A kompakt SUVagány
Szívemnek mindig kedves, amikor egy Citroën érkezik Hozzánk tesztre. Nyílt titok, hogy nagy rajongója vagyok a francia márka termékeinek. Jelen tesztünk főszereplője a márka legújabb üdvöskéje a C3 Aircross, amely egy új üde színfolt a SUV kategóriában. A modell magyarországi bemutatóján már megcsodáltuk és egy rövid teszt erejéig ki is próbáltuk az autót, de most volt végre alkalmunk hosszabban, minden részletre kiterjedően letesztelni az autót. Lássuk hát hogyan bizonyított.
A Citroën mindig is a saját útját járta a modelljeivel, és igyekezett mindig kuriózumokat alkotni. Gondoljunk csak a régebbi DS modellre, amellyel egy eddig nem látott formát és technikát alkotott. Ilyen volt a forradalmi hidropneumatikus rugózás, amellyel eddig nem látott menetkomfortot és kényelmet vezetett be a Citroën. Ezzel a rendszerrel a vezető igazi repülőszőnyegen érezhette magát az autó vezetése közben. A C3 Aircross ugyan nem egy repülőszőnyeg, de a formája és szolgáltatásai mindenképp újnak és frissnek hatnak. Az alapokat a C3-as modell adta, ebből a modellből építkeztek a tervezők.
A SUV kategória mára igen népes tábort alkot, igen sok versenyző száll ringbe a vevők kegyeiért. A C3 Aircross éppen ebben a kategóriában akar vevőkre találni, amelyben igen jó esélyekkel indul. Mellette szól a teljesen személyre szabhatóság, tekintve hogy majdnem 85 féle variációban kapható, a térkínálat, valamint a díjnyertes motorkínálat is. A vevő ízlése szerint válogathatja össze a színes karosszéria betéteket, az ülések színét és anyagát, valamint a műszerfal színeit, anyagait is.
Külcsín:
Tesztautónk a legszebb színben és legmagasabb Shine felszereltségben érkezett hozzánk. Ugyanazon modell volt ez, mint amely a reklámfilmben is szerepel. Így kerültek rá narancsszínű betétek a tetősínre, a külső tükrökre, a főfényszóró keretére, a hátsó oldalsó ablakokra, valamint az alufelnikben szereplő márkajelzés keretére. Kívülről az autó nagyon sok hasonlóságot mutat a C3 modellel, de mintha eleve ilyennek képzelték volna el az autót, annyira jól működik minden az új C3 Aircross formáján.
Az autó igen nagyot nőtt, ami már igen tágas utasteret sejtet. Az orr részen ugyanúgy megtaláljuk a LED menetjelző fény csíkokat, amelyek egy díszlécen keresztül futnak össze középen a márkajelzésben.
Lejjebb átalakult a lámpák elhelyezése, egy búra alá került a ködlámpa és a főfényszóró is. A színes betéttel nagyon szép a megjelenése, de egy LED fényszóró azért beleférhetett volna.
Sajnos ilyen még felárért sem kapható az autóhoz. A SUVosság hozadéka az alsó ezüst díszbetét, valamint az oldalsó kerék körüli műanyag toldatok. Sajnos az autó oldaláról eltűnt az Airbump, így az autó oldala már teljesen védtelen lett. A hátsó traktus is éppen előnyére változott, a hátsó lámpák kaptak egy fekete selyemfényű díszkeretet, ettől a formai játéktól sokkal felnőttesebb a megjelenése.
A hátsó műanyagbetét is szépen sikerült, viszont a hátsó tolatólámpa nagyon sérülékeny helyre, hátsó lökhárító jobb alsó sarkába került. Dicséretet érdemel viszont az autó, hogy már a hátsó rendszámtábla világítás is LED technikát kapott, így az esti fényjáték már nagyon magas prémium szintet képvisel. Az autó teteje a karosszéria színétől eltérő fekete fényezést kapott, amelyet helyt ad a gyönyörű panorámatetőnek.
Az alufelnik gyönyörűen sikerültek, 17 colos méretűek, igazi míves munka a tervezők részéről, régen nem láttunk ilyen jól sikerült formát.
Belbecs:
A tesztautó, mint ahogyan sok modern társa, itt is kulcs nélküli indítást kapott. A Citroën extravaganciáját képviseli az, hogy a kulcshoz megkapjuk az autó kicsinyített makettjét a kulcsra fűzve.
Nagyon különleges és szép megoldás ez. A kilincs érintésére kinyílnak az ajtók és felgyulladnak az üdvözlő fények, még a külső tükör alól is feldereng egy-egy LED fény.
Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Ez már tényleg az prémium szint, amit egy vevő elvár a pénzéért. Belül a C3-ban megismert formák fogadnak, de mégis minden egy nagyobb szintet képvisel. Az ajtókról eltűnt a bőröndfogantyú behúzó, itt szépen kivitelezett textilbetét került most elhelyezésre.
A beltérben a szürke színek és annak árnyalatai dominálnak fekete tónusokkal. Minden forma amerre tekintünk igen kellemes a szemnek.
Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állítható, igen könnyen megtalálható a számunkra kellemes vezetői pozíció. A kárpitozás bőr és szövet keveréke, amely ugyan nagyon szép és igényes, de sajnos ülésfűtés hiányában a hideg reggeleken garantált bennük a felfázás. A kormány fogása és anyagai ugyancsak jók, multifunkciós, bármi kezelhető róla az autóban. A műszerfal hagyományos mutatós kivitelt kapott, újdonságként a bennük elhelyezett másodlagos kijelző jobb felbontása tűnt fel a korábban tesztelt C3-as modellel szemben.
Az autó médiarendszere egy 7 colos megjelenítőn keresztül jelenik meg, igen jó felbontás, kirobbanó fényerő, de kusza kezelés jellemzi. Minden erről a kijelzőről kezelhető, a légkondicionálótól, a hangrendszeren át a navigációig. Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott pendriveunkról is hallgatni tudjuk.
A Navigációs rendszer egyébként új 3D navigációs technikát kapott, amelyen két ujjal is lehet zoomolni, a tökéletesített térképadatbázisnak köszönhetően pedig a navigáció is hatékonyabb lett. Kapunk még szériában egy igen hatékony vezetés nélküli töltés aljzatot is, amely villámgyorsan feltölti a lemerült okostelefonunkat. A műszerfal egyébként kevés ponton változott igényesebb anyagok kerültek rá a vezető és az utas elé és fordított technikát kaptak a légbeömlők. A médiarendszer alatt találjuk a motor indítógombját, valamint Grip Control rendszer forgókapcsolóját.
A beltér éke egyértelműen a nagy felületű nyitható üvegtető, amely nyitott és csukott állapotában is feldobja a belső hangulatot és fényben fürdeti az utasteret. A kategóriájában egyedülálló, elektromos vezérlésű, szakaszosan nyíló berendezés belülről közel 1 m hosszú üvegfelületet jelent, mely sötétítővel és egy LED-es fehér fényű fénysorral van felszerelve.
A kabin helykínálata egyébként igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Extraként kapunk a hátsó ablakokra napellenzőket is.
A csomagtér 410 literes alapmérete a csúsztatható üléspadnak köszönhetően 520 literesre növelhető. A hátsó ülések lehajtásával pedig akár 1289 literes csomagtartó-kapacitás is elérhető.
A raktér könnyen pakolható az alacsony csomagtérküszöb miatt is, nem kell magasra emelnünk a csomagokat.
Induljunk:
A nyomógombbal életre keltett 3 hengeres, turbóval lélegeztetett 110 lőerős Pure Tech erőforrás, hangos duruzsolással kel életre, alapjáraton is rezegteti a karosszériát. A motor év motorja díjat is kapott. Dinamikája és fogyasztása egyaránt hozza az elvárt szintet, de sajnos semmi kiemelkedőt nem nyújt. A hozzá kapcsolt automata váltó rántás nélküli kapcsolásokkal szolgál, de picit lassúnak éreztem a működését.
A motor ráadásul csak 98-as oktánszámú benzinnel működik, ami a városi 10 literes fogyasztás miatt nem igen lesz a pénztárcánk barátja. Menet közben az autó igazán harmonikusan, a Citroen legjobb hagyományai szerint működik, szépen vasalja ki az úthibákat, csendesen suhan még nagyobb sebességnél is. A kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó. A karosszéria könnyen átlátható, vezetés közben a tükörben elhelyezett beépített érzékelőkkel a holttérben megbújó mögöttes forgalmat is jelzi. Parkoláskor pedig a beépített első, hátsó parkoló radarok és a hátsó tolatókamera - amely felülnézeti képet is ad - siet a segítségünkre. Újdonságként került az autóba a Head Up Display amelyen a vezetéshez hasznos információk a vezető látóterében jelennek meg. Az elrejthető lemezre vetített színes kijelzés jóvoltából a különböző adatok (sebesség, sebességkorlátozó és -szabályozó információi) folyamatosan elérhetők úgy, hogy közben mindvégig az úton tarthatjuk a szemünket.
Az autóhoz ugyan nem kapható 4X4 kerékmeghajtás de másik újdonságként belekerült a Grip Control lejtmenet szabályzó, amely ötféle üzemmódon keresztül minden helyzetben nagyobb biztonságot garantál. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a Homok, Terep, Havas út és ESP OFF üzemmódok választhatók. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Ez a rendszer segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor lejtőn lefelé halad.
Összegzés:
A Citroën igazán jó irányba halad a termékportfóliója megújításának az útján. A C3 Aircross modellnek minden oka megvan a sikerre, innovatív szolgáltatáskínálat, megújult, divatos forma és határtalan személyre szabhatóság jellemzi az autót. Ugyan drágábban kapható, mint néhány kategóriatárs, tekintve, hogy a tesztautó 7.000.000,- Ft-nál is többe került, de a minőség és a divat sosem volt olcsó.
A megbízhatósággal sem lehet gondja az autónak, tekintve, hogy a gyártó 5 év és 100.000 km garanciát vállal az autóra. A hab a tortán pedig, hogy a C3 Aircross vitte el az Autobest 2018 díját mint Európa legjobb autóvétele 2018-ban. Mert Citroënt birtokolni egy életérzés. Az autó reklám zenéje pedig egyenesen telitalálat.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Citroën Magyarországnak!
További információ:
Citroen Magyarország
A tesztfotók Canon eos M100 fényképezőgéppel készültek.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_