beröffen a 8 henger és kezdetét veszi a hangszimfónia. A motor alapjáraton hidegen érces hangú, enyhén remegteti a karosszériát, melegen elcsendesedik. A fordulatszám növelésével pedig minden egyes szőr feláll a hátunkon. Tömény izgalom.
Már az autó kuplungja is keményebb az átlagnál, de a hozzá kapcsolt 6 fokozatú kéziváltóval meglepő, de nagyon könnyű vezetni a 421 lőerős autót. Bár az erősebb gázadásokat főleg esőben kéretik hanyagolni, ekkor ugyanis szeret táncolni az autó fara. Normális, átlagos használat között nagyon élvezetes és könnyű vezetni az autót. A kormány kellően közvetlen, az autó pedig úgy fekszik a kanyarban, mint „cica az ágyban”.
Átlagos, nem hajszolt használat mellett fogyasztott egyébként az autó 15 litert, amely természetesen a csillagos égig feltornázható, amennyiben az autó minden tartalékát ki kívánjuk használni. A 60 literes tank hatótávja így cirka 400 km, de ez az autó minden csepp elégetett benzint megér. Olyan mértékű mosolyt csal vezetője arcára, amelyre nem sok más autó képes. Ezzel az autóval nem lehet egyszerűen feltűnés nélkül közlekedni. A vágtázásnak egyébként a BREMBO pirosra fényezett féknyergei vetnek véget, jó tudni hogy az elszabadult lovakat bármikor meg tudjuk zabolázni.
Bármerre amerre csak jártunk vele, fotózások, kíváncsi tekintetek, elismerő pillantások követték az útját. Ugyanakkor sajnos ez az autó nem Magyarországra termett. Itt úgy érzi az ember, hogy állandóan veszélyben forog a jogosítványa, csak egy kis legyintés a gázpedálon és máris 100-al 150-nel tudunk tépni a naplementébe. Fenomenális élmény.
Összegzés:
Az autó tesztelése, mint a fentiekből látható, számunkra leírhatatlan élmény volt. Ezzel az autóval egyszer az életben járni kell, érinteni, ülni benne. Amolyan bakancslistás tétel. Az amerikai életérzést hozza el Európába, a végeláthatatlan hosszú utak egy szempillantás alatt leküzdhetőek vele. Ennél stílusosabb autóval megérkezni egy rendezvényre, találkozóra nem lehet. Az autó 14.280.000,- Ft-tól kapható a magyarországi Ford márkakereskedésekben.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Ford Magyarországnak!
További információ:
Ford Magyarország
A tesztfotók Huawei Mate 9 mobiltelefonnal készültek.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_